Geen kinderen op bruiloft? Familie boos

14-06-2013 01:18 1138 berichten
Mijn vriend en ik trouwen dit jaar en we hebben aangegeven geen kinderen op onze bruiloft te willen.



We willen zelf geen kinderen en willen een feestje bouwen tijdens de bruiloft. Dat betekent: luxe restaurant (geen 'kindermenu' dus) en lang doorfeesten. We willen geen rekening houden met een kind dat moe is/geen zin meer heeft/friet met frikadel wil. Plus: we vinden de ceremonie een zeer serieuze aangelegenheid! Op een krijsend kind tussendoor zitten we niet te wachten.



Nu heeft familie hier niet leuk op gereageerd. Nichtje (dochter van zus) 'mag' dus ook niet komen. Nu wil mijn zus zelf ook niet komen!



Wat vinden jullie hiervan?
Ohh dát is pas een leuke insteek voor een derde ronde
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 15 juni 2013 @ 15:26:

Ohh dát is pas een leuke insteek voor een derde ronde
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 15 juni 2013 @ 15:16:

ik snap dan andersom dat het voor een bruidspaar enig is om een week lang omringt te zijn met hun dierbare en dat ze weer niet zo zitten te wachten op de aanhang van hun gasten.



Het is dus even je verplaatsen in de ander. En misschien inzien dat je een beetje veel vraagt van je gasten omdat die inderdaad weinig aan het bruidspaar zullen hebben die in middelpunt van belangstelling staan en aandacht moet verdelen.



En dat je andersom behoefte aan intiem samenzijn met je vrienden en naaste niet moet overdrijven en beperkt moet houden.



Het was al achterhaald dat het om meerdere kinderen ging, de titel is wel misleidend idd. Het gaat alleen om dochter van 3 van haar zus.



Verder over het trouwen als je geen kinderen hebt, misschien uit romantische overwegingen? Bij TO speelt geld ook geen rol dus leuke combinatie van dingen in het buitenland samen meemaken met familie en vrienden?

Of dat als je kosten maakt bij de notaris voor een samenlevingscontract dat je dan maar meteen trouwt?

Hopelijk heeft ze wel ingelezen wat je moet doen zodat een huwelijk gesloten in het buitenland ook in NL geldig is.



Jammer dat TO gewoon niet meer komt. Zou ze gillend zijn weggerend van het forum?



Wanneer begint ronde 4 hier?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 15 juni 2013 @ 15:26:

Ohh dát is pas een leuke insteek voor een derde ronde Deel 4 zijn we al aan toen hoor!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:FullHouse schreef op 15 juni 2013 @ 15:23:

Misschien ben ik wel enorm mosterd hoor.



Ik lees net het vrekkentopic door, kom ik daar TO tegen die elk dubbeltje om moet draaien omdat ze van één salaris moeten leven.... Welke andere cultuur bedoelden we ook al weer?Oh dan weten we genoeg ......
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh is het al ronde vier? Sorry, het gaat ook zo snel. Goed, ronde vier dus, over hoe je een luxe en dure bruiloft op een ander continent kunt vieren en dat voor iedereen betaalt, terwijl je eigenlijk geen cent te makken hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:FullHouse schreef op 15 juni 2013 @ 15:23:

Misschien ben ik wel enorm mosterd hoor.



Ik lees net het vrekkentopic door, kom ik daar TO tegen die elk dubbeltje om moet draaien omdat ze van één salaris moeten leven.... Welke andere cultuur bedoelden we ook al weer?



Misschien gaan ze met z'n allen liften naar dat andere continent?



Ik dacht eerst dat het om de familie Petalo ging, (immers veel geld en geen rekening te hoeven houden met werk want vrije dagen genoeg) maar dat kan weer niet omdat er sprake is van slechts 1 kind. Bij de Petalo's hebben ze er massa's.



Ik vrees wel dat die "andere cultuur" van TO snel uit zal sterven als iedereen daar zo'n hekel aan kinderen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ach geld lenen voor een huwelijk is toch ook niets mis mee! Of gewoon op je dertigste nog steeds op de zak van papa teren...
Alle reacties Link kopieren
quote:FullHouse schreef op 15 juni 2013 @ 15:23:

Misschien ben ik wel enorm mosterd hoor.



Ik lees net het vrekkentopic door, kom ik daar TO tegen die elk dubbeltje om moet draaien omdat ze van één salaris moeten leven.... Welke andere cultuur bedoelden we ook al weer?









Heerlijk! Wéér een nieuwe wending!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 juni 2013 @ 15:30:

[...]





Oh dan weten we genoeg ......Het geheel speelt zich ergens upnorth af.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 15 juni 2013 @ 15:59:

[...]





Het geheel speelt zich ergens upnorth af.Ah dus ik moet rekening houden met hapjes van rendier en walvis, ik snap hem
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:FullHouse schreef op 15 juni 2013 @ 15:23:

Misschien ben ik wel enorm mosterd hoor.



Ik lees net het vrekkentopic door, kom ik daar TO tegen die elk dubbeltje om moet draaien omdat ze van één salaris moeten leven.... Welke andere cultuur bedoelden we ook al weer?Ach, misschien heeft TO wel een megarijke kerel aan de haak geslagen. In ieder geval heeft ze vast wel weer een hele logische verklaring.
quote:neves schreef op 15 juni 2013 @ 16:38:

[...]



Ach, misschien heeft TO wel een megarijke kerel aan de haak geslagen. In ieder geval heeft ze vast wel weer een hele logische verklaring.



Na al die tig pagina's doorgeworsteld te hebben ontgaat mij sowieso al het hele dilemma, hoewel de tussentijdse wendingen wel een soort van hilarisch zijn...........kortom, ik snap er nu geen drol meer van.

Enniehoer, ik heb niks met kinderen maar áls ik broer/zus of als man broer/zus had gehad had ik het niet in mijn hoofd gehaald diens kinderen te weren van welk feestelijk gebeuren onzerzijds. Volgens mij heeft TO expres de bruiloft overzees gepland in de hoop dat nichtje dan echt wel niet zou meekomen



(overigens, toen wij trouwden in 1986 kwam er 1 heel kind, met diens totaal niet uitgenodigde ouders (achterburen van helse schoonma die het lef had maar iedereen achter onze rug om uit te nodigen) en dat ene kind goot dus een halfvol glas verse jus d'órange over mijn trouwjurk...het ongenode etter )





Hoe doe je dat trouwens, elk dubbeltje moeten omdraaien en dan een bruiloft ergens héél ver weg en voor iedereen te betalen? O, wacht...... )
Alle reacties Link kopieren
Toch netjes bijna 45 pagina's doorgeworsteld. De enige echte vraag die nog bij me opkomt is of überhaupt íémand hier nog iets van geloofd.



Door die laatste wending krijgt TO's bruiloft overigens wel een heel hoog clubje-tieners-die-naar-salou-of-vegas-gaat-gehalte. Uiteraard betaald door pappie
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:Aminah schreef op 15 juni 2013 @ 13:04:

[...]





Als deze generatie bekent staat als de 'verwende' generatie dan kan het niet anders dan dat iedereen wel dit soort kinderen kent dan wel zelf heeft. Behalve de vrouwen op dit forum die hebben dat soort kinderen niet



O maar ik zeg met liefde over andere kinderen dan mijn eigen dat het klote kinderen zijn hoor

Maar echt, kinderen op school en kdv van mijn kinderen zijn echt leuk
quote:yasmijn schreef op 15 juni 2013 @ 15:58:

[...]









Heerlijk! Wéér een nieuwe wending!Ik snap nu ook dat niemand in de familie zich druk hoeft te maken over vrije dagen. Allemaal Toos Werkeloos daar
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 15 juni 2013 @ 15:31:

Oh is het al ronde vier? Sorry, het gaat ook zo snel. Goed, ronde vier dus, over hoe je een luxe en dure bruiloft op een ander continent kunt vieren en dat voor iedereen betaalt, terwijl je eigenlijk geen cent te makken hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Goeie foto, Enn. Is dat nou Trijntje?
Ik denk dat TO het idee aan Eyeworks probeert te verkopen en zo alles betaalt.

Zeg nou zelf, in de gemiddelde soap zitten minder drama's eb verwikkelingen.
quote:Enn schreef op 15 juni 2013 @ 18:55:

[img]http://benchracing.typepad.com/bench_ra ... ound_4.jpg[/img]





[...]

Ik moest lachen
Alle reacties Link kopieren
quote:Mydwryl schreef op 15 juni 2013 @ 18:07:

Toch netjes bijna 45 pagina's doorgeworsteld. De enige echte vraag die nog bij me opkomt is of überhaupt íémand hier nog iets van geloofd.



Door die laatste wending krijgt TO's bruiloft overigens wel een heel hoog clubje-tieners-die-naar-salou-of-vegas-gaat-gehalte. Uiteraard betaald door pappie Neu ik geloof niemand maar maar misschien kan ik beter voor mijzelf spreken. Of laten we zeggen dat het verhaal van A tot Z aan alle kanten rammelt en TO, heel netjes in het begin af en toe iets los liet wat het verhaal 100 % veranderde, waardoor het verhaal heel smeuig de 4e ronde in gaat
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
[quote]thaorchid schreef op 15 juni 2013 @ 16:48:

[...]





(overigens, toen wij trouwden in 1986 kwam er 1 heel kind, met diens totaal niet uitgenodigde ouders (achterburen van helse schoonma die het lef had maar iedereen achter onze rug om uit te nodigen) en dat ene kind goot dus een halfvol glas verse jus d'órange over mijn trouwjurk...het ongenode etter )



/quote]



Heb je het kind of de moeder geslagen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou schoonma geslagen hebben.
Alle reacties Link kopieren
En nu hoop ik stiekem toch nog op een nieuwe smeuïge wending. Dan weten we het GTST-script voor het komende seizoen ook weer
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Gom gaat er vandoor met zus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven