gearrangeerd huwelijk.

27-02-2012 18:59 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders willen dat ik ga trouwen. Hij is 41, is getrouwd geweest en gescheiden, geen kinderen. Goede baan, eigen huis en auto en al die dingen. Ik ben 23 net klaar met mijn studie. Mijn ouders vinden het echt een goede kans. Ik ben immers al 23 en bijna overtijd, in mijn cultuur trouw je toch niet later dan 20. 25 is vaak te oud.



Ik zal ooit toch moeten trouwen, met iemand van dezelfde afkomst. En liefde daar zal geen sprake van zijn. waarom niet nu? Het leeftijdsverschil vind ik nog niet het ergste. Gewoon dat er geen gevoel is. Toen ik hem zag, we mochten een half uur alleen met elkaar praten, voelde ik niks. Geen klik, niet eens een vriendschappelijke. Moet ik met deze man mijn leven, het bed delen? Andere kant ik weet zeker dat mijn ouders zwaar teleurgesteld zullen zijn.



Ik heb met hem de volgende punten besproken.



Ik wil kunnen werken ook als er eventueel kinderen zijn.



Ik wil ook dingen kunnen doen met mijn vriendinnen, natuurlijk op gepaste tijden en gepaste locaties.



Daar ging hij mee akkoord.



Nu twijfel ik enorm. Zal ik het doen? Ga ik spijt krijgen? Als ik naar mijn ouders kijk die zijn echt gelukkig. Mijn moeder heeft mijn vader pas gezien op de dag van de bruiloft. Ik denk dat liefde kan groeien.



Wat denken jullie hierover. Ik weet dat het moeilijk is voor jullie om het te begrijpen maar zou toch een eerlijke mening willen.
Als je er niet achter staat, vooral niet doen. Waarom zou je?
Alle reacties Link kopieren
Wat moeilijk! Ik zou het persoonlijk niet kunnen. Ik wil samen zijn met de man op wie ik verliefd ben, van hou, die ik ken en voor mij is aantrekkingskracht ook heel erg belangrijk..
Niemand hier kan je vertellen wat je moet doen, en of je spijt zult krijgen.

het lijkt me bizar om te trouwen met iemand waar ik (nog) geen liefde voor voel. Maar dat komt door mijn eigen referentiekader.



Mijn eerlijke mening is dat je voor jezelf moet nagaan of je denkt gelukkig te worden met deze man.



Heel veel succes met je keuze! Lijkt me lastig.
Waarom moet je ooit gaan trouwen? Sta je zelf achter dat aspect van jouw/jullie cultuur.



En een man van 41 met een meisje van 23 lijkt mij een zeer slechte match, zeker als er geen sprake is van liefde.
Alle reacties Link kopieren
Mag je volgens je geloof niet vaker 'daten'. Ik bedoel dat je wel wordt uitgehuwelijkt door je ouders volgens je geloof, maar dat zij jou meerdere keuzes laten.

Met de man met wie je de rest van je leven verder doorbrengt, zal je op zijn minst wel een klik moeten hebben.

Heb veel respect voor ieders geloof, ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

succes met je keuze alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind gearrangeerde huwelijken ouderwets en mensonterend. Ik zou het dus niet doen. Maar ik heb als Nederlandse die zonder geloof is opgegroeid makkelijk praten natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Dat is moeilijk om hier te beantwoorden. Volgens nederlandse normen en waarden is het niet standaard en gebruikelijk. Maar als dat in jouw cultuur wel gebruikelijk is, wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet goed is?



Doe wat je hart je ingeeft en waar jij je goed bij voelt en waarmee jij denkt dat je kan leven.



Succes!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Moet je naar aaleiding van 1 ontmoeting meteen besluiten, is er geen mogelijkheid dat jullie elkaar toch ietsje beter leren kennen, natuurlijk ook weer op gepaste wijze en met medeweten van je ouders?
quote:wollii schreef op 27 februari 2012 @ 19:03:

Mag je volgens je geloof cultuur niet vaker 'daten'. Ik bedoel dat je wel wordt uitgehuwelijkt door je ouders volgens je geloof cultuur, maar dat zij jou meerdere keuzes laten.

Met de man met wie je de rest van je leven verder doorbrengt, zal je op zijn minst wel een klik moeten hebben.

Heb veel respect voor ieders geloof cultuur, ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

succes met je keuze alvast!De TS heeft het zelf bewust over CULTUUR, jammer dat jij er dan geloof van maakt
Alle reacties Link kopieren
Niet te geloven. We wonen in Nederland in 2012. Van dit soort dingen word ik altijd heel triest. Heb zelf in mijn omgeving meegemaakt dat een klasgenoot van de opleiding af moest (vlak voor de examens) om te trouwen met een man die ze ook niet kende en ook maar even kort mocht zien voor het huwelijk.



Cultuur of niet, als je er niet achter staat moet je het niet doen. Het is jouw leven.



Ik zal mijn ouders ook wel eens teleurgesteld hebben, nou jammer dan.
quote:wollii schreef op 27 februari 2012 @ 19:03:

Mag je volgens je geloof niet vaker 'daten'. Ik bedoel dat je wel wordt uitgehuwelijkt door je ouders volgens je geloof, maar dat zij jou meerdere keuzes laten.

Met de man met wie je de rest van je leven verder doorbrengt, zal je op zijn minst wel een klik moeten hebben.

Heb veel respect voor ieders geloof, ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

succes met je keuze alvast!Ja precies, ik zou dan wel wat te kiezen willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:naara schreef op 27 februari 2012 @ 19:06:

[...]





De TS heeft het zelf bewust over CULTUUR, jammer dat jij er dan geloof van maakt Wat een flauwe reactie.. Volgens mij is het enkel bij Islamieten nog gebruikelijk in Nederland om uit te huwelijken. Dus ik snap wel waar die gedachte vandaan komt hoor.
Waarom zal er van geen liefde sprake kunnen zijn, omdat je met iemand met dezelfde afkomst moet trouwen? Kun je nog niet even wachten en kijken of je eventueel "vergelijkingsmateriaal" kan vinden? Liefde is meer dan een goede baan, eigen huis en auto. Deze man zal (snel) kinderen willen; schat ik gemakshalve in. Is dat een reden waarom hij is gescheiden? Weet je überhaupt iets van zijn ex-vrouw? Was dat een gearrangeerd huwelijk?



Ik zou eerst wat achtergrondinformatie verzamelen en daarop mijn besluit baseren. Wanneer er geen liefde (of zelfs lust) is, blijft het toch een zakelijke kwestie.



Nog één vraag. Zou je seks met hem willen / kunnen hebben gebaseerd op hoe je je nu voelt ten opzichte van hem persoonlijk en zijn uiterlijk?
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 19:07:

[...]





Wat een flauwe reactie.. Volgens mij is het enkel bij Islamieten nog gebruikelijk in Nederland om uit te huwelijken. Dus ik snap wel waar die gedachte vandaan komt hoor.

Dat is niet flauw. Genoeg moslim-families/nationaliteiten waar dat helemaal niet speelt.



Het is flauw om het dan juist wel op geloof te betrekken.



Daarbij komt dan ook nog dat uithuwelijken niet is toegestaan volgens de Koran.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, waar ben jij in dit verhaal? Wil jij ook persé trouwen met iemand van dezelfde afkomst? Vind jij het normaal om jezelf weg te cijferen voor wat anderen van je verwachten?



Ik vind eigenlijk dat je moet kiezen voor je eigen geluk. Dus trouwen met degene waar je verliefd op wordt. Islamitisch, Nederlands, Boeddistisch of whatever.
Alle reacties Link kopieren
quote:naara schreef op 27 februari 2012 @ 19:10:

[...]



Dat is niet flauw. Genoeg moslim-families/nationaliteiten waar dat helemaal niet speelt.



Het is flauw om het dan juist wel op geloof te betrekken.Bij uithuwelijken denk ik anders ook direct aan Islamieten hoor.. Ik snap wel dat dat door de war wordt gehaald bedoel ik dus. Jouw reactie is direct aanvallend terwijl het gewoon een misvatting was van degene waar je op reageerde.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet kunnen, maar ik ben dan ook heel anders opgevoed. Als iedereen om me heen het zou doen zou het wellicht heel anders liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 19:11:

[...]





Bij uithuwelijken denk ik anders ook direct aan Islamieten hoor.. Ik snap wel dat dat door de war wordt gehaald bedoel ik dus. Jouw reactie is direct aanvallend terwijl het gewoon een misvatting was van degene waar je op reageerde.

Ik ken het eigenlijk alleen van Hindu's, ik heb de indruk dat het daar nog met grote regelmaat gebeurd (al dan niet met bruiden die in India uitgezocht worden).



Waarom kiezen je ouders een partner met zo'n groot leeftijdsverschil?
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 19:10:

Maar TO, waar ben jij in dit verhaal? Wil jij ook persé trouwen met iemand van dezelfde afkomst? Vind jij het normaal om jezelf weg te cijferen voor wat anderen van je verwachten?



Ik vind eigenlijk dat je moet kiezen voor je eigen geluk. Dus trouwen met degene waar je verliefd op wordt. Islamitisch, Nederlands, Boeddistisch of whatever.Exact!
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 19:07:

[...]





Wat een flauwe reactie.. Volgens mij is het enkel bij Islamieten nog gebruikelijk in Nederland om uit te huwelijken. Dus ik snap wel waar die gedachte vandaan komt hoor.



Het viel mij ook op en nee, dus zo'n flauwe reactie vind ik het niet, niet alleen bij islamieten komt het voor. Het heeft echt met cultuur te maken en niet met geloof.



Ontopic: Meis je moet doen wat je goed doet. Wat als je nee zegt? Word je dan verstoten van je familie? of gaan ze dan opzoek naar een geschiktere man?
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 19:11:

[...]





Bij uithuwelijken denk ik anders ook direct aan Islamieten hoor.. Ik snap wel dat dat door de war wordt gehaald bedoel ik dus. Jouw reactie is direct aanvallend terwijl het gewoon een misvatting was van degene waar je op reageerde.





Vaak is het meer een cultuur ding dan het geloof. In de koran staat niks over uithuwelijken, er staat zelfs in dat een vrouw nooit tegen haar zin mag trouwen. Zegt een vrouw nee en haar ouders dwingen haar dan is het haram ( verboden)



Andere mensen gaan praten, kijk ze is zo oud en nog niet getrouwd. Kijk je nicht heeft al twee kinderen en die dingen. Je moet er gewoon bij horen. Dat is belangrijk voor de eer en goede naam van de familie.



Een eigen leven gaan leiden en eigen keuzes maken betekend geen familie meer en dat heb ik er niet voor over. Ze bedoelen het goed, ze weten niet beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 27 februari 2012 @ 19:14:

[...]



Ik ken het eigenlijk alleen van Hindu's, ik heb de indruk dat het daar nog met grote regelmaat gebeurd (al dan niet met bruiden die in India uitgezocht worden).



Dus ook religie en niet enkel cultuur. Dat is wat ik bedoel Naara. Jij ziet het meteen als een aanval op (jouw?) geloof. Dat was geloof ik echt niet zo bedoeld.



Maar ik snap werkelijk waar niet dat er hier mensen zijn die zeggen dat TO het zelf moet weten? Terwijl er als hier een vrouw zegt dat ze niet van haar man houdt maar toch gaat trouwen iedereen Run Forest Run roept...............
Alle reacties Link kopieren
Bespreek met je ouders dat je graag meer tijd met hem door wil doorbrengen voordat je een keuze kan maken. Vanwege je twijfels, het leeftijdsverschil, zijn eerdere huwelijk en waarom deze is beeindigd, de gevolgen die een leeftijdsverschil kan hebben ( ; evt kinderen een oudere vader, man eerder met pensioen, wil hij met zijn pensioen in NL blijven?, wss ook eerder overlijden van hem ) en de normen en waarden die je in je huwelijk wil hebben ( wat doet hij, wat doe ik, hoe voeden we de evt. kinderen op, financiele zaken etc ). Een huwelijk is veel werk en je moet je ouders en hem ervan kunnen overtuigen dat je een huwelijk niet met twijfels wil in gaan.



Hij zal zelf ook wel twijfels hebben; kan ik een jonge vrouw wel alles bieden wat zij nodig heeft, kan ik haar wel kinderen geven, kan ik haar en mijn verwachtingen van een huwelijk wel aan, wat als ik ziek wordt en zij "moet" alles alleen doen, etc, etc.



Sterkte met het maken van je beslissing.
Qalbi, wat vind je zelf van zijn leeftijd? Is dat bespreekbaar met je ouders?



Ik denk dat een verschil van 18 jaar wel heel fors is namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven