Gereformeerde tokkies

02-08-2013 12:05 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast mensen die zondags naar de kerk gaan en zich in het dagelijks leven gedragen als tokkies. Sinds mijn gezin naast deze mensen woont heeft m.n. buuf commentaar.

Dan zijn het etenluchtjes, dan moet een boom gesnoeit, ze heeft last van onze vrouwenmantel etc. Zelf heeft ze kleinkinderen die ze laat krijsen in de tuin, laat stampen op de trap, ze heeft een stem als een viswijf, de container doen ze 188x per dag open en laten dan de klep vallen. Kortom, echt liefde tussen ons. Ik ben er eens, kalm, aan de deur geweest om iets te zeggen over hun gedrag en ze kan wel kritiek geven maar niet ontvangen. Ze begon wild met haar ogen te knipperen toen ze antwoord gaf op mijn vraag. Altijd commentaar en als ik dan iets zeg, het ontkennen en verdraaien. Ik merk dat ik nu, letterlijk, zin heb om haar strot dicht te knijpen - warm weer - extra geluidsoverlast - tuin. Ik maak dan ook extra geluid (kinderachtig) als hints. Nu is mijn man razend op me - zegt dat ze retards zijn en dat ik niet moet verwachten dat ze hints oppikken. Dat het erger zal worden en dat hij nu last heeft van mij. Dat ik onze relatie zo verpest. Hij vindt mijn gedrag irritant. Ik moet stoppen en me ervoor afsluiten. Hoe sluit ik me ervoor af? We willen over 5 jaar verhuizen en ergens zonder buren gaan wonen. Hoe kom ik die 5 jaar door?

Ik ga ervan uit dat ik nu negatief commentaar krijg. Hou dat maar voor je. Ik vraag me serieus af hoe ik me ervoor kan afsluiten. Dat ik ook fout zit, begrijp ik zelf ook wel. Het is een roekeloos gevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 02 augustus 2013 @ 12:53:

Ik zou vannacht een brandend kruis in de voortuin zetten.én een witte puntmuts, gezellig
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:53:

Lutherse tokkies, hoe kon ik die vergeten [img]http://i154.photobucket.com/albums/s271 ... ey-Duh.gif[/img]. Als je daar heibel mee hebt, berg je dan maar.

Jaaaa dat zijn de ergsten hoor, WOEIIIII. Pas op.



Hoewel Adventistische Tokkies ook erg zijn. Die zingen de hele dag. maar HARD joh. Jeumig.
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:54:

[...]





én een witte puntmuts, gezellig Die zou ik dan weer bewaren voor volgende week.
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 02 augustus 2013 @ 12:54:

[...]



Jaaaa dat zijn de ergsten hoor, WOEIIIII. Pas op.



Hoewel Adventistische Tokkies ook erg zijn. Die zingen de hele dag. maar HARD joh. Jeumig.Jemig, je zal er maar naast wonen
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:50:

[...]





Katholieke tokkies kun je dan wel weer wat meer lol mee beleven, die zuipen wat meer alcohol enzo.Hostie ham/kaas d'r bij.....
quote:paque_pink schreef op 02 augustus 2013 @ 12:54:

[...]



Jaaaa dat zijn de ergsten hoor, WOEIIIII. Pas op.



Hoewel Adventistische Tokkies ook erg zijn. Die zingen de hele dag. maar HARD joh. Jeumig.
Alle reacties Link kopieren
hostie ham kaas
Alle reacties Link kopieren
Zijn baptisten al genoemd? Bap-tist-en al dat water.
Ga eens werken!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat de beide buurmannen het best wel met elkaar kunnen vinden, en dat ze regelmatig bij elkaar op de koffie zouden zijn gegaan, als ze beiden andere vrouwen hadden gehad.





PS: wat ie eigenlijk een vrouwenmantel?
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:53:

Lutherse tokkies, hoe kon ik die vergeten [afbeelding]. Als je daar heibel mee hebt, berg je dan maar.Ja, word je dan niet aan een kerkdeur gespijkerd?
Jan? hertog heb je gestaft wegens spam
Gelukkig zijn het ook geen jehova's. Had je de hele dag een voet tussen je voordeur gehad.



Zie, het valt allemaal nog best mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:idisrom schreef op 02 augustus 2013 @ 13:02:



PS: wat ie eigenlijk een vrouwenmantel?



een plant

zal wel te hard hebben staan vloeken in de tuin
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 02 augustus 2013 @ 12:59:

[...]





Hostie ham/kaas d'r bij.....
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:idisrom schreef op 02 augustus 2013 @ 13:02:

Ik geloof dat de beide buurmannen het best wel met elkaar kunnen vinden, en dat ze regelmatig bij elkaar op de koffie zouden zijn gegaan, als ze beiden andere vrouwen hadden gehad.





PS: wat ie eigenlijk een vrouwenmantel?











Vrouwenmantel (Alchemilla) is een geslacht van circa 1000 soorten vaste kruidachtige tot struikvormige planten in de rozenfamilie (Rosaceae), dat voornamelijk voorkomt Europa en Azië met een paar soorten in de bergachtige gebieden in Afrika, Noord- en Zuid-Amerika.
Alle reacties Link kopieren
quote:Diztel schreef op 02 augustus 2013 @ 13:08:

[...]











Vrouwenmantel (Alchemilla) is een geslacht van circa 1000 soorten vaste kruidachtige tot struikvormige planten in de rozenfamilie (Rosaceae), dat voornamelijk voorkomt Europa en Azië met een paar soorten in de bergachtige gebieden in Afrika, Noord- en Zuid-Amerika.Hier, daar heb je het al. Een allochtone plant in de tuin, geen wonder dat de buuf klaagt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Oh en leo ik heb net je zwembad lek geprikt, ik kon niet slapen van de bubbels die dat ding produceert
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 13:10:

[...]





Hier, daar heb je het al. Een allochtone plant in de tuin, geen wonder dat de buuf klaagt.





Ik vind het ook wel hypocriet van de gereformeerde buurvrouw, ik bedoel maar zelf zeggen last te hebben van een allochtone buurplant en dan wel haar kleinkinderen in de tuin laten krijsen.

Waar moet dat heen met deze wereld, wáár moet dat heen
Ik kom zelf uit een zwaar gereformeerd dorp en ik herken de neiging om van die reli's te verwachten dat ze beter zijn dan andere mensen.



Dat zijn ze niet. Het is wel een extra stok om te slaan, en dat voelt soms best lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 02 augustus 2013 @ 13:14:

Oh en leo ik heb net je zwembad lek geprikt, ik kon niet slapen van de bubbels die dat ding produceert wat een enorm christelijke actie is dit van jou Its
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 02 augustus 2013 @ 13:15:

Ik kom zelf uit een zwaar gereformeerd dorp en ik herken de neiging om van die reli's te verwachten dat ze beter zijn dan andere mensen.Je herkent het omdat je zelf dezelfde neigingen hebt bedoel je?
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 13:17:

[...]





Je herkent het omdat je zelf dezelfde neigingen hebt bedoel je? yup.
quote:Amand schreef op 02 augustus 2013 @ 13:15:

Ik kom zelf uit een zwaar gereformeerd dorp en ik herken de neiging om van die reli's te verwachten dat ze beter zijn dan andere mensen.



Dat zijn ze niet. Het is wel een extra stok om te slaan, en dat voelt soms best lekker.Ja, maar deze mensen preken, bidden, zingen dan ook dagelijks uit een boek met voorschriften zoals "heb uw naasten lief".
quote:hertog schreef op 02 augustus 2013 @ 12:05:

Ik woon naast mensen die zondags naar de kerk gaan en zich in het dagelijks leven gedragen als tokkies. Sinds mijn gezin naast deze mensen woont heeft m.n. buuf commentaar.

Dan zijn het etenluchtjes, dan moet een boom gesnoeit, ze heeft last van onze vrouwenmantel etc. Zelf heeft ze kleinkinderen die ze laat krijsen in de tuin, laat stampen op de trap, ze heeft een stem als een viswijf, de container doen ze 188x per dag open en laten dan de klep vallen. Kortom, echt liefde tussen ons. Ik ben er eens, kalm, aan de deur geweest om iets te zeggen over hun gedrag en ze kan wel kritiek geven maar niet ontvangen. Ze begon wild met haar ogen te knipperen toen ze antwoord gaf op mijn vraag. Altijd commentaar en als ik dan iets zeg, het ontkennen en verdraaien. Ik merk dat ik nu, letterlijk, zin heb om haar strot dicht te knijpen - warm weer - extra geluidsoverlast - tuin. Ik maak dan ook extra geluid (kinderachtig) als hints. Nu is mijn man razend op me - zegt dat ze retards zijn en dat ik niet moet verwachten dat ze hints oppikken. Dat het erger zal worden en dat hij nu last heeft van mij. Dat ik onze relatie zo verpest. Hij vindt mijn gedrag irritant. Ik moet stoppen en me ervoor afsluiten. Hoe sluit ik me ervoor af?

Ik ga ervan uit dat ik nu negatief commentaar krijg. Hou dat maar voor je. Ik vraag me serieus af hoe ik me ervoor kan afsluiten. Dat ik ook fout zit, begrijp ik zelf ook wel. Het is een roekeloos gevoel.Seriously? Hoe je je er voor kunt afsluiten? Gewoon, emmer over je chagrijnige hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven