Geen feeling met kinderen

22-07-2015 17:09 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het nogal raar verwoord is,maar ik heb geen feeling met kinderen. Ik wist niet goed waar ik het topic moest plaatsen maar bij de categorie "kinderen " leek me geen goed idee. Aangezien iedereen daar kinderen hoogstwaarschijnlijk ophemelt. 😊 dus leek me nogal dom om dat daar te posten.



Ik wil graag weten of er mensen zijn die dit herkennen, die niet goed weten hoe met kinderen om te gaan of wat er tegen te zeggen.



Ik erger mij er vaak aan (gewoon in het algemeen aan het lawaai, het feit dat ze nooit luisteren , dan heb ik het over mijn nichtje.) en heb vroeger altijd gezegd geen kinderen te willen. Nochtans ben ik opgegroeid in een instelling met allemaal kleine kinderen tussen 3 en 10 jaar. Over het algemeen ben ik wel bijgedraaid tov een eventuele kinderwens en wil ik later graag 1 kind. Ik ben zelf als enig kind geboren dus dat kan ookal een deel verklaren. Ik merk ook dat ik vaak in discussie kom met mensen die wel al kinderen hebben en ze vaak kwaad worden om mijn redenering. Ook dat ik liever een partner heb zonder kinderen bv in plaats van met.



En waar ik nog het meeste kwaad van word is het feit dat veel kinderen vaak onrespectvol omgaan met dieren. Mijn nichtje had haar konijntje dood geknepen. Vraag me niet hoe.. maar ik word daar echt razend van. Kan er helaas niks van zeggen.. dan zou de hel losbarsten. Weet ook wel dat het voor een groot deel aan opvoeding ligt.



Wat ik ook heb, en ookal van kleins af aan is dat ik eerder een grote voorkeur heb tot meisjes. Wil zelf later heel graag een meisje. Weet niet wat het zou zijn moest ik ooit een jongen krijgen. Vraag me af of mensen dit ook hebben? Ik hoop dat dit gedeelte nog bijdraait als ik ooit zwanger ben en het geen meisje blijkt te zijn.



Sorry als het warrig klinkt allemaal, zijn gewoon vragen waar ik al lang mee zit. En wil graag weten hoe anderen hier tegenaan kijken. Bedankt alvast.
Ik wilde geen kinderen en kreeg er toch een.

Erg blij mee.

Wát een vrouw heb ik gekeizersneed.
Alle reacties Link kopieren
quote:nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 23:06:

Wauw super bedankt voor de vele reacties al. Ik lees graag meer leuke verhalen ^^



Wat dat nichtje betreft... Ze kreeg nadien een hondje.Gruwelijk echt.. een hond mag nooit aangeschaft worden voor kinderen, geen enkel dier trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is jouw nichtje slecht opgevoed? Ik heb zelf geen kinderen maar ken wel een heleboel leuke kinderen en jongeren. Natuurlijk maken ze wel eens lawaai, maar dat doen veel volwassenen ook.
Alle reacties Link kopieren
Er is niks mis mee om geen feeling met kids te hebben Nevermind, het betekent niet dat je een psychopaat bent. De meeste kinderen groeien uit tot aardige mensen, maar hoe kleiner ze zijn, hoe minder ze kunnen. Als ze nog piepklein zijn roepen de dingen die ze doen bij mij vooral walging op. Kraamvisite doe ik om mijn vrienden een plezier te doen, maar eigenlijk wil ik zo snel mogelijk weg bij die viezigheid producerende wezentjes.
respecteer de overtuigingen van een ander
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 22 juli 2015 @ 21:31:

[...]

Wel kinderen nemen is juist egoistisch, want in wat voor wereld zet je ze en wat heb je ze te bieden? Moeten leven brengt ook altijd pijn en verdriet mee tenslotte. Bovendien is de wereld al overbevolkt dus het is slecht voor het leefklimaat om mee te werken aan het vergroten van de wereldbevolking en bovendien is het ook nog slecht voor het milieu al die vervuilende mensen.

Ja maar .. die van mij zouden de wereld juist leuker maken



En overbevolking .. we helpen zo graag mensen in arme landen die vaak 3-5 kinderen hebben - en dan moeten zelf geen kind willen nemen? Dat vind ik ook heel dubbel.



Overigens: ik heb helaas geen kinderen, al heb ik er wel heel veel feeling mee en had ik ze graag gewild!
Alle reacties Link kopieren
quote:thorsson schreef op 23 juli 2015 @ 09:20:

[...]



Ja maar .. die van mij zouden de wereld juist leuker maken



En overbevolking .. we helpen zo graag mensen in arme landen die vaak 3-5 kinderen hebben - en dan moeten zelf geen kind willen nemen? Dat vind ik ook heel dubbel.



Overigens: ik heb helaas geen kinderen, al heb ik er wel heel veel feeling mee en had ik ze graag gewild!Ik zou de derde wereld juist helpen door sterilisaties aan te bieden, ipv kansloze kinderen nog langer in leven te houden. En wat je zegt gaat dus om het egoistische motief waarom mensen kinderen nemen: ze denken er zelf gelukkiger van te worden (al blijkt uit onderzoek dat mensen met kinderen gemiddeld ongelukkiger zijn, althans tot de kinderen het huis uit zijn)
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 23 juli 2015 @ 09:25:

[...]

Ik zou de derde wereld juist helpen door sterilisaties aan te bieden, ipv kansloze kinderen nog langer in leven te houden. En wat je zegt gaat dus om het egoistische motief waarom mensen kinderen nemen: ze denken er zelf gelukkiger van te worden (al blijkt uit onderzoek dat mensen met kinderen gemiddeld ongelukkiger zijn, althans tot de kinderen het huis uit zijn)

Tsja maar sterilisaties willen ze niet he .. zo verstandelijk en rationeel is de wereld niet!



En niet gelukkiger worden .. dat weet je bij voorbaat toch niet.

Ik heb in elk geval veel leuke ervaringen met kinderen!
@ Bullie



Mag ik voor mezelf spreken en zeggen dat dat voor mij nog nooit is opgegaan?

Zonder kind had ik een fantastisch leven. Mét kind ook. Beter nog.



Mijn leven is momenteel door omstandigheden niet leuk en ik ben blij, oprecht blij dat ik mijn dochter heb om voor te zorgen, om bij te zijn, om verantwoordelijkheid voor te dragen.



Ik prijs me serieus gelukkig dat ze bestaat. En dat had ik 12 jaar geleden nooit geloofd, dat ik dat ooit zo zou voelen, mbt een kind.
Ik vind kinderen fantastisch. Ik speel graag met ze, vind ze soms ook echt grappig en super leuk. Ik kan er heel blij van worden.



Maar ik wil zelf geen kinderen. Ik heb mijn slaap nodig en heb het nodig om soms even niks te zeggen en geen gezeur aan mijn hoofd te hebben. Plus, ik luister liever naar goeie muziek dan naar muziek van poezelewoepsie en haar vriendjes.



Ik zou wel willen weten hoe mijn kind eruit zou zien als het wat groter was. Maar het is niet geaccepteerd om met die motivatie een kind te krijgen heb ik begrepen. Dus ik plant mezelf niet voort. Gemis voor de wereld, ik weet het.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 juli 2015 @ 08:32:

[...]





Hopelijk een hond die goed terug hapt als ze weer aan het mishandelen gaat. En voor die ouders , dit gaat mijn verstand voorbij.



Waarom mocht jij niets zeggen over dat konijn omdat de hel dan los zou barsten?



Zou mij niets kunnen schelen, als zo`n kind op jonge leeftijd al zo met dieren omgaat (voorspelt niets goed m.i.) zou ik echt niet mijn mond laten snoeren.



Opzich ben ik dat wel met je eens. Wij hebben 2 katten en als er oppaskindjes zijn, of toen mijn broertje nog kleiner was, dan ga ik echt uitleggen over dat zij misschien de poes heel lief vinden, maar dat de poes bang is voor mensen die ze nog nooit heeft gezien. En dat ze dus niet achter de poes aan moeten rennen en dat de poes dan misschien vanzelf wel bij ze komt. En als de poes dan bij ze komt leer ik ze hoe je de poes moet aaien en waar je op kunt letten of de poes het nog wel leuk vindt, en ik leg ze uit over hoe je in het algemeen met dieren om moet gaan.



Maar ik heb nog nooit enige neiging bespeurd bij een kind op de poes kwaad te doen. 'Heel zachtjes doen', dat is voor de meeste kinderen toch wel genoeg in mijn ervaring, als je gewoon een goede uitleg geeft. Ik zou daar wel een beetje van schrikken als ouder, dat mijn kind dat doet.



Maar goed, ongelukjes kunnen gebeuren en het kan natuurlijk ook een oprecht ongeluk zijn geweest, wat enorm treurig is voor zowel konijn als kind.



Ik laat kinderen trouwens nooit lang alleen met mijn dieren. Ik vertrouw zowel kat als kind niet genoeg, want ik weet hoe enthousiast kinderen zijn over dieren en hoe gék ze doorgaans met die pluizige rennende knuffelberen (zo zien ze er althans uit door de ogen van het kind: een levende knuffel) zijn, en ik weet hoe zwaar mijn katten daar niet van gediend zijn.



Ik begrijp best hoe een kind in zijn enthousiasme en mijn kat in haar irritatie elkaar soms even wat teveel kunnen worden en vergeten lief te zijn voor elkaar

Maar goed, ik zou een jong kind sowieso niet heel lang zonder toezicht laten.
quote:Eleonora schreef op 23 juli 2015 @ 09:43:

@ Bullie



Mag ik voor mezelf spreken en zeggen dat dat voor mij nog nooit is opgegaan?

Zonder kind had ik een fantastisch leven. Mét kind ook. Beter nog.



Mijn leven is momenteel door omstandigheden niet leuk en ik ben blij, oprecht blij dat ik mijn dochter heb om voor te zorgen, om bij te zijn, om verantwoordelijkheid voor te dragen.



Ik prijs me serieus gelukkig dat ze bestaat. En dat had ik 12 jaar geleden nooit geloofd, dat ik dat ooit zo zou voelen, mbt een kind.Ik vang wel vaker de laatste tijd flarden op dat jouw leven niet leuk is op het moment. Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar ik wou even zeggen: sterkte en ik hoop dat het snel wel weer een leuk leven wordt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 23 juli 2015 @ 09:43:

@ Bullie



Mag ik voor mezelf spreken en zeggen dat dat voor mij nog nooit is opgegaan?

Zonder kind had ik een fantastisch leven. Mét kind ook. Beter nog.



Mijn leven is momenteel door omstandigheden niet leuk en ik ben blij, oprecht blij dat ik mijn dochter heb om voor te zorgen, om bij te zijn, om verantwoordelijkheid voor te dragen.



Ik prijs me serieus gelukkig dat ze bestaat. En dat had ik 12 jaar geleden nooit geloofd, dat ik dat ooit zo zou voelen, mbt een kind.Kan me voorstellen dat je van je dochter houdt, maar heb je nu nooit in financieel slechte tijden dat je het extra zwaar hebt omdat je ook nog 'n puber tevreden moet houden? Toen ik werkeloos was en dat langer dan verwacht duurde was ik erg blij dat ik in elk geval geen kind te onderhouden had. Als ik dan zie wat de puberdochter van m'n vriendin kost!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat laatste vraag ik me ook wel af. Wat gebeurt er nu als je bv ongewenst zwanger bent en financieel je niet kan beredderen ? En stel dat abortus te laat is. Er zijn zoveel instanties die kunnen helpen maar vraag me soms wel af hoe dat nu werkt. Of mensen die ineens in een scheiding zitten.. ik zeg maar wat. Dat is toch super moeilijk. En al die momenten dat je het eens erg zwaar hebt.. dat je niet eens openlijk kan janken want je moet je sterk houden voor je kind. Langs de andere kant is het ook mooi want mensen moeten doorgaan met hun leven omwille van hun kind.. kan dus ook een positief iets zijn.
quote:nevermind_ schreef op 23 juli 2015 @ 10:57:

Ja dat laatste vraag ik me ook wel af. Wat gebeurt er nu als je bv ongewenst zwanger bent en financieel je niet kan beredderen ? En stel dat abortus te laat is. Er zijn zoveel instanties die kunnen helpen maar vraag me soms wel af hoe dat nu werkt. Of mensen die ineens in een scheiding zitten.. ik zeg maar wat. Dat is toch super moeilijk. En al die momenten dat je het eens erg zwaar hebt.. dat je niet eens openlijk kan janken want je moet je sterk houden voor je kind. Langs de andere kant is het ook mooi want mensen moeten doorgaan met hun leven omwille van hun kind.. kan dus ook een positief iets zijn.



Toen mijn ouders uit elkaar gingen heb ik mijn vader best wel eens zien huilen en dat vond ik héél erg. Maar ik vond het ook heel erg dat mijn ouders uit elkaar gingen en soms moesten we dan samen huilen. Waarom zou je je kind geen emoties laten zien? Die horen bij het leven en als je als volwassene gewoon eens huilt als er iets naars gebeurt krijgt je kind daar niks van hoor. Het lijkt me uitstekend voor een kind om te leren dat verdriet bij het leven hoort.



Je hoeft niet dramatisch weken ziek in bed te gaan liggen, maar dat het even niet zo goed gaat, dat mogen kinderen best zien vind ik.
Ik vind het zo typisch dat mensen die bewust kinderloos blijven kinderen vooral als een last zien. Volgens mij is de relatie met je kind in de basis hetzelfde als met andere mensen in je leven: je deelt de leuke tijden, maar je maakt ook minder leuke dingen mee.

Dat ze geld kosten.. tja. Moet je eens uitrekenen hoeveel je per jaar extra kwijt bent als je een liefdesrelatie hebt of er een uitgebreide vriendenkring op na houdt, of familie hebt waar je minstens 2 uur naartoe moet reizen.

Ieder haar eigen keuzes, maar ik vind het allemaal zo negatief gedacht.
Nou, dat geldt ook niet voor alle bewust kinderlozen. Sterker nog, een boel dingen die Lux eerder in dit topic noemde vind ik ook leuk aan kinderen. Heb alleen niet speciaal die vreugdevolle wens (geen ondertoon bedoeld, vind dat Lux juist heel liefdevol én realistisch schrijft over kinderen) om ze zelf op te voeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eclair schreef op 23 juli 2015 @ 11:51:

Ik vind het zo typisch dat mensen die bewust kinderloos blijven kinderen vooral als een last zien. Volgens mij is de relatie met je kind in de basis hetzelfde als met andere mensen in je leven: je deelt de leuke tijden, maar je maakt ook minder leuke dingen mee.

Dat ze geld kosten.. tja. Moet je eens uitrekenen hoeveel je per jaar extra kwijt bent als je een liefdesrelatie hebt of er een uitgebreide vriendenkring op na houdt, of familie hebt waar je minstens 2 uur naartoe moet reizen.

Ieder haar eigen keuzes, maar ik vind het allemaal zo negatief gedacht.Ik vind gewoon niets leuks aan kinderactitiviteiten, dus dat zou ik allemaal als last zien. Dan zijn ze 'n paar jaar leuk (12-14), valt er al meer mee te doen wat ik zelf ook leuk vind en daarna gaan ze puberen en zetten ze zich af tegen hun ouders. Nou, wat 'n leuke tijd: NOT. En om nu een kind te nemen in de hoop dat je er later als ze volwassen zijn iets aan hebt, is ook niet de manier lijkt me.
Shoot first, ask questions later!
quote:lux. schreef op 23 juli 2015 @ 10:02:

[...]





Ik vang wel vaker de laatste tijd flarden op dat jouw leven niet leuk is op het moment. Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar ik wou even zeggen: sterkte en ik hoop dat het snel wel weer een leuk leven wordt!



Lief!



Hieronder kort the story in het wit (even met de muis de tekst selecteren, dan kun je het lezen )



Ik ben anderhalf jaar terug ineens (zonder het te willen) gescheiden, ik zit in een huis, op een plek waar ik niet wil zijn, heb nauwelijks werk, ben straatarm en heb weinig uitzicht op betere tijden momenteel.

Dat is in een notendop het verhaal.



En dan is daar mijn dochter.

Die maakt veel goed.

Alle reacties Link kopieren
quote:coolpack2 schreef op 23 juli 2015 @ 13:31:

Nou, dat geldt ook niet voor alle bewust kinderlozen. Sterker nog, een boel dingen die Lux eerder in dit topic noemde vind ik ook leuk aan kinderen. Heb alleen niet speciaal die vreugdevolle wens (geen ondertoon bedoeld, vind dat Lux juist heel liefdevol én realistisch schrijft over kinderen) om ze zelf op te voeden.Tsja, dat lijkt mij dan juist weer wel erg leuk. Ik vind het heel jammer dat ik ze niet heb, of dat mijn vriendin ze niet heeft. Als ik mijn leven opnieuw zou mogen doen (vanaf zeg mijn 18e) zou ik beslist geen vriendin meer willen die beslist geen kinderen wil.
TO, als het krijgen van kinderen niet bij je past dan is er toch niemand die het je verplicht/het jammer vindt dat jullie niet (ook) aan kinderen willen beginnen? Het is een beslissing die je voor jezelf neemt, en in het geval van een partner, een beslissing die je samen met je partner neemt, of je er wel of juist niet aan wil beginnen.

Klinkt in elk geval alsof je er nu nog zeker niet aan toe bent. Kan zijn dat die behoefte nooit komt, kan zijn dat die behoefte ook helemaal nooit komt. Ik zou me er als ik jou was gewoon nu even helemaal niet mee bezig houden en je richten op dingen waar je wel iets mee hebt. Je zit nu nog niet op de leeftijd dat het een 'nu of nooit' is, dus laat het gewoon los.
quote:redbuIIetje schreef op 23 juli 2015 @ 10:05:

[...]



Kan me voorstellen dat je van je dochter houdt, maar heb je nu nooit in financieel slechte tijden dat je het extra zwaar hebt omdat je ook nog 'n puber tevreden moet houden? Toen ik werkeloos was en dat langer dan verwacht duurde was ik erg blij dat ik in elk geval geen kind te onderhouden had. Als ik dan zie wat de puberdochter van m'n vriendin kost!



Maar jij kent het dan ook niet.

Je weet niet hoe het is als iemand zo bij je hoort als een kind.

Niet rot bedoeld maar je hebt geen idee hoe dat is. Ik denk daar nooit over na namelijk. Ze ís er, maakt onderdeel uit van mijn leven en hoort bij mij. Hoort bij mij als in: er is geen sprake van haar 'tevreden' houden of zo. Ze is afhankelijk van mij.

En ze is niet een kind wat de nieuwste gympen, de skinny-est jeans en de duurste highlights of Iphone of zo moet hebben.

Zo is ze niet opgevoed en zo gedraagt ze zich nooit.



Dus nee.

Dat gevoel ken ik niet (meer). Ik ben iemands moeder namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen feeling met kinderen. Ik heb er ook geen. Ik heb ook geen hekel aan kinderen, behalve als ze zich onopgevoed gedragen. Maar dat is dan weer de schuld van hun ouders die hun kinderen op een voetstuk plaatsen waardoor ze alles mogen ten koste van andere mensen en ook ten koste van dieren.



Als ik een kind leer kennen, dan ga ik het pas leuk vinden.



Maar wat is daar mis mee?



Ik ga er vanuit dat als het om je eigen kind gaat, dat het dan helemaal anders is.

Maar vanwaar weet je dat je een kinderwens hebt? Heb je die dan echt wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:nevermind_ schreef op 22 juli 2015 @ 17:16:

Ja ik heb indd NU geen kinderwens. Al ben ik vaak wel jaloers op mijn omgeving die nu volop zwanger worden, in de pampers zitten en noem maar op. Heb wel als ik in het begin van een relatie ben ineens zo een enorme drang naar moeder worden. .. Vraag me niet waarom want weet het zelf niet.



Waarom ik een meisje wil.. het meisjesachtige.. Leuke kleertjes, haartjes kammen, vlechtjes maken, lekker tutten. Ja.. dat trekt me meer... jongens zijn vaak wilder denk ik. Houden van voetballen, .. (ik zeg maar wat)Je zegt inderdaad maar wat. Krijg vooral nog geen kind. Investeer eerst in jezelf en je relatie. Ik heb een jongetje van zes. Mijn licht in mijn leven. Ik heb een hekel aan roze, dat getrut met speltjes, vlechtjes etc. Maar als ons kind een meisje was geweest had ik er net zoveel van gehouden. Dat doe je namelijk van je eigen kind. En verder heb ik ook niet zoveel met kinderen. Van anderen dan. Er zijn er maar weinig die ik leuk vind.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Oh en mijn zoon maak je niet blijer dan een dagje te tutten thuis. In zijn roze t-shirt. Wat dat is zijn lievelings kleur. Hij haat voetballen en speelt liever met playmobil.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:iones schreef op 23 juli 2015 @ 14:01:



Maar vanwaar weet je dat je een kinderwens hebt? Heb je die dan echt wel?



Natuurlijk.

Er zijn mensen die al jong weten dat ze vader/moeder willen worden. Of bij wie het even duurt en dan willen ze het alsnog ontzetend graag. Die mensen heb je net zo goed als zij die het juist niet en ook nooit wilden/willen.



Ik had dat ook nooit. Heb ook niks met baby's van anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven