Geen sleutel huis vriend

07-09-2007 16:39 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft sinds juni een eigen flat. We willen alleen nog niet samenwonen omdat we nog niet zo lang samen zijn daarvoor (bijna 2 jaar). Nu is het probleem dat hij mij geen sleutel wil geven van zijn huis! Elke keer als ik naar hem toe ga moet ik beneden aanbellen en dat vind ik zo suf! Ik voel me net een gast en niet zijn vriendin. Laatst hadden we afgesproken en het regende enorm, kom ik bij zijn huis, is hij er nog niet. Heb ik een kwartier in de regen voor de deur moeten wachten tot hij er was. Vandaag had ik een verrassing voor hem omdat we weer een maand langer samen zijn :-p . Ik wilde het in zijn huisje neerzetten, maar ja ik heb geen sleutel. Vriend gebeld maar die nam niet op. Nu belde hij 3 uur later terug, maar ja nu hoeft het al niet meer. Elke keer als ik hem wil verrassen met lekker koken o.i.d. dan moet ik het eerst aankondigen zodat hij optijd thuis is of ik desnoods een sleutel krijg (zijn ouders hebben de extra sleutel van zijn flat). Ik heb er een heel gesprek met hem over gehad, maar hij vind het niet nodig dat ik de sleutel krijg, wat is er mis met aanbellen (trrring, "Hallo?" "Hoi, ik ben er", "Hoi vriendin A!!!" grrrrr ik ben vriendin F. ja!!!!)? Ik krijg de sleutel wel als ik bij hem kom wonen!!! Hij wil nu alleen daar wonen (alsof ik met sleutel 24 uur per dag in zijn flat ben, ik heb ook een eigen leven!) en mij pas de sleutel geven als hij er minstens een half jaar woont of als ik bij hem intrek...

Wat vinden jullie hier nou van?
Wat een zeikerd... na 2 jaar samen??? pff...
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk. Ik denk als je elkaar al zo lang kent ( 2 jaar) zou hij je toch moeten vertrouwen . Of heeft ie iets te verbergen?

Vertrouw je je vriend?



Mijn eigen opinie hierop .Is dat ik het een beetje vreemd vind dat hij jou niet vertrouwt met de sleutel.

Ik zou dan ook vragen waarom hij mij geen sleutel zou willen geven.
Ik vind het ook een beetje vreemd. Maar misschien is hij bang dat je er inderdaad stiekempjes bij intrekt... Of dat hij niet meer met zijn ongeschoren kop op de bank tussen de rotzooi kan computeren omdat jij elk moment binnen kan vallen? Ga eens een gesprek aan en vraag hem nogmaals om de sleutel en daarbij zijn lijstje wensen waaraan jij je zult houden als je die sleutel hebt. Misschien is dat een oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Hij mag toch zelf wel weten of hij iemand (wie dan ook) een sleutel geeft?

En natuurlijk mag je best vragen aan hem, waarom je eigenlijk geen sleutel krijgt. En niet nodig vinden, is ook om een reden, dus graag achterliggende reden dan.

Maar, nee is ook een antwoord.



Heeft hij een sleutel van jouw huis?
Alle reacties Link kopieren
Erg vreemd! Heeft ie wat te verbergen ofzo?? Of bindingsangst ofzo....misschien ziet ie al helemaal voor zich dat ie een keer thuiskomt van zn werk, en dat jij gewoon al bij hem bent ingetrokken met al je spullen...

Je kunt toch met hem afspreken dat je de sleutel alleen gebruikt als het écht nodig is? En dat - als je onverwacht bij hem langsgaat - je gewoon eerst aanbelt om te zien of ie wel thuis is?
Alle reacties Link kopieren
Nou , hij woont er pas vanaf juni... dat is dus 3 maanden. Mischien wil hij wel lekker vrij zijn in zijn doen en laten thuis zonder dat jij op elk moment binnen kan komen vallen, of dingen in zijn huis zet ..

Hij woont echt pas net op zichzelf ( helemaal alleen ) neem ik aan en ik denk dat hij voelt dat als hij jou een sleutel geeft dat hij dan nog niet echt helemaal alleen woont. snap je wat ik bedoel??

Ik heb ook geen sleutel van mijn vriend ijn huis en moet ook gewoon beneden aanbellen.. vind ik niet erg, kan hij mooi vast thee voor me zetten als ik onderweg ben naar boven. en andersom is het ook zo.. Ik vind het wel fijn dat ik weet wanneer hij komt, ook al komt hij onverwacht dan nog staat hij niet zomaar opeens in mijn woonkamer.. :-d
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat hij meer behoefte aan privicy heeft dan jij?



Mijn vriend en ik hebben ook elkaars sleutel, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om zomaar zijn huis binnen te gaan als hij er niet is. Moet hij ook absoluut niet bij mij doen. Mijn is huis is mijn territorium en daar mag niemand (vriend/ouders) komen zonder mijn toestemming.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Is het de eerste keer dat hij helemaal een woning voor zichzelf heeft? Kan me best voorstellen dat dat wennen is en om dan meteen iemand de sleutel van je huis te geven... Is ook iets om van te genieten, voor het eerst je eigen stek.
Alle reacties Link kopieren
He Francisca!



Ik vind dit ook een vreemde situatie: bij mij gaan meteen de alarmbellen rinkelen. Als je na twee jaar nog geeneens de sleutel mag hebben...



Dat doet mij meteen denken aan het verleden, waarin een vriendin hetzelfde overkwam en haar vriend achteraf een onwijze vreemdganger was.



Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar ik zou hier nog wel een keer goed met je vriend over praten! En als hij met de redenen komt, zoals pruttel die aandraagt, dan kan je meteen duidelijk maken dat je a)er absoluut nog niet aan moet denken om bij hem in te trekken, omdat je daar zelf nog niet aan toe bent en b) jullie nog steeds gewoon kunnen blijven afspreken, gepland dus, zodat hij niet bang hoeft te zijn dat jij altijd over de vloer bent, maar dat het alleen maar praktisch is om jou ook een sleutel te geven, just in case en tot slot c)je het helemaal niet erg vindt als het af en toe een zooitje is, want dan hoef jij ook niet altijd op te ruimen als hij bij jou langskomt. Kortom, gooi dat met veel humor, maar wel beslist in het gesprek en een beetje normale jongen geeft dan gewoon een sleutel aan z'n meissie.



Succes!
Hmm, op het eerste gezicht vind ik het ook vreemd; gewoon onpraktisch.

Het kan te maken hebben dat jullie nog geen stevig relatiegevoel hebben. Het valt me nl op dat je zegt dat jullie "nog niet zo lang" samen zijn; terwijl over 't algemeen 2 jaar toch wel als een behoorlijke termijn beschouwd wordt.



Verder kan het (in zijn beleving) ook nog verschil maken waar hij voorheen woonde. Nog bij zn ouders? Dan wil hij ms even een poosje het gevoel/idee hebben van "echt zn helemaal eigen persoonlijke flat". In dat geval kan je hem het voordeel van de twijfel geven voor het eerste halfjaar......... (ofzo?? ook dan vind ik 3mnd wel genoeg......... dus ongeveer nu.)

Ik zou de zaak nog maar eens bepraten en er proberen achter te komen waar het wringt. Je zou ook kunnen afspreken (als tussenweg), wèl een sleutel (zodat je jezelf kunt binnenlaten en niet als een collectant voor de deur hoeft te wachten), maar niet onaangekondigd of onverwacht binnenlopen.



In ieder geval, als je pas je eigen sleutel krijgt als je bij hem intrekt...... dan zou ik absoluut NIET bij hem intrekken.............
Alle reacties Link kopieren
Ach god, die arme jongen wordt gelijk gebombardeerd tot zeikerd en een vreemdganger :no:



Misschien vindt hij TO wel een hele opdringerige vriendin en heeft hij er gewoon geen zin in dat ze ieder moment onverwachts in de kamer staat met een 'verrassing'



Kan me er iets bij indenken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat hij bang is dat je langs gaat komen op momenten dat het niet zo fijn voor hem uitkomt, dat hij bang is nooit meer lekker ontspannen een avondje voor hemzelf te kunnen hebben, maar constant bedacht moet zijn op bezoek van jou. Kun je niet afspreken dat je niet onverwacht langs zal komen, dus dat hij het altijd weet wanneer je die sleutel ook daadwerkelijk zou gaan gebruiken? Dan kun je het voorbeeld van het wachten in de regen namelijk geven, dat je die sleutel voor dat soort momenten wil gebruiken, alleen als jullie van te voren al hebben afgesproken dat je langs zult komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook eens met Calvijn, waarom mag die jongen zelf niet bepalen of hij haar een sleutel geeft of niet.

En natuurlijk mag TO dat jammer vinden, of aan hem vragen wat dan de reden is. Maar om dan maar meteen te waarschuwen voor vreemdgaan of whatever.
ben ik dan de enige die het niet raar vind?

Die jongen heeft net zijn eigen huis. Mijn hyuis is ook mijn prive-domein, mijn territoriumpje, en soms heb ik helemaal geen zin in bezoek van wie dan ook, zelfs van mijn geliefde.

TO schrijft in haar post al dat ze iets wilde neerzetten, als verrassing. Nou ik zie al voor me dat ik uit mijn werk kom, en mijn hele huis staat vol met roze teddyberen oid. Brrrr. Het is ongetwijfeld allemaal lief en goed bedoeld van TO, maar ik zou er toch echt niet meteen achterzoeken dat ie vreemd gaat of niet te vertrouwen is omdat ze nu nog geen sleutel krijgt. Als TO het type is dat constant met "verrassingen"komt als jij een avondje bankhangen gepland had, dan zou ik er ook wel even over nadenken of ik die de sleutel zou geven.

Misschien heet die jongen er geen vertrouwen in dat ze zijn privacy zou respecteren, en dat ze ondanks afspraken over eerst bellen en niet zomaar binnenkomen dat toch doet. Tenslotte is er nog een verzekeringstechnisch aspect, als er wordt ingebroken issie mss niet verzekerd als iemand de sleutel heeft die geen familie is en er niet woont.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaf me destijds al na ons eerste weekend de sleutel van zijn flat. Was ook uit praktische overwegingen op dat moment, zodat ik pas na de spits terug kon rijden (woonden ver uit elkaar). Ik vond dat een enorme blijk van vertrouwen. Het weekend erna toen hij bij mij was heb ik hem de sleutel van mijn huis gegeven. De rest is historie, na 3 maanden samen gaan wonen en na 2 jaar getrouwd.

Normaal gesproken ben ik niet zo dol op onverwachte visite, maar als ik al het andere al met iemand deel (geestelijk en lichamelijk) dan is mijn huis me niet zo heilig meer.



Ik heb hier geen goed gevoel over, maar ja...... dat is projectie van mijn eigen ervaring op dat gebied. Ik zou ook het gevoel hebben dat iemand iets te verbergen heeft. Dat je niet aan zomaar iedereen een sleutel geeft begrijp ik, maar aan je vriendin waar je al 2 jaar een relatie mee hebt??



Marion
Pffft... ik verbaas me er nogal over dat bij sommige mensen meteen allerlei alarmbellen gaan rinkelen!

Het zou zomaar kunnen dat vriendlief erg gesteld is op zijn privacy. Jeetje, hij woont er net goed en wel 3 maanden! Da's gelijk wel interessant trouwens, want je vindt bijna twee jaar "niet zo heel lang", maar hij moet wel binnen 3 maanden z'n huissleutel geven.

Ik denk dat je nogal van de verrassingen bent en dat hij het ook wel lekker vindt om bijvoorbeeld na z'n werk even alleen tot rust te komen, zonder dat er thuis iemand op hem zit te wachten met lekker eten en andere verrassingen.

Ik krijg ook een beetje het gevoel dat je die huissleutel als symbool ziet voor de bevestiging van jullie relatie, klopt dat? Vind je jezelf nu eigenlijk op dezelfde lijn staan als z'n "gewone" vrienden en vriendinnen terwijl je daar eigenlijk een trapje boven wil staan?
Alle reacties Link kopieren
Fransisca wat bedoel je met deze zin.

(trrring, "Hallo?" "Hoi, ik ben er", "Hoi vriendin A!!!" grrrrr ik ben vriendin F. ja!!!!)?



Sommige vinden het niet vreemd maar als ik deze zin lees en als hij dit zegt dan geeft mij dit toch een beetje een raar smaakje in de mond.
Alle reacties Link kopieren
TO; je komt op mij wel over als iemand die haar virend vaak wil verrassen



(iets neerzetten omdat je x-aantal maanden bij elkaar bent, voor hem koken etc)



Bedenk je wel dat wanneer jij zoiets leuk vindt, dat niet voor hem hoeft te gelden.



Ik zou er iig de kriebels van krijgen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
kodak schreef op 07 september 2007 @ 17:23:

Fransisca wat bedoel je met deze zin.

(trrring, "Hallo?" "Hoi, ik ben er", "Hoi vriendin A!!!" grrrrr ik ben vriendin F. ja!!!!)?



Sommige vinden het niet vreemd maar als ik deze zin lees en als hij dit zegt dan geeft mij dit toch een beetje een raar smaakje in de mond.
Ik stond ook al op het punt om dat te vragen. Ben benieuwd naar het antwoord.........
Wie van jullie twee vind dat twee jaar nog niet zo lang is?

Zijn woorden of jouw woorden? ben ik even benieuwd naar...

Kan nl wat zeggen over deze situatie.

Als hij twee jaar nog te kort vindt om te gaan samenwonen, weet je misschien meteen waarom hij zo reageert met die sleutel. Hij is er dan duidelijk niet aan toe om alles helemaal te delen. Hij wil gewoon graag nog wat privacy. Ik zou met hem praten en dan niet over die sleutel, maar meer in het algemeen. Hoe hij over samenwonen denkt, of hij iemand is die erg op zijn privacy is gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik zie het probleem ook niet zo, en helemaal niet als dit pas zijn eerste huisje is. Misschien dat hij wel bang is dat je opeens langskomt als hij er bijv een zooitje van heeft gemaakt of zo.
Alle reacties Link kopieren
Nou die alarmbellen hoor ik ook totaal niet.

Gun die jongen toch zijn privacy! Als hij voor het eerst op zichzelf woont, kan ik me voorstellen dat hij van zijn vrijheid wil genieten. Misschien wil hij wel een enorme troep maken van zijn huis / lekker uitrusten zonder jou / op z'n Al Bundy's op de bank hangen / foute muziek draaien / 'entertainment voor volwassenen' kijken... en wil hij liever niet dat zijn vriendin dat allemaal meekrijgt.



Jouw goedbedoelde verrassingen ziet hij misschien als een inbreuk op zijn privacy of teveel bemoeienis? Waarom vraag je het hem niet gewoon?
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Alle reacties Link kopieren
@TO,

Het lijkt wel of jouw vriend wat te verbegen heeft voor jou. Na 2 jaar zou je toch onder hand wel een sleutel kunnen krijgen?



Mijn vriend kreeg mijn huissleutel al na 3 weken.. maar ja dat wa sook wel gemak zucht van uit mij maar ook omdat ik hem er mee vertrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hij iets te verbergen heeft. Het lijkt me alsof hij inderdaad bang is dat je dan te vaak bij hem binnenvalt.

Ik kan me dat héél goed voorstellen. Ik mag heel graag lekker rommelen in huis en alleen zijn.



Vraag eens aan je vriend hoe hij denkt dat het eruitziet als jij zijn sleutel hebt. Denkt hij dat je te pas en te onpas binnen komt vallen zonder 'afspraak'? Zo ja, maak dan afspraken over het sleutelgebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven