Geen feeling met kinderen

22-07-2015 17:09 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het nogal raar verwoord is,maar ik heb geen feeling met kinderen. Ik wist niet goed waar ik het topic moest plaatsen maar bij de categorie "kinderen " leek me geen goed idee. Aangezien iedereen daar kinderen hoogstwaarschijnlijk ophemelt. 😊 dus leek me nogal dom om dat daar te posten.



Ik wil graag weten of er mensen zijn die dit herkennen, die niet goed weten hoe met kinderen om te gaan of wat er tegen te zeggen.



Ik erger mij er vaak aan (gewoon in het algemeen aan het lawaai, het feit dat ze nooit luisteren , dan heb ik het over mijn nichtje.) en heb vroeger altijd gezegd geen kinderen te willen. Nochtans ben ik opgegroeid in een instelling met allemaal kleine kinderen tussen 3 en 10 jaar. Over het algemeen ben ik wel bijgedraaid tov een eventuele kinderwens en wil ik later graag 1 kind. Ik ben zelf als enig kind geboren dus dat kan ookal een deel verklaren. Ik merk ook dat ik vaak in discussie kom met mensen die wel al kinderen hebben en ze vaak kwaad worden om mijn redenering. Ook dat ik liever een partner heb zonder kinderen bv in plaats van met.



En waar ik nog het meeste kwaad van word is het feit dat veel kinderen vaak onrespectvol omgaan met dieren. Mijn nichtje had haar konijntje dood geknepen. Vraag me niet hoe.. maar ik word daar echt razend van. Kan er helaas niks van zeggen.. dan zou de hel losbarsten. Weet ook wel dat het voor een groot deel aan opvoeding ligt.



Wat ik ook heb, en ookal van kleins af aan is dat ik eerder een grote voorkeur heb tot meisjes. Wil zelf later heel graag een meisje. Weet niet wat het zou zijn moest ik ooit een jongen krijgen. Vraag me af of mensen dit ook hebben? Ik hoop dat dit gedeelte nog bijdraait als ik ooit zwanger ben en het geen meisje blijkt te zijn.



Sorry als het warrig klinkt allemaal, zijn gewoon vragen waar ik al lang mee zit. En wil graag weten hoe anderen hier tegenaan kijken. Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weinig met kinderen, en kon mezelf inderdaad ook niet inbeelden met een zoon. Maar ik heb nu gewoon besloten om geen kinderen te nemen, dus probleem opgelost.



Waarom wil jij er eigenlijk wel?
En waar ik nog het meeste kwaad van word is het feit dat veel kinderen vaak onrespectvonrespectvol omgaan met dieren.



Hoe kom je hierbij?



Verder denk ik dat je nog niet helemaal een kinderwens hebt, als het alleen een meisje mag zijn. (Waarom eigenlijk?)
Als je een hekel hebt aan kinderen zou ik er niet aan beginnen. Ook niet aan een meisje.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dan een kind?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je bent toch niet verplicht om kinderen leuk te vinden? Dan vind je ze niet leuk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik denk dat je beter niet aan kinderen kunt beginnen als je er zo instaat.
Op zich zijn ze hier trouwens wel hoor, mensen die zich dood ergeren aan kinderen. Zelfs op de kinderpijler .
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 22 juli 2015 @ 17:13:

Waarom wil je dan een kind?Dat zou ik ook wel willen weten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 17:12:

Als je een hekel hebt aan kinderen zou ik er niet aan beginnen. Ook niet aan een meisje.Nee, dat is ook een kind namelijk...
Alle reacties Link kopieren
En ook meisjes maken lawaai, schreeuwen en zijn onhandig.

Serieus ik snap niet dat je een kinderwens hebt als je ze eigenlijk liever niet ontmoet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb indd NU geen kinderwens. Al ben ik vaak wel jaloers op mijn omgeving die nu volop zwanger worden, in de pampers zitten en noem maar op. Heb wel als ik in het begin van een relatie ben ineens zo een enorme drang naar moeder worden. .. Vraag me niet waarom want weet het zelf niet.



Waarom ik een meisje wil.. het meisjesachtige.. Leuke kleertjes, haartjes kammen, vlechtjes maken, lekker tutten. Ja.. dat trekt me meer... jongens zijn vaak wilder denk ik. Houden van voetballen, .. (ik zeg maar wat)
Ik vond kinderen eng, vermoeiend, lawaaiierig...... En nu heb ik er zelf 3.

Daar word ik wel eens moe van en ze maken idd nogal wat lawaai maar eng vind ik ze niet meer. Kinderen van anderen vind ik nu ook leuker want ik snap ze beter (bv. leeftijdsfasen). Kortom bij mij was het een stuk onzekerheid van mezelf en een gebrek aan kennis over kinderen. Ik kan nu van mezelf zeggen dat ik 'leuk' ben met kinderen maar het meest met die van mezelf, natuurlijk.
TO: koop een Barbie.
Ik weet niet hoe oud je nichtje was ten tijde van het voorval met het konijn, maar kleine kinderen kennen hun eigen kracht niet en weten überhaupt niet echt waar ze mee bezig zijn en welke gevolgen dat heeft. Een (klein) kind moet je nooit zonder toezicht bij een dier (of een ander klein kind) laten. Dat heeft weinig met respect te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 17:16:

Ja ik heb indd geen kinderwens. Al ben ik vaak wel jaloers op mijn omgeving die nu volop zwanger worden, in de pampers zitten en noem maar op. Heb wel als ik in het begin van een relatie ben ineens zo een enorme drang naar moeder worden. .. Vraag me niet waarom want weet het zelf niet.



Waarom ik een meisje wil.. het meisjesachtige.. Leuke kleertjes, haartjes kammen, vlechtjes maken, lekker tutten. Ja.. dat trekt me meer... jongens zijn vaak wilder denk ik. Houden van voetballen, .. (ik zeg maar wat)

Nou de mijne niet hoor!



Er bestaan ook dijkers van mooie vrouwen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 17:16:

TO: koop een Barbie.





Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 22 juli 2015 @ 17:17:

Ik weet niet hoe oud je nichtje was ten tijde van het voorval met het konijn, maar kleine kinderen kennen hun eigen kracht niet en weten überhaupt niet echt waar ze mee bezig zijn en welke gevolgen dat heeft. Een (klein) kind moet je nooit zonder toezicht bij een dier (of een ander klein kind) laten. Dat heeft weinig met respect te maken.Ze was 4 of 5 jaar. En idd alleen gelaten voor 5 minuten. Dierenleed doet me enorm veel pijn.. ik hou vaak meer van dieren als van mensen. Altijd al zo geweest. Dieren kunnen zich niet verweren.
Daarom wou ik in eerste instantie juist geen meisje, ik moest niet denken aan al die roze meuk en invlechten kan ik ook al niet. Toen ik per ongeluk toch een meisje kreeg ontdekte ik tot mijn grote vreugde dat je meisjes ook groot krijgt zonder hun haren in te vlechten .
Alle reacties Link kopieren
Redbulletje is ziek?
ik heb geen hekel aan kinderen zoals jij dat beschrijft. Maar wat ik wel herken is dat ik er niet mee kan communiceren. Ik kan me gewoon niet verplaatsen in de beleveniswereld van een kind. Dat probleem had ik als kind al



Ik begin er dus ook niet aan, lekker rustig.
Hoe oud ben je? Heb het idee dat je nog niet volwassenen genoeg bent



Volgens mij heb je geen idee hoe kinderen "werken" dat je nichtje een konijn heeft dood geknepen lijkt me erg ver gaan.



Ga voorlopig nog maar geen kinderen op de wereld brengen
Magoe TO, waarom wil je nou kinderen?
quote:Enn schreef op 22 juli 2015 @ 17:18:

[...]



Nou de mijne niet hoor!



Er bestaan ook dijkers van mooie vrouwen.Hier ook andersom. Zoon loopt in prinsessenjurken en wil graag een meisje zijn. Dochter is een echte wilde, haren woest, gruwelijke hekel aan jurken/strikken/franjes, voetbalt, klimt in bomen en komt altijd wel met een nieuwe blauwe plek thuis.
Alle reacties Link kopieren
Als je Redbulletje even opzoekt hier, en haar even loept, dan denk ik dat je daar genoeg herkenning vindt



kinderen zijn niet verplicht. Als je niet wil dan wil je niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven