facebookfriends?

27-02-2012 16:18 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vrouwelijke collega van mijn vriend post regelmatig op zijn facebook en noemt hem dan liefje en sluit af met knuffels.

Ik stoor me eraan. Ze heeft mijn vriend nog niet zo lang geleden om advies gevraagd toen ze, na een avond met teveel drank op een bedrijfsfeest te ver was gegaan met een andere collega. Die andere collega wilde wel meer daarna maar toen heeft ze een klacht tegen hem ingediend, na aan mijn vriend om advies te hebben gevraagd.

Nu valt ze mijn vriend lastig op facebook, vind ik. Hij reageert ook af en toe op een post van haar.

ik vind dat hij haar moet zeggen dat ze het professioneel moet houden. Wat vinden jullie
Alle reacties Link kopieren
Vindt hij zelf ook dat hij lastig gevallen wordt door haar?
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft een klacht ingediend tegen die andere collega waarmee ze vrijwillig 'te ver' was gegaan op een bedrijfsfeestje? En wat heeft dit verder met je topic te maken?



En ja... Sommige mensen knuffelen en zoenen nou eenmaal iedereen op Facebook/Hyves.. Inclusief hartjes.



Verder wat boerentrientje vraagt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn vriend er mee confronteren. Een beetje raar dit... En ik ben het met boerentrientje eens, vindt hij het zelf ook vervelend? Blijkbaar niet, anders zou hij haar er wel op aanspreken. Anders zou jij dat eens moeten doen!



Je kunt haar toch wel een bericht sturen? Zeg haar dat je het vervelend vindt. Val haar niet meteen aan, maar vertel haar dat iedereen kan lezen wat zij schrijft en dat er zo ook praat komt achter haar rug. Ze zal toch wel weten dat jouw vriend bij jou hoort?
Alle reacties Link kopieren
quote:lumix schreef op 27 februari 2012 @ 16:26:

Je kunt haar toch wel een bericht sturen? Zeg haar dat je het vervelend vindt. Val haar niet meteen aan, maar vertel haar dat iedereen kan lezen wat zij schrijft en dat er zo ook praat komt achter haar rug. Ze zal toch wel weten dat jouw vriend bij jou hoort?



Dit vind ik raar. Waarom zou je? TO's vriend heeft met die meid te maken, niet TO. Iedereen mag zeggen op Facebook wat hij/zij zelf wil. Ik zou me doodlachen als de vriendin van een mannelijke collega waarmee ik goed contact heb me daarop zou aanspreken.



En, aanvullend: die praat zo me worst wezen. Die meid maakt zich belachelijk toch? Facebook is echt niet de enige waarheid ofzo.



TO vertrouwt haar vriend toch neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat je het irritant vindt, zou mijn vriend erop aanspreken niet haar. Ik zou me ook doodlachen als ik zulke berichten kreeg van vriendinnen van, al zou ik geen mannelijke collega's hartjes en kusjes sturen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk lachen jullie je dood? Vreemd want je krijgt geen berichtje als je geen hartjes stuurt naar een kerel die een relatie heeft. Maar goed ik zei er ook bij dat ze haar niet aan moet vallen maar gewoon kan zeggen dat ze het vreemd vindt. Is dat nou zo om te lachen? Ik begrijp het niet...
Alle reacties Link kopieren
@ Lumix



Ja ik zou die chick ook vierkant uitlachen als ze me berichtjes ging sturen met dat ik van haar vriendje moet afblijven. Dat kun je nog zo netjes en niet-aanvallend typen, dit is hoe het wordt opgevat. En ik denk dat mijn vriend zich daar ook voor zou schamen en terecht.



Inderdaad gewoon vriendlief zeggen dat hij tegen haar moet zeggen dat dit niet de relatie is waar hij naar op zoek is en dat hij het zakelijk wil houden. Daarnaast kan hij best zeggen dat zijn vriendin hier ook niet blijer van wordt.
Alle reacties Link kopieren
@Lumix: als mijn vriend zulke berichtjes van een collega krijgt zou ik het uitproesten ja.. Er samen met hem om lachen. Want mijn vriend vindt dat net als ik namelijk vrij puberaal.



Als ik echt geïrriteerd zou zijn door zulke berichtjes zou ik mijn vriend er op aanspreken, hem vragen er wat van te zeggen. Niet dat meisje. Daarmee maak je haar namelijk belangrijker dan ze is, ik ga er namelijk vanuit dat TO een gelijkwaardige, serieuze relatie heeft en dat haar vriend niets van die collega moet hebben. Zolang die berichtjes éénrichtingsverkeer zijn kun je er vrij weinig aan doen, behalve dat vriend die meid zelf aanspreekt.



Door die berichtjes als een bedreiging te zien is er wat mis met je relatie, niet met dat meisje.
Irriteert het je vriend ook, die berichtjes? Ben wel benieuwd waarom het je irriteert, vertrouw je het niet ofzo?



Ik zie het probleem niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 16:45:

Als mijn vriend zulke berichtjes van een collega krijgt zou ik het uitproesten ja.. Er samen met hem om lachen. Want mijn vriend



Same here. Precies hetzelfde meegemaakt.

Manlief heeft alle berichten verwijderd. Hij vond het puber8ig.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Met zulke 'vrienden' heb je geen vijanden meer nodig
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem ook niet zo. Ik zou niet eens energie in haar steken. Waarom maak je je druk om een collega die zich zelf belachelijk maakt met allerei acties op het werk van je vriend?



Kijk, als je vriend haar om een of ander manier wel ziet zitten dan is dat zijn pakkie an: het is zijn werk, zijn verantwoordelijkheid.



Lekker genieten van je relatie en haar zien als een "stoorzender".. voor de rest niet teveel druk opleggen wordt het alleen nog maar erger.
Wat mij betreft: ik hou zaken en prive gescheiden. Kan jouw vriend hetzelfde aanraden: knikker haar van FB af, dan is dat probleem opgelost.



Verder is je vriend aan te raden om nooit met haar alleen te zijn, in een situatie verzeild te raken dat zij hem kan compromiteren. Voor hij het weet heeft hij ook een aanklacht te pakken.
Alle reacties Link kopieren
wat een dom advies van je vriend om een kladht in te dienen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 16:45:

@Lumix: als mijn vriend zulke berichtjes van een collega krijgt zou ik het uitproesten ja.. Er samen met hem om lachen. Want mijn vriend vindt dat net als ik namelijk vrij puberaal.



Als ik echt geïrriteerd zou zijn door zulke berichtjes zou ik mijn vriend er op aanspreken, hem vragen er wat van te zeggen. Niet dat meisje. Daarmee maak je haar namelijk belangrijker dan ze is, ik ga er namelijk vanuit dat TO een gelijkwaardige, serieuze relatie heeft en dat haar vriend niets van die collega moet hebben. Zolang die berichtjes éénrichtingsverkeer zijn kun je er vrij weinig aan doen, behalve dat vriend die meid zelf aanspreekt.



Door die berichtjes als een bedreiging te zien is er wat mis met je relatie, niet met dat meisje.helemaal goed, meid!!
Alle reacties Link kopieren
Niks irritanter dan vrouwen die zich altijd zo overdreven zeker voelen van hun zogenaamd veilige relatie-tje. Hoeveel mannen heb ik (en vele vrijgezelle vriendinnen van mij) niet achter me aangehad die maar wat graag iets met je willen maar wel veilig daarna naar moeder de vrouw willen. En het vrouwtje thuis maar denken dat hun man zo onschuldig is. Ik ken er legio.

Ik zeg altijd maar: een man is zo trouw als z'n mogelijkheden. Vergeet dat niet, zeker als je een leuke man hebt. Altijd alert blijven. Het is niet voor niets dat er de laatste jaren tig relaties stranden op o.a social media. Hou het in de gaten en als het je stoort, en laat m dat mens eraf jassen.
Alle reacties Link kopieren
Marsepeintje, ik vind ook dat er vaak wat naief op gereageerd wordt, dus ben het wel met je eens eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Dus we moeten allemaal maar onze man/vriend direct gaan wantrouwen bij elke bakvis die langskomt?



Natuurlijk zullen er altijd vreemdgangers zijn, maar ik schat mijn vriend toch beter in dan met zijn lul achter zo'n bakvisje met hartjes aan te lopen. En als dat wel zo is mag hij vertrekken..
Alle reacties Link kopieren
quote:Nu.nl / lyfestyle 15 februari 2011 @ 17:33 uur info :

Social media helpen én breken liefdesrelaties



AMSTERDAM - Social media en andere online fora blijken zeer geschikt om de liefde van je leven te ontmoeten, maar ook om bestaande relaties te verbreken. Dit blijkt uit een Amerikaanse enquête van Euro RSCG.



Ruim 34 procent van de ondervraagde personen gelooft dat het mogelijk is om romantische relaties aan te gaan op internet. Mannen zijn hiervan met 41 procent meer overtuigd dan vrouwen, die met 28 procent nog wat meer twijfelen aan social media als datingplatform.



De oudere generatie is echter minder lovend. Van de 65-plussers ziet slechts 21 procent de mogelijkheid om via internet een nieuwe liefde te vinden, zo meldt USA Today.



Flirten



“Social media hebben ervoor gezorgd dat het makkelijker is om te flirten, nieuwe mensen te ontmoeten en mensen te volgen. Tevens is het mogelijk een relatie te beginnen, betrapt te worden en een relatie te eindigen”, aldus David Jones, directeur van Euro RSCG Worldwide, de initiator van het onderzoek (pdf).



Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen online flirten. 64 procent vindt het makkelijker om een partner online te vinden dan in het echte leven. Mannen flirten daarnaast meer dan vrouwen, met 39 procent tegenover 23 procent. Niet alleen singles zoeken online naar liefde, ook 18 procent van de getrouwde respondenten geeft toe dit te doen.



De helft van de respondenten kent iemand die via internet een relatie is aangegaan en 31 procent kan iemand noemen wiens relatie is geëindigd door een online affaire.



Vreemdgaan



De meeste ondervraagden vinden dat het hebben van een online relatie, terwijl je in het echte leven met iemand anders bent, onder vreemdgaan valt. Slechts 5 procent ziet dat als iets onschuldigs.



Een derde is van mening dat ook een erotische relatie online mogelijk is. Vooral mannen en jongvolwassenen zijn het hiermee eens
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marsepeintje schreef op 27 februari 2012 @ 18:55:

Niks irritanter dan vrouwen die zich altijd zo overdreven zeker voelen van hun zogenaamd veilige relatie-tje.

Oneens. Ik doe niet overdreven over mijn veilige relatie. Het is veilig en niet zogenaamd.



Hoeveel mannen heb ik (en vele vrijgezelle vriendinnen van mij) niet achter me aangehad die maar wat graag iets met je willen maar wel veilig daarna naar moeder de vrouw willen.



En het vrouwtje thuis maar denken dat hun man zo onschuldig is. Ik ken er legio.



Ik zeg altijd maar: een man is zo trouw als z'n mogelijkheden.



Vergeet dat niet, zeker als je een leuke man hebt. Altijd alert blijven.



Het is niet voor niets dat er de laatste jaren tig relaties stranden op o.a social media.



Hou het in de gaten en als het je stoort, en laat m dat mens eraf jassen.

Manlief heeft uit zichzelf zijn prikbord geschoond. Dat was voor mij voldoende bewijs dat onze relatie stabiel en veilig is.Deels mee eens.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Niks irritanter dan vrouwen die zich altijd zo overdreven zeker voelen van hun zogenaamd veilige relatie-tje.

Oneens. Ik doe niet overdreven over mijn veilige relatie. Het is veilig en niet zogenaamd.



Hoe weet je dat? Dat weet je nooit nooit nooit.

En nou is het natuurlijk wel zo dat je gewoon vertrouwen moet hebben in je partner, anders word je natuurlijk gek. Maar er is wel een verschil tussen vertrouwen hebben en naïef zijn. Ik denk dat je altijd alert moet blijven..lijkt me trouwens een heel natuurlijk iets.
Alle reacties Link kopieren
Alert blijven ja. Maar de eerste beste bakvis op facebook wekt bij mij nou eenmaal weinig jaloezie op.. Het gedrag van je partner zegt vaak ook veel in zulke situaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 20:38:

Alert blijven ja. Maar de eerste beste bakvis op facebook wekt bij mij nou eenmaal weinig jaloezie op.. Het gedrag van je partner zegt vaak ook veel in zulke situaties.



alert blijven?

wat een ongezonde gedachte, bah...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 27 februari 2012 @ 20:43:

[...]

alert blijven?

wat een ongezonde gedachte, bah...Tja. Dat kun je misschien pas snappen als je om je heen heel veel gebonden mannen avances ziet maken naar jou en je vriendinnen. Terwijl ze gewoon een leuke vriendin/vrouw hebben en er echt niet altijd iets mis is met de relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven