Geen seksleven na kinderen

15-01-2017 10:42 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hierover al verschillende topics lopen en ik heb er hiervan ook al enkele gelezen, maar ik zou hierover ook graag meeschrijven.

Ik ben een vrouw van in de dertig, ik ben meer dan 10j samen met mijn man en we hebben kinderen tussen 3 en 5j.

Sinds ik moeder ben geworden kan ik niet meer genieten van de seks met mijn man. Ik kan mij nooit voldoende ontspannen om het fijn te hebben tijdens het vrijen. Er is altijd iets die 'belangrijker' is, waaraan ik moet denken. Ik vind het geen prettig idee om de kinderen te confronteren met wat we doen in bed en vindt het een afknapper als ze ons zouden horen. Ik vind het af en toe ook vervelend als hij me kust/knuffelt in hun aanwezigheid, ik voel mij dan zo opgelaten. Mijn libido is onbestaande, het zijne is niet veranderd. Praten doen we hierover niet. Hij vindt dat hij genoeg begrip heeft gehad met mij.

Het laatste jaar hebben we bewust afspraken gemaakt om te vrijen. We doen de kinderen op logeren of we gaan zelf voor enkel uren naar een hotel. Als we dan vrijen, dan is het ronduit slecht. Er ligt een enorme druk op die ene keer om het goed te doen en er weer een tijdje tegen de kunnen, dat het erg geforceerd voelt. Het doet mij ook soms pijn, wat ook niet helpt. Volgens de gynaecoloog ziet alles er netjes uit en zit het tussen mijn oren.

De afstand tussen ons wordt steeds groter. Als hij vroeg op moet voor het werk, gaat hij soms op de logeerkamer liggen, zodat hij de kinderen niet hoort. Dit doet hij de laatste tijd steeds vaker. Samen gaan slapen doen we al lang niet meer. Ik weet niet wat er mis is met mij en wat ik kan doen om mezelf te motiveren. Ik voel mij eenzaam (hij wellicht ook) en ik ben bezorgd voor ons huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 20:07:

[...]





Ik bedoel de reacties mbt de therapie. Ik weet niet of ik hierover kan gerustgesteld worden. Er zijn dingen waarover ik liever niet praat.Wat voor dingen dan? Zowel op dit forum als bij een therapeut ben je eigenlijk behoorlijk anoniem. En opmzich zou je niet direct over die dingen te praten, maar eerst praten over het waarom van het liever niet praten..
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 20:07:

[...]





Ik bedoel de reacties mbt de therapie. Ik weet niet of ik hierover kan gerustgesteld worden. Er zijn dingen waarover ik liever niet praat.Maar wil je dan een oplossing? En hoe zou jij die graag zien? Oprechte vragen
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 20:07:

[...]





Ik bedoel de reacties mbt de therapie. Ik weet niet of ik hierover kan gerustgesteld worden. Er zijn dingen waarover ik liever niet praat.



Ik denk ook inderdaad dat niemand je hier in gerust kan stellen. Daarom denk ik dat je het gewoon moet ervaren. Jij bent degene die bepaalt welke input je op welk moment geeft.



En ik hoop ook oprecht dat deze ongerustheid over de therapie kleiner is dan de ongerustheid die je naar aanleiding van dit topic zou moeten voelen over de vraag of je huwelijk hetnog gaat overleven, als je niets doet.



Ik snap niet dat je huwelijk je geen meer zorgen baart dan de vraag wat er in therapie Gata gebeuren, maar wellicht heb je niet alle informatie gedeeld?
Wat wil je nou eigenlijk bereiken met dit topic to?



Je wil geen seks want de kinderen zouden het kunnen horen, maar ook niet dat ze jullie zien zoenen of knuffelen. Terwijl het voor kinderen juist fijn is om liefde tussen ouders te zien.



Bijna iedereen raadt therapie aan, maar dat wil je ook niet want over bepaalde dingen wil je niet praten.



En je man gaat vast ook niet voortaan geen seks meer willen.



Telt de angst voor therapie zwaarder dan je huwelijk?



Wat heb jij dus als oplossing in gedachten?
Er was op dit forum laatst een ander draadje van een vrouw die geen zin had in seks terwijl haar man wel wilde.

Die vrouw had dezelfde schrijfstijl en zelfde soort reacties als TO.



TO, ben je op dit forum al eerder een vergelijkbaar topic begonnen onder een andere nick?
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 20:07:

[...]

Er zijn dingen waarover ik liever niet praat.En dat zijn over het algemeen JUIST de dingen waar je over zou moeten praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wikka schreef op 17 januari 2017 @ 20:23:

Er was op dit forum laatst een ander draadje van een vrouw die geen zin had in seks terwijl haar man wel wilde.

Die vrouw had dezelfde schrijfstijl en zelfde soort reacties als TO.



TO, ben je op dit forum al eerder een vergelijkbaar topic begonnen onder een andere nick?

Ik vond het er ook al op lijken. Welk topic was het ook al weer?

Ik vraag me af of TO en die dame dezelfden zijn. Waarom onder een nieuwe nick weer dezelfde antwoorden willen krijgen waar TO toch niks mee wil doen?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 20:07:

[...]





Ik bedoel de reacties mbt de therapie. Ik weet niet of ik hierover kan gerustgesteld worden. Er zijn dingen waarover ik liever niet praat.Maar dat leer je. Ik was 18 en zo bleu als wat. Ik durfde dat echt niet. Maar je bouwt dat op. En het is ook belangrijk dt je een klik hebt met de therapeut. Je bent echt niet de eerste die dat moeilijk vindt, de therapeut ziet dagelijks mensen die dat moeilijk vinden en weet daar wel mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 20:07:

[...]





Ik bedoel de reacties mbt de therapie. Ik weet niet of ik hierover kan gerustgesteld worden. Er zijn dingen waarover ik liever niet praat.



Therapie gaat onder andere over veiligheid. Jij moet je veilig voelen. Het gaat om jou, niet om de therapeut.



Maar wat denk je als je leest dat je je huwelijk misschien wel op het spel zet, uit angst voor therapie. Uit angst ook zelf misschien te kunnen veranderen in een gelukkiger iemand?
Later is nu
luuutje in "Ik hou van mijn man, maar wil geen seks ..."



en misschien is er nog een ander topic wat er op lijkt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Wikka schreef op 17 januari 2017 @ 20:50:

luuutje in "Ik hou van mijn man, maar wil geen seks ..."



en misschien is er nog een ander topic wat er op lijkt...Verdraaid ja zeg... dat lijkt erop. Zo ja dan is reageren verder zinloos. Maar waarom dan een nieuw topic openen???
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 17 januari 2017 @ 20:15:

[...]



Wat voor dingen dan? Zowel op dit forum als bij een therapeut ben je eigenlijk behoorlijk anoniem. En opmzich zou je niet direct over die dingen te praten, maar eerst praten over het waarom van het liever niet praten..Je bent helemaal niet anoniem bij een therapeut, die weet meer van je dan je eigen man. Je maakt mij ook niet wijs dat je daar enkel mag zeggen waar je zin in hebt. Je betaalt geen 100 euro per sessie om over het weer te praten. Van die streeloefeningen wordt ik nerveus, gewoon door het idee dat hij naar mij gaat kijken en aan mij gaat zitten zonder dat hij opgewonden mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Er blijken veel vrouwen met dit probleem te zitten. Soms lijkt het voor die vrouwen pas een probleem te worden als hun man aangeeft dat het voor hen nu echt een serieus probleem wordt, waardoor het de relatie in gevaar brengt. Echt erg jammer dat het zover komt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Wikka schreef op 17 januari 2017 @ 20:23:

Er was op dit forum laatst een ander draadje van een vrouw die geen zin had in seks terwijl haar man wel wilde.

Die vrouw had dezelfde schrijfstijl en zelfde soort reacties als TO.



TO, ben je op dit forum al eerder een vergelijkbaar topic begonnen onder een andere nick?Ik heb hier al een topic geopend (onder dezelfde naam).
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 21:18:

[...]





Je bent helemaal niet anoniem bij een therapeut, die weet meer van je dan je eigen man. Je maakt mij ook niet wijs dat je daar enkel mag zeggen waar je zin in hebt. Je betaalt geen 100 euro per sessie om over het weer te praten. Van die streeloefeningen wordt ik nerveus, gewoon door het idee dat hij naar mij gaat kijken en aan mij gaat zitten zonder dat hij opgewonden mag worden.Begin dan met praten met een praktijkondersteuner bij de huisarts. Valt onder huisartszorg en kost je dus niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak af. Sorry TO maar ik kan niet meer tegen je geklaag. Het beste
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 21:18:

[...]





Je bent helemaal niet anoniem bij een therapeut, die weet meer van je dan je eigen man. Je maakt mij ook niet wijs dat je daar enkel mag zeggen waar je zin in hebt. Je betaalt geen 100 euro per sessie om over het weer te praten. Van die streeloefeningen wordt ik nerveus, gewoon door het idee dat hij naar mij gaat kijken en aan mij gaat zitten zonder dat hij opgewonden mag worden.



De therapeut krijgt het geld wel. Als jij de eerste sessies alleen over het weer wil praten zal dat de therapeut een rotzorg zijn. Als je zenuwachtig wordt van zo'n streeloefenijg,,doe je die niet. Maar omdat je zo bang lijkt te worden bij het idee, lijkt het me wel handig dat je man een paar keer meegaat.



De anonimiteit zit m erin dat wat jij vertelt bij die therapeut blijft.
Later is nu
quote:MN-- schreef op 17 januari 2017 @ 20:23:

Wat wil je nou eigenlijk bereiken met dit topic to?



Je wil geen seks want de kinderen zouden het kunnen horen, maar ook niet dat ze jullie zien zoenen of knuffelen. Terwijl het voor kinderen juist fijn is om liefde tussen ouders te zien.



Bijna iedereen raadt therapie aan, maar dat wil je ook niet want over bepaalde dingen wil je niet praten.



En je man gaat vast ook niet voortaan geen seks meer willen.



Telt de angst voor therapie zwaarder dan je huwelijk?



Wat heb jij dus als oplossing in gedachten?Precies. De nood is misschien nog niet groot genoeg in de ogen van TO. Zo'n therapeut die heeft geheimhoudingsplicht en bovendien interesseert het een ander echt niet wat je daar bespreekt zolang als je geen bekend persoon bent. Ik zou het in ieder geval proberen. Zo laat je ook aan je man zien dat je iets wilt veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, kuddes beren op de weg dus.



Wat had je wel graag als oplossing van ons gehoord? Hadden wij moeten zeggen dat je man niet moet zeuren en je maar moet accepteren zoals je bent?



Hoe vind je het nu dat veel vrouwen kennelijk ook denken zoals je man?
Later is nu
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 21:18:

[...]





Je bent helemaal niet anoniem bij een therapeut, die weet meer van je dan je eigen man. Je maakt mij ook niet wijs dat je daar enkel mag zeggen waar je zin in hebt. Je betaalt geen 100 euro per sessie om over het weer te praten. Van die streeloefeningen wordt ik nerveus, gewoon door het idee dat hij naar mij gaat kijken en aan mij gaat zitten zonder dat hij opgewonden mag worden.

Je hebt het nog nooit geprobeerd, maar durft het zo stellig te zeggen?



En hoezo weet zo'n therapeut meer dan je man? Ik neem aan dat je man jou ook door en door kent?
quote:Dreamer schreef op 17 januari 2017 @ 21:23:

[...]





De therapeut krijgt het geld wel. Als jij de eerste sessies alleen over het weer wil praten zal dat de therapeut een rotzorg zijn. Als je zenuwachtig wordt van zo'n streeloefenijg,,doe je die niet. Maar omdat je zo bang lijkt te worden bij het idee, lijkt het me wel handig dat je man een paar keer meegaat.



De anonimiteit zit m erin dat wat jij vertelt bij die therapeut blijft.

En dit.



Nogmaals JIJ geeft de grens aan. Waarom probeer je het niet gewoon? Blijk je het na een paar sessies niets te vinden, kun je altijd nog stoppen. Maar PROBEER het gewoon eens. Kom op zeg, je huwelijk staat op het spel!
Alle reacties Link kopieren
TO als je niks wil, heb je dan al over het alternatief nagedacht? Wat gaat er dan gebeuren, als het op een scheiding uitdraait? Wil je dat niet koste wat kost proberen te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je meer bang voor: scheiding of therapie?



En snap je dat therapie op meer fronten kan helpen dan alleen op her seksuele vlak? Dat het gewoon fijn voor jou kan zijn?
Later is nu
quote:Vivavivi schreef op 17 januari 2017 @ 21:17:

[...]





Verdraaid ja zeg... dat lijkt erop. Zo ja dan is reageren verder zinloos. Maar waarom dan een nieuw topic openen???Eindelijk, ik dacht dat ik de enige was. Volgens mij is dit de 4e keer, de setting is wel anders en je mag niet troll hunten maar het is ook niet fair om iedereen elke keer te laten meeleven en elke keer te eindigen dat ze toch niets gaat veranderen. Als ik hier een waarschuwing voorkrijg of een ban is het terecht maar elke keer onder een andere nick mensen te laten meeleven is niet fair.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven