Geloof en hoop kwijt

22-07-2015 12:06 116 berichten
Oke dit zal vast misschien overdreven klinken voor vele, maar ik ben mijn hoop en geloof echt volledig kwijt in de liefde, ik hoor echt alleen maar mensen die uit elkaar gaan, net kinderen hebben of net een huis hebben gekocht... Ook ( oke dit klinkt heel stom en sneu, maar veel sterren van wie ik het niet verwacht, opeens uit elkaar gaan)



Ik heb een prima leven, met leuke baan en fijn vrienden, maar ik merk dat ik mij de afgelopen tijd zo ontzettend afsluit voor de liefde, omdat ik gewoon echt niet meer geloof in de eeuwige trouw en het echt kiezen voor elkaar.

Ik heb ook geen zin om steeds weer iemand op nieuw te leren kennen...



We leven in een tijd dat er zo veel verleidingen zijn, zo veel mooie en leuke mensen met een goede carrière, zoveel willen en steeds meer en meer willen... Ook merk ik dat veel mensen gewoon een kortstondige relatie ook wel leuk vinden en dan steeds weer opnieuw een nieuwe man/vrouw willen, omdat dat spannend en leuk is.

Maar kun je wel om de haverklap verliefd zijn, en kun je wel zo veel mensen leuk vinden.



Ik mis de tijd van vroeger, waarin men echt voor elkaar koos. en waarin ze echt gelukkig waren.

Conclusie: Ik wil echt gewoon geen relatie... Wat voor zin heeft het eigenlijk nog?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik het ook afraden om meteen vanuit huis te gaan samenwonen. Ga eerst minimaal een paar jaar leren echt voor jezelf te zorgen. Je hebt immers nooit de garantie dat je de rest van jullie leven samen blijven. Naast een scheiding, is er ook nog zoiets als de dood. Als je een eigen leven houdt, waarin je weet hoe je jezelf moet redden en vermaken, zul je na zo'n klap niet alles kwijt zijn.[/quote]



helemaal mee eens, scheelt zoveel als je eerst leert jezelf te redden
Dat je nu geen nieuwe liefde durft aan te gaan is net zoiets als geen baan durven aan te nemen, omdat ze je in de toekomst toch kunnen ontslaan, net als is gebeurd bij al die werklozen om je heen.



Het is zo zonde om vanwege mogelijk toekomstige pijn jezelf nu iets fijns te ontzeggen...
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 22 juli 2015 @ 12:46:

[...]



Ik kijk ook heel vaak naar Daniele en Reinout Oerllemans, vond dat altijd zn perfecte gezin, onzin natuurlijk.





Wat leuk dat je zo close met Daan en Rein bent! Je hebt geregeld intieme gesprekken met ze? Ze storten hun hart uit bij je? Misschien ben je wel hun peut of hun nanny?



Euh, ik gok van niet;). Wat je van hen weet, heb je uit de media. En dat beeld is meestal vertekend, anders verkopen de bladen niet meer en dalen de kijkcijfers van SBS6.



De Oerlemannetjes zijn verstandig genoeg om hun privéleven privé te houden. Hoogstwaarschijnlijk kennen zij ook hun mindere periodes en zijn er momenten geweest dat ze hebben getwijfeld over hun relatie (en misschien ook wel niet). Bovendien, had Danielle al niet eens een grote liefde in de vorm van drugsverslaafde/wielrenner Lance Armstrong? Zie, je kunt er echt meer hebben;).



En die garantie? Die kun je vergeten, want die heeft niemand. Je hebt geen zeggenschap over een ander en over het leven. Je kunt wel een goede keuze maken op partnergebied, een stabiel iemand uitzoeken, blijven communiceren, en zorgen dat je zelfstandig blijft en geniet van wat er nu is. Morgen kan het anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was er gewoon meer een economische noodzaak om bij elkaar te blijven. Je koos een partner in je klasse. Iedereen zal dat het liefste ontkennen, maar hoge hoger je op de maatschappelijke ladder staat, hoe meer keus in potentiële partners.



Probeer ontspannen in het leven te staan en blutsen goed te verwerken. Dan ben je het aantrekkelijkst.

En anders moet je het hebben van een plichtsgetrouw type, iemand dus die het huwelijk erg serieus opvat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:rabarbara schreef op 22 juli 2015 @ 13:04:

[...]





nee heb je niet, je moet alleen de JUISTE vinden en die zijn er niet veel. komt echt wel goed. Ik heb soms ook van die buien die jij nu hebt. Eenzaam voelen is klote, ik weet het. Maar probeer positief te blijven





Je MOET niks ;). Je kunt ook gewoon happy single zijn. En De Enige Echte Juiste bestaat al helemaal niet. Zo leg je jezelf een enorme druk op.



Leer eerst jezelf kennen, redden en vermaken. Zorg dat een ander een zeer aangename aanvulling op je leven is, maar niet je hele leven. Als je je eenzaam voelt, zoek dan naar meer goede vrienden of een invulling als een hobby, studie of een sport voor je leven.



Probeer hier niet te veel mee bezig te zijn, want daar schiet je niets mee op. Je hebt er alleen jezelf mee, en een potentiële geschikte en verstandige partner rent meteen bij je weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben serieel monogaam. Ik geloof in de liefde en de houdbaarheidsdatum die er vaak bij hoort.

Als ik met iemand ben geef ik alles, maar heb nooit de illusie dat het eeuwig stand houdt.

Ik begin ook niet aan kinderen.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 22 juli 2015 @ 13:18:

Vroeger was er gewoon meer een economische noodzaak om bij elkaar te blijven. Je koos een partner in je klasse. Iedereen zal dat het liefste ontkennen, maar hoge hoger je op de maatschappelijke ladder staat, hoe meer keus in potentiële partners.



Probeer ontspannen in het leven te staan en blutsen goed te verwerken. Dan ben je het aantrekkelijkst.

En anders moet je het hebben van een plichtsgetrouw type, iemand dus die het huwelijk erg serieus opvat.



+1



Trouwens, nog altijd wordt er gedatet binnen de eigen klasse.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je jezelf tekort doet als je niet meer aan relatie begint omdat je bang bent dat het toch weer misloopt.

Niemand weet tevoren hoe een relatie zal verlopen. Reinout en Danielle wisten dat ook niet.

Geef jezelf de kans de ander te leren kennen. Verliefdheid gaat over, maar als het goed is komt er iets anders voor in de plaats. Veiligheid, geborgenheid, het gevoel van thuiskomen. Dat is er nog niet na 3 maanden. Soms wel, maar meestal niet.

Vaak gaan stellen al na een paar maanden samenwonen. Is niet altijd goed, vind ik. In het roze-bril-stadium leer je elkaar echt nog niet goed kennen. Zoek eerst eens naar elkaars gebruiksaanwijzing en accepteer de verschillen. Leg ook niet de nadruk op die verschillen, maar zoek een compromis.



Mijn man en ik zijn al 32 jaar getrouwd. Met ups en downs, net als iedereen. We hebben nare dingen meegemaakt, zoals ernstige ziekte, maar ook leuke dingen als verre reizen. Dat hoort er allemaal bij en heeft onze band alleen maar verstevigd.



Ik denk dat de sleutel om gelukkig te worden in je relatie heel diep in jezelf zit. Een ander kan jou niet gelukkig maken, dat moet je zelf doen. Het is écht geven en nemen in een relatie. Soms is die balans in een relatie helemaal zoek. Durf ook eens te geven zonder te nemen en te nemen zonder te geven. Durf ook eens de minste te zijn, of juist de grootste.



Ook hoeven we niet altijd het onderste uit de kan te hebben. Tegenwoordig lijkt het wel of je te allen tijde gelukkig móet zijn. Ben je dat niet, dan klopt er iets niets en moet je nodig op zoek naar het hoogst haalbare. Maar zo zit het leven niet in elkaar en mag je ook wel eens genoegen nemen met wat er beschikbaar is of wat het leven je biedt.

Alles is tegenwoordig maakbaar en geluk moet dan ook maar maakbaar zijn. Zo gaan mensen ook op zoek naar een partner. Naar de perfectie, die er simpelweg niet is. Nog geen reden om dan ook maar geen genoegen te nemen met 75 %.



Beetje warrig verhaal, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt denk ik. Zelf heb ik er ook moeite mee. (Helaas recent gebleken)

De verleidingen van tegenwoordig zijn veel groter. Het lijkt wel alsof iedereen constant opzoek is naar 'iets beters' en wanneer er iets goed zit toch die verleidingen niet kan weerstaan. Tinder is daar 1 voorbeeld van. Hoe veel mensen met een relatie zitten daar wel niet op. Ik kan dat niet begrijpen.



Het lijkt bijna wel alsof monogamie niet meer van deze tijd is en het oké is om verder rond te neuzen terwijl je met elkaar date (of zelfs een relatie hebt).



Misschien ben ik ouderwets daarin, maar zodra ik iemand date die ik leuk vind date of zoek ik niet afleiding bij anderen maar focus me op degene met wie ik date. Tegenwoordig lijkt het wel normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 22 juli 2015 @ 13:21:

[...]





Je MOET niks ;). Je kunt ook gewoon happy single zijn. En De Enige Echte Juiste bestaat al helemaal niet. Zo leg je jezelf een enorme druk op.



Leer eerst jezelf kennen, redden en vermaken. Zorg dat een ander een zeer aangename aanvulling op je leven is, maar niet je hele leven. Als je je eenzaam voelt, zoek dan naar meer goede vrienden of een invulling als een hobby, studie of een sport voor je leven.



Probeer hier niet te veel mee bezig te zijn, want daar schiet je niets mee op. Je hebt er alleen jezelf mee, en een potentiële geschikte en verstandige partner rent meteen bij je weg.Tuurlijk moet je niks maar blijkbaar heeft TO wel behoefte aan een leuke relatie en dat is haar goed recht

Je kan beter een relatie hebben met de juiste dan met de verkeerde... jeetje laat mensen hun goede bedoelde zegje eens doen zonder er meteen overheen te bleren.

Ik geef jou gewoon gelijk, doe niet zo betweterig zeg
Alle reacties Link kopieren
Ik snap mensen die ene relatie hebben en toch verder blijven kijken ook niet.

Dat is iets geen eerlijke kans geven.

Ik noem mijzelf serieel monogaam omdat ik nadat de verliefdheid over is en er houden van voor in de plaatst komt, nog niet de man ben tegen gekomen waar ik dan ook echt iets mee op kan bouwen. Dat heeft aan meerdere oorzaken gelegen, echt niet altijd een ander in het spel ofzo maar toch..

Ik val blijkbaar op een bepaald type man.

En dat is best lastig bij te stellen.

Dus neem ik het voortaan zoals het komt.. en wellicht ook weer gaat.



Dat hele internet maakt het er ook niet beter op, helaas.
..popcorn?
Laat mijn vriend maar chatten met andere vrouwen, daarmee maakt hij steeds opnieuw bewust de keuze voor mij. Internet is geen bedreiging, het is juist een verduidelijking van hoe stevig onze relatie is, hoe blij wij met elkaar zijn. Ik blijf bij hem ook al kan ik chatten met anderen, want ik weet dat hij de allerleukste is.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 22 juli 2015 @ 13:18:

Vroeger was er gewoon meer een economische noodzaak om bij elkaar te blijven. Je koos een partner in je klasse. Iedereen zal dat het liefste ontkennen, maar hoge hoger je op de maatschappelijke ladder staat, hoe meer keus in potentiële partners.



Probeer ontspannen in het leven te staan en blutsen goed te verwerken. Dan ben je het aantrekkelijkst.

En anders moet je het hebben van een plichtsgetrouw type, iemand dus die het huwelijk erg serieus opvat.



Mijn oma was van 1920 en nadat mijn opa overleed, heb ik haar eens gevraagd of ze, als ze in de huidige tijd leefde, heel haar leven bij hem gebleven was. Antwoord: om de dooie donder niet. Ze kon niet anders, want ze moest 3 kinderen voeden anders was ze tientallen jaren eerder al gegaan.



Ook bij mijn andere opa en oma, maar daar was mijn oma de kenau. Mijn opa overleed eerst en ik kreeg zelfs de indruk dat ie blij was dat ie daar van af was. Ze heeft altijd alles wat hij leuk vond vergald. Maar ja, scheiden was not done, dus maar uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger waren er ook gelukkige huwelijken. Mijn oma en opa waren heel gelukkig samen. Helaas is mijn opa al op zijn 56e overleden. Mijn oma zei altijd dat ze het zó over had willen doen, ook als ze had geweten dat ze niet samen oud zouden worden.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn momenteel toch wel wat problematische relatie geen stand houd, dan ga ik ook niet meer voor huisje boompje beestje scenario's hoor. Zo hoopvol en romantisch als toen ik twintig was ben ik nu niet meer.



misschien dat ik een opblaaspop neem ofzo.... zijn die er ook met baard?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
"Ik mis de tijd van vroeger, waarin men echt voor elkaar koos. en waarin ze echt gelukkig waren.

Conclusie: Ik wil echt gewoon geen relatie... Wat voor zin heeft het eigenlijk nog?"



Verkeerde conclusie lijkt mij. Je wilt wel een relatie, maar niet zoals op de manier van tegenwoordig, hoe je het beschrijft.

Je bent heus niet de enige hoor!

In mijn omgeving zie ik nog steeds heel veel stellen die al heel lang bij elkaar zijn en gelukkig lijken (dat weet je natuurlijk nooit zeker), ook stellen die samen veel mee hebben gemaakt. Die hadden bij problemen ook het bijltje erbij neer kunnen gooien maar hebben dat niet gedaan.

En voor veel mensen weegt trouw nog steeds heel zwaar (SGP-ers ).



Ik kan me wel voorstellen dat het zoeken steeds moeilijk wordt.

Sta je ingeschreven op een serieuze datingsite?
.
Alle reacties Link kopieren
En dat je hier de verhalen leest waar het niet goed gaat is omdat mensen om raad vragen. Als de relatie goed is/lekker loopt heb je niet zo de behoefte om er een topic over te openen. Zo ook met in het nieuws komen van de celebs. Je hoort de ' hoogte' en ' diepte' punten (de geboortes, huwelijken, scheidingen en sterfgevallen). Je zult geen hele prive vol lezen over hoe een bekendheid een zak aardappelen haalt, daarna de kinderen van school af haalt, met ze naar het park gaat,eten kookt en op de bank ploft voor het 8 uur journaal met een bak koffie om samen met partner daarna een real life soap te trashen. Het dagelijks bestaan is niet zo interesant voor de roddelpers.



Daarbij waren er vroeger, zoals al vele voor mij hier zeiden, ook veel ongelukkige huwelijken. Het scheiden was echter veel en veel moeilijker. Zowel om economische redenen als sociaal. Een gescheiden vrouw, dat kon echt niet en werd in veel gemeenschappen dan ook niet geaccepteerd.



Dat men vroeger echt voor elkaar koos is ook een illusie. Vaak werd er door ouders flink een kant opgeduwd, of een ' moetje'. Of je was al over de 20 en wilde het huis uit. Dan maar wat beschikbaar was of dat nou paste of niet.



Ik denk dat het belangrijker is om te ontdekken wat jij verwacht van een relatie/partner of zelfs breder, wat je wilt van ' het leven. Hoe wil jij dat invulling geven. Dit klinkt mischien hoogdravend maar is niet zo bedoeld. Hoe beter je weet wat je wilt (of niet wilt) de meer kans je hebt dit ook te vinden (af te dwingen). En ja, daar hoort een gebroken hart soms ook bij.



En ook korter durende relatie kunnen waardevol zijn, kun je veel lol aan beleven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 22 juli 2015 @ 14:29:

hebben dat niet gedaan.

En voor veel mensen weegt trouw nog steeds heel zwaar (SGP-ers ).







Gelukkig dat je er een smilie achterzet. Vreemdgaan komt in alle kringen voor, ook bij SGP-aanhang.



Ik ben SPer maar wel trouw
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 22 juli 2015 @ 14:16:

Als mijn momenteel toch wel wat problematische relatie geen stand houd, dan ga ik ook niet meer voor huisje boompje beestje scenario's hoor. Huisje, boompje, beestje kan ook zonder man!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 22 juli 2015 @ 13:51:

[...]





Mijn oma was van 1920 en nadat mijn opa overleed, heb ik haar eens gevraagd of ze, als ze in de huidige tijd leefde, heel haar leven bij hem gebleven was. Antwoord: om de dooie donder niet. Ze kon niet anders, want ze moest 3 kinderen voeden anders was ze tientallen jaren eerder al gegaan.



.



Vanaf 1965 had ze, als gescheiden vrouw, recht gehad op een bijstandsuitkering.

Ze is nooit gescheiden: misschien viel het allemaal wel mee met die vreselijke man.
Ik dacht 2 jaar geleden ook een beetje zoals jou TO en warempel ik had ongelijk. Inmiddels 1 hele maand alweer getrouwd met een geweldige vent die 1000% voor mij gaat (en ik voor hem).

Dus zeg nooit nooit. In de tussentijd zou ik zeggen richt je leven zo leuk mogelijk in want dat het mij is gelukt is uiteraard geen enkele garantie. Ik wilde alleen ermee zeggen dat het wellicht niet zo hopeloos is allemaal als hoe je nu denkt.
quote:dubbeltje4 schreef op 22 juli 2015 @ 15:04:

[...]





Vanaf 1965 had ze, als gescheiden vrouw, recht gehad op een bijstandsuitkering.

Ze is nooit gescheiden: misschien viel het allemaal wel mee met die vreselijke man.Zo simpel is dat niet, en was dat zeker in die tijd niet. Ik ken een vrouw die rond 1970 gescheiden is, en zij heeft een enorme drempel over gemoeten om die stap te zetten, en het zeer moeilijk gehad daarna. Bijstand was echt heel erg weinig, zeker als je daar ook nog ongeveer alles voor moet aanschuiven. En werken kon eigenlijk niet, wegens geen opvangmogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 22 juli 2015 @ 15:09:

Ik dacht 2 jaar geleden ook een beetje zoals jou TO en warempel ik had ongelijk. Inmiddels 1 hele maand alweer getrouwd met een geweldige vent die 1000% voor mij gaat (en ik voor hem).

Dus zeg nooit nooit. In de tussentijd zou ik zeggen richt je leven zo leuk mogelijk in want dat het mij is gelukt is uiteraard geen enkele garantie. Ik wilde alleen ermee zeggen dat het wellicht niet zo hopeloos is allemaal als hoe je nu denkt. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 22 juli 2015 @ 15:09:

Ik dacht 2 jaar geleden ook een beetje zoals jou TO en warempel ik had ongelijk. Inmiddels 1 hele maand alweer getrouwd met een geweldige vent die 1000% voor mij gaat (en ik voor hem).

Dus zeg nooit nooit. In de tussentijd zou ik zeggen richt je leven zo leuk mogelijk in want dat het mij is gelukt is uiteraard geen enkele garantie. Ik wilde alleen ermee zeggen dat het wellicht niet zo hopeloos is allemaal als hoe je nu denkt. Binnen 2 jaar al trouwen vind ik ook wel erg hard van stapel lopen. Voor 't zelfde geld is de koek over 'n jaar op.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 22 juli 2015 @ 15:17:

[...]



Binnen 2 jaar al trouwen vind ik ook wel erg hard van stapel lopen. Voor 't zelfde geld is de koek over 'n jaar op.



Hey als het goed zit zit het goed.

De vorige keer heb ik 8 jaar gewacht en bleek het evengoed een lul. Oftewel garantie heb je nooit.

1 tip gewoon voor de zekerheid: huwelijkse voorwaarden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven