Gedwongen door ouders

25-09-2016 16:38 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb zoiets als dit nog nooit gedaan en vind het ook best spannend om mijn verhaal op internet te zetten maar misschien krijg ik er wel handige tips door.



Ik heb al langer als een half jaar een relatie met mijn vriend, we zijn gelukkig samen en in het begin ging alles goed. Ik werd vanaf het eerste moment ontzettend goed opgevangen in zijn familie en voel me daar echt thuis, maar met mijn familie is dat heel anders ze hebben hem nog niet ontmoet maar hebben wel een ontzettend groot oordeel over hem omdat ze bepaalde dingen hebben gelezen omdat ze mijn telefoon hebben afgepakt ( het zijn ruzie gesprekken wat ze hebben gelezen, in iedere relatie komen ruzie's voor ,right? ) Mijn moeder keek het eerst een tijdje aan en liet me nog gewoon naar hem toe gaan maar na een tijd mocht ik hem niet meer zien, toen heb ik achter mijn moeders rug om gewoon nog met hem afgesproken omdat hij tenslotte mijn vriend is en ik hem gewoon erg graag zie. Toen mijn moeder daarachter kwam heeft ze mij gedwongen het uit te maken met hem, ik kon dat natuurlijk niet en vond het ook niet normaal dat ouders je zoiets kunnen dwingen? Hun kunnen toch niet bepalen over jou toekomst en geluk? Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik het had uitgemaakt om van alle lange gesprekken en drama af te zijn, terwijl ik het niet had uitgemaakt omdat ik stapelgek ben op die jongen. Nu is het zo dat mijn moeder hierachter is gekomen en het me nu echt dwingt en er alles aan zal doen. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Btw mijn vriend is 18 en ik 17

X
Zorg in ieder geval voor een bijles Nederlands, alsjeblieft.
Wat voor ruziedingen hebben jouw ouders gelezen? Waar gingen de ruzies over? Hoe uitte hij zich? Kan het zijn dat jouw ouders vinden dat hij een slechte invloed op jou heeft of dat hij jou niet respectvol behandelt?
Je bent 17, je hebt ruzie met je vriendje en doet dat af als dat er in elke realtie wel eens ruzie is? Echt?



Op jouw leeftijd moet een vriendje leuk zijn. Gezellig etc. Binnen een half jaar al ruzie? Ik snap je ouders wel. Kunnen ze wel handiger aanpakken, dat wel. Maar ook ik zou mijn kinderen adviseren er nog eens goed over na te denken.
quote:lolily schreef op 25 september 2016 @ 16:39:

Zorg in ieder geval voor een bijles Nederlands, alsjeblieft.



En jij een cursus zinvol reageren?



Onze topic.

Of het handig is..verbieden valt over te discussiëren. Maar mogen..Ja je bent nog minderjarig.

Ruzie komt in elke relatie voor. Maar de heftigheid wil nog wel eens verschillen. Hoe zijn ze bij jullie? Waarom nog geen kennis gemaakt.

Kunnen jullie een normaal gesprek voeren over je vriend?
quote:-NummerZoveel- schreef op 25 september 2016 @ 16:42:

Wat voor ruziedingen hebben jouw ouders gelezen? Waar gingen de ruzies over? Hoe uitte hij zich? Kan het zijn dat jouw ouders vinden dat hij een slechte invloed op jou heeft of dat hij jou niet respectvol behandelt?



Zou mij niks verbazen, juist omdat ze je eerst nog wel gewoon liet gaan.

Hebben jullie veel ruzie?
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar een relatie en al meerdere ruziegesprekken via Whatsapp.



Nee, dat is niet gebruikelijk in een relatie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Op z'n zachtst gezegd behoorlijk onhandig aangepakt door het ouderlijk gezag, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze daar een reden voor hebben.
Alle reacties Link kopieren
En hebben je ouders je duidelijk gemaakt waarom ze niet willen dat je met hem afspreekt?
anoniem_63465 wijzigde dit bericht op 25-09-2016 16:56
Reden: Dodgy Dutch en dat mag niet van lolily.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had op mijn 18e ook een vriend waar ik wel eens een keer ruzie mee had (hij had met een ander gezoend) Maar mijn ouders lazen mijn gesprekken niet nadat ik hen er over had verteld.

Vreemde gang van zaken. Hebben je ouders er een reden voor om dit zo aan te pakken?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 25 september 2016 @ 16:45:

Je bent 17, je hebt ruzie met je vriendje en doet dat af als dat er in elke realtie wel eens ruzie is? Echt?



Op jouw leeftijd moet een vriendje leuk zijn. Gezellig etc. Binnen een half jaar al ruzie? Ik snap je ouders wel. Kunnen ze wel handiger aanpakken, dat wel. Maar ook ik zou mijn kinderen adviseren er nog eens goed over na te denken.Waarom is het gek om binnen een half jaar al een keer ruzie te hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 25 september 2016 @ 17:02:

Ik had op mijn 18e ook een vriend waar ik wel eens een keer ruzie mee had (hij had met een ander gezoend) Maar mijn ouders lazen mijn gesprekken niet nadat ik hen er over had verteld.

Vreemde gang van zaken. Hebben je ouders er een reden voor om dit zo aan te pakken?Mijn ouders zeiden dat ik me soms anders gedroeg, en heb toen gevraagd wat ze bedoelde en toen konden ze het niet uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 25 september 2016 @ 16:47:

[...]





Zou mij niks verbazen, juist omdat ze je eerst nog wel gewoon liet gaan.

Hebben jullie veel ruzie?Nee we hebben zelden ruzie
Alle reacties Link kopieren
Waarom zitten jouw ouders zonder toestemming überhaupt aan jouw telefoon om appjes te lezen? Heeft hun kind geen recht op privacy?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 25 september 2016 @ 17:08:

Waarom zitten jouw ouders zonder toestemming überhaupt aan jouw telefoon om appjes te lezen? Heeft hun kind geen recht op privacy?Mee eens, als ik snachts mijn telefoon oplaadde was hij sochtends soms gewoon weg of hij werd ingenomen zodat ze het konden lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 25 september 2016 @ 16:42:

Wat voor ruziedingen hebben jouw ouders gelezen? Waar gingen de ruzies over? Hoe uitte hij zich? Kan het zijn dat jouw ouders vinden dat hij een slechte invloed op jou heeft of dat hij jou niet respectvol behandelt?Het waren meer frustratie's naar elkaar waardoor we ruzie kregen omdat de een wat verkeerd had opgevat ofzoiets
Je liegt tegen je ouders, je doet dingen achter hun rug om; dan snap ik dat ze bezorgd zijn.

Je geeft ze ook niet de kans om hun beeld over je vriend bij te stellen, want ze hebben hem na een half jaar nog steeds niet ontmoet. Geen wonder dat ze hun oordeel niet bijstellen over hem, waarom zouden ze dat doen?



Mijn tip: neem je vriend mee, speel open kaart en als hij leuk en goed genoeg is voor je, zullen ze hun beeld best bijstellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 25 september 2016 @ 17:13:

Je liegt tegen je ouders, je doet dingen achter hun rug om; dan snap ik dat ze bezorgd zijn.

Je geeft ze ook niet de kans om hun beeld over je vriend bij te stellen, want ze hebben hem na een half jaar nog steeds niet ontmoet. Geen wonder dat ze hun oordeel niet bijstellen over hem, waarom zouden ze dat doen?



Mijn tip: neem je vriend mee, speel open kaart en als hij leuk en goed genoeg is voor je, zullen ze hun beeld best bijstellen.Ik snap wat je zegt, maar vanaf het eerste moment wouden ze hem al niet ontmoeten zonder dat ze ook maar iets van hem af wisten
quote:lieveranoniemx schreef op 25 september 2016 @ 17:06:

[...]





Mijn ouders zeiden dat ik me soms anders gedroeg, en heb toen gevraagd wat ze bedoelde en toen konden ze het niet uitleggen.



Heb je sinds je verkering met hem hebt ineens een grote(re) mond gekregen?



Je zegt dat je hem nooit aan je ouders hebt voorgesteld, waarom niet?

Edit: al beantwoord.



Waarom willen je ouders dat niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:lieveranoniemx schreef op 25 september 2016 @ 17:10:

[...]





Mee eens, als ik snachts mijn telefoon oplaadde was hij sochtends soms gewoon weg of hij werd ingenomen zodat ze het konden lezen.En jouw ouders hebben daar helemaal geen aanleiding voor?
Tsja, ouders, die kunnen dat
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 25 september 2016 @ 17:15:

[...]





Heb je sinds je verkering met hem hebt ineens een grote(re) mond gekregen?



Je zegt dat je hem nooit aan je ouders hebt voorgesteld, waarom niet?

Edit: al beantwoord.



Waarom willen je ouders dat niet?Uhm nee, ik heb naar mijn idee geen grotere mond gekregen. Wel ben ik meer geslotener geworden hierdoor
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort ruzie was dat? Op je 17e is het niet normaal dat je al ruzie heb in een 'relatie'.

Waarom heb je hem nooit voorgesteld aan je ouders? Misschien veranderen ze dan van mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 25 september 2016 @ 17:16:

Tsja, ouders, die kunnen datDus hun mogen jou geluk bepalen voor je hele toekomst?..
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebra123 schreef op 25 september 2016 @ 17:19:

Wat voor soort ruzie was dat? Op je 17e is het niet normaal dat je al ruzie heb in een 'relatie'.

Waarom heb je hem nooit voorgesteld aan je ouders? Misschien veranderen ze dan van mening.Het was een ruzie om niks en stelde ook vrij weinig voor. Ik heb hem niet voorgesteld omdat ze vanaf het eerste moment al niks van hem wouden weten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven