Ga ik dit redden?

20-05-2016 01:03 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand ben ik na 25 jaar door mijn man gedumpt. Hij houdt al langere tijd niet meer van me. Ik wil het nog een kans geven maar hij is er klaar mee. Hij heeft ook een ander waar hij verliefd op is. We hebben geen ruzie en wonen nog samen. Nu is hij nog een paar nachten per week thuis en verder is hij bij haar. We doen normaal tegen elkaar maar ik vraag me af hoelang ik dit vol kan houden. Ik ga van ontkenning, naar woede en verdriet en terug. Ik hoop dat het goedkomt maar dat zal ongetwijfeld niet gebeuren. Het zal een tijdje duren voor het huis verkocht is en ik heb geen andere plek om naar toe te gaan. Maar moet ik misschien meer mijn best doen en zorgen dat ik hem niet meer zie?
Alle reacties Link kopieren
Wat een (ver)rotte situatie voor je Havertje.

Hij is al een paar nachten bij haar? Wat let hem om bij haar te wonen?

Is er geen mogelijkheid voor een van jullie om ergens iets anders te huren? Hij leeft twee levens en jij wordt telkens weer geconfronteerd met hem, zowel met zijn aanwezigheid als met zijn afwezigheid.
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gedumpt door mijn man na 19 jaar. Zit nu midden in een scheiding. Ik kan net als jij geen kant op. Heb nauwelijks inkomen, geen idee waar ik heen moet. Mijn man heeft dan geen ander maar je wereld stort in. Het enige waar ik nu aan kan denken is dat alles alleen maar beter kan worden en ik een stuk gelukkiger. Ik hoop dat jij dat ook zult zien. Deze situatie is natuurlijk ook niks.
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Ik zou gaan werken aan je zelfstandigheid dan, zo snel mogelijk. Je man heeft duidelijk een keuze gemaakt, lijkt mij, dan kun je alleen nog maar je biezen pakken. Je klinkt totaal niet geemotioneerd eigenlijk, ben je dat wel? Sta je ingeschreven bij woningnet? Zou ik anders meteen gaan doen. Je moet toch verder, dus pak jezelf op, en ga een eigen leven creeren. Sterkte!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
En idd, wat nou, part-time nog bij jou slapen, ik zou dat niet pikken hoor. Laat het slot anders veranderen als hij er niet is. Belachelijk dat hij nog thuiskomt natuurlijk, hij heeft gekozen, laat hij dan ook de consequenties daarvan nemen. Dus opzouten. Iig tot het huis is verkocht, ik zou dat echt eisen nu.



Iets op korte termijn huren, dat kan wel, er staan huurhuizen op marktplaats, die bv voor een jaar te huur zijn. Maar dat kost veel geld. Denk dat je man dat niet ziet zitten, om naast dat huis nog iets te huren. Ga snel een eigen inkomen regelen!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Natuurlijk ga je dit redden! Hij houdt niet meer van je, hij heeft een ander. Duidelijk, nu ben jij aan zet.



Zorg dat jij je zaakjes op orde krijgt. Dan slaapt hij maar niet meer bij je, het gaat nu om jou. En een eigen woonruimte zal je toch moeten vinden, ook al is het huis niet verkocht. Ga zoeken, het liefst zo snel mogelijk. Hoe eerder je afstand kan nemen hoe beter, in deze situatie lukt dat immers nooit. Sterkte, het komt vast goed!
Slapen jullie samen op de dagen dat hij thuis is ? Zo ja, zsm hij op de bank of logeer kamer!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 20 mei 2016 @ 01:20:

En idd, wat nou, part-time nog bij jou slapen, ik zou dat niet pikken hoor. Laat het slot anders veranderen als hij er niet is. Belachelijk dat hij nog thuiskomt natuurlijk, hij heeft gekozen, laat hij dan ook de consequenties daarvan nemen. Dus opzouten. Iig tot het huis is verkocht, ik zou dat echt eisen nu.



Iets op korte termijn huren, dat kan wel, er staan huurhuizen op marktplaats, die bv voor een jaar te huur zijn. Maar dat kost veel geld. Denk dat je man dat niet ziet zitten, om naast dat huis nog iets te huren. Ga snel een eigen inkomen regelen!Ze zijn nog steeds getrouwd, zijn naam staat ook op de hypotheek dus ik denk niet dat ze dit zomaar kan doen. Beter gaat ze zelf iets zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar het algemeen maatschappelijk werk, zij kunnen je helpen om mogelijkheden te vinden en om je te steunen.



Kan je man niet tijdelijk bij familie intrekken?



Sterkte, na zo'n lange relatie is alles op elkaar ingesteld en is het heel heftig om los te komen. Maar je kan het, echt!!! Heb je vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent: huur vast een kettingzaag.



Volgens de wet mag je alles wat van jezelf is kapot maken. Combineer die met: allebei de helft, en je hebt komende week wat te doen om je gedachten te verzetten.
Ik denk dat je moet beginnen met eens goed kwaad te worden.



Woede hield mij de eerste maanden op de been (na 18 jaar ging hij ervandoor met een ander). Het houdt je scherp, en op de adrenaline kan je weken voort.



En ja, je gaat dit overleven, echt.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte To ik weet hoe het is ben na 23 jaar in de steek gelaten. Zonder ook maar iets van reden/ afscheid. Zou als Ik jou was en het kan bij iemand anders gaan logeren want dit schiet niet op zo voor je lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
wat naar TO. Echt, heel veel sterkte en een



Verder eens met sapsarrow:

"En idd, wat nou, part-time nog bij jou slapen, ik zou dat niet pikken hoor. Laat het slot anders veranderen als hij er niet is. Belachelijk dat hij nog thuiskomt natuurlijk, hij heeft gekozen, laat hij dan ook de consequenties daarvan nemen. Dus opzouten. Iig tot het huis is verkocht, ik zou dat echt eisen nu."



Kom voor jezelf op, dit is geen houdbare situatie voor je, en als hij nog een sikkepit om je geeft gaat ie nu lekker bij haar wonen. Dat is niet zo raar hoor. Dan moet zijn nieuwe vriendin maar water bij de wijn doen, die wil hem vast ook niet de hele week om zich heen. Maar daar heb jij geen k*t mee te maken!!



Jij gaat VOOR!! Dus kom echt voor jezelf op.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Hij wil toch weg? Dan moet ie ook maar gaan.



Ik zou maar vast beginnen met ruzie maken want hij behandelt je als oud vuil; de helft bij haar en de helft bij jou. Hij moet zich de ogen uit de kop schamen.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij komt over als een eikel. Echt. NUL inlevingsvermogen....

En nu je niks meer te verliezen hebt, kom uit die lijdzame schulp en werk hem echt die deur uit.

Ben je niet enorm verontwaardigd, boos, vind je hem geen grote, achterbakse LUL???

Wakker die woede in jezelf ff wat op, vandaag meid, door je voor ogen te houden hoe hij nu met je omgaat.



En je hebt toch niks meer te verliezen, wel??
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 20 mei 2016 @ 01:20:

En idd, wat nou, part-time nog bij jou slapen, ik zou dat niet pikken hoor. Laat het slot anders veranderen als hij er niet is. Belachelijk dat hij nog thuiskomt natuurlijk, hij heeft gekozen, laat hij dan ook de consequenties daarvan nemen. Dus opzouten.



Het lijkt me een goed idee om te stoppen met samenwonen, maar ik vind het wel compleet achterlijk advies om zonder overleg de sloten te vervangen. Het lijkt me een veel beter idee om gewoon in overleg samen eens te kijken wie waar gaat wonen. Als je de communicatie normaal houdt, dan gaat de scheiding veel vloeiender (en goedkoper) verlopen.



Meteen de boel op scherp zetten, dat kost je potentieel heel veel geld. In mijn ervaring is het verbreken van een relatie een zeer prijzige aangelegenheid. Als je het keihard gaat spelen, dan komen er wellicht advocaten bij kijken en wordt het nog veel en veel duurder.
Kut zeg.

En idd je gaat het echt wel redden zoals je hierboven ook kan zien maar je moet wel wat. In actie komen geeft je ook een beter gevoel als wanneer je je als willoze naar de slachtbank laat leiden.

Inschrijven voor woning bij woningnet allereerst en advies gaan inwinnen wat er nog meer te doen staat.

Daarnaast denk ik dat het ( was het tenminste in mijn geval) een onhoudbare situatie situatie wordt, dat samen in een huis leven. Maar dat merk je wel of pas als t zover is.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je eigen inkomen?

Zijn er kinderen in het spel?

Heb je je al ingeschreven bij een Woningbedrijf?



Ik zou er niet van uit gaan dat het nog goed komt. En als hij wel weer terug komt, dan is het omdat zijn scharrel niet meer interessant is en hij een dak boven zijn hoofd nodig heeft. En dan ben jij 2e keus.



Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hij slaapt niet bij mij in bed! (helaas) En ik snap wat zijn probleem met mij is, ik ben niet altijd de vrolijkste meest optimistische persoon op aarde en ik was dan ook liever nooit geboren. Niet dat ik elke dag depri ben maar het is wel de rode draad die door mijn leven loopt. Hij kan hier niet meer mee omgaan en heeft nu die ander ontmoet maar zegt dat ie al eerder wilde stoppen. Beetje jammer dit.
Alle reacties Link kopieren
Havertje, bekend met de situatie. Neem het heft in handen, Echt, je voelt je dan al zoveel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nu geen zuivere beslissing van hem. Zonder haar was hij er nog geweest. Hij heeft eerst gebroken met mij en is pas een paar dagen later naar haar gegaan. Geestelijk natuurlijk wel eerder. Ik kan me redelijk goed houden en probeer het beste van mezelf te maken (en ook hulp te zoeken). Ben wel bang dat het verdriet eronder te groot is en dat ik bv een psychose, hersenbloeding ofzo krijg. Als ik het lef had gehad dan had ik mezelf nl al jaren geleden van kant gemaakt. Zo leuk vind ik het leven. Mijn man maakte het voor mij nog dragelijk terwijl ik kennelijk dat van hem kapot maakte met mijn negatieve levenshouding.
Laat hem lekker naar zijn liefje gaan. Prima dat hij een zakkenwasser is maar dat gaat hij dan maar ergens anders doen. Zo moet je ook nog zoveel keer per week tegen hem aankijken en als hij er niet is weet je wat hij aan het doen is. Dat is gewoon niet te doen.
quote:Havertje-12 schreef op 20 mei 2016 @ 08:59:

Ik vind het nu geen zuivere beslissing van hem. Zonder haar was hij er nog geweest. Hij heeft eerst gebroken met mij en is pas een paar dagen later naar haar gegaan. Geestelijk natuurlijk wel eerder. Ik kan me redelijk goed houden en probeer het beste van mezelf te maken (en ook hulp te zoeken). Ben wel bang dat het verdriet eronder te groot is en dat ik bv een psychose, hersenbloeding ofzo krijg. Als ik het lef had gehad dan had ik mezelf nl al jaren geleden van kant gemaakt. Zo leuk vind ik het leven. Mijn man maakte het voor mij nog dragelijk terwijl ik kennelijk dat van hem kapot maakte met mijn negatieve levenshouding.





Een hersenbloeding krijg je niet van verdriet. Een psychose ook niet. Of heb je al eens een psychose gehad of heb je een aandoening waarbij er een verhoogd risico is op een psychose.



En het kan best zijn dat het hem zwaar is gevallen, dat kan je hem niet aanrekenen. Wel hoe hij dit afsluit.
Oei, ik snap jouw kant maar ik snap die van hem eerlijk gezegd ook. Jij kan er niets aan doen dat je geen levensgenieter bent maar hij heeft ook maar één leven en wil ook wel eens genieten zonder dat iemand er altijd een domper op zet. Ik vind het rot om te zeggen maar als je algemene instelling is zoals je laatste post dan heeft hij het nog lang volgehouden.



Je kunt nu 2 dingen doen. Of je gaat nu eens kijken wat je vanuit je eigen krachten kan of je blijft op de bank zitten en wacht op.......? Je hebt in feite niets meer te verliezen behalve dat jij je man graag terug wil, een man die veel van je heeft gehouden anders had hij het niet zolang volgehouden en dus kun je hem misschien verrassen door uitje lethargie te stappen en actief met je zelf aan de slag te gaan. Je klinkt ook alsof je behalve depressief ook hypochondrisch bent en ik vraag me af of je ooit naar een psychiater bent geweest en medicijnen slikt?
Alle reacties Link kopieren
nou havertje.... word het niet eens tijd dat je ein-de-fuck-ing-lijk eens wat aan dat piep-humeur van je gaat doen met therapie of wil je nog tot je 95ste mauwen dat het allemaal zo kuhuhut is?



allejezes nog aan toe.
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven