Geen seksleven na kinderen

15-01-2017 10:42 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hierover al verschillende topics lopen en ik heb er hiervan ook al enkele gelezen, maar ik zou hierover ook graag meeschrijven.

Ik ben een vrouw van in de dertig, ik ben meer dan 10j samen met mijn man en we hebben kinderen tussen 3 en 5j.

Sinds ik moeder ben geworden kan ik niet meer genieten van de seks met mijn man. Ik kan mij nooit voldoende ontspannen om het fijn te hebben tijdens het vrijen. Er is altijd iets die 'belangrijker' is, waaraan ik moet denken. Ik vind het geen prettig idee om de kinderen te confronteren met wat we doen in bed en vindt het een afknapper als ze ons zouden horen. Ik vind het af en toe ook vervelend als hij me kust/knuffelt in hun aanwezigheid, ik voel mij dan zo opgelaten. Mijn libido is onbestaande, het zijne is niet veranderd. Praten doen we hierover niet. Hij vindt dat hij genoeg begrip heeft gehad met mij.

Het laatste jaar hebben we bewust afspraken gemaakt om te vrijen. We doen de kinderen op logeren of we gaan zelf voor enkel uren naar een hotel. Als we dan vrijen, dan is het ronduit slecht. Er ligt een enorme druk op die ene keer om het goed te doen en er weer een tijdje tegen de kunnen, dat het erg geforceerd voelt. Het doet mij ook soms pijn, wat ook niet helpt. Volgens de gynaecoloog ziet alles er netjes uit en zit het tussen mijn oren.

De afstand tussen ons wordt steeds groter. Als hij vroeg op moet voor het werk, gaat hij soms op de logeerkamer liggen, zodat hij de kinderen niet hoort. Dit doet hij de laatste tijd steeds vaker. Samen gaan slapen doen we al lang niet meer. Ik weet niet wat er mis is met mij en wat ik kan doen om mezelf te motiveren. Ik voel mij eenzaam (hij wellicht ook) en ik ben bezorgd voor ons huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
En terecht. Ik hoor dit wel vaker en stuk voor stuk gaan de mannen die dit in mijn omgeving overkomt naar de hoeren of nemen ze een vriendin. Wellicht niet wat je wil horen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie het er vroeger wel over gehad?
Alle reacties Link kopieren
Niet knuffelen of een kus geven waar de kinderen bij zijn vind ik wel heel erg. Dat hoort er gewoon bij. Wat is daar nou erg aan? Jullie zijn hun voorbeeld. Ik zou maar eens heel snel met een psycholoog of zo gaan praten want dit gaat je je huwelijk kosten.
seksuoloog inschakelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:montblanc schreef op 15 januari 2017 @ 10:47:

Hebben jullie het er vroeger wel over gehad?Niet zo uitvoerig. Hij weet dat ik geen zin heb en dat het niet lukt om mij te ontspannen. Hij begrijpt dit niet, ik begrijp het zelf ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt heftig. Ik zou professionele hulp zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom opgelaten voelen? Is voor kinderen toch juist fijn om te zien dat papa en mama elkaar lief vinden? Zolang je niet uitgebreid gaat staan tongen...



Worden je kinderen vaak wakker snachts dat je bang bent dat ze je betrappen? Slot op je deur een optie? Dan hoor je wel als ze wakker zijn maar kunnen ze niet binnen komen wandelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 15 januari 2017 @ 10:50:

seksuoloog inschakelen?Wat zou die voor ons kunnen betekenen?
Alle reacties Link kopieren
Niet eens een knuffel waar je kinderen bij zijn?

Geef je je kinderen zelf ook geen kusjes en knuffels?
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktales schreef op 15 januari 2017 @ 10:54:

Waarom opgelaten voelen? Is voor kinderen toch juist fijn om te zien dat papa en mama elkaar lief vinden? Zolang je niet uitgebreid gaat staan tongen...



Worden je kinderen vaak wakker snachts dat je bang bent dat ze je betrappen? Slot op je deur een optie? Dan hoor je wel als ze wakker zijn maar kunnen ze niet binnen komen wandelen?



Ik wil mijn kinderen daar niet mee belasten. Seks is privé.

We hebben een slot op de slaapkamerdeur. Ik kan mij niet genoeg ontspannen, zelfs met een slot.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zou het voor hem, en jou, al een heel verschil maken al beiden kleine stapje zetten om fysiek en mentaal weer dichter bij elkaar te komen. Iemand die moeite voor jou doet, graag dicht bij je wil zijn, zich inzet voor een goede intieme relatie, dat soort dingen/stappen kan je al dichter bij elkaar brengen. Je hoeft niet meteen in de kroonluchters te hangen. Waarom stap je vanavond niet eens samen onder de douche, zeep je elkaar lekker in, wees intiem samen. Jij schrijft ook over pijn, er zijn genoeg andere manieren om nu toch samen intiem te zijn en even de druk van het 'moeten' eraf te halen. Maar ik denk dat het voor jou man nu ook heel fijn, en misschien zelfs nodig is, dat je in ieder geval een stap zet en laat weten dat je hem nog 'wil' als het ware.
Alle reacties Link kopieren
Dit is juist iets om wél over te praten, ben je gelukkig zo met dit sex leven? Je man in ieder geval niet.

En waarom voel je je opgelaten als je een knuffel of kus krijgt? Liefde is mooi en zo leren kinderen zich ook te uiten. Hier wordt elke dag wel geknuffeld of geroepen ik hou van je (doen jullie dat ook niet?) 3 kinderen van 5, 14 en 17 die dat ook doen en wij zijn niet een kleffe familie.
Goed dat je aan de bel trekt over (het gebrek aan) intimiteit in je huwelijk. Je redenatie dat het uiteindelijk een breekpunt kan zijn klopt.

Er zijn boeken vol geschreven met allemaal tips, maar ik denk dat je het beste bent geholpen met (relatie)therapie. En ga eerst gewoon alleen. Zodat jij de kans krijgt om jezelf weer eens te horen. Ik denk (aanname) dat jij zo overweldigd bent met het moederen en zorgen, dat jij en jouw eigen dromen en wensen al diep op de achtergrond zijn geraakt. Laat staan dat je ook nog een belofte (monogamie) moet vervullen aan je man. Ik denk dat de weg naar meer intimiteit naar je man, begint met meer aandacht voor jou en jouw behoeften.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie gaan voor slechts een paar uur naar een hotel om sex te hebben? Ik kan me voorstellen dat er dan druk op komt te staan. Ik zou er zelf ook spontaan geen zin meer in hebben.



Breng de kinderen eens een lang weekend naar opa en oma. Kleed jullie leuk aan, ga uit eten, naar de bios en maak een lange strandwandeling. Kortom, ga eerst eens wat samen doen om het leuk te hebben. Neem de massage olie mee en maak het weer gezellig. Dan komt de rest vast vanzelf.
quote:dorinda schreef op 15 januari 2017 @ 10:55:

[...]





Wat zou die voor ons kunnen betekenen?helpen bij het gesprek, praktische tips geven, jou helpen met je blokkades tussen je oren et cetera, et cetera
Alle reacties Link kopieren
quote:Deedot schreef op 15 januari 2017 @ 10:50:

Niet knuffelen of een kus geven waar de kinderen bij zijn vind ik wel heel erg. Dat hoort er gewoon bij. Wat is daar nou erg aan? Jullie zijn hun voorbeeld.Dit. Voor je kinderen is het juist heel goed als ze van huis uit meekrijgen dat knuffelen en kussen heel normaal gedrag is. Lijkt me verstandig om te gaan werken aan dat opgelaten gevoel, niet alleen voor de relatie met je man, maar ook voor het voorbeeld dat je neerzet voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:saartje- schreef op 15 januari 2017 @ 10:55:

Niet eens een knuffel waar je kinderen bij zijn?

Geef je je kinderen zelf ook geen kusjes en knuffels?Kussen en knuffels met/van de kinderen vind ik anders, dat doen we natuurlijk wel. Intieme knuffels/kussen vind ik niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ook zorgen maken als ik jou was.

Als je je huwelijk wilt behouden zou ik professionele hulp zoeken, bij een psycholoog of een seksuoloog.

Ik denk niet dat je een andere keus hebt. In je eentje zonder hulp ga je dit niet oplossen. Als je vroeger wel een gezond seksleven had, kan dit echt wel terug komen voor de kinderen de deur uit zijn (en je man waarschijnlijk ook)
quote:dorinda schreef op 15 januari 2017 @ 10:57:

[...]





Ik wil mijn kinderen daar niet mee belasten. Seks is privé.

We hebben een slot op de slaapkamerdeur. Ik kan mij niet genoeg ontspannen, zelfs met een slot.wat moet je precies ontspannen dan? Zo moeilijk is het allemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Probeer het samen leuk te hebben zonder die druk van sex moeten hebben.

Een avondje samen uit, genieten en dan geen sex. Een knuffel of een kus en dan geen sex, als je een actiever sexleven wilt dan zal je eerst weer moeten leren genieten van elkaar.

Je bent niet alleen moeder, hé maar ook een partner.
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 15 januari 2017 @ 10:59:

[...]





Kussen en knuffels met/van de kinderen vind ik anders, dat doen we natuurlijk wel. Intieme knuffels/kussen vind ik niet prettig.



Intieme knuffels/kussen gebeurd hier ook niet waar de kinderen bij zijn. Niemand voelt zich daar prettig bij :D

Maar een kus/knuffel bij binnenkomst is misschien al een begin voor jullie.

Hou je nog wel van je man? Of is je gevoel voor hem weg waardoor je dit niet meer wil doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is/was de intimiteit tussen jouw ouders? Over het algemeen geef je als ouders het voorbeeld aan je kinderen van hoe een liefdevolle relatie hoort te zijn. Elkaar aanraken, kussen, een knuffel, arm om je heen zijn hele normale manieren van dagdagelijkse intimiteit die jullie kinderen mogen zien en die zij ook zelf mogen ervaren. Als jij je ongemakkelijk voelt bij zulk onschuldig lichamelijk contact in het bijzijn van jullie kinderen, dan vraag ik mij af wat jij als voorbeeld van je ouders hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe wil je je kinderen opvoeden?

Dat sex is iets wat stiekum/geheim gebeurt? En niet iets moois is wat ze mogen zien? (Edit: ik bedoel dan niet de daad natuurlijk maar het zoenen en teder aanraken. Tonen van verliefdheid en verlangen )



Zou je je teveel loyaal en verbonden voelen met je kinderen waardoor je je man onbewust op een zijspoor zet?

Het gebeurt vaak in relaties maar het is ook vaak reden voor scheidingen. En dat lijkt me voor je kinderen ook niet okee toch?



Dus bel morgen je huisarts, vraag een verwijzing voor een psycholoog.

Echt dat verdienen je kinderen, je man en jij!!!
anoniem_282297 wijzigde dit bericht op 15-01-2017 11:06
Reden: Sorry na teruglezen stond het wat raar
% gewijzigd
Door intieme knuffels en zoenen, waar de kinderen bij zijn, is toch de mooiste manier om te laten zien dat papa en mama van elkaar houden, dat aanraken dan heel normaal is. Waarschijnlijk ben je thuis ook zo opgevoed en, door aanwezigheid van de kinderen nu, raken jullie fysiek steeds afstandelijker van elkaar. Ik zou beginnen met een huis vol knuffels en kussen en dat niet beperken tot de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven