Geloof en hoop kwijt

22-07-2015 12:06 116 berichten
Oke dit zal vast misschien overdreven klinken voor vele, maar ik ben mijn hoop en geloof echt volledig kwijt in de liefde, ik hoor echt alleen maar mensen die uit elkaar gaan, net kinderen hebben of net een huis hebben gekocht... Ook ( oke dit klinkt heel stom en sneu, maar veel sterren van wie ik het niet verwacht, opeens uit elkaar gaan)



Ik heb een prima leven, met leuke baan en fijn vrienden, maar ik merk dat ik mij de afgelopen tijd zo ontzettend afsluit voor de liefde, omdat ik gewoon echt niet meer geloof in de eeuwige trouw en het echt kiezen voor elkaar.

Ik heb ook geen zin om steeds weer iemand op nieuw te leren kennen...



We leven in een tijd dat er zo veel verleidingen zijn, zo veel mooie en leuke mensen met een goede carrière, zoveel willen en steeds meer en meer willen... Ook merk ik dat veel mensen gewoon een kortstondige relatie ook wel leuk vinden en dan steeds weer opnieuw een nieuwe man/vrouw willen, omdat dat spannend en leuk is.

Maar kun je wel om de haverklap verliefd zijn, en kun je wel zo veel mensen leuk vinden.



Ik mis de tijd van vroeger, waarin men echt voor elkaar koos. en waarin ze echt gelukkig waren.

Conclusie: Ik wil echt gewoon geen relatie... Wat voor zin heeft het eigenlijk nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 22 juli 2015 @ 15:17:

[...]



Binnen 2 jaar al trouwen vind ik ook wel erg hard van stapel lopen. Voor 't zelfde geld is de koek over 'n jaar op.Waarom moeten mensen elkaar iedere keer zo afzeiken en perse hun mening opdringen? Laat mensen gewoon in hun waarde... als Grumpy cat happy is laat haar dat zijn. zo kinderachtig om je mening op te dringen
Alle reacties Link kopieren
Maar als ik jou zo lees mwa, vul je nogal wat in ten aanzien van de beroemdheden en hun relatie. Misschien is die ene vrouw ontzettend glamour buitenshuis maar heeft ze binnen altijd het huispak aan. Of hij buitenshuis altijd strak in pak maar thuis in die afschuwelijke trainingsbroek. In het begin schattig en ' down to earth' maar na een tijdje toch wat jammer. Of zij is in de media schattig lief en begripvol, thuis betweterig en ruziezoekend. Ik noem maar wat. Je weet nooit wat er speelt bij iemand achter de voordeur.



En voor de ' gewone' stellen, hoe ik mijn relatie invul kan totaal niet jouw manier zijn. Jij zou dan met mijn partner doodongelukkig worden. En omgekeerd, jouw keuzes kunnen de mijne niet zijn. Maar maken jou gelukkig. Het heeft dus geen zin om teveel hoe het er bij anderen aan toe gaat, zeker geen reden om hoop en geloof te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 22 juli 2015 @ 15:17:

[...]



Binnen 2 jaar al trouwen vind ik ook wel erg hard van stapel lopen. Voor 't zelfde geld is de koek over 'n jaar op.Voor 't zelfde geld zijn ze dolgelukkig met elkaar tot ze beiden diep in de 90 zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:rabarbara schreef op 22 juli 2015 @ 15:37:

[...]





Grumpy cat happy nhttp://memegenerator.net/instance/31286254
quote:rabarbara schreef op 22 juli 2015 @ 15:37:

[...]





Waarom moeten mensen elkaar iedere keer zo afzeiken en perse hun mening opdringen? Laat mensen gewoon in hun waarde... als Grumpy cat happy is laat haar dat zijn. zo kinderachtig om je mening op te dringenHahaha inderdaad. Maar snel scheiden omdat iemand die ons niet persoonlijk kent het wel erg snel vind gaan
Alle reacties Link kopieren
Don't worry, be happy
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 22 juli 2015 @ 15:17:

[...]



Binnen 2 jaar al trouwen vind ik ook wel erg hard van stapel lopen. Voor 't zelfde geld is de koek over 'n jaar op.Jouw reacties komen me bekend voor....
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 22 juli 2015 @ 15:45:

[...]





Hahaha inderdaad. Maar snel scheiden omdat iemand die ons niet persoonlijk kent het wel erg snel vind gaan ja inderdaad, volg dat advies maar gauw op!!
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 22 juli 2015 @ 15:54:

[...]





Jouw reacties komen me bekend voor.... Ohhhh, jij bent de ultieme spuit 11! Was volgens mij al na 3 weken voor 't eerst herkend en vanaf toen ben ik ook weer gewoon als mezelf gaan posten (de eerste weken vermeed ik bijv het woord 'sibling' en andere te herkenbare uitspraken)
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik merk het echt nu pas!
[quote]millennial schreef op 22 juli 2015 @ 13:16:

[...]





Wat leuk dat je zo close met Daan en Rein bent! Je hebt geregeld intieme gesprekken met ze? Ze storten hun hart uit bij je?



volgens mij moet je nog even die zin lezen ik zei daarna: onzin natuurlijk dus vind je reactie heel flauw
.
anoniem_193139 wijzigde dit bericht op 22-07-2015 19:06
Reden: dubbel
% gewijzigd
Ik vind het echt jammer om te lezen dat veel mensen mijn topic niet snappen, en sommige reacties zijn best wel kwetsend. Fijn om te zien dat sommige zich wel kunnen verplaatsen in wat ik bedoel en snappen wat ik probeer te zeggen, en zelf herkennen.
quote:Marthe. schreef op 22 juli 2015 @ 14:29:

"Ik mis de tijd van vroeger, waarin men echt voor elkaar koos. en waarin ze echt gelukkig waren.

Conclusie: Ik wil echt gewoon geen relatie... Wat voor zin heeft het eigenlijk nog?"



Verkeerde conclusie lijkt mij. Je wilt wel een relatie, maar niet zoals op de manier van tegenwoordig, hoe je het beschrijft.

Je bent heus niet de enige hoor!

In mijn omgeving zie ik nog steeds heel veel stellen die al heel lang bij elkaar zijn en gelukkig lijken (dat weet je natuurlijk nooit zeker), ook stellen die samen veel mee hebben gemaakt. Die hadden bij problemen ook het bijltje erbij neer kunnen gooien maar hebben dat niet gedaan.

En voor veel mensen weegt trouw nog steeds heel zwaar (SGP-ers ).



Ik kan me wel voorstellen dat het zoeken steeds moeilijk wordt.

Sta je ingeschreven op een serieuze datingsite?O nee internet daten is niks voor mij, ik knap ook beetje af op mannen die daar zitten, dat zij bij voorbaat al niet mijn type man. Ik wil iemand kunnen zien, horen die praat en ik ben wat dat aangaat ook gewoon heel erg lastig. Ik wil meteen als ik iemand zie denken YES.. en niet van Oh leuke jongen, eens beter leren kennen.. daarnaast sta ik niet echt open voor een relatie...
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 22 juli 2015 @ 19:03:

[quote]millennial schreef op 22 juli 2015 @ 13:16:

[...]





Wat leuk dat je zo close met Daan en Rein bent! Je hebt geregeld intieme gesprekken met ze? Ze storten hun hart uit bij je?



volgens mij moet je nog even die zin lezen ik zei daarna: onzin natuurlijk dus vind je reactie heel flauwLees eens even verder in mijn bericht? Dan zie je dat het een grapje was. Maar ik meen wel dat je wat de media je voorspiegelt niet te serieus moet nemen. Je weet gewoon niet hoe het er daar echt aan toe gaat, dus je kunt hen ook niet als droomstel betitelen. Dat droomstel is wat je er in je hoofd van maakt.
quote:GrumpyCat2 schreef op 22 juli 2015 @ 15:09:

Ik dacht 2 jaar geleden ook een beetje zoals jou TO en warempel ik had ongelijk. Inmiddels 1 hele maand alweer getrouwd met een geweldige vent die 1000% voor mij gaat (en ik voor hem).

Dus zeg nooit nooit. In de tussentijd zou ik zeggen richt je leven zo leuk mogelijk in want dat het mij is gelukt is uiteraard geen enkele garantie. Ik wilde alleen ermee zeggen dat het wellicht niet zo hopeloos is allemaal als hoe je nu denkt. Lief dank je wel, dat schept hoop En fijn dat jij de man van je leven tegen gekomen bent, wens je al het geluk toe X
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 22 juli 2015 @ 19:08:

[...]





O nee internet daten is niks voor mij, ik knap ook beetje af op mannen die daar zitten, dat zij bij voorbaat al niet mijn type man. Ik wil iemand kunnen zien, horen die praat en ik ben wat dat aangaat ook gewoon heel erg lastig. Ik wil meteen als ik iemand zie denken YES.. en niet van Oh leuke jongen, eens beter leren kennen.. daarnaast sta ik niet echt open voor een relatie...Heb je eigenlijk al eens een relatie gehad?
quote:millennial schreef op 22 juli 2015 @ 19:09:

[...]





Lees eens even verder in mijn bericht? Dan zie je dat het een grapje was. Maar ik meen wel dat je wat de media je voorspiegelt niet te serieus moet nemen. Je weet gewoon niet hoe het er daar echt aan toe gaat, dus je kunt hen ook niet als droomstel betitelen. Dat droomstel is wat je er in je hoofd van maakt.Nee niet gedaan, na die opmerking scrolde ik meteen door. kan je mij denk ik ook niet kwalijk nemen haha
Ik heb het niet alleen over de media hoor, ook gewoon als ik soms uiteten ga en dan echt zn stel zwijgend tegen over elkaar zie zitten, of juist als ik bijv door het park iets en een oudere man en vrouw nog dolverliefd op elkaar zijn met een zwerm kindjes... ik denk gewoon dat ik een vertekend beeld van de liefde heb en idd ook door de media zeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 22 juli 2015 @ 19:12:

Ik heb het niet alleen over de media hoor, ook gewoon als ik soms uiteten ga en dan echt zn stel zwijgend tegen over elkaar zie zitten, of juist als ik bijv door het park iets en een oudere man en vrouw nog dolverliefd op elkaar zijn met een zwerm kindjes... ik denk gewoon dat ik een vertekend beeld van de liefde heb en idd ook door de media zeker.



Maar die stelletjes ken je ook niet. Ken je een stel in je omgeving die langer dan 5-10 jaar bij elkaar zijn en waarvan je zegt: zo'n relatie wil ik ooit ook?



Dat vertekende beeld hebben veel mensen, ik had het ook. Dat ging weg nadat ik ging daten en een relatie uitging;). Overigens vind ik dat Hollywood-ideaal nog steeds best aantrekkelijk (op slag smoorverliefd worden, lang en gelukkig samen zijn, het perfecte stel), maar zie nu wel in dat het niet realistisch is om daar naar te zoeken. Liefde heb je in allerlei vormen. Soms slaat de vonk pas later over, na een vriendschap. Of ben je gelukkig met 'maatjes' zijn en is er nooit sprake van vlinders.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 22 juli 2015 @ 19:08:

[...]





Ik wil meteen als ik iemand zie denken YES.. en niet van Oh leuke jongen, eens beter leren kennen..



Je hebt echt een te rooskleurig beeld van de liefde. Zoals jij het hier beschrijft, liefde op het eerste gezicht, is heel, heel zeldzaam.

Ik zou niet blijven hopen op het moment dat die bliksem inslaat, maar zelf een stroompje opwekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 22 juli 2015 @ 19:08:

[...]

O nee internet daten is niks voor mij, ik knap ook beetje af op mannen die daar zitten, dat zij bij voorbaat al niet mijn type man. Ik wil iemand kunnen zien, horen die praat en ik ben wat dat aangaat ook gewoon heel erg lastig. Ik wil meteen als ik iemand zie denken YES.. en niet van Oh leuke jongen, eens beter leren kennen.. daarnaast sta ik niet echt open voor een relatie...

Haha je hebt echt een romantisch ideaalbeeld!

Stel dat je een heel leuke man tegenkomt waar het meteen mee klikt, jullie gaan een paar keer uit en je hebt echt het gevoel dat jullie voor elkar geschapen zijn. De vierde keer dat jullie hebben afgesproken zitten jullie in een leuk, romantisch restaurantje en dan vertelt hij je dat hij wel eens lid is geweest van een dating site.

Stort dan je wereld in? Of?
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 22 juli 2015 @ 12:21:

Nouja laat ik het zo zeggen, dit is natuurlijk gebaseerd op mijn ervaringen, niemand in mijn familie of gezin is gescheiden. Terwijl mijn buren, collega's, vrienden, hun families etc, echt om de haverklap weer een scheiding of wat ever hebben.. vind dat gewoon bizar, als je kijkt naar de oudere generatie dus echt de opas en de oma zeg maar, dan zag je dat gewoon veel minder, dat is volgens mij ook eens onderzocht.. Toen gebeurde dat gewoon niet.Nee, toen gebeurde dat niet. Maar vaak bleven mensen samen uit economische motieven of omdat dat zo hoorde. Je moet niet alles geloven wat je denkt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook drama maken natuurlijk. Je zit wel erg vast in je overtuiging. Die deel ik niet. Maar daar heb jij weinig aan.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 22 juli 2015 @ 19:21:

[...]



Overigens vind ik dat Hollywood-ideaal nog steeds best aantrekkelijk (op slag smoorverliefd worden, lang en gelukkig samen zijn, het perfecte stel),Alleen elke chicklit Hollywood film eindigt ermee dat ze elkaar éindelijk gekregen hebben. De scheiding die na 2 jaar volgt komt niet meer in de film voor
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven