Gedrag van mijn beste vriendin, wat moet ik ermee..

20-07-2013 12:24 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
shine86 wijzigde dit bericht op 17-02-2014 19:00
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt meer alsof het je kind is.

Ik zou haar er wel uitzetten. Dat ze niet meer bij haar moeder terecht kan zegt ook wel iets natuurlijk
quote:shine86 schreef op 20 juli 2013 @ 12:24:

Liever niet quoten i.v.m. herkenbaarheid. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor. Ik neig toch naar haar buiten de deur zetten, want ik ben bang dat dit van kwaad tot erger wordt. En jij bent niet verantwoordelijk voor haar, ook al voelt het voor jou nu heel rot omdat je haar op straat zet. Correctie: zij laat zichzelf op straat zetten door haar gedrag.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
quote:shine86 schreef op 20 juli 2013 @ 12:24:



Bedankt he? Ik help je met je financiële rotzooi, doe 3 weken lang je boodschappen, je woont in mijn huis waar ik moet opletten wat ik zeg anders hebben we ruzie, ik werk me 3 slagen in de ronte terwijl jij niks anders uitvoert dan flessen wijn de kapitein maakt of in je nest ligt...

Precies dít zou ik haar sms-en. En als ze terug is, meteen afspraken maken wanneer zij jouw huis verlaat. Zij is niet jouw verantwoordelijkheid dus waar ze dan heengaat, is haar probleem.
Alle reacties Link kopieren
Zij heeft geen reden moeite te gaan doen voor zaken als onderdak en voeding zolang jij hierin voorziet. Dus mede door jouw gedrag houd je het hare in stand.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het een lastige situatie is, jullie hebben al veel samen meegemaakt. Maar genoeg is genoeg. Soms moet je voor jezelf kiezen. Vraag als ze terug is of ze even op de bank wilt gaan zitten omdat je haar wat wilt mededelen. Vraag of ze je niet wilt onderbreken totdat je klaar bent met je verhaal. Vertel haar waar je mee zit, en dat je het gevoel hebt dat je niet meer jezelf kunt zijn in je eigen huis. Maak haar duidelijk dat je dondersgoed weet dat ze niet veel opties heeft, maar dat haar leven niet jouw verantwoordelijkheid is. Het is niet jouw taak om voor haar te zorgen.



Ik hoop dat ze zich in weet te houden en snel op eigen poten staat.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Buitenzetten. Ze is gadorie 30!



Zolang jij dit bedrag blijft faciliteren vindt zij het wel best. Ik hoop dan ook nog, dat zij zonder slag of stoot gaat...dat kan ook nog een probleem opleveren bij zo'n profiteur.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Zij kan over jou heen lopen doordat jij dat laat gebeuren.



Stop met haar zielig te vinden en zeg dat je wilt dat jij wilt dat zij binnen 1 maand vertrekt. Help haar daar in die maand aan herinneren en help eventueel nog met zoeken. Vertrekt ze niet, dan pak je na die maand haar spullen in, zet je ze buiten het huis en vervang jij jouw sloten.



Het klinkt alsof zij een alcoholprobleem heeft en jij haar daarin faciliteert door de kosten van huisvesting en eten op je te nemen. Daar moet je dus mee ophouden. Je helpt haar juist door haar geen platform voor drankmisbruik meer te geven, hoe hard dat ook klinkt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een gesprek waarin je niet lief bent, maar duidelijk aangeeft hoe de situatie is, namelijk dat jij niet rond kan komen doordat zij niet betaalt en dat jij je niet meer fijn in eigen huis voelt? En dat je gewoon wilt dat ze bij geen verandering binnen 1 maand vertrekt, ultimatum geven en je hieraan houden. Ga alvast op zoek naar organisaties waar anti-kraakwoningen worden aangeboden en leg haar dit voor, waardoor ze weet dat het serieus is.



Daarnaast denk ik zo uit jouw verhaal te horen dat het goed zou zijn als ze naar de huisarts gaat en haar problemen voorlegt. Komt op mij toch over dat ze haar eigen leven niet overziet etc en kan de huisarts haar doorverwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar bv maand geven om weg te zijn...daarna basta
Alle reacties Link kopieren
Je bent eraan toe om alleen te wonen, althans dat is het argument dat je haar kunt geven als je haar eruit zet. Heb ik ook ooit gedaan en de vriendschap was over. Maar ik ben tevreden met mijn keuze. Geen spanning meer.
Alle reacties Link kopieren
TO, bereid je erop voor dat zij niet zomaar zal gaan.



Ze liegt, wordt boos als je haar aanspreekt op gedrag, steelt van je en ook nog sneren daarna...die zet haar hakken in het zand ben ik bang.



Win goede inlichtingen in over hoe je dit kunt aanpakken. Ik neem aan dat het huis alleen op jouw naam gehuurd is?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben sommige mensen het makkelijk he, drinken, herrie maken, oneerlijk zijn, en dan geen huur betalen. En dan nog het lef hebben om de verantwoording bij een ander te leggen.

"Je kunt/mag me niets doen want ik ben zielig, en het is mijn schuld allemaal niet dat ik zo ben, en dat ik mijn geld opgemaakt heb aan dingen die minder belangrijk waren dan de huur.



Denk eens terug aan die vakantie: Wie betaalde het meeste, en wie bepaalde wat er gebeurde?

Ik heb zo het idee dat het eerste antwoord is : jij, en het 2de je vriendin.



Dus ga eens voor je zelf aan de gang, laat je niet ondersneeuwen anders deelt ze nog mee in je pensioen ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyrose2012 schreef op 20 juli 2013 @ 12:41:

Ik zou haar bv maand geven om weg te zijn...daarna basta

Mijn ervaring is dat dat niet werkt.

Huppakee, spullen inpakken en bij haar moeder brengen, sms er achter aan, en Dikke Doei.

Wat een ergernis.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Haar laten betalen binnen een week. Zo niet, dan er meteen uit en geen dubbeltje meer voor haar betalen.
Lijkt mij heel ertg dat je in je eigen huis zo op je tenen moet lopen. Haar problemen lijken jou problemen te zijn of te worden. Dat is eigenlijk jammer. Je doet jezelf zo tekort. Je hebt je best gedaan om je leven op de rit te krijgen en daar mag je van genieten. Je hebt geprobeerd om haar te helpen, maar ze waardeert het niet en er zit geen verandering in haar gedrag. Het lijkt alsof ze wat proffesioneler hulp nodig heeft. Ik zou haar in elk geval eruit zetten. Zoals eerder genoemd is, binnen een maand ofzo. Misscien kan je GGD bellen voor advies of om te kijken of zij haar kunnen helpen. Je vriendin moet dan wel zelf hulp willen.
Alle reacties Link kopieren
.
shine86 wijzigde dit bericht op 17-02-2014 19:01
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit soort mensen help je het beste door ze niet meer te helpen.



Ik had haar spullen ingepakt, sloten laten veranderen en dan de boel voor haar opgeslagen in schuurtje/garage of zo waar ze het kon ophalen tot een bepaalde datum omdat het daarna naar de vuilstort gaat.



En ik had ook geweigerd nog met haar te praten of zelfs maar ruzie te maken. Ga fijn een ander zijn tijd verspillen en humeur verpesten......
Alle reacties Link kopieren
En stop met haar gedrag goed te praten. Als ze werkelijk zo leuk en lief en aardig was dan had je hier niet komen klagen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak jij jezelf zo verantwoordelijk voor haar leven?

Het is toch haar probleem om onderdak, boodschappen en een opleiding voor zichzelf te regelen?

Waarom speel jij de rol van haar moeder?



Jullie hebben afgesproken de onderhoudskosten te delen en aan die afspraak houdt ze zichzelf niet eens.

Sterker nog, ze probeert jou ook nog een schuldgevoel voor haar zelfgekozen ellende aan te praten.

Dat is mi inderdaad ook geen beste vriendschap, dat is het uitbuiten van wat ooit een vriendschap was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Olivia1975 schreef op 20 juli 2013 @ 13:16:

En stop met haar gedrag goed te praten. Als ze werkelijk zo leuk en lief en aardig was dan had je hier niet komen klagen.Ik geloof niet dat ik haar gedrag aan het goed praten ben, ik schrijf gewoon zoals het is. Beetje kort door de bocht reactie, want ik zeg helemaal niet dat ze zo leuk en lief is....
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkluifje schreef op 20 juli 2013 @ 13:17:

Waarom maak jij jezelf zo verantwoordelijk voor haar leven?

Het is toch haar probleem om onderdak voor zichzelf te regelen?

Jullie hebben afgesproken de onderhoudskosten te delen en aan die afspraak houdt ze zichzelf niet eens.

Sterker nog, ze probeert jou ook nog een schuldgevoel voor haar zelfgekozen ellende aan te praten.

Dat is inderdaad geen vriendschap, dat is het uitbuiten van wat ooit een vriendschap was.Gatverdamme, wat een waarheid. Ik denk dat ik dat doe omdat ik van haar hou en wil dat het goed met haar gaat. Ik weet dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben, maar de gedachte dat ze op straat staat voel ik me niet lekker bij...
Alle reacties Link kopieren
quote:shine86 schreef op 20 juli 2013 @ 13:23:Ik denk dat ik dat doe omdat ik van haar hou en wil dat het goed met haar gaat. Ik weet dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben, maar de gedachte dat ze op straat staat voel ik me niet lekker bij... Iets zegt mij dat zij dondersgoed weet dat jij zo in elkaar steekt en misbruik maakt van die zorgzame liefdevolle karaktereigenschappen van jou.

Net zolang tot jij zelf (financieel en/of geestelijk) aan deze situatie onderdoor gaat of jij jezelf gaat verdedigen door

1. Je grens duidelijk te maken aan haar

2. haar daadwerkelijk op haar verantwoordelijkheden te wijzen

3. haar aan de gemaakte afspraken te houden

4 ook echt voet bij stuk te houden

omdat er anders gevolgen voor haar zijn,

want het is toch van den gekke dat jij jezelf het tandvlees van de kaken werkt om haar aan het eten te houden terwijl zij "vakantie" viert?!



Kom nou, ze legt haar problemen op jouw bord!

Haar onkunde om voor zichzelf te zorgen, want die beslaglegging door de deurwaarder is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen of wel dan?

Jij bent niet haar moeder en zij is al lang en breed volwassen.

Hoog tijd dat ze zichzelf naar haar leeftijd gaat gedragen en/of 't dragen van volwassen verantwoordelijkheden mbv beroepshulp leert.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil dat het goed met haar gaat. Gemeten naar haar norm gaat het goed met haar. Gemeten naar jouw norm gaat het niet goed met haar.



Jullie hebben een andere kijk op de invulling van het leven, wat je nodig hebt, wat je moet bereiken en hoe je dat moet doen. Als je kunt accepteren dat jullie heel anders in het leven staan dan voel je je ook meteen een stuk minder verantwoordelijk voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven