Facebook bericht naar ex-tandarts sturen

13-04-2017 23:18 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik vind mijn tandarts superleuk, grappig en aardig

Ik weet natuurlijk niet of hij mij ook leuk vindt, al kreeg ik soms wel dat idee, maar ik weet dat ik het heel goed mis kan hebben & dat het wishful thinking kan zijn . Ik weet ook niet zeker of hij vrijgezel is, al noemde hij laatst wel het woord 'ex'.

Zou het heel raar zijn als ik na onze laatste afspraak een bericht naar hem stuur op Facebook waarin ik vraag of het hem leuk lijkt een keer iets te gaan drinken buiten de praktijk?

Ik durf in de tandartskamer geen flirterige opmerking te maken of hem uit te vragen...

Ik zou het ook jammer vinden om zo'n goede tandarts kwijt te raken, maar aan een potentiële date hecht ik ook veel waarde, en ik ben niet van plan om nog langer dan 2 jaar in deze stad te blijven wonen.

helpp
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 15 april 2017 @ 05:12:

[...]





Dan is de tandarts voorlopig nog steeds strafbaar als hij een relatie met een ex-patiënt begint hoor...



Ja, het blijft me verbazen dat mensen niet weten dat dit strafbaar is. De tandarts kan er flink mee in de problemen komen en zal dus altijd afwijzen. ( als het tenminste een goeie is)

Ik zag laatst op Twitter zoiets. Ook een jonge vrouw die een crush had op huisarts waar ze 1x was geweest. Ze schreef briefje en naar aanleiding daarvan werd ze direct overgeschreven naar andere arts. Ook is het bekend in de praktijk. Zit je ook niet op te wachten, denk ik.

Het kan en mag niet.
quote:flipje2 schreef op 16 april 2017 @ 11:41:

[...]



Welk risico?Het risico dat hij iets doet wat compleet tegen zijn beroepscode ingaat misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan voor het vriendschapsverzoek zonder verder berichtje. Als hij je weigert, zou ik het laten rusten. Als hij je toevoegt kan je denk vrij snel zien of hij een relatie heeft en dan kijken of je eerst beetje flirt met berichtjes / reacties of gelijk een Date probeert te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt niet via Facebook doen! Misschien kan je hem toevallig tegenkomen als hij uit zijn praktijk loopt na zijn werk?
Alle reacties Link kopieren
quote:prrrt schreef op 16 april 2017 @ 14:43:

Ik zou ook gaan voor het vriendschapsverzoek zonder verder berichtje. Als hij je weigert, zou ik het laten rusten. Als hij je toevoegt kan je denk vrij snel zien of hij een relatie heeft en dan kijken of je eerst beetje flirt met berichtjes / reacties of gelijk een Date probeert te regelen.Een vriendschapsverzoek doen is wel een goed idee.
Hm.. Misschien moet je je eerst uitschrijven bij de tandarts... Ik ken iemand die ook bij een zorgverlener uitschreef, omdat ze verliefd op hem werd. Toen hebben ze gedate. Nu getrouwd en kinderen. Maar eerst wel daar uitgeschreven dus. Had geen idee, maar logischerwijs geldt die beroepscode ook voor tandartsen.
Alle reacties Link kopieren
En al iets gedaan?



Ik heb weleens een vriendschapverzoek van mijn tandarts gekregen. Heb ik wel geaccepteerd aangezien er binnen niet al te lang tijd een controle gepland stond. Voordat het allemaal heel spannend klinkt: de tandarts was een vriend van mijn broertje.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Qua vertrouwens relatie vind ik de huisarts en de tandarts wel echt van een compleet andere orde...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 16 april 2017 @ 15:14:

En al iets gedaan?



Ik heb weleens een vriendschapverzoek van mijn tandarts gekregen. Heb ik wel geaccepteerd aangezien er binnen niet al te lang tijd een controle gepland stond. Voordat het allemaal heel spannend klinkt: de tandarts was een vriend van mijn broertje.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luna_ schreef op 16 april 2017 @ 15:12:

Hm.. Misschien moet je je eerst uitschrijven bij de tandarts... Ik ken iemand die ook bij een zorgverlener uitschreef, omdat ze verliefd op hem werd. Toen hebben ze gedate. Nu getrouwd en kinderen. Maar eerst wel daar uitgeschreven dus. Had geen idee, maar logischerwijs geldt die beroepscode ook voor tandartsen.Zo simpel is dat niet. Even uitschrijven en ervoor gaan. Ik weet niet hoe het zit bij tandartsen, maar over het algemeen geldt er in de zorg dat men 2 jaar tot na uitschrijving moet wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 16 april 2017 @ 17:19:

[...]





Nee hoor.
Cum non tum age
quote:lila01 schreef op 16 april 2017 @ 19:34:

[...]





Zo simpel is dat niet. Even uitschrijven en ervoor gaan. Ik weet niet hoe het zit bij tandartsen, maar over het algemeen geldt er in de zorg dat men 2 jaar tot na uitschrijving moet wachten.Dacht dat dat alleen in psychiatrie en psychologische zorg zo was. Dan nog blijft het verantwoordelijkheid van de tandarts en niet van TO
quote:prrrt schreef op 16 april 2017 @ 14:43:

Ik zou ook gaan voor het vriendschapsverzoek zonder verder berichtje. Als hij je weigert, zou ik het laten rusten. Als hij je toevoegt kan je denk vrij snel zien of hij een relatie heeft en dan kijken of je eerst beetje flirt met berichtjes / reacties of gelijk een date probeert te regelen.

Dit vind ik de meest "veilige" manier. Dus dat zou ik doen. Als hij single is & ook interesse in jou heeft, merk je dat gauw genoeg.



Ik heb er echt nooit bij stilgestaan dat je niet met je tandarts zou mogen daten. Als in, tandarts niet met een meerderjarige, volwassen, wilsbekwame patiënt. Vind dat echt mega betuttelend. Ik zou het er niet voor laten eerlijk gezegd. Als ie echt leuk is. Helaas heb ik nog nooit knappe, lange, donkere tandartsen/(huis)artsen/fysio's/politieagenten ontmoet. Jammer jammer jammer.



Maar mocht het er echt op aan komen (contact, daten, relatie) kun je je toch bij een andere tandarts inschrijven? Kan me heel slecht voorstellen dat ie daarna nog 2 jaar moet wachten hoor. Wie controleert dat.. Ik ben wel benieuwd wat je gaat doen, TO. Laat je het even weten?
Dit lees ik net op een site met tuchtrechtelijke uitspraken in de mondzorg:



Het Tuchtcollege oordeelde dat de regelgeving op dit punt, waaronder de IGZ Brochure ?'Het mag niet, het mag nooit: seksuele intimidatie door hulpverleners in de gezondheidszorg?', voorschrijft dat de hulpverlener die een (seksuele) relatie met een patiënt wenst aan te gaan, een expliciet en volledig einde moet maken aan ieder optreden als behandelaar jegens de betreffende patiënt en de behandeling zorgvuldig moet overdragen aan een collega. Dit om onaanvaardbare vermenging van de behandelrelatie en de affectieve relatie te voorkomen. Vervolgens dient de hulpverlener de ex-patiënt voldoende tijd en gelegenheid te geven om uit vrije wil een relatie aan te gaan. Deze periode dient zeker een paar weken te duren zodat geen sprake meer is van een (afhankelijke) patiënt-zorgverlener relatie.



Het valt dus allemaal wel mee. Zolang je maar geen seks met hem hebt tijdens/na je eerst volgende behandeling. Eerst uitschrijven, netjes een paar weken daten en dan kun je rustig een relatie beginnen zonder dat hij daarmee in de problemen kan komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 18 april 2017 @ 02:34:

Dit lees ik net op een site met tuchtrechtelijke uitspraken in de mondzorg:



Het Tuchtcollege oordeelde dat de regelgeving op dit punt, waaronder de IGZ Brochure ?'Het mag niet, het mag nooit: seksuele intimidatie door hulpverleners in de gezondheidszorg?', voorschrijft dat de hulpverlener die een (seksuele) relatie met een patiënt wenst aan te gaan, een expliciet en volledig einde moet maken aan ieder optreden als behandelaar jegens de betreffende patiënt en de behandeling zorgvuldig moet overdragen aan een collega. Dit om onaanvaardbare vermenging van de behandelrelatie en de affectieve relatie te voorkomen. Vervolgens dient de hulpverlener de ex-patiënt voldoende tijd en gelegenheid te geven om uit vrije wil een relatie aan te gaan. Deze periode dient zeker een paar weken te duren zodat geen sprake meer is van een (afhankelijke) patiënt-zorgverlener relatie.



Het valt dus allemaal wel mee. Zolang je maar geen seks met hem hebt tijdens/na je eerst volgende behandeling. Eerst uitschrijven, netjes een paar weken daten en dan kun je rustig een relatie beginnen zonder dat hij daarmee in de problemen kan komen.



Dit vind ik echt een bizarre zin. Alsof je in het beginsel niet gewoon twee volwassenen bent met een eigen wil en mening.
quote:i12b3 schreef op 15 april 2017 @ 09:16:

Volgende keer een kul-vraag stellen over zijn ex en dan een beetje doorvragen. Dan ben je er zo achter of ie single is.



Had dat nou meteen maar gedaan toen ie iets riep over zijn ex. Nu moet je weer maanden wachten?



En fliterig worden bij een tandarts zie ik niet zo voor me. Heeft iemand tips? "Wat voor soorten orale behandeling kent u?", "Wat een enorme grote boor!", "Welke soorten gaatjes kunt u vullen?"



Ik zou me zo onaantrekkelijk voelen met mijn mond wagenwijd open dat flirten wel het laatste zou zijn dat in me op zou komen. What's next.. flirten met de gynaecoloog terwijl hij tussen je benen aan het wroeten is?



Nee hoor TO.. Ik zit maar te geinen. Go for it.



Ik zou eerst je tandarts opzeggen, nog een laatste bezoek inplannen en dan aan het einde van dat bezoek hem mee uit vragen om hem te bedanken voor zijn diensten in jouw mond.
quote:miss_musica schreef op 18 april 2017 @ 11:47:

[...]







Dit vind ik echt een bizarre zin. Alsof je in het beginsel niet gewoon twee volwassenen bent met een eigen wil en mening. Echt hè..
Alle reacties Link kopieren
En????
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor alle advies!



Ik wacht de eerstvolgende afspraak af en kijk dan hoe hij doet.

Ik denk dat ik ofwel niks doe, of hem toevoeg op Facebook (al vind ik dat doodeng)...

Ik twijfel nu omdat als hij me echt leuk had gevonden had hij wel al iets gedaan + hij is misschien te oud voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_musica schreef op 18 april 2017 @ 11:47:

[...]







Dit vind ik echt een bizarre zin. Alsof je in het beginsel niet gewoon twee volwassenen bent met een eigen wil en mening. Dokter-Patiënt = afhankelijkheidsrelatie
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 18 april 2017 @ 02:34:

Dit lees ik net op een site met tuchtrechtelijke uitspraken in de mondzorg:



Het Tuchtcollege oordeelde dat de regelgeving op dit punt, waaronder de IGZ Brochure ?'Het mag niet, het mag nooit: seksuele intimidatie door hulpverleners in de gezondheidszorg?', voorschrijft dat de hulpverlener die een (seksuele) relatie met een patiënt wenst aan te gaan, een expliciet en volledig einde moet maken aan ieder optreden als behandelaar jegens de betreffende patiënt en de behandeling zorgvuldig moet overdragen aan een collega. Dit om onaanvaardbare vermenging van de behandelrelatie en de affectieve relatie te voorkomen. Vervolgens dient de hulpverlener de ex-patiënt voldoende tijd en gelegenheid te geven om uit vrije wil een relatie aan te gaan. Deze periode dient zeker een paar weken te duren zodat geen sprake meer is van een (afhankelijke) patiënt-zorgverlener relatie.



Het valt dus allemaal wel mee. Zolang je maar geen seks met hem hebt tijdens/na je eerst volgende behandeling.

Eerst uitschrijven, netjes een paar weken daten en dan kun je rustig een relatie beginnen zonder dat hij daarmee in de problemen kan komen.Onzin. Seksuele staat tussen haakjes. Vriendschap of daten mag ook niet.
quote:miss_musica schreef op 18 april 2017 @ 11:47:

[...]







Dit vind ik echt een bizarre zin. Alsof je in het beginsel niet gewoon twee volwassenen bent met een eigen wil en mening.



Serieus? Jij snapt niet dat een hulpverlener van dusdanig invloed kan zijn (een tandarts niet natuurlijk, maar een psychiater of huisarts bv wel) dat er op een patient ingepraat wordt om een relatie aan te gaan? Ik vind het raar dat jij er makkelijk vanuit gaat dat 'in het beginsel 2 volwassenen met eigen wil en mening' betrokken zijn.





Hoe oud is hij dan To? En hoe oud ben jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Invisible10 schreef op 20 april 2017 @ 15:20:

[...]





Serieus? Jij snapt niet dat een hulpverlener van dusdanig invloed kan zijn (een tandarts niet natuurlijk, maar een psychiater of huisarts bv wel) dat er op een patient ingepraat wordt om een relatie aan te gaan? Ik vind het raar dat jij er makkelijk vanuit gaat dat 'in het beginsel 2 volwassenen met eigen wil en mening' betrokken zijn.





Hoe oud is hij dan To? En hoe oud ben jij?Van een hulpverlener in de psychologische hoek kan ik me dat goed voorstellen. Ik zie echter een tandarts bij de gemiddelde controle nog niet zoveel invloed uitoefenen dat ie een patiënt een relatie aanpraat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Invisible10 schreef op 20 april 2017 @ 15:20:

[...]





Serieus? Jij snapt niet dat een hulpverlener van dusdanig invloed kan zijn (een tandarts niet natuurlijk, maar een psychiater of huisarts bv wel) dat er op een patient ingepraat wordt om een relatie aan te gaan? Ik vind het raar dat jij er makkelijk vanuit gaat dat 'in het beginsel 2 volwassenen met eigen wil en mening' betrokken zijn.





Hoe oud is hij dan To? En hoe oud ben jij?37 en 25
Alle reacties Link kopieren
hou ons op de hoogte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven