foute man of problematische man?

29-04-2012 19:57 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben zo benieuwd naar jullie mening over iets wat me is overkomen. Ik weet niet of ik nu te maken heb met een foute man of met een man met een probleem. De reden dat ik dit post is omdat ik het heel moeilijk vind om hieruit te komen voor mezelf.



Ik ben een maand geleden via een datingsite (geen RP) een man tegengekomen die ik heel leuk vind. De eerste keer dat ik hem ontmoette was spannend en ik vond hem meteen leuk en aardig. De 2e keer was nog leuker en we hebben heel veel gepraat. We hebben dezelfde humor en ik vind hem aantrekkelijk. De 3e keer zijn we een nacht samen geweest en dat was ook heel fijn. Ik had toen wel wat twijfels of zijn gevoelens voor mij wederzijds zouden zijn.

Ik heb hem die week daarop gebeld (we belden al iedere avond) en gevraagd of hij verliefd op me is. Hij zei dat hij zich heel erg op zijn gemak voelt, zich heel erg prettig bij me voelt, mij heel erg aantrekkelijk vindt, maar dat hij niet verliefd op me is. Hij weet ook niet of hij dat gaat worden. Ik natuurlijk heel erg teleurgesteld. Ik was/ben wel verliefd op hem. Uit zijn verhalen blijkt dat hij veel heeft meegemaakt en ook wel een depressieve kant heeft. Hij realiseerde zich dat hij hulp moet gaan zoeken zei hij. Hij zegt ook dat het niet aan mij ligt, maar dat hij kennelijk nog niet klaar is voor een relatie. Toen ik zei dat we elkaar dan maar niet meer moeten zien reageerde hij meteen met de woorden; "dat is wel heel rigoureus". Hij gaf aan dat hij me erg graag wil blijven zien en me wil blijven spreken. Hij vindt het fijn om met me te praten. Ik zei dat ik niet op hem ga wachten en ook geen sex met hem zou hebben. Dat vond hij begrijpelijk. We hebben elkaar nu pas weer gezien en (natuurlijk) hebben we wel sex gehad. Hij is bij me thuis geweest en we hebben een hele gezellige, leuke avond gehad.

Nu het probleem: What to do? Ik bedoel... ik ben (weliswaar minder) verliefd op hem, maar ik hoop toch stiekem dat hij dat ook op mij wordt. Nu zitten we in een "relatie" die geen relatie mag heten omdat hij niet verliefd is. Toch bellen we dagelijks. Daar vraagt hij zelf naar en we spreken ook af. Ik weet het niet goed. Wat vinden jullie?



Groetjes Whatwomenwant
Alle reacties Link kopieren
Een man moet jouw tempo aanhouden qua verliefd worden en toekomstplannen etc. ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt erop dat je gewoon leuke afleiding bent.
Getrouwde man denk ik eerder.
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor de neuk?
Alle reacties Link kopieren
Och, misschien ook gewoon een duidelijk voorbeeld van 'de liefde van je leven herken je niet altijd direct'. Neig dus meer naar wat BGB zegt.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel een plaag... mannen die er nog niet aan toe zijn, wel de lusten niet de lasten, het ligt niet aan jou, ik vind je heel leuk maar ik ben niet verliefd... Frustrerend, want je weet ook: verliefdheid dwing je niet af... Sterker, wanneer ben je daar open over (kwetsbaar: dat je zelf gevoelens hebt, en hoe zit het met de ander?), wanneer mag je 'duidelijkheid' verwachten of laat je je nog maanden aan het lijntje houden?



Ik zou toch oppassen met het depressie-verhaal en 'veel hebben meegemaakt'. Dat wordt heel makkelijk een excuus om nog niet aan iets serieus' toe te zijn.
Hij klinkt niet fout en niet problematisch. Hij is alleen niet verliefd en zegt het niet te worden.

Hij vindt je leuk, maar niet zo leuk dat er een relatie inzit.

Dit is een sexrelatie zonder toekomst.

Jij wilt dat niet, dus stoppen met deze man is beter voor je.
Tuurlijk TD, soms ben je niet meteen verliefd. Maar zag in stukje van TO wat mooie smoezen.
Hij geeft duidelijk aan niet verliefd te zijn. Jij bent dat wel en je hoopt op meer, terwijl je sex met hem hebt en nu zit je met twijfels over zijn gevoelens. Het klassieke scenario van not into you vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit. Er zit geen toekomst in met deze man. Hij is niet verliefd en wil op dit moment alleen maar de lusten bij jou, terwijl jij wel gevoelens voor hem hebt. Ik zou daar zo snel mogelijk uit stappen als ik jou was anders maak je het jezelf alleen maar heel erg moeilijk want een relatie met hem zal je nooit krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 29 april 2012 @ 20:09:

Tuurlijk TD, soms ben je niet meteen verliefd. Maar zag in stukje van TO wat mooie smoezen.

Snap ik, maar het enige nadeel van de overigens hilarisch-legendarische smoezenlijst is, dat het soms gewoon wél zo is.



Een smoes is een verklaring die onterecht wordt gebruikt voor gedrag dat eigenlijk ergens anders vandaan komt, gewoon liegen dus. Maar het is dus niet iets dat in alle gevallen volkomen onwaarschijnlijk is: soms stáát die brug gewoon open waardoor je te laat bent (en moet je pas je wenkbrauwen op gaan trekken bij de verklaring dat een draak je tomtom opgegeten heeft )
Alle reacties Link kopieren
Hij is eerlijk tegen je geweest. Dat jij wel wel verliefd op hem bent geworden kanhij niets aan doen.



Kun je het alleen maar leuk hebben als je verliefd bent? Wat is er mis met gewoon genieten van dat wat er nu is op dit moment?



Vind hem niet fout en ook niet problematisch. Vind hem eerlijk
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
@Bianca, nee, dat heb ik dus ook al bedacht. Misschien als ik hem tijd gun dat het toch wordt wat ik hoop dat het wordt.



Leuke afleiding of voor de neuk? hmmmm zo gedraagt hij zich niet. Hij belt, hij respecteerde mijn "geen sex".



Vreemd toch dat hij mij wil blijven zien en bellen? Misschien moet hij toch eerst maar hulp zoeken. Hij wil niet met andere vrouwen daten.
Alle reacties Link kopieren
@SuzanneSuus, ja hij is eerlijk geweest. Maar pas nadat ik ging vragen. Hij zou het niet uit zichzelf hebben gezegd.
Alle reacties Link kopieren
.
Hij respecteerde je 'geen sex'. Voor hoelang? Je ging meteen weer met hem naar bed.

Hoe veel respect toont hij als je echt geen sex zou hebben met hem?

Zolang hij niet verliefd is op een ander, ben jij nog leuk. Maar hij is vast wel op zoek, dus ooit komt de dag dat hij verliefd wordt. Dan is hij jou misschien snel vergeten.

Je houdt jezelf nu voor de gek door te hopen op meer. Je kunt alleen nog maar gekwetst worden.
Alle reacties Link kopieren
Dus na een maand ben jij verliefd en vind je dat hij het al moet weten? Geef hem wat ruimte, zeg! En dat hij met je sext, tja, dat is logisch. Hij vindt je aantrekkelijk toch? Dat heb je toch zelf ook gedaan, waarschijnlijk in de hoop dat hij daardoor verliefd op je zou worden? Je hebt zelf niet de tijd genomen om elkaar beter te leren kennen en bent gelijk met hem het bed in gedoken. Ik vind je erg snel en overhaast bezig. Heb je soms een kinderwens of ben je bang om "over te blijven"? Een advies: RELAX en geniet van de tijd met hem. Of niet, maar maak het dan gewoon uit. Pfff.
Alle reacties Link kopieren
quote:livelaughlove schreef op 29 april 2012 @ 20:20:

Dat het een foute man is denk ik niet direct. Hij is wel gelijk eerlijk in zijn gevoelens naar jou toe.. In dit geval zou ik op mijn eigen gevoel afgaan. Wat zegt en deelt hij allemaal met jou, hoe reageert hij naar jou toe, kortom wat voor gevoel geeft hij jou. Misschien wil hij de omgang met jou maar voor 1 ding, maar misschien heeft hij ook nog wat meer tijd nodig om erachter te komen dat jij een superleuke vrouw bent.



Op je intuitie afgaan en vooral je eigen grenzen bewaken.Hij deelt heel veel met me....zijn twijfels, zijn gevoel over dingen in het leven. We praten veel over gedeelde gevoelens. Hij geeft me het gevoel dat hij me heel leuk vindt en misschien ook wel meer dan leuk. Hij wil niet alleen sex met me.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei dat ik niet op hem ga wachten en ook geen sex met hem zou hebben. Dat vond hij begrijpelijk. We hebben elkaar nu pas weer gezien en (natuurlijk) hebben we wel sex gehad.



Hij zit dus duidelijk niet op jou te wachten, maar je blijft je uiteindelijk wel beschikbaar voor hem stellen. En dat vindt hij maar wat makkelijk. Welke man zou hier geen gebruik van maken.



Heb een SV gehad die ook veel met me deelde, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het een relatie wordt.



Hij vind je leuk maar je hoeft niet op hem te wachten. Hoe duidelijker moet die man nog zijn?
Alle reacties Link kopieren
En nee ik heb geen kinderwens (heb er 2 en dat is genoeg) en nee niet bang om over te blijven. Ik ben in het verleden veel te vaak op echt foute mannen gevallen. Dat heeft sporen achtergelaten. Nu ben ik onzeker en denk ik... hoe zit dit? Wat mij betreft heeft hij de tijd bij mij. Als ik maar niet zijn "hulpverleenster" word.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ziet hij je als een vriendin waar hij goed mee kan praten en soms wat leuks doet? En dat je af en toe seks met hem wil is een leuke bonus.



Hij is duidelijk, aan jou om daarmee te doen wat je wilt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:PLUKDEDAG1967 schreef op 29 april 2012 @ 20:24:

Dus na een maand ben jij verliefd en vind je dat hij het al moet weten? Geef hem wat ruimte, zeg! En dat hij met je sext, tja, dat is logisch. Hij vindt je aantrekkelijk toch? Dat heb je toch zelf ook gedaan, waarschijnlijk in de hoop dat hij daardoor verliefd op je zou worden? Je hebt zelf niet de tijd genomen om elkaar beter te leren kennen en bent gelijk met hem het bed in gedoken. Ik vind je erg snel en overhaast bezig. Heb je soms een kinderwens of ben je bang om "over te blijven"? Een advies: RELAX en geniet van de tijd met hem. Of niet, maar maak het dan gewoon uit. Pfff.



TO, als man ben ik het hiermee eens. Heb zelf ook enkele maanden nodig om verliefd te worden. Dus vaak dames teleurgesteld die na twee weken (of een maand) al vragen of ik verliefd ben. Hallo zeg, geef me een beetje tijd, ik ken je pas net. Het feit dat hij zegt "dat is wel heel rigoureus" wil naar mijn mening zeggen dat hij het gewoon nog niet weet (onder de vooronderstelling dat het iemand is die het goed bedoelt).



Worden vrouwen sneller verliefd als mannen? Ik heb zelf wel vaker meegemaakt dat vrouwen na enkele weken al willen weten of het wat wordt. Ik begrijp dat jullie duidelijkheid willen, maar geef het toch wat tijd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook leuk om een succesverhaal te horen?



Mijn vriend wilde ook geen relatie, was daar niet aan toe in zijn leven. Blabla, het hele riedeltje. Maar ik vond het zo leuk met hem, we hadden het zo goed, waren altijd samen en hij was zo lief voor me, dat ik besloot dat ik bij hem wilde blijven zolang het me meer geluk dan ongeluk bracht.



Juist omdat ik hem alle ruimte gaf, er niet over praatte en er geen druk op lag, wist hij niet hoe snel hij een relatie met me moest beginnen.. Achteraf was het in zijn ogen nog eerder een relatie dan dat ik het doorhad. Inmiddels hebben we al een jaar een hele gelukkige relatie!! Het kan dus wel..
quote:douwe30 schreef op 29 april 2012 @ 20:34:

[...]





Worden vrouwen sneller verliefd als mannen? Ik heb zelf wel vaker meegemaakt dat vrouwen na enkele weken al willen weten of het wat wordt. Ik begrijp dat jullie duidelijkheid willen, maar geef het toch wat tijd.Mijn ervaring is juist dat de mannen die echt serieus met mij zijn direct verliefd waren en dus een stuk sneller zeker van hun zaak waren dan dat ik dat was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven