Geen feeling met kinderen

22-07-2015 17:09 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het nogal raar verwoord is,maar ik heb geen feeling met kinderen. Ik wist niet goed waar ik het topic moest plaatsen maar bij de categorie "kinderen " leek me geen goed idee. Aangezien iedereen daar kinderen hoogstwaarschijnlijk ophemelt. 😊 dus leek me nogal dom om dat daar te posten.



Ik wil graag weten of er mensen zijn die dit herkennen, die niet goed weten hoe met kinderen om te gaan of wat er tegen te zeggen.



Ik erger mij er vaak aan (gewoon in het algemeen aan het lawaai, het feit dat ze nooit luisteren , dan heb ik het over mijn nichtje.) en heb vroeger altijd gezegd geen kinderen te willen. Nochtans ben ik opgegroeid in een instelling met allemaal kleine kinderen tussen 3 en 10 jaar. Over het algemeen ben ik wel bijgedraaid tov een eventuele kinderwens en wil ik later graag 1 kind. Ik ben zelf als enig kind geboren dus dat kan ookal een deel verklaren. Ik merk ook dat ik vaak in discussie kom met mensen die wel al kinderen hebben en ze vaak kwaad worden om mijn redenering. Ook dat ik liever een partner heb zonder kinderen bv in plaats van met.



En waar ik nog het meeste kwaad van word is het feit dat veel kinderen vaak onrespectvol omgaan met dieren. Mijn nichtje had haar konijntje dood geknepen. Vraag me niet hoe.. maar ik word daar echt razend van. Kan er helaas niks van zeggen.. dan zou de hel losbarsten. Weet ook wel dat het voor een groot deel aan opvoeding ligt.



Wat ik ook heb, en ookal van kleins af aan is dat ik eerder een grote voorkeur heb tot meisjes. Wil zelf later heel graag een meisje. Weet niet wat het zou zijn moest ik ooit een jongen krijgen. Vraag me af of mensen dit ook hebben? Ik hoop dat dit gedeelte nog bijdraait als ik ooit zwanger ben en het geen meisje blijkt te zijn.



Sorry als het warrig klinkt allemaal, zijn gewoon vragen waar ik al lang mee zit. En wil graag weten hoe anderen hier tegenaan kijken. Bedankt alvast.
Quote OP: "Mijn nichtje had haar konijntje dood geknepen. Vraag me niet hoe.. maar ik word daar echt razend van. Kan er helaas niks van zeggen.. dan zou de hel losbarsten."



Wat zou er dan gebeuren als de hel los zou barsten? Zouden ze tegen je tekeer gaan? Daar zou ik echt schijt aan hebben. Willen ze nog een huisdier?



Kinderen zijn k*t en hun ouders ook. Alleen baby's zijn leuk.
quote:grimblegrumble schreef op 22 juli 2015 @ 21:40:

[...]





Geloof me, heb zelf een dochter, ben dol op haar, maar die eindeloze stroom babyfoto's en -video's op Facebook, daar word ik ook gek van. Van die mensen die opeens alleen nog maar moeder (en soms vader zijn), heel erg. Ik ontvolg ze, heb daar geen trek in. Je schijnt een app te hebben die dat automatisch in kattenplaatjes verandert. Ideetje misschien?Oh, dat lijkt mij ook wel wat . Ik ben dol op kinderen, erger nog ik heb er zelf twee. Maar die drang om werkelijk iedere scheet van zo'n prinsje op FB te pleuren snap ik echt niet.
quote:Groenoog schreef op 22 juli 2015 @ 21:45:

herinner je je dat jezelf opk ooit een kind geweest bent, gokje, verent blaag, maarja, zul je vast miet kwijt Willem hoe je werkelijk was, en nu ieder ander kind irritant Vinden, gezeirSpellingscontrole kapot?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 21:48:

[...]





Spellingscontrole kapot?Ja,
Alle reacties Link kopieren
Lux dit is wel grappig eigenlijk, met alle passie waarmee jij dit verhaal vertelt waarom je kinderen dan zo leuk vindt, denk ik om de paar zinnen pffff moet er niet aan denken. Haha ook verhelderend!
quote:milna schreef op 22 juli 2015 @ 21:45:

Quote OP: "Mijn nichtje had haar konijntje dood geknepen. Vraag me niet hoe.. maar ik word daar echt razend van. Kan er helaas niks van zeggen.. dan zou de hel losbarsten."







Oh ja, elk kind dat ik zoiets zie doen zou van mij ook de volle laag krijgen. En (indien van toepassing) mijn eigen kinderen zouden het niet in hun hoofd halen om dat nog eens te doen (of uberhaupt te doen).



En ja, uiteraard zonder geweld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 21:46:

[...]





Oh, dat lijkt mij ook wel wat . Ik ben dol op kinderen, erger nog ik heb er zelf twee. Maar die drang om werkelijk iedere scheet van zo'n prinsje op FB te pleuren snap ik echt niet.



Ja, ze gaan bij mij direct onder de negeerknop.



Het is ook gewoon niet slim, je weet niet wat Facebook en andere sociale media allemaal tracken (gezichsherkenning). Ik houd een wekelijks blog bij over mijn dochtertje omdat we in het buitenland wonen en we familie verspreid over vijf landen hebben, maar dat gaat allemaal anoniem en de foto's daarop zijn niet van haar gezicht.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Als je kinderen niet leuk vind, dan neem je gewoon geen kinderen. Zo simpel is het.



Ik heb er zelf ook niks mee; een dag of een avondje de koters van iemand anders bekijken maakt dat gevoel alleen maar sterker.
quote:Elandic schreef op 22 juli 2015 @ 21:53:

Lux dit is wel grappig eigenlijk, met alle passie waarmee jij dit verhaal vertelt waarom je kinderen dan zo leuk vindt, denk ik om de paar zinnen pffff moet er niet aan denken. Haha ook verhelderend!



Dat kan ik me ook wel voorstellen 't is meer een soort hobby denk ik. Niet dat ik nou de hele dag zit te wachten tot een kind me komt vermaken, maar ik vind het gewoon heel leuk om met kinderen leuke dingen te doen. Net zoals dat ik graag ga eten of borrelen met vriendinnen.

Mijn hart ligt ook absoluut qua werk bij preventie van kindermishandeling, kinderrechten, onderwijs, ontwikkeling van het kind, etc.



Hm, misschien toch nog eens denken over een pedagogische master maar ik wil geen therapeut worden. Denk ik. Dan kan ik beter geneeskunde gaan afmaken
Alle reacties Link kopieren
Geen winderwens. Dus heb 0 kinderen. Probleem opgelost.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Heb precies hetzelfde als jou. Wil ook van kleins af aan al geen kinderen. Ik erger me ook altijd aan het gedrag van kinderen ook hoe brutaal sommige zijn en het lawaai dat ze maken.

Ik heb ook altijd al een voorkeur als ik ooit een kind zou krijgen ik wil namelijk absoluut geen meisje! Was ook altijd een jongens meisje zal daar wel door komen denk ik.

Ik schaam me er altijd voor, omdat ik het idee heb dat alle vrouwen kinderen maar leuk moeten vinden. Zie nu dat ik gelukkig niet de enige ben die niet gek is op kinderen.
Don't look back you're not going that way
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook totaal niks met kinderen en ik heb ze dan ook niet.

Ik vind ze vaak ook niet leuk met dieren.
Carpe Diem
Ik vind dat je kinderen nooit alleen moet laten met dieren.
Llamaduck: Weet jij of dat een wijderverspreide gewoonte van groep-8'ers was? Ik had ook een eigen kleuter, maar geen idee of dat gewoon was of is 😄 Mijn jongste zus zat toen overigens ook in die leeftijdscategorie, dus dat hielp misschien mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 22 juli 2015 @ 22:05:

[...]





Dat kan ik me ook wel voorstellen 't is meer een soort hobby denk ik. Niet dat ik nou de hele dag zit te wachten tot een kind me komt vermaken, maar ik vind het gewoon heel leuk om met kinderen leuke dingen te doen. Net zoals dat ik graag ga eten of borrelen met vriendinnen.

Mijn hart ligt ook absoluut qua werk bij preventie van kindermishandeling, kinderrechten, onderwijs, ontwikkeling van het kind, etc.



Hm, misschien toch nog eens denken over een pedagogische master maar ik wil geen therapeut worden. Denk ik. Dan kan ik beter geneeskunde gaan afmaken



Hahahahha een hobby beschrijft een denk ik wel een beetje als ik t zo hoor! Klinkt voor mij een beetje als een hobby leder maken from scratch, of spinnen fokken ofzo, qua aantrekkelijkheid dan 😀 hihi

Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik kinderen boven de 8 vet geinig vindt, maar daar kún je tenminste iets mee. Die kleintjes joh, dat gekrijs... Op een gegeven moment wil ik gewoon alleen nog maar schreeuwen EN NOU IS T GVDM AFGELOPEEEEN! Maar dat is meestal nogal not done...
Alle reacties Link kopieren
Wauw super bedankt voor de vele reacties al. Ik lees graag meer leuke verhalen ^^



Wat dat nichtje betreft... Ze kreeg nadien een hondje.
quote:Groenoog schreef op 22 juli 2015 @ 21:45:

herinner je je dat jezelf opk ooit een kind geweest bent, gokje, verent blaag, maarja, zul je vast miet kwijt Willem hoe je werkelijk was, en nu ieder ander kind irritant Vinden, gezeir



Wat is dat nou voor een kulreactie. Alsof mensen daar een keus in hebben je wordt geboren door de keus van je ouders. Ik irriteer me ook vaak aan kinderen en heb er weinig mee.



Overigens die reactie van 'geen kinderen nemen is egoïstisch ' begrijp ik helemaal niet. Ik zie eerder het tegenovergestelde. Mensen planten zich te pas en on te pas voort en de wereld is al overbevolkt. Daarnaast zijn er zoveel kinderen zonder een veilig en stabiel thuis.
Ook kinderen als uitgebreide hobby en/of beroep hebben hoeft niet te betekenen dat je ze zelf graag wil. Er zijn gewedige kindertherapeuten/artsen/psychiaters, leerkrachten en ga zo maar door die toch bewust kinderloos zijn.
quote:coolpack2 schreef op 22 juli 2015 @ 22:29:

Llamaduck: Weet jij of dat een wijderverspreide gewoonte van groep-8'ers was? Ik had ook een eigen kleuter, maar geen idee of dat gewoon was of is 😄 Mijn jongste zus zat toen overigens ook in die leeftijdscategorie, dus dat hielp misschien mee.Haha ik heb geen idee! Ik liep gewoon de populaire meisjes achterna, en die hadden zo'n kleuterhobby. Niet bij stil gestaan dat dat op andere scholen ook gebeurde. :D
Ik werk zelf in de kinderopvang. Ik vind het heerlijk om met die kinderen bezig te zijn; creatief, actief, verzorgen, lekker gek doen, dingen leren enz. Ze houden je goed bezig, best een drukke baan. Ik geniet er echt van. Al heb ik heus wel eens geen zin, of kan ik kinderen achter het behang plakken. Dan probeer ik er toch meestal een positieve draai aan te geven. Ik kan best stellen dat je met veel kinderen en ook de ouders echt een band opbouwt.

Máár, om 18.30uur sluit ik de deur achter mij en dan is het tijd voor tijd zonder kinderen. Ik moet er niet aan denken om ze zelf te krijgen. Nee daar bedank ik echt voor. Ik ben ook zo'n persoon die zich in de vrije tijd regelmatig ergert aan onopgevoede kindermonsters. Wel geef ik de ouders de schuld.
quote:Anna37 schreef op 22 juli 2015 @ 23:08:

Ook kinderen als uitgebreide hobby en/of beroep hebben hoeft niet te betekenen dat je ze zelf graag wil. Er zijn gewedige kindertherapeuten/artsen/psychiaters, leerkrachten en ga zo maar door die toch bewust kinderloos zijn.



Sterker nog, ik heb geen ambitie om direct met kinderen te werken (al had ik dat wel en misschien komt het ook nog wel weer ).



Maar rammelende eierstokken heb ik dan weer wel



Maar ik postte het meer om aan te geven dat ik niet veel mensen ken die kinderen zo leuk vinden voor (of nadat) ze aan kinderen beginnen. En dat dat dus volgens mij ook helemaal niet hoeft om toch een kinderwens te hebben
quote:Elandic schreef op 22 juli 2015 @ 22:37:

[...]





Hahahahha een hobby beschrijft een denk ik wel een beetje als ik t zo hoor! Klinkt voor mij een beetje als een hobby leder maken from scratch, of spinnen fokken ofzo, qua aantrekkelijkheid dan 😀 hihi

Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik kinderen boven de 8 vet geinig vindt, maar daar kún je tenminste iets mee. Die kleintjes joh, dat gekrijs... Op een gegeven moment wil ik gewoon alleen nog maar schreeuwen EN NOU IS T GVDM AFGELOPEEEEN! Maar dat is meestal nogal not done...



De kunst is ook een beetje om geduld te hebben, maar wel streng te zijn. Kinderen waar ik op pas weten dat ik geschreeuw niet tolereer. Echter, ik weet ook dat het kinderen zijn en accepteer dat ik het 6x moet vragen voor ze naar boven gaan omdat ze 'nog wat moeten pakken', 'even dit programma willen afkijken', 'het pas een voor 8 is en ze hoeven pas om 8 uur naar boven', etc.



Maar ze flikken niet echt iets bij mij. Dat heeft nu eenmaal consequenties.



En als je consequent/streng, geduldig en toch aardig kunt zijn tegen ze en een beetje inlevingsvermogen hebt (de oppas thuis hebben is natuurlijk ook spannend dus er mag best iets dat van papa en mama niet mag, bijvoorbeeld), dan zijn ze helemaal niet zo driftig hoor.



Overigens kom ik die driftbuierige kinderen die hier altijd in elke supermarkt schijnbaar liggen te brullen zelf zelden tegen of misschien valt het me niet zo op. Kinderen brullen nu eenmaal wel eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 23:06:



Wat dat nichtje betreft... Ze kreeg nadien een hondje.



Hopelijk een hond die goed terug hapt als ze weer aan het mishandelen gaat. En voor die ouders , dit gaat mijn verstand voorbij.



Waarom mocht jij niets zeggen over dat konijn omdat de hel dan los zou barsten?



Zou mij niets kunnen schelen, als zo`n kind op jonge leeftijd al zo met dieren omgaat (voorspelt niets goed m.i.) zou ik echt niet mijn mond laten snoeren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 22 juli 2015 @ 17:12:

En waar ik nog het meeste kwaad van word is het feit dat veel kinderen vaak onrespectvol omgaan met dieren.



Ik denk dat het niet het merendeel is, meeste kinderen houden wel van dieren - waarschijnlijk heb je door je nichtje een slecht beeld ontwikkeld wat dat betreft? Ik kan er ook laaiend om worden als dieren worden mishandeld..



Bovendien is het je goed recht om niet van kinderen te houden, je bent niemand een verantwoording schuldig. Maar ik zou ook niet zomaar aan een kind beginnen, als je nu al voorwaarden stelt over wat voor kind het moet zijn. Alleen doen als je denkt er onvoorwaardelijk van te gaan houden!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 juli 2015 @ 08:32:

[...]





Hopelijk een hond die goed terug hapt als ze weer aan het mishandelen gaat. En voor die ouders , dit gaat mijn verstand voorbij.



Waarom mocht jij niets zeggen over dat konijn omdat de hel dan los zou barsten?



Zou mij niets kunnen schelen, als zo`n kind op jonge leeftijd al zo met dieren omgaat (voorspelt niets goed m.i.) zou ik echt niet mijn mond laten snoeren.Aangezien kinderen in het algemeen uittesten hoever ze kunnen gaan bij dieren, moeten ze geen kwetsbare beestjes als konijnen krijgen. Gewoon beesten die zelf terug kunnen bijten zijn beter. Dan leren ze snel genoeg waar de grens ligt.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven