Geen feeling met kinderen

22-07-2015 17:09 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het nogal raar verwoord is,maar ik heb geen feeling met kinderen. Ik wist niet goed waar ik het topic moest plaatsen maar bij de categorie "kinderen " leek me geen goed idee. Aangezien iedereen daar kinderen hoogstwaarschijnlijk ophemelt. 😊 dus leek me nogal dom om dat daar te posten.



Ik wil graag weten of er mensen zijn die dit herkennen, die niet goed weten hoe met kinderen om te gaan of wat er tegen te zeggen.



Ik erger mij er vaak aan (gewoon in het algemeen aan het lawaai, het feit dat ze nooit luisteren , dan heb ik het over mijn nichtje.) en heb vroeger altijd gezegd geen kinderen te willen. Nochtans ben ik opgegroeid in een instelling met allemaal kleine kinderen tussen 3 en 10 jaar. Over het algemeen ben ik wel bijgedraaid tov een eventuele kinderwens en wil ik later graag 1 kind. Ik ben zelf als enig kind geboren dus dat kan ookal een deel verklaren. Ik merk ook dat ik vaak in discussie kom met mensen die wel al kinderen hebben en ze vaak kwaad worden om mijn redenering. Ook dat ik liever een partner heb zonder kinderen bv in plaats van met.



En waar ik nog het meeste kwaad van word is het feit dat veel kinderen vaak onrespectvol omgaan met dieren. Mijn nichtje had haar konijntje dood geknepen. Vraag me niet hoe.. maar ik word daar echt razend van. Kan er helaas niks van zeggen.. dan zou de hel losbarsten. Weet ook wel dat het voor een groot deel aan opvoeding ligt.



Wat ik ook heb, en ookal van kleins af aan is dat ik eerder een grote voorkeur heb tot meisjes. Wil zelf later heel graag een meisje. Weet niet wat het zou zijn moest ik ooit een jongen krijgen. Vraag me af of mensen dit ook hebben? Ik hoop dat dit gedeelte nog bijdraait als ik ooit zwanger ben en het geen meisje blijkt te zijn.



Sorry als het warrig klinkt allemaal, zijn gewoon vragen waar ik al lang mee zit. En wil graag weten hoe anderen hier tegenaan kijken. Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Moesten jullie graag mijn leeftijd weten om een beter beeld te hebben, ik ben er 24.. ik wil ook pas na mijn 30 kinderen. Met rede dat ik een geweldige hobby heb waarin een kind nog niet zou passen aangezien die dagelijks veel tijd vraagt. (Ja,dieren)
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik een meisje wil.. het meisjesachtige.. Leuke kleertjes, haartjes kammen, vlechtjes maken, lekker tutten. Ja.. dat trekt me meer... jongens zijn vaak wilder denk ik. Houden van voetballen, .. (ik zeg maar wat)[/quote]



Nou ik heb een meisje en een jongen. Meisje houdt absoluut niet van tutten en zit op voetbal. Zoon zit ook op voetbal en is knuffelkont eerste klas. Je hebt totaal verkeerd beeld van kinderen. Zou er als ik jou was niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
En waarom ik er wel wil voldemort.. omdat ik het geweldig vind dat je iets wezenlijks uit je eigen vlees en bloed kan hebben. Een bekroning op de liefde. In het beste geval. Ik ben voortgekomen uit een ONS. Dusja. Haha. Maar het lijkt me het mooiste dat er bestaat. Een mini-me. Haha. Zolang die niet even rebels word als ik vroeger was. 😂
Alle reacties Link kopieren
ik krijg ineens zomaar het idee dat je weinig feeling hebt met mensen in het algemeen, groot of klein...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:wolkie schreef op 22 juli 2015 @ 17:24:

Waarom ik een meisje wil.. het meisjesachtige.. Leuke kleertjes, haartjes kammen, vlechtjes maken, lekker tutten. Ja.. dat trekt me meer... jongens zijn vaak wilder denk ik. Houden van voetballen, .. (ik zeg maar wat)[/quote]



Nou ik heb een meisje en een jongen. Meisje houdt absoluut niet van tutten en zit op voetbal. Zoon zit ook op voetbal en is knuffelkont eerste klas. Je hebt totaal verkeerd beeld van kinderen. Zou er als ik jou was niet aan beginnen.Nee ik ben dat zeker nog niet van plan. Maar wou gewoon weten of mensen het herkennen. Wat is bij anderen een reden om wel of niet kinderen te hebben en kan "negatieve beeld" veranderen als je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 22 juli 2015 @ 17:28:

ik krijg ineens zomaar het idee dat je weinig feeling hebt met mensen in het algemeen, groot of klein...Klopt. Is waar. Ik loop vaak met men neus tegen de muur. Heb vaak communicatie problemen met mensen. Vooral op werkgebied.
Een kindje van jezelf is toch heel anders dan een nichtje of neefje. Dat sowieso. Maar als ik jou zo hoor dan vraag ik me wel af waarom je er überhaupt over nadenkt om een kindje te krijgen. Het is geen verplichting he? En het maakt je leven ook niet persé mooier of beter, zeker niet als je niks met kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter gewoon lekker kindvrij blijven. Je kunt namelijk niet je modelmeisjeskind op bestelling krijgen en een kind is niet per definitie (geestelijk) gezond. En is het wel gezond zal het al snel 'n sociaal leven krijgen met vriendjes die komen spelen en jij die als moeder mee moet naar allerlei kinderrijke evenementen. Als je geen feeling met kindergedrag hebt, moet je het jezelf gewoon niet aan willen doen.



Er is 'n kindvrij topic op de kinderpijler trouwens.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
[quote]nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 17:29:

[...]





Klopt. Is waar. Ik loop vaak met men neus tegen de muur. Heb vaak communicatie problemen met mensen. Vooral op werkgebied. Ik ga werken in de zorgsector omdat ik graag met mensen werk maar tegelijkertijd botst het vaak. Ik bedoel alles altijd goed maar breng het vaak verkeerd over. Ik was vroeger een voetveeg en ben lang gepest. Nu laat ik me niet doen maar dit maakt dat ik soms een grote mond heb. Ook tegen mensen waartegen ik dat niet mag doen.
O ja en qua geslachtsvoorkeur: er zijn heel veel vrouwen die stiekem een voorkeur hebben voor een bepaald geslacht. Maar als het dan het andere geslacht word dan wen je daar ook wel aan en hou je er net zo goed ontzettend veel van.
quote:redbuIIetje schreef op 22 juli 2015 @ 17:31:

Je kunt beter gewoon lekker kindvrij blijven. Je kunt namelijk niet je modelmeisjeskind op bestelling krijgen en een kind is niet per definitie (geestelijk) gezond. En is het wel gezond zal het al snel 'n sociaal leven krijgen met vriendjes die komen spelen en jij die als moeder mee moet naar allerlei kinderrijke evenementen. Als je geen feeling met kindergedrag hebt, moet je het jezelf gewoon niet aan willen doen.



Er is 'n kindvrij topic op de kinderpijler trouwens.



Ik ben het wel met je eens, ja. En ook al voordat je kindje een sociaal leven krijgt zul je al veel meer kinderlijks gaan doen... Je komt kindjes tegen op het KDV, PSZ en eventueel in binnenspeeltuinen. Kindjes die willen dat je ze de glijbaan op helpt, ook al kennen ze je niet.... Zulke dingen.



Het zet je leven gewoon flink op de kop en als je dan niet veel met kinderen hebt vraag ik me af in hoeverre dat een goede keuze is...
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt dat je nogal opvattingen als feiten brengt.. Meisjes zijn leuker, want de kleertjes haartjes enz enz.. Kinderen kunnen niet met dieren omgaan.. Ook in je eigen communicatie kom je wat star over, geef je zelf ergens aan. Misschien daar eens iets mee doen?



Herken je gevoel overigens best wel, althans ik was ook nooit een typische moeder moeder. Werd niet blij van baby's enz enz..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan goed met kinderen die ik ken en die al een beetje persoonlijkheid hebben. Ik kan slecht tegen 75% van het loslopen grut dat ik tegenkom in restaurants en supermarkten ;) het ene sluit het andere niet uit

Net zoals ik niet elke volwassene leuk vind, vind ik ook niet elk kind leuk.

Heeft me er niet van weerhouden een prachtige meid op de wereld te zetten die natuurlijk de aller-aller-allerleukste ever is.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
quote:nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 17:26:

En waarom ik er wel wil voldemort.. omdat ik het geweldig vind dat je iets wezenlijks uit je eigen vlees en bloed kan hebben. Een bekroning op de liefde. In het beste geval. Ik ben voortgekomen uit een ONS. Dusja. Haha. Maar het lijkt me het mooiste dat er bestaat. Een mini-me. Haha. Zolang die niet even rebels word als ik vroeger was. 😂Je wilt je eigen leven overdoen middels een kind, maar dan beter. Snap ik op zich wel hoor, maar ik denk wel dat je enorm teleurgesteld gaat worden. Kinderen zijn namelijk gewoon mensen, en je kunt nooit voorspellen hoe ze zich ontwikkelen en welke keuzes ze gaan maken. Plus dat jouw wens enorm veel druk legt op het kind zelf, en dat is zielig. Ik zou jezelf en je kind alle ellende besparen en er niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort moet er een vriendin van me bevallen, het is haar eerste kindje en ze heeft bewust lang gewacht. Oefent dezelfde hobby uit als ik. En wou daar in doorgroeien en van de vrijheid genieten. Nu is ze midden 30 en kan ze niet langer wachten.. Want anders is haar tijd voorbij. Wat dat betreft is zij mijn voorbeeld van welk leven ik zou willen leiden. Ik heb ook altijd gezegd dat ik als ik in de 30 ben en geen partner heb ik gewoon ga doen zoals mn moeder. Klinkt erg maar ja.. alleen kan je ook een kind opvoeden.



Al kan ik me verder buiten het feit dat ik een kind geweldig vind omdat het iets is van jezelf, geen andere reden vinden waarom ik er wel een zou willen. (Binnen 10 jaar)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niets met kleine kinderen. Ik vind baby's op zich nog wel zen maar peuters en kleuters daar kan ik echt helemaal niets mee. Nu heeft beste vriendin toevallig een peuter die mij leuk vindt en tot mijn grote verbazing ik peuter ook en ben een leuke verwen-'tante' maar dat komt ook doordat peuter het kind van mijn beste vriendin is, dat komt dichterbij.



Kinderen van neven en nichten waar ik niets mee heb negeer ik gewoon als ik ze zie op familie-aangelegenheden, ik zeg alleen netjes en beleefd gedag et voila, dat is het. Kan me herinneren dat ik bij mijn ouders op bezoek was en dat een nicht van mij (waar ik ook eerder iets tegen heb dan iets met) binnen kwam met haar kind en iedereen opstond om het kind te bewonderen en ik was de enige die stoïcijns op de bank bleef zitten, het kon me gewoon niet boeien.



Waar andere familieleden nog wel eens kletsen tegen de kleine kinderen of even met ze spelen of ze vermaken kijk ik gewoon de andere kant op.



Ik wil zelf ook geen kinderen, het zou me pas leuk lijken vanaf een jaar of zestien en dat zouden zestien hele lange jaren worden en dan zijn je kinderen eindelijk volwassen en gaat het misschien leuk worden loop je het risico op kleinkinderen en als oma maak je jezelf er niet zo makkelijk vanaf dus ik heb me op mijn 28e fijn laten steriliseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 17:41:

[...]





Je wilt je eigen leven overdoen middels een kind, maar dan beter. Snap ik op zich wel hoor, maar ik denk wel dat je enorm teleurgesteld gaat worden. Kinderen zijn namelijk gewoon mensen, en je kunt nooit voorspellen hoe ze zich ontwikkelen en welke keuzes ze gaan maken. Plus dat jouw wens enorm veel druk legt op het kind zelf, en dat is zielig. Ik zou jezelf en je kind alle ellende besparen en er niet aan beginnen.Wat bedoel je met mijn wens die veel druk legt op het kind zelf?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelukkig nog even..
Nou ja.. dat dus..
Ik heb het ook niet op kinderen, gek genoeg vinden ze mij wel altijd leuk Ik heb al vanaf mijn 7e jaar geroepen geen kinderen te willen. Tot op de dag van vandaag heb ik ze niet en wil ik ze beslist niet. Ik zou het kind alleen maar tekort doen, en dat wil ik absoluut niet. Dieren zijn ook mijn alles in liefde en houden van Ik geef meer om mijn naaktcavia's dan om mensen, ik geef het eerlijk toe, betekent niet dat ik niet goed ben voor mensen, ik werk met dementerende ouderen en dit doe ik vrijwillig. Ik ken wel kinderen die lief zijn voor hun huisdieren dus ik denk dat dat een samenloop van omstandigheden zijn geweest? Maar ik kan dus ook niet tegen dat geschreeuw, die plakhandjes en de drukte die ze produceren. Ik zou er als ik jou zo hoor beschrijven er beslist niet aan beginnen. Neem een make-up pop, kun je eindeloos mee tutten en haren mee vlechten.
quote:nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 17:44:

[...]





Wat bedoel je met mijn wens die veel druk legt op het kind zelf?Jouw wens om je eigen jeugd over te doen, maar dan beter. Je kind is jou niet namelijk, maar dat verwacht je dan min of meer wel van hem/haar. Je zult dus altijd teleurgesteld worden en kinderen mogen dan verschrikkelijke draken wezen af en toe, maar hun ouders teleurstellen is wel het laatste wat ze willen. Kinderen kunnen heel ver gaan om hun ouders tevreden te houden, niet zelden met schade voor henzelf tot gevolg.
Alle reacties Link kopieren
quote:nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 17:42:

Binnenkort moet er een vriendin van me bevallen, het is haar eerste kindje en ze heeft bewust lang gewacht. Oefent dezelfde hobby uit als ik. En wou daar in doorgroeien en van de vrijheid genieten. Nu is ze midden 30 en kan ze niet langer wachten.. Want anders is haar tijd voorbij. Wat dat betreft is zij mijn voorbeeld van welk leven ik zou willen leiden. Ik heb ook altijd gezegd dat ik als ik in de 30 ben en geen partner heb ik gewoon ga doen zoals mn moeder. Klinkt erg maar ja.. alleen kan je ook een kind opvoeden.



Al kan ik me verder buiten het feit dat ik een kind geweldig vind omdat het iets is van jezelf, geen andere reden vinden waarom ik er wel een zou willen. (Binnen 10 jaar)Écht begin er niet aan. Je hebt geen idee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 17:14:

Op zich zijn ze hier trouwens wel hoor, mensen die zich dood ergeren aan kinderen. Zelfs op de kinderpijler .



Ik herinner me ElNinjoo (of zoiets?) van twee jaar geleden. Die vond ik geweldig, echt een van mijn favoriete forummers hier (dat zeg ik zonder ironie, tof mens).



Of haal ik nu mensen door elkaar?
IMHO
Alle reacties Link kopieren
quote:nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 17:42:



Al kan ik me verder buiten het feit dat ik een kind geweldig vind omdat het iets is van jezelf, geen andere reden vinden waarom ik er wel een zou willen. (Binnen 10 jaar)Nou, dan is er voor jou geen enkele reden, want een kind is niet van jou. Een kind is van zichzelf.
IMHO
quote:nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 17:44:

[...]





Wat bedoel je met mijn wens die veel druk legt op het kind zelf?



Je kind heeft al een bestemming.



Ik herken je afkeer van kinderen wel. Ik begrijp die voortplantingsdrang ook nooit zo. En al die voorwaarden en wensen.. lijkt het je dan uberhaupt een goed idee? zo en zo oud, je gaat het zo en zo doen en je wil een meisje want zus en zo. Ik heb niet het idee dat jij uberhaupt kinderen wil. Alleen als ze aan jou ideaalbeeld voldoen.
quote:grimblegrumble schreef op 22 juli 2015 @ 17:51:

[...]





Ik herinner me ElNinjoo (of zoiets?) van twee jaar geleden. Die vond ik geweldig, echt een van mijn favoriete forummers hier (dat zeg ik zonder ironie, tof mens).



Of haal ik nu mensen door elkaar?Die is er gewoon nog hoor, en ze is in dit topic ook al langs geweest. Dat mag ik gerust zeggen, want zelf maakt ze helemaal geen geheim van haar nickwissel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven