Geen seksleven na kinderen

15-01-2017 10:42 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hierover al verschillende topics lopen en ik heb er hiervan ook al enkele gelezen, maar ik zou hierover ook graag meeschrijven.

Ik ben een vrouw van in de dertig, ik ben meer dan 10j samen met mijn man en we hebben kinderen tussen 3 en 5j.

Sinds ik moeder ben geworden kan ik niet meer genieten van de seks met mijn man. Ik kan mij nooit voldoende ontspannen om het fijn te hebben tijdens het vrijen. Er is altijd iets die 'belangrijker' is, waaraan ik moet denken. Ik vind het geen prettig idee om de kinderen te confronteren met wat we doen in bed en vindt het een afknapper als ze ons zouden horen. Ik vind het af en toe ook vervelend als hij me kust/knuffelt in hun aanwezigheid, ik voel mij dan zo opgelaten. Mijn libido is onbestaande, het zijne is niet veranderd. Praten doen we hierover niet. Hij vindt dat hij genoeg begrip heeft gehad met mij.

Het laatste jaar hebben we bewust afspraken gemaakt om te vrijen. We doen de kinderen op logeren of we gaan zelf voor enkel uren naar een hotel. Als we dan vrijen, dan is het ronduit slecht. Er ligt een enorme druk op die ene keer om het goed te doen en er weer een tijdje tegen de kunnen, dat het erg geforceerd voelt. Het doet mij ook soms pijn, wat ook niet helpt. Volgens de gynaecoloog ziet alles er netjes uit en zit het tussen mijn oren.

De afstand tussen ons wordt steeds groter. Als hij vroeg op moet voor het werk, gaat hij soms op de logeerkamer liggen, zodat hij de kinderen niet hoort. Dit doet hij de laatste tijd steeds vaker. Samen gaan slapen doen we al lang niet meer. Ik weet niet wat er mis is met mij en wat ik kan doen om mezelf te motiveren. Ik voel mij eenzaam (hij wellicht ook) en ik ben bezorgd voor ons huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou je kan het ook minder cynisch zien hoor. 2 bevallingen doen de tevredenheid met je lichaam een goed, en 2 jonge kinderen leveren stress op. Het minder lekker in je vel zitten in combinatie met de extra stress kan heel goed de reden zijn dat haar libido van soms naar bijna nooit gereduceerd is. En de druk die er vervolgens op is komen te liggen om seks te hebben het vervolgens van bijna nooit naar nooit heeft gereduceerd.



Of ze is een berekende bitch die alleen maar seks had voor de kinderen en nu dus niet meer hoeft maar dat lijkt me ook zo n aanname. En dan zou zij hier niet om hulp vragen
Alle reacties Link kopieren
@ Cactuss dit klinkt als een vrouw die nooit zichzelf sensueel of geil heeft gevoeld. Dus die kinderen vind ik een beetje een smoes klinken.

Ik heb zat vrouwen gedatet die kinderen hebben. En die ondanks een litteken van keizersnede en wat hangende buik nog steeds van lekker neuken hielden.

Maar het is veel makkelijker om de kinderen de schuld te geven dan je probleem aan te pakken.

Als zelfs een beetje body lotion op je smeren al te veel is.

Noem me cynisch maar als ik haar man was zou ik me zwaar genaaid voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 16 januari 2017 @ 08:29:

Nou de motivatie is er dus wel, goed om te horen! Denk je inmiddels aan een van de tips iets te hebben om die verandering in gang te zetten? Wat heb je nodig om aan de slag te gaan?Ik weet niet, ik zal wel moeten. Het lijkt mij eerlijk gezegd vreselijk om in therapie te gaan, over jezelf moeten praten en dan voortdurend beoordeeld te worden. Welk soort oefeningen moet je dan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang dat je dichtklapt tegenover de therapeut, bang dat je de woorden niet kunt vinden wat je hulpvraag is?

Je omschreef jezelf namelijk als erg timide en niet op de voorgrond willen zijn, de aandacht niet op je gevestigd willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 16 januari 2017 @ 23:31:

[...]





Ik weet niet, ik zal wel moeten. Het lijkt mij eerlijk gezegd vreselijk om in therapie te gaan, over jezelf moeten praten en dan voortdurend beoordeeld te worden. Welk soort oefeningen moet je dan doen?

Dat doe je in samenspraak met de therapeut, op jouw tempo. Diegene velt geen oordeel en je wordt niet beoordeeld.

Je kijkt samen naar het probleem, waar het vandaan komt, wat je denkt en voelt en wat je in plaats van wat je gewend bent, zou kunnen doen/veranderen.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
quote:Electric schreef op 16 januari 2017 @ 20:39:

@ Cactuss dit klinkt als een vrouw die nooit zichzelf sensueel of geil heeft gevoeld. Dus die kinderen vind ik een beetje een smoes klinken.

Ik heb zat vrouwen gedatet die kinderen hebben. En die ondanks een litteken van keizersnede en wat hangende buik nog steeds van lekker neuken hielden.

Maar het is veel makkelijker om de kinderen de schuld te geven dan je probleem aan te pakken.

Als zelfs een beetje body lotion op je smeren al te veel is.

Noem me cynisch maar als ik haar man was zou ik me zwaar genaaid voelen.





Ik bedoelde ook dat daar de hoofdoorzaak lag, maar het probleem doet zich wel (meer) voor sinds ze kinderen hebben, dus daar moet een reden voor zijn. Sommigen suggereren dat het is omdat de buit binnen is, ik denk dat de kinderen het oorspronkelijke probleem versterken. Niet omdat ze in de buurt zijn, maar doordat ze na de bevalligen haar lichaam anders is gaan zien en de stress + de zorgrol haar libido remmen.



Maar ik sluit me aan bij de mensen die zeggen dat zelfbeeld/gebrek aan sensualiteit het probleem is
Kan je man jou ook gewoon knuffelen, zonder dat je het gevoel hebt dat er gelijk iets seksueels achter zit?



Voel je dat ie van je houdt, dat ie om je geeft? En hou jij van hem?



Kom je aan jezelf toe? Heb je tijd om op te laden en doe je regelmatig iets leuks voor jezelf buiten de relatie/moederschap om?



Als een van die dingen niet goed zit kan dit een enorm effect op je libido hebben
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees ben je helemaal gefocust op je moederrol en kom je daar moeilijk van los. Naast dat je moeder bent, ben je ook nog steeds de vrouw van je man. Intimiteit begint niet bij seks, maar bij tijd maken voor elkaar, tegen elkaar aanhangen op de bank of in bed, voelen, strelen, lieve dingen tegen elkaar zeggen, er blijk van geven dat de ander bijzonder voor je is (klein cadeautje, lief briefje, boswandeling, etc.), aangeven wat je behoeften zijn m.b.t. intimiteit, laten merken wat je daarin fijn vindt. Dan komt de ontspanning ook en komt de zin in seks ook terug. 24 uur per dag alleen maar moeder zijn is killling voor een relatie. Aan het werk.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 16 januari 2017 @ 08:57:

[...]





En toch zul je die enge stap moeten zetten om iets te veranderen. Want zolang jij je lichaam haat kun je ook nooit van seks genieten, gaat je relatie met je man achteruit, en steven je af op een scheiding.



Weet je waar die haat vandaan komt? Als je het hier niet wilt vertellen hoeft dat niet, maar weet je voor jezelf waar het door komt?Die komt nergens vandaan, ik voel mij gewoon zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 16 januari 2017 @ 09:54:

[...]



Knuffelen is toch ook vrijen?



Heb je vroeger wel genoten van seks? Heb je wel gemasturbeerd bijvoorbeeld? Weet je wat een man bij je moet doen om je tot een orgasme te krijgen?



Voor mijn man niet, hij wil altijd seks. Vroeger was de seks fijner.



quote:oudebaas schreef op 16 januari 2017 @ 09:59:

[...]



Dit dus. Volgens mij is dat de kern van het probleem. Je lichaam is de tempel waarin jij woont. Ben je vroeger lichamelijk misbruikt of mishandeld? Of heb je een zware ziekte gehad?Of het is hetgeen waar je het maar mee moet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 16 januari 2017 @ 10:34:

[...]





Therapie houd in dat je met een professional gaat inventariseren waar je probleem zit en wat je zou willen. Dan maak je een plan om dat aan te pakken. Dat kan door middel van alleen gesprekken maar er wordt soms ook gewerkt met opdrachten die je moet doen waardoor je meer inzicht krijgt en kunt oefenen om dingen anders te doen. Je praat gewoon met een ander mens, niets meer niets minder.



Als je echt wil dat het anders wordt moet je stappen gaan zetten. Alles afwijzen met "niets voor mij" "vind ik eng" gaat je niet helpen. In dit geval is stilstand ook achteruitgang, de relatie met je man zal er niet beter van worden en de sfeer in huis op den duur ook niet en daar zullen je kinderen ook last van gaan krijgen ook als je niet schreeuwt.Wat betekent dat dan concreet?
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 08:08:

[...]





Wat betekent dat dan concreet?Dat je vandaag een afspraak moet malen met je huisarts om je naar een goede therapeut te laten doorverwijzen
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 16 januari 2017 @ 23:31:

[...]





Ik weet niet, ik zal wel moeten. Het lijkt mij eerlijk gezegd vreselijk om in therapie te gaan, over jezelf moeten praten en dan voortdurend beoordeeld te worden. Welk soort oefeningen moet je dan doen?Je kunt het ook zo zien: een therapeut luistert naar je en wil je helpen. Geen oordeel. Iemand tegen wie je kunt praten, die verstand heeft van dit soort dingen, die een beroepsgeheim heeft, die je niet in je gewone dagelijkse leven tegen komt in de supermarkt, die je kunt vertrouwen. Hij of zij gaat niet gelijk met oefenen aan de slag, gaat eerst luisteren naar wat je zelf wilt vertellen. Je vertelt alleen wat je zelf wilt vertellen en doet alleen oefeningen die je zelf wilt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt om een vrouwelijke therapeut vragen en er eerst in je eentje naar toe.

Goed idee om HA te vragen naar een goed iemand.
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 08:07:

[...]





Voor mijn man niet, hij wil altijd seks. Vroeger was de seks fijner.





[...]





Of het is hetgeen waar je het maar mee moet doen.



bedoel je dat je ontevreden ben over je lichaam en dat je daar niets aan kan doen?



Dan is de oplossing helder toch? Stoppen met sex hebben, je relatie op de klippen laten lopen en een vertekend beeld doorgeven aan je kinderen.



want het is nou eenmaal zo.



Mens grijp jezelf bij je ballen en vraag om hulp, ga allereerst naar de huisarts en leg je probleem voor. Een schip is om uit te varen en niet om de haven te blijven = stap uit je comfortzone.
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 15 januari 2017 @ 13:55:

Ik lag als kind vaak in bed, bang van de geluiden die mijn ouders beneden aan het maken waren. Ik wil dit niet voor mijn kinderen. Ik vind dat ze daarvan niets moeten meekrijgen.Net als Elfje26 vind ik dit een heel opvallende zin. Bedoel je dat je de ruzies hoorde, of hoorde je hen ook seks hebben? En als het het laatste is, waarom was dat dan beangstigend voor je? Als je dat niet hoorde, waarom dan de koppeling tussen het horen van ruziemaken en seks hebben? Het zijn twee zeer verschillende dingen, tenzij het tegen iemands zin gebeurt. Was dat zo voor je moeder?
Alle reacties Link kopieren
quote:Poeszie schreef op 17 januari 2017 @ 08:19:

[...]





Dat je vandaag een afspraak moet malen met je huisarts om je naar een goede therapeut te laten doorverwijzen



'Therapie houd in dat je met een professional gaat inventariseren waar je probleem zit en wat je zou willen. Dan maak je een plan om dat aan te pakken. Dat kan door middel van alleen gesprekken maar er wordt soms ook gewerkt met opdrachten die je moet doen waardoor je meer inzicht krijgt en kunt oefenen om dingen anders te doen. Je praat gewoon met een ander mens, niets meer niets minder.'



Wat betekent dat concreet?
Hoeveel concreter wil je het hebben? Volgens mij wordt een omschrijving niet concreter dan bovenstaande.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evenaar schreef op 17 januari 2017 @ 08:52:

Hoeveel concreter wil je het hebben? Volgens mij wordt een omschrijving niet concreter dan bovenstaande.Precies. Wat je bespreekt hangt af van wat jij inbrengt. Een therapeut gaat daarnaast niet zomaar over jouw grenzen heen. Stap over je angst heen. Je kunt niet alles van te voren helemaal inkaderen. Het enige wat je op dit moment wel zeker weet is dat je iets moet doen, omdat je huwelijk anders strandt
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je opzoek naar redenen om géén therapie te doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook blijven zoeken naar redenen om niks te doen. Schets dan ook even een realistisch beeld voor jou, je man en jullie kinderen als dit zo voortsleept. Ouders die steeds verder van elkaar verwijderd raken tot het 'op' is. Een scheiding, misschien een huis dat verkocht moet worden, een andere (huur) woning, co-ouderschap. En natuurlijk komt het in dergelijke situaties ook wel weer goed. Maar vrouw, je hebt een man die gek op je is en samen kinderen, oftewel een fijn gezin, iets waar mensen jaloers op kunnen zijn en dat dreigt allemaal uit je handen te glippen omdat je geen zin hebt om eens iets nieuws (therapie of wat dan ook) te proberen. Ik zou het wel weten.



Of dit geschetste beeld moet iets zijn waar je stiekem misschien naar uitkijkt, een scheiding. Dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
De therapeut zegt: welkom, waar kom je voor?

Jij zegt: ik heb geen zin in seks.

Therapeut zegt: o, kun je daar iets meer over vertellen?

Zo komen de gesprekken op gang.



Bij oefeningen kun je denken aan een brief schrijven (bv als iemand overleden is die je wat had willen zeggen), bijhouden wat je op een dag doet (bv als je stress ervaart), een oefening waarbij je je partner streelt maar niks meer (om intimiteit te ervaren), enz enz. Hangt dus helemaal van de problemen af waar je mee zit en wat past bij je persoon. De therapeut geeft je gek oefeningen op die je niet wilt.

JIJ bepaalt wat je wilt, de therapeut gaat NIET over je grenzen heen, je kunt er altijd mee stoppen, het is een veilige plek waar je dingen doet in je eigen tempo.
Alle reacties Link kopieren
Gun jezelf een psycholoog vrouw, ik heb er ook enorm tegenop gezien en had vooroordelen (ik ging om een heel andere reden maar toch) ik trof een heel sympathieke man, hij heeft nooit geoordeeld maar vroeg me steeds precies op het goede moment iets, waardoor ik zelf ineens dingen in ging zien. Ik heb daar zo vaak echt momenten meegemaakt van huh?,verrek!

Ik zou willen dat ik tien jaar eerder was gegaan, maar ben vooral blij dat ik niet nog tien jaar langer heb gewacht.
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 08:50:

[...]





'Therapie houd in dat je met een professional gaat inventariseren waar je probleem zit en wat je zou willen. Dan maak je een plan om dat aan te pakken. Dat kan door middel van alleen gesprekken maar er wordt soms ook gewerkt met opdrachten die je moet doen waardoor je meer inzicht krijgt en kunt oefenen om dingen anders te doen. Je praat gewoon met een ander mens, niets meer niets minder.'



Wat betekent dat concreet?

Bij mijn psycholoog betekende dit, dat we het over mijn leven hadden en begonnen bij vroege jeugd. Als zij opmerkte dat een herinnering of iets knelde, gingen we er verder op door. En stelde ze vragen waardoor ik er anders naar ging kijken. Opdrachten voor thuis waren bijvoorbeeld een stemmingsdagboek, welk cijfer kreeg je dag en waarom of wat waren de momenten dat onzekerheid de overhand nam.



Begin bij de basis, en sta ervoor open. Volgens mij is de seks ook een gevolg van het probleem in jou geval in plaats van het probleem zelf. Ik ben nog wel aantal jaar jonger dan jij, maar had gewild dat ik jaren eerder naar psycholoog had durven stappen.



Belangrijk is wel dat je een klik hebt met je therapeut. Denk je na 2-3 sessies dit klikt niet, zoek dan een andere.
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 08:50:

[...]





'Therapie houd in dat je met een professional gaat inventariseren waar je probleem zit en wat je zou willen. Dan maak je een plan om dat aan te pakken. Dat kan door middel van alleen gesprekken maar er wordt soms ook gewerkt met opdrachten die je moet doen waardoor je meer inzicht krijgt en kunt oefenen om dingen anders te doen. Je praat gewoon met een ander mens, niets meer niets minder.'



Wat betekent dat concreet?Perfecte vraag om aan een psych te stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven