Geen geschikte vriendin kunnen vinden

03-03-2017 09:11 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forumers,



Ik ben inmiddels 30 jaar, heb een goede baan, een huiselijk type. Heb een kleine selecte vriendenkring waar ik het goed mee vinden en van tijd tot tijd mee afspreek om te relaxen. Vanaf mijn 20e tot 26e ben ik voorgesteld aan diverse dames om te kijken of er een relatie uit kan komen of ben ik zelf iemand tegen gekomen en had ik een relatie, maar als de relatie een stap serieuzer moest worden dan wou de dame dat altijd niet (en kwam een beetje de ware aard van haar naar boven).

In mijn cultuur (hindoestaans/islamitisch) is het lastig om iemand te vinden die aansluit bij mijn niveau (hoog opgeleid). Eigenlijk uberhaupt iemand die interesse heeft. Contact maken als er eenmaal een contact is gaat prima. Maar het punt waar ik een beetje mee zit is van waar ik dames kan vinden die er ook voor open staan om contact te maken en vanaf daar verder zien of er een relatie en meer uitkomt. De familiekring is klein en door omstandigheden in het verleden zijn zij ook op een afstand. Dames van andere culturen gaat in het begin goed, maar als het serieuzer moet worden dan durven zij die stap niet verder vanwege het cultuurverschil. Iemand tips/ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hou eens op de oorzaak buiten jezelf te zoeken, anders wordt het nooit iets.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Op basis van je OP vind ik je een kwallig type. Dat zou best wel eens in real life ook zo over kunnen komen. Zoals hierboven gezegd: stop met de oorzaak buiten jezelf zoeken.
Don't waste your time or time will waste you.
Je cultuur is zowel hindoestaans als islamitisch? Goh.



Ik vermoed ook dat het aan jou ligt, niet aan de dames, de omgeving of de omstandigheden.
Misschien moet je ophouden te proberen het perfecte vrouwtje te vinden en in plaats daarvan een echte connectie proberen aan te gaan met een vrouw.
Sommige mannen vinden nooit een (geschikte) partner, hoog opgeleid of niet.
Ik snap niks van je relaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je behoorlijk arrogant overkomen,



Inderdaad ik zou het bij jezelf gaan zoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:FiddlyDiddlyDoo schreef op 03 maart 2017 @ 09:17:

Op basis van je OP vind ik je een kwallig type. Dat zou best wel eens in real life ook zo over kunnen komen. Zoals hierboven gezegd: stop met de oorzaak buiten jezelf zoeken.



+1, een eerste indruk kun je nog heel moeilijk recht trekken, en als je hier op basis van een paar zinnen al als zeer hautain en egocentrisch overkomt, dan vrees ik een beetje voor de indruk die je irl maakt.



Ik snap dan weer wel dat je een cultuurverschil minder goed ziet zitten. Het is niet politiek correct om te zeggen maar ik geloof ook wel dat relaties op langere termijn meer slaagkansen hebben bij koppels met een gelijkaardige maatschappelijke achtergrond.



Maar goed, regels zijn er om gebroken te worden, dus misschien kan je ook je eisenlijstje loslaten en stoppen met zoeken. De liefde overkomt je vaak op een moment dat je het niet meer verwacht.
maar als de relatie een stap serieuzer moest worden dan wou de dame dat altijd niet (en kwam een beetje de ware aard van haar naar boven).



Op het moment dat de dames besloten dat ze er geen (serieuze) relatie in zagen kwam hun ware aard naar boven? Want dan werden het ineens verschrikkelijke dames? Lijkt mij normaal dat als je tijdens het daten merkt dat het 'm niet wordt je er een punt achter zet.
Alle reacties Link kopieren
En ik hoor je in de openingsvraag al "opscheppen" over een hoge opleiding etc.



Een vrouw interesseert je opleiding nauwelijks,

het gaat om er wat er in je hart gebeurd, hoe behandel je anderen.

Laat je het ze gevoel geven alsof ze minder dan jouw zijn?



Ik zou als ik jouw was je ego laten varen en eens iemand uitzoeken op basis van dezelfde interesses ipv. "hoog opgeleid"
Alle reacties Link kopieren
quote:_Branwen_ schreef op 03 maart 2017 @ 09:34:

maar als de relatie een stap serieuzer moest worden dan wou de dame dat altijd niet (en kwam een beetje de ware aard van haar naar boven).



Op het moment dat de dames besloten dat ze er geen (serieuze) relatie in zagen kwam hun ware aard naar boven? Want dan werden het ineens verschrikkelijke dames? Lijkt mij normaal dat als je tijdens het daten merkt dat het 'm niet wordt je er een punt achter zet.



Of TO's 'ware aard' kwam boven (hoe veroordelend kun je klinken als je zo over iemand spreekt zeg) en de dames in kwestie knapten daar op af?



Toen mijn mans 'ware aard bovenkwam' werd ik eigenlijk alleen nog maar verliefder, denk als het goed zit dat het dan meestal wel zo loopt.
De ware aard van die dames? Ik ben hier heel erg benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Je vindt jezelf een behoorlijke catch en vist daardoor in fe verkeerde vijver.

Daarnaast denk ik dat je moeilijk echt contact maakt. Je bent druk met status, waarschijnlijk om je onzekerheid te verbergen.

Heb je ook een diagnose? Je taalgebruik is nogal formeel.
Met zo'n OP begrijp ik wel waarom de dames niet aan jou willen binden. Mijn god, de enige factor die steeds hetzelfde is ben jij. Bij jou gaat het mis, niet bij de dames. Maar ik snap het wel, het is natuurlijk veel gemakkelijker om het probleem bij een ander te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Jij zoekt de perfecte vrouw, maar in hoeverre ben jij voor hen de perfecte man? Naast je opleiding, cultuur en geloof, wat heb JIJ te bieden? Wie ben jij? Waarom zou een vrouw bij jou willen zijn?



Want dat is waar het uiteindelijk om gaat; is er een connectie tussen jou en de ander. Kunnen jullie samen lachen, heb je gezamenlijke interesses, is er wederzijds respect en laat je elkaar in de waarde. (probeer jij een leuke meid niet om te buigen naar de voor jou perfecte vrouw, terwijl vrouwen zich liever niet laten buigen, maar zichzelf wil blijven)



Ik krijg op basis van jouw OP een beetje het gevoel dat een vrouw blij mag zijn dat jij interesse in haar hebt en dat ze zich (dus) naar jou heeft te schikken. Vrouwen willen tegenwoordig liever een gelijkwaardige partner dan een hoofd van een gezin.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou niet arrogant overkomen zeker niet. Je bent de juiste persoon nog niet tegengekomen. Het lijkt me lastig om hier iemand te vinden met dezelfde cultuur. De vijver waar je uit vist is wat kleiner. Ik zou op meer plekken komen waar vrouwen met dezelfde cultuur komen en zien wat er gebeurt. Of toch een datingsite proberen. Of regelmatig het buitenland bezoeken waar vrouwen wonen met dezelfde cultuur. Probeer het wel luchtig te houden en niet te veel eisenlijstjes afwerken. Let it happen liefde is niet maakbaar het is er of het is er niet. Als het goed zit weet je het. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn god, wat een salty reacties hier van vele dames. Iedereen heeft toch voorkeuren, zo ook hij. Het is logisch dat je iemand van ongeveer hetzelfde intelligentieniveau zoekt - sterker nog, wetenschappelijk onderzoek onderbouwt dit. Je voelt je namelijk meer aangetrokken tot mensen die ongeveer hetzelfde zijn als jij bent. Vandaar ook dat veel stellen uit elkaar gaan zodra er te grote verschillen zijn (komen opdoen). Zou kunnen zijn dat de dames in kwestie, OP, die verschillen te groot vinden om ze te overbruggen.



Als hij hoogopgeleid is, wat een graadmeter is voor intelligentie (niet altijd - uitzonderingen daargelaten), dan mag hij toch best iemand proberen te vinden die daarbij aansluit? Wat nou uit de hoogte doen? Dat is hetzelfde als iemand willen zoeken die sportief is, omdat jij sportief bent, en dat je daarom beter bij elkaar past. Of iemand die lief is, omdat dat beter bij je past dan iemand die niet lief is. Voor de een is een bepaalde eigenschap belangrijker dan voor de ander. Misschien is voor hem intelligentie wel erg belangrijk. Begrijp ik wel. Misschien voor een ander weer helemaal niet belangrijk. Begrijp ik ook.



Overigens ben ik het wel met de dames eens dat het zinnetje 'hun ware aard naar boven komt' nogal aan de suggestie over laat, en dat dit wat wenkbrauwen kan doen fronsen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn cultuur (hindoestaans/islamitisch) is het lastig om iemand te vinden die aansluit bij mijn niveau (hoog opgeleid).



Zoek je dan iemand die ook uit jouw cultuur komt en hoog opgeleid is? Vraag anders aan je ouders of ze je willen uithuwelijken. Zij weten vast wel wat bij je past. Je lijkt me wel een type voor een verstandshuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat was er mis van 'de ware aard' van die dames? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik denk ook niet dat je steeds dringend op zoek moet gaan naar een relatie, want haastige spoed is zelden goed zeggen ze dan, werkt namelijk averechts. Laat het gewoon op je afkomen.
TO, de grootste gemene deler bij al die dates ben je nog altijd zelf. Zoek je wel in de juiste omgeving? Is het echt van belang dat iemand uit dezelfde cultuur komt? Heb je door al die dates van jezelf gemerkt waar je grenzen liggen? Het kan best zijn dat je een minimaal wensenlijstje hebt dat je verhindert om een leuk iemand tegen te komen.



Ga je wel eens naar feestjes, gezelschappen, verenigingsleven e.d. zonder die bril op van 'ik moet iemand vinden'? Heb je vrienden, spreek je vrouwen wel eens gewoon aan voor een kletspraatje, in plaats van direct te denken 'misschien is zij het wel'? Ik zou daar eerst eens aan gaan werken. Gewone omgang met vrouwen zonder die jachtbril op. Daar leer je heel veel van.
Alle reacties Link kopieren
In mijn cultuur (hindoestaans/islamitisch) is het lastig om iemand te vinden die aansluit bij mijn niveau (hoog opgeleid). Eigenlijk uberhaupt iemand die interesse heeft.







Als je bewust op zoek gaat naar een relatie, zul je dat moeten zoeken op plaatsen waar de vrouwen dat ook zijn. Datingsites ,georganiseerde single avonden, whatever.

Of sta gewoon als een leuke vent in het leven en wacht af wat er op je pad komt.
Ik snap het wel hoor, dat TO iemand van hetzelfde opleidingsniveau zoekt. Ik heb wel eens mannen gedate van een lager niveau, en dat klikt toch echt niet. Dat TO wat arrogant overkomt, ben ik het wel mee eens, maar niet iedereen is precies zoals hij/zij schrijft. Ik lees er vooral iemand in die ernstig op zoek is, en dat werkt meestal niet zo lekker. Ga dus gewoon met mensen om en leer daar je lessen uit. En wie weet wie je dan tegenkomt. Ga bij een club, hobbyvereniging, desnoods via een bemiddelingsbureau.
Alle reacties Link kopieren
TO, allereerst moet je ermee stoppen om er een cultuurdingetje van te maken, want ik kom uit dezelfde gemeenschap denk ik (Surinaams Hindoestaans islamitisch) en weet dat er genoeg hoog opgeleiden rondlopen die geen problemen hebben met het vinden van een partner.



Ik zou zeggen ga naar Hindoestaanse clubs en feesten http://www.kaise.nl/agenda.php
Goh, nu we toch aan het generaliseren zijn. Ik heb meer vrouwelijke hoog opgeleide collega's van die afkomst dan mannelijke. Ik twijfel daarom an jouw "probleem".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven