geen relatie willen

26-06-2016 21:12 108 berichten
Ik denk niet dat ik (door mijn verleden) ooit nog een relatie aan kan gaan, het idee alleen al vliegt me aan.



Ik zit er totaal niet mee, ik heb een leuk leven, een leuke baan, een leuk appartement en ik volg een leuke deeltijd studie.

Laatst zei een vriendin van me dat ze het zo jammer zou vinden als ik nooit een leuke man zou ontmoeten waar ik een relatie mee zou willen, ze gunt me namelijk een leuk leven zei ze. Dit heeft me wel aan het denken gezet maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een leuk leven heb en dat een man in mijn leven alleen maar stress zou veroorzaken.



Zijn er nog meer meiden die er niet aan moeten denken om een relatie aan te gaan?
Vast wel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kun je geen relatie aangaan?
quote:minnimouse schreef op 26 juni 2016 @ 21:14:

Waarom kun je geen relatie aangaan?



Ik heb 2 hele vervelende relaties achter de rug, het vertrouwen is daardoor totaal weg.

En het idee om een relatie aan te gaan met een man vliegt me echt letterlijk aan, ik moet er echt niet aan denken
Alle reacties Link kopieren
Yes. Me!



Ik heb het geprobeerd. Het is me nooit lang gelukt.



Ik ben hartstikke gelukkig alleen en heb een fijn leven.



Gelukkig is er niemand in mijn omgeving die me lastig valt met prietpraat over dat ik beter af zou zijn met een man.
Alle reacties Link kopieren
quote:saszee schreef op 26 juni 2016 @ 21:16:

[...]





Ik heb 2 hele vervelende relaties achter de rug, het vertrouwen is daardoor totaal weg.

En het idee om een relatie aan te gaan met een man vliegt me echt letterlijk aan, ik moet er echt niet aan denken



Ik zou er wat mee gaan doen, niet elke man is onbetrouwbaar.

Maar goed, als je geen relatie wilt is dat jouw goed recht natuurlijk.
quote:hiltje schreef op 26 juni 2016 @ 21:17:

Yes. Me!



Ik heb het geprobeerd. Het is me nooit lang gelukt.



Ik ben hartstikke gelukkig alleen en heb een fijn leven.



Gelukkig is er niemand in mijn omgeving die me lastig valt met prietpraat over dat ik beter af zou zijn met een man.Ik heb ook een heel fijn leven, fijn voor jou dat je omgeving het gewoon accepteert
Alle reacties Link kopieren
Wat was er dan vervelend aan die relaties?
Alle reacties Link kopieren
Ik!

Mensen die horen dat ik geen man heb zijn erg verbaasd.

argumenten je bent leuk ,gezellig mooi etc doen er voor mij niet toe.



ze hebben mijn leven en ervaring niet gehad.



er is geen 1 man die mijn leven leuker heeft gemaakt en dat lukt mezelf wel.



dus ja net als jij ik heb het zelf leuk.



een relatie is niet verplicht!
quote:minnimouse schreef op 26 juni 2016 @ 21:18:

[...]





Ik zou er wat mee gaan doen, niet elke man is onbetrouwbaar.

Maar goed, als je geen relatie wilt is dat jouw goed recht natuurlijk.Ik heb intensieve therapie gehad om te verwerken wat er is gebeurd, maar een man vertrouwen dat lukt gewoonweg niet
Aan de ene kant denk ik nooit weer een relatie. Maar aan de andere kant, ik weet gewoon niet hoe het is om het leuk te hebben in een relatie.

Ja in t begin verliefd dat was leuk. Maar dan begint t gedonder. Niks is goed. Enz.
Het hoeft niet hè Als jij het best vindt zonder en geen gemis ervaart, wie is een ander dan om je te zeggen dat je leven niet goed genoeg/niet compleet is?



Mocht je het echter ergens toch wel willen maar niet kunnen (door het verleden), dan is het wellicht een goed idee om opnieuw hulp te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef ook geen vent hoor. Vind het prima alleen en ik denk ook dat ik er het typ niet voor ben. Ik word wel moe van vragen over mijn (tekort aan) liefdesleven en niemand begrijpt waarom ik nog alleen ben.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het idee soms mis om iemand te hebben en dat ik me soms een loser vind...maar aan de andere kant ik ben denk ik beter af alleen. Voor het plaatje en omdat 'het hoort/normaal is' mis ik een partner wel.
quote:Curious99 schreef op 26 juni 2016 @ 21:18:

Wat was er dan vervelend aan die relaties?mishandeling, emotionele mishandeling, doodsbedreiging enz enz
quote:keukenstoel schreef op 26 juni 2016 @ 21:20:

Ik!

Mensen die horen dat ik geen man heb zijn erg verbaasd.

argumenten je bent leuk ,gezellig mooi etc doen er voor mij toe.



ze hebben mijn leven en ervaring niet gehad.



er is geen 1 man die mijn leven leuker heeft gemaakt en dat lukt mezelf wel.



dus ja net als jij ik heb het zelf leuk.



een relatie is niet verplicht!bedankt, fijn te lezen dat er meer meiden zijn die geen relatie hebben en ook een leuk leven hebben
quote:lisa198 schreef op 26 juni 2016 @ 21:22:

Ik hoef ook geen vent hoor. Vind het prima alleen en ik denk ook dat ik er het typ niet voor ben. Ik word wel moe van vragen over mijn (tekort aan) liefdesleven en niemand begrijpt waarom ik nog alleen ben.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het idee soms mis om iemand te hebben en dat ik me soms een loser vind...maar aan de andere kant ik ben denk ik beter af alleen. Voor het plaatje en omdat 'het hoort/normaal is' mis ik een partner wel.



Dit is ook wat ik van andere hoor, het plaatje is blijkbaar alleen compleet met partner.



Ikzelf ervaar dat total niet zo, mijn leven is nu ook compleet
Alle reacties Link kopieren
Als je het er benauwd van krijgt moet je het lekker niet doen. We zijn vrij om onze eigen keuzes te maken en als jij je gelukkiger voelt zonder relatie zou ik lekker vrij blijven. Ik stoor me altijd behoorlijk aan mensen die zo goed weten wat beter is voor een ander. Laat iedereen lekker vrij in eigen keuzes.
je hebt al een leuk leven zeg je. Die vriendin van jou begrijpt het niet
quote:S-Meds schreef op 26 juni 2016 @ 21:27:

je hebt al een leuk leven zeg je. Die vriendin van jou begrijpt het nietNee dat denk ik ook dat ze dat niet begrijpt, omdat ze zelf gelukkig is met haar vriend wil nog niet zeggen dat een vriend mij gelukkig zou maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:saszee schreef op 26 juni 2016 @ 21:22:

[...]





mishandeling, emotionele mishandeling, doodsbedreiging enz enzOké, dan snap dat je wel twijfelt of je nog een man in je leven wilt hebben. Misschien moet je eens kijken hoeveel relaties nu ' echt' leuk zijn. Ben zelf als man zijnde ook lang alleen en zal met vele niet willen ruilen.
quote:Curious99 schreef op 26 juni 2016 @ 21:31:

[...]





Oké, dan snap dat je wel twijfelt of je nog een man in je leven wilt hebben. Misschien moet je eens kijken hoeveel relaties nu ' echt' leuk zijn. Ben zelf als man zijnde ook lang alleen en zal met vele niet willen ruilen.Nou idd je leest toch de nodige ellende op relatiegebied
Alle reacties Link kopieren
En wat is dan "een relatie"? Zo'n soort relatie als ze zelf heeft? Ieder mens is anders. Ik denk dat er een heleboel mensen ook ongelukkig in relaties zitten. Ik heb zelf geen partnerrelatie en voor nu is dat prima. En als het ooit verandert, dan verandert het. Ik wil geen relatie "om het hebben van een relatie". Ik vind het zo in mijn eentje ook prima. Wat niet wegneemt dat ik soms ook wel eens iets mis (het gevoel dat ik bij iemand hoor bijv.. Maar ik weet haast zeker dat ik ook binnen een relatie van alles zou missen. Gewoon op je (eigen) gevoel afgaan en niet op je verstand. En al helemaal niet op wat "hoort". Doen wat goed voelt voor jou.
We don't see things as they are we see things as we are
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg. Alsof je alleen niet gelukkig kan zijn. Als jij je leven goed vindt, is het goed. Misschien komt er ooit wel ruimte voor een relatie, maar dan komt het wanneer jij er aan toe bent en er open voor staat. Niet omdat je vriendin dat nodig vindt, omdat je anders niet gelukkig kan zijn oid...
Seriously?
Ik heb nu sinds 9 jaar geen relatie meer en ik zou niet anders meer willen. Lekker doen en laten waar je zin in hebt zonder altijd maar rekening te moeten houden met een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben al mijn gehele leven vrijgezel. Ooit één keer verliefd geweest (middelbare school periode), wat uiteindelijk niets geworden is. Naarmate de jaren vorderden ben ik mezelf steeds meer bewust van geworden dat ik echt geen relatie wil. Ik heb een heel fijn leven in mijn eentje en heb dan ook geen enkele behoefte om een relatie met iemand aan te gaan. Overigens ook nooit gehad. Ook aan deze kant regelmatig opmerkingen van mensen die een relatie blijkbaar als het ultieme doel in het leven zien en het nodig vinden om ongevraagd commentaar te geven op mijn keuzes. Vaak zijn dit dan wel weer mensen die zelf de nodige relatie/huwelijksproblemen hebben en steen en been klagen over hun man/vrouw/vriend/vriendin. Ik realiseer me op dat soort momenten des te meer hoe blij ik ben om alleen te zijn. Wat dat betreft kijk ik altijd wat meerwarig naar dergelijke mensen, maar anyway,



Ik zou je willen adviseren om je niet onzeker of gefrustreerd te laten maken door mensen hun opmerkingen. Het is jouw leven en jij bepaalt hoe je dat inricht. Het is overigens ook hoe je ermee omgaat. Ik geef als mensen erover beginnen altijd kort en bondig aan wat ik ervan vind en dat dit mijn keuze is en daarna is het ook klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven