Geen sleutel huis vriend

07-09-2007 16:39 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft sinds juni een eigen flat. We willen alleen nog niet samenwonen omdat we nog niet zo lang samen zijn daarvoor (bijna 2 jaar). Nu is het probleem dat hij mij geen sleutel wil geven van zijn huis! Elke keer als ik naar hem toe ga moet ik beneden aanbellen en dat vind ik zo suf! Ik voel me net een gast en niet zijn vriendin. Laatst hadden we afgesproken en het regende enorm, kom ik bij zijn huis, is hij er nog niet. Heb ik een kwartier in de regen voor de deur moeten wachten tot hij er was. Vandaag had ik een verrassing voor hem omdat we weer een maand langer samen zijn :-p . Ik wilde het in zijn huisje neerzetten, maar ja ik heb geen sleutel. Vriend gebeld maar die nam niet op. Nu belde hij 3 uur later terug, maar ja nu hoeft het al niet meer. Elke keer als ik hem wil verrassen met lekker koken o.i.d. dan moet ik het eerst aankondigen zodat hij optijd thuis is of ik desnoods een sleutel krijg (zijn ouders hebben de extra sleutel van zijn flat). Ik heb er een heel gesprek met hem over gehad, maar hij vind het niet nodig dat ik de sleutel krijg, wat is er mis met aanbellen (trrring, "Hallo?" "Hoi, ik ben er", "Hoi vriendin A!!!" grrrrr ik ben vriendin F. ja!!!!)? Ik krijg de sleutel wel als ik bij hem kom wonen!!! Hij wil nu alleen daar wonen (alsof ik met sleutel 24 uur per dag in zijn flat ben, ik heb ook een eigen leven!) en mij pas de sleutel geven als hij er minstens een half jaar woont of als ik bij hem intrek...

Wat vinden jullie hier nou van?
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil hij wel een enorme troep maken van zijn huis / lekker uitrusten zonder jou / op z'n Al Bundy's op de bank hangen / foute muziek draaien / 'entertainment voor volwassenen' kijken... en wil hij liever niet dat zijn vriendin dat allemaal meekrijgt.



Jouw goedbedoelde verrassingen ziet hij misschien als een inbreuk op zijn privacy of teveel bemoeienis?




Nou, als dát de redenen zijn dan moet ze maar nooit met hem samen gaan wonen, want dan zie je nog wel méér van elkaar.



En mocht Francisca het type zijn wat dan te pas en te onpas binnenvalt dan zit er iets heel anders scheef in de relatie als de huissleutel......



Ik snap eigenlijk niet waarom mensen die zó extreem op hun privacy gesteld zijn nog een relatie aangaan. Want het uitgangspunt van een relatie is toch het 'samen'? En dat je niet álles samendoet oké. Maar als de één heel erg op z'n privacy gesteld is en de ander graag huisje-boompje-beestje wil dan heeft zo'n relatie volgens mij niet veel toekomst.



Overigens zie ik geen reakties van Francisca??



Marion
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met de vriend van TO eens, zoals meerdere forummers. Denk niet dat hij iets te verbergen heeft maar inderdaad zoals iemand al schreef: mijn huis is mijn territorium. En het láátste dat ik wil, is dat als ik moe en verlept thuiskom er ineens iemand (al is 't m'n vriend, m'n broer of voor mijn part m'n moeder) vanuit de keuken roept: "VERRASSING, ik heb vanavond je lievelingskostje gekookt fijn hè???!" terwijl ik van plan was om in alle stilte te genieten van een goed boek en een zak chips.



En 2nd Youth ik wil uiteindelijk ook graag huisje boompje beestje, maar dat is toch wat heel anders? Dan wóón je samn in dat huis, je wéét dat de ander er altijd is, dat is m.i. iets heel anders dan wanneer je op jezelf woont tussen je eigen spulletjes en je eigen gedoetje, maar er wel iemand ieder moment van de dag jouw huis in kan komen. Sleutelafspraken zijn ook tricky, want wat doe je als iemand zich er niet aan houdt? Sleutel terugvragen? Da's ook weer zo wat in een relatie. En ook lullig om te doen als je het zat bent dat iemand herhaaldelijk cadeautjes neerzet als je niet thuisbent/kookt/je huis insneakt voor ontbijt op bed/de kamer versiert voor je verjaardag/de boel een soppie geeft, want het is toch allemaal lief bedoeld, en moet je kijken hoe ondankbaar er gereageerd wordt..?!



Nee nee, samen huis kopen = samen sleutelen, aparte huisjes = mi casa su casa, maar sleutels ieder voor zich.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin dat je geen relatie aan moet gaan als je erg op je privicy gesteld bent. @-(



Binnen een relatie moet er juist ruimte zijn voor jezelf als je dat nodig hebt. Waarom zou je alles 'samen' moeten doen?



Mijn vriend en ik wonen nog niet samen, maar zijn dat het komende jaar wel van plan. Ik ben me daar ook echt wel geestelijk op aan het voorbereiden.

In 'ons huis' wil ik dan wel heel graag een eigen kamer(tje) waar ik mezelf even terug kan trekken en mijn werk kan voorbereiden. Ik heb die rust nu eenmaal nodig. Niet mis mee toch?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Zoals Mastermind het zegt bedoel ik het ook :-$
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn man hebben ook ons eigen dingen zelfs eigen computers ,maar ik kan gewoon op zijn comp en hij op de mijne .Wij weten ieders pasword en zijn erg open. Ik snap dat sommige mensen dit niet zouden willen,maar ik blijf toch zitten met de vraag waarom ze deze stelling. schreef "(trrring, "Hallo?" "Hoi, ik ben er", "Hoi vriendin A!!!" grrrrr ik ben vriendin F. ja!!!!) Ik neem aan dat ze deze zin niet zomaar heeft geschreven.



Want dat geeft toch al heel wat anders aan dan open en eerlijk zijn mocht hij deze "fout' gemaakt hebben.
Als je vriend bang is dat jij te pas en te onpas zal gaan binnenvallen, dan kan ik wel begrijpen waarom hij je zijn sleutel niet geeft. Maar zoniet, dan zie ik geen reden om geen sleutel te willen geven. Als jij gewoon zijn 'territorium' respecteert en niet zomaar dingen in zijn huis gaat doen en/of veranderen bijvoorbeeld, en de sleutel echt alleen zal gebruiken als het noodzakelijk is, dan zie ik zijn probleem niet. Mijn man en ik zijn ook erg op onze privacy gesteld, houden bijvoorbeeld niet van onverwacht bezoek, gaan liever naar anderen toe dan dat we ontvangen, en hebben aparte pc(-ruimte)s e.d., maar de steutel van zijn huis (inmiddels ook mijn huis) was geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
kodak schreef op 07 september 2007 @ 20:35:

Ik en mijn man hebben ook ons eigen dingen zelfs eigen computers ,maar ik kan gewoon op zijn comp en hij op de mijne .Wij weten ieders pasword en zijn erg open. Ik snap dat sommige mensen dit niet zouden willen,maar ik blijf toch zitten met de vraag waarom ze deze stelling. schreef "(trrring, "Hallo?" "Hoi, ik ben er", "Hoi vriendin A!!!" grrrrr ik ben vriendin F. ja!!!!) Ik neem aan dat ze deze zin niet zomaar heeft geschreven.



Want dat geeft toch al heel wat anders aan dan open en eerlijk zijn mocht hij deze "fout' gemaakt hebben.






Ik denk niet dat hij deze fout echt heeft gemaakt, maar dat ze in haar hoofd daar bang voor is.

Dat dat de reden is waarom ze geen sleutel krijgt zodat ze hem niet kan betrappen met andere vrouwen.



Kortom; een vertrouwenskwestie



Inderdaad jammer dat ze niet even antwoordt. Ben toch wel héél benieuwd.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook benieuwt waarom ze dit schreef. Maar misschien heeft ze vanaaf wel een verrassing voor hem. LOL ( sarcastisch bedoeld)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je vriend wel. Hij vindt privacy erg belangrijk en dan kan ik me voorstellen dat als hij nog niet wil samenwonen, hij ook zelf een beetje zicht wil hebben op wanneer jij er bent en niet...verrassingen zijn er leuk maar wat niet kan, kan niet. Ik denk dat je zijn keuze moet respecteren...
Alle reacties Link kopieren
Dat je al twee jaar een relatie hebt zegt niets over het krijgen van een sleutel. Tenminste niet als hij net 3 maanden in een eigen woning woont. Ik neem even gemakshalve aan dat hij voor die drie maanden bij zijn ouders woonde? Nou dan is niets fijners dan thuis komen in je eigen woning, met je eigen spullen en niet even op anderen te hoeven letten dan wel rekening mee te houden. Je woont niet samen. En hij woont nog geen twee jaar in dit huis, en al zou dat wel zijn het is zijn keuze wel of niet een sleutel te geven. Dat hij dat nu niet wil is echt niet vanwege vreemdgaan ofzo. Vreemdgaan kun je overal en altijd. Dus als hij dat al van plan was deed hij het al. Heeft hij zijn nieuwe woning niet voor nodig. Laat hem even lekker zijn eigen draai vinden. En verras hem op de tijden dat het hem uitkomt. Het gaat er toch niet om op welke manier je hem verrast, maar waarmee! Je kunt hem ook van tevoren bellen en afspreken wanneer jij voor hem kookt. En als verrassing vertel je hem dan gewoon niet wat je maakt. (moet je wel weten wat hij wel en niet lust)
Ik kan me wel voorstellen dat TO het niet leuk vindt dat hij geen sleutel wil geven. Uiteraard is haar vriend volkomen vrij in aan wie hij zijn sleutel geeft, maar toch, ze hebben een relatie van 2 jaar, dan kan ik me voorstellen dat het geen prettig gevoel geeft.
Alle reacties Link kopieren
TO post in de OP dat als hij in zijn een half jaar in zijn huis woont ze wel de sleutel krijgt. Of als ze gaan samenwonen. Dus ze moet gewoon even wat geduld opbrengen en hier geen groot punt van maken. Het is jammer voor dr, maar niet het einde van de wereld. Het zegt echt niets over wel of niet vertrouwen maar meer gewoon met privacy en het genieten (van hem dan) van zijn net verkregen flat
Als ik dan een wilde gok mag doen: ik denk dat TO met de "vriendin A, vriendin F"-zin bedoelt (direct of indirect) dat zij zich zo op hetzelfde niveau voelt staan als "gewone" vrienden. Die sleutel zou dan symbool staan voor hun relatie.

Dat verklaart dan ook gelijk waarom twee jaar wordt aangemerkt als "nog niet zo lang". Het lijkt wel of er niet echt duidelijkheid is over de relatie ofzo.
Alle reacties Link kopieren
De meningen zijn verdeeld, dat is duidelijk.



Maar eerlijk gezegd zie ik geen enkel verschil tussen een serieuze relatie hebben en nog apart wonen of samenwonen (met betrekking tot privacy). Wat voor soort relatie heb je als je de ander alleen maar mag opzoeken als het hem of haar uitkomt?

Ik kan me ook gewoon niet voorstellen als je nog niet samenwoont dat er dan momenten zijn dat je NIET blij bent om je vriend(in) te zien. En dat je niet altijd in de stemming bent om de ander te entertainen is een ander verhaal, maar dat zelfs de aanwezigheid van de ander teveel kan zijn kan ik niet begrijpen, zeker niet als je niet samenwoont en elkaar dus niet zo veel ziet als dat je wél samenwoont. En nee, ook wij doen niet álles samen, maar van het begin af aan waren we wel altijd blij om elkaar te zien en waren we welkom in elkaars huis. En juist dat altijd welkom zijn bij elkaar maakt mijn relatie voor mij mijn rustpunt.

Ik kan volledige privacy hebben terwijl mijn man ook in de kamer aanwezig is. Ik denk dat privacy ook meer een kwestie van geestelijke als van fysieke ruimte is.



Marion
Alle reacties Link kopieren
Helemaal waar marion. Mijn man en ik zitten nu ook samen in kantoor,en ik zit even gezellig op het forum te neuzen en mijn man even over mijn schouder kijken is een online spel aan het doen,.
Alle reacties Link kopieren
kodak schreef op 08 september 2007 @ 00:13:

Helemaal waar marion. Mijn man en ik zitten nu ook samen in kantoor,en ik zit even gezellig op het forum te neuzen en mijn man even over mijn schouder kijken is een online spel aan het doen,.




Ik had dit topic vanavond ook even met mijn man besproken, en die zei dat het geven van de sleutel iets zegt : je geeft daarmee een stuk vertrouwen en bevestiging naar de ander toe. En het niet geven van de sleutel zegt ook iets........ maar het is moeilijk om die reden hier te interpreteren omdat we verder niets van de relatie van Francisca weten (en ze ook niet meer reageert).

Er kán meer aan de hand zijn en dan is de sleutel alleen maar een symptoom, dus dat Francisca van het opdringerige type is bijvoorbeeld. Zo komt ze hier in ieder geval op sommige forummers over. Dus dan gaat het niet zozeer om het feit dat ze er IS als hij thuiskomt, maar dat ze dan van alles van hem verwacht. Vandaar dat ik sprak over geestelijke ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal . Het is erg moeilijk ook een situatie van iemand in te schatten als men een topic opend. Er kunnen zovele dingen aan de hand zijn. waar dit alleen een onderdeel in speelt . Misschien heeft ze een weekendje af genomen en komt na het weekend terug. Ik hoop het wel want ik vind het altijd vervelend als mensen weg blijven en niet meer durven reageren. Ik vind elke situatie ook wel erg moeilijk inschatten en dan ga ik vaak uit van mijn eigen gevoelens hierover en hoe ik me zou voelen op zo'n moment.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook alleen maar uitgaan van je eigen gevoelens toch? Je eigen referentiekader. Maar meningen van anderen kunnen je soms wel een andere kijk ergens op geven, daarom vind ik forummen ook zo leuk. Sommige mensen hebben een totaal andere gedachtengang en sommigen precies dezelfde.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker waar. En zo leren we ook nog wat van elkaar ,vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat we nog een reaktie krijgen van Francisca. Ik heb even gekeken naar andere berichten van haar en ze heeft al meerdere topics geopend zonder daar nog verder in te posten.

Wel interessant trouwens: vriend wil heel graag ontwikkelingswerk doen, maar F. weet niet hoe ze die tijd door moet komen zonder hem. Toen hij een keer 9 dagen weg was werd ze al helemaal gek.

In een ander topic schrijft ze dat hij bij het KMA zat en daar verliefd was geworden op een meisje. Dat had ze naderhand van zijn broer gehoord.



Ik zet dus vraagtekens bij dit hele topic.
Alle reacties Link kopieren
Het zou ammer als ze niet meer zou reageren.
Alle reacties Link kopieren
2ndYouth schreef op 07 september 2007 @ 19:57:

Nou, als dát de redenen zijn dan moet ze maar nooit met hem samen gaan wonen, want dan zie je nog wel méér van elkaar.



Ik snap eigenlijk niet waarom mensen die zó extreem op hun privacy gesteld zijn nog een relatie aangaan. Want het uitgangspunt van een relatie is toch het 'samen'?





Maar ze wonen niet samen. Ik vind dat een groot verschil. Zolang ze niet samenwonen is zijn huis van hem en mag hij dus bepalen wie hij wel en niet een sleutel geeft.



En is het uitgangspunt van een relatie niet: twee individuen die een relatie hebben? Bij mij wel in ieder geval. Ik hou niet zo van altijd alles samen delen, ik vind het veel prettiger dat wie ieder ons eigen leven hebben en daarnaast/overlappend ook een leven samen.



En dat je geen relatie zou moeten/kunnen/willen aangaan als je erg op privacy gesteld bent... daar beginnen m'n oren echt van te klapperen!! Je moet dan misschien geen relatie aangaan met iemand zoals de TO of in een piepklein huisje gaan wonen, maar geen relatie aangaan... wat een onzin!!
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Alle reacties Link kopieren
En mocht de TO nog terugkomen:

Vraag gewoon aan je vriend waarom je de sleutel niet mag hebben. Aan al die speculaties aan dit topic heb je eigenlijk niks. De een denkt direct dat hij er nog 3 vriendinnetjes op na houdt, de ander denkt dat er niks aan de hand is en hij gewoon niet wil dat je erachter komt dat hij een sloddervos is. De enige die je een zinnig antwoord kan geven is je vriend!
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Alle reacties Link kopieren
Toch altijd grappig, dit soort topics....

Mijn eerste reactie was iets als ' Sjonge wat een onzin, dat die kerel die sleutel niet gewoon aan zijn vriendin geeft?!?!' Gewoon, omdat ik e.e.a. op mijn eigen situatie betrok (ook anderhalf jaar ge-lat) en ik het zoveel praktischer vond dat ik zijn huis in kon als hij bijvoorbeeld later was dan ik.



Maar ja... ik kwam nooit onverwachts langs bij mijn vriend (je kijkt ook wel uit, met bijna 80 km ertussen |-)) en zette niet ongevraagd spullen in zijn huis enzo...



De privacy issue blijf ik ook altijd een interessante vinden... Bij het idee alleen al van alles delen krijg ik het spaansbenauwd. Misschien had ik dan maar nooit aan een relatie moeten beginnen. X-D Nu ik samenwoon merk ik hoe heerlijk ik het vind om af en toe alleen te zijn; gelukkig is dat geen enkel probleem met een kerel met een druk sociaal leven. Dus ja, ook fysieke ruimte / privacy kan belangrijk zijn.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat TO nog gaat reageren.. ook leuk, denk je mee met iemand en dan is die persoon gewoon verdwenen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven