Geen kinderen op bruiloft? Familie boos

14-06-2013 01:18 1138 berichten
Mijn vriend en ik trouwen dit jaar en we hebben aangegeven geen kinderen op onze bruiloft te willen.



We willen zelf geen kinderen en willen een feestje bouwen tijdens de bruiloft. Dat betekent: luxe restaurant (geen 'kindermenu' dus) en lang doorfeesten. We willen geen rekening houden met een kind dat moe is/geen zin meer heeft/friet met frikadel wil. Plus: we vinden de ceremonie een zeer serieuze aangelegenheid! Op een krijsend kind tussendoor zitten we niet te wachten.



Nu heeft familie hier niet leuk op gereageerd. Nichtje (dochter van zus) 'mag' dus ook niet komen. Nu wil mijn zus zelf ook niet komen!



Wat vinden jullie hiervan?
quote:Starshine schreef op 15 juni 2013 @ 11:43:

[...]



nou ik vermijd dit dus met mijn kinderen, want ik weet dat zij het niet trekken. Dus ik kan heel goed bepalen wat storend is en niet en trek mijn conclusies.

Maar naast die ene dag in je leven kom je altijd en overal mensen tegen die storend kunnen zijn. Ik heb het meer over dat het fijn zou zijn dat mensen wat relaxter hiermee om zouden gaan. Jankend kind in de kassarij? Ja balen, maar over 5 minuten heb ik afgerekend en dan ben ik weg. Of je gaat je dood ergeren en boos kijken en nare dingen op het forum hierover typen, Be my guest, ik heb er geen last van, dat heb je zelf.Met die kassarij heb je gelijk, maar mijn bruiloft is geen albert heijn (hoe dúrf je dat te zeggen! )
quote:elninjoo schreef op 15 juni 2013 @ 11:46:

[...]



Maar het is toch mensen hun goed recht om dat storende gedrag op hun eigen (duur betaalde!) feestje te voorkomen door simpelweg niet 't risico te nemen dat jij bepaalt dat je het niet storend vindt je kind mee te nemen?ja hoor, en het is ook het goed recht van die ander om dan niet te komen omdat die zich beledigd/betutteld voelt e/o geen zin heeft in oppas voor een week te regelen.
quote:Ster__ schreef op 15 juni 2013 @ 11:32:

Je kan niet een paar dagen zonder je kind?Kunnen en willen is iets heel anders.
quote:quinacridonerose schreef op 15 juni 2013 @ 11:49:

[...]



Met die kassarij heb je gelijk, maar mijn bruiloft is geen albert heijn (hoe dúrf je dat te zeggen! )



sowwy

niet? wel lekker anders en apart. En catering geen probleem want in mijn AH XL staan overal dames met hapjes.
quote:Ster__ schreef op 15 juni 2013 @ 11:39:

Het gaat om het feit dat mensen weigeren hun kinderen alleen te laten op wens van een ander en ze als alternatief op te dringen.Dan moet je het topic even lezen, het gros zegt gewoon niet te gaan. Dat is wat anders als een alternatief opdringen.
ik ging dus wat nuttigs doen
Alle reacties Link kopieren
Een mini-vakantie cadeau krijgen: nee, bedankt. Daar zitten altijd verplichtingen aan vast, een heel programma *ril*, verplicht gezellig doen enz. Dan betaal ik mijn vakantie liever zelf en ga lekker doen waar ik zin in heb.



Een bruiloft in het buitenland is heel wat anders. Dan weet je dat je een programma en verplichtingen enz. hebt. Dan doe ik leuk mee maar als een gratis mini-vakantie zie ik dat niet.
Ga in therapie!
quote:Starshine schreef op 15 juni 2013 @ 11:49:

[...]



ja hoor, en het is ook het goed recht van die ander om dan niet te komen omdat die zich beledigd/betutteld voelt e/o geen zin heeft in oppas voor een week te regelen.

Daar zou ik idd geen moeite mee hebben. Waarschijnlijk zou m'n band met degene met kleine kind toch al 'n stuk minder hecht zijn geworden door het feit dat zij 'n kind heeft en ik kleine kinderen niet trek.

Maar feit is wel dat als zij niet eens 1 dag (of paar dagen) haar kind niet kan/wil missen om iets voor mij over te hebben, de band verder wel voorgoed bekoeld kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Starshine, ik heb zelfs wel eens gehoord van volwassenen die zich misdroegen op een bruiloft. Erg hè. En dat dan op Jouw Dag
Ga in therapie!
1. de bruilofteressen mogen zelf bepalen of er wel of geen kinderen op HUN feestje komen.

2. de slachtoffers (genodigden) mogen zelf bepalen of ze wel of niet in gaan op de uitnodiging.



Leven is niet moeilijk hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik zit grasmaai-uitstellend te forummen
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 15 juni 2013 @ 11:53:

Starshine, ik heb zelfs wel eens gehoord van volwassenen die zich misdroegen op een bruiloft. Erg hè. En dat dan op Jouw Dag Zoals je in het topic kan lezen heeft iedereen ook wel een oom die teveel zuipt en dan schuine grappen gaat maken en zijn handen niet meer bij zich kan houden
Alle reacties Link kopieren
Bruilofteressen



Bedankt voor de samenvatting. Slotje of gaan we nog voor een derde ronde?
Ga in therapie!
quote:Starshine schreef op 15 juni 2013 @ 11:51:

[...]





sowwy

niet? wel lekker anders en apart. En catering geen probleem want in mijn AH XL staan overal dames met hapjes.



Ik ben om, ik trouw in de AH



Nu ga ik geloof ik maar even boodschappen doen, kan ik alvast de tafelschikking regelen
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 15 juni 2013 @ 11:54:

Ik zit grasmaai-uitstellend te forummen





Hahaha ik vaderdagcadeautjeskopen-uitstellend.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 15 juni 2013 @ 11:55:

Bruilofteressen



Bedankt voor de samenvatting. Slotje of gaan we nog voor een derde ronde?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet altijd heel erg lachen om scheve gezichten. Mijn kinderen kunnen ze trouwens heel goed nadoen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je geen kinderen wilt op je eigen bruiloft, en ik snap ook dat je zus dat niet leuk vindt en dan niet komt. Misschien is er iets te bedenken waar jullie allebei mee kunnen leven. Je kan bijvoorbeeld oppas regelen bij de bruiloft, zodat de kinderen wel in de buurt zijn, maar niet de ceremonie of het eten kunnen verstoren.



Qua feesten denk ik dat je dat aan mensen zelf moet laten. Het is natuurlijk jouw bruiloft, maar dat betekent niet dat je iedereen en alles kunt controleren. Je kan niet bepalen dat een feestje leuk wordt of niet, dat kun je alleen hopen. Als jouw zus zin heeft om te feesten, dat zorgt ze zelf wel dat de kinderen ergens anders worden ondergebracht.



Persoonlijk hou ik er niet zo van mensen die een bruiloft geven en graag alles willen controleren wat er gebeurt. Je móet het leuk hebben en het fantastisch vinden. Om eerlijk te zijn vind ik bruiloften vaak helemaal niet leuk en fantastisch, juist om die gedwongenheid. Ik voel me niet op mijn gemak als ik word gedwongen om bijvoorbeeld persé een blauwe cocktailjurk te dragen. Mijn ervaring is dat de leukste bruiloften, de bruiloften waren waar alles ongedwongen was en waar het bruidspaar vooral de voorwaardes creeerden om er een leuk en gezellig feest van te maken (zorgen dat iedereen zich op zijn gemak voelt, dat alles geregeld is, geen dresscode, etc) en niet gezelligheid en stijl probeerde af te dwingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo maar eens zelf babies maken
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:doowahdiddy schreef op 15 juni 2013 @ 11:57:

Ik snap dat je geen kinderen wilt op je eigen bruiloft, en ik snap ook dat je zus dat niet leuk vindt en dan niet komt. Misschien is er iets te bedenken waar jullie allebei mee kunnen leven. Je kan bijvoorbeeld oppas regelen bij de bruiloft, zodat de kinderen wel in de buurt zijn, maar niet de ceremonie of het eten kunnen verstoren.



Qua feesten denk ik dat je dat aan mensen zelf moet laten. Het is natuurlijk jouw bruiloft, maar dat betekent niet dat je iedereen en alles kunt controleren. Je kan niet bepalen dat een feestje leuk wordt of niet, dat kun je alleen hopen. Als jouw zus zin heeft om te feesten, dat zorgt ze zelf wel dat de kinderen ergens anders worden ondergebracht.



Persoonlijk hou ik er niet zo van mensen die een bruiloft geven en graag alles willen controleren wat er gebeurt. Je móet het leuk hebben en het fantastisch vinden. Om eerlijk te zijn vind ik bruiloften vaak helemaal niet leuk en fantastisch, juist om die gedwongenheid. Ik voel me niet op mijn gemak als ik word gedwongen om bijvoorbeeld persé een blauwe cocktailjurk te dragen. Mijn ervaring is dat de leukste bruiloften, de bruiloften waren waar alles ongedwongen was en waar het bruidspaar vooral de voorwaardes creeerden om er een leuk en gezellig feest van te maken (zorgen dat iedereen zich op zijn gemak voelt, dat alles geregeld is, geen dresscode, etc) en niet gezelligheid en stijl probeerde af te dwingen. Here we go!

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier! Ik ga grasmaaien Ik hoor nog wel of er een derde rondje wordt gedaan.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren




Enn, bedankt, je leest mijn gedachten. Ik wou er zelf een plaatsen ware het niet dat ik mobiel forumt.



En nu naar de winkel jij, hop!
Ga in therapie!
Bruilofteressen
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 juni 2013 @ 11:52:

[...]



Daar zou ik idd geen moeite mee hebben. Waarschijnlijk zou m'n band met degene met kleine kind toch al 'n stuk minder hecht zijn geworden door het feit dat zij 'n kind heeft en ik kleine kinderen niet trek.

Maar feit is wel dat als zij niet eens 1 dag (of paar dagen) haar kind niet kan/wil missen om iets voor mij over te hebben, de band verder wel voorgoed bekoeld kan zijn.Je kan het ook andersom zien natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 juni 2013 @ 12:00:

[...]





Here we go!

:D sorry, ik vond 42 pagina's doorworstelen teveel werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven