geslagen, hoe erg is het?

23-02-2012 23:31 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft mij geslagen (voor het eerst). Ik ben vooral verdrietig en weet niet wat goed wat ik ervan moet denken vandaar dat ik jullie mening vraag.



Ik was s avonds boodschappen doen omdat hij brood en boter moest hebben. Ik was wat geirriteerd omdat ik liever niet wilde gaan maar hij vond dat dat moest. Ik kom thuis en hij pakt me bij mij kont terwijl ik de boodschappen uitpak waarop ik een pak melk dat ik vast had tegen hem duwde (ik duwde hem dus van me af in een reflex maar had dat pak vast) en zei dat hij op moest houden (ik was wat feller dan ik normaal ben). Dat deed hem blijkbaar zeer want hij haalde direct uit met zijn vuist tegen mijn arm. Niet op volle kracht maar ook niet zachtjes. (Hij is vele malen sterker dan ik voor de duidelijkheid).



Ik moest huilen, hij deed het af alsof ik was begonnen, maar is dat ook zo?
Hij had je nooit mogen slaan. Nooit. Dus nee, het is niet jouw schuld.
quote:poezziana schreef op 23 februari 2012 @ 23:32:

wat een domme koe ben jijWant?
Alle reacties Link kopieren
Was het stoeien? Schrok hij?



Als het een doelbewuste klap was, vind ik het wel erg ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan moeilijk inschatten of er geweld is gebruikt en door wie. Wel straalt de ongelijkheid in je relatie van je post af. Het lijkt of jullie het slechtste in elkaar naar boven brengen.
Ga in therapie!
Jezus poezziana, ga je lekker?
Alle reacties Link kopieren
Lekkere vriend heb jij. Hij MOEST boter hebben?

Ik zou het hem voortaan lekker zelf laten halen.

Als ik dat moest doen zou ik ook geïrriteerd raken, en hem misschien weg duwen als hij me opeens beet zou pakken. Maar dat is dan nog geen reden om iemand een klap te geven.
Alle reacties Link kopieren
Slaan is een no go... Hebben jullie het er nog over gehad of liep dat uit in beschuldigingen? Kon hij trouwens zelf niet naar de supermarkt?

Daarnaast: als ik je loep zie ik dat het al een poos niet lekker loopt. Jij lijkt niet overtuigd van deze relatie. In hoeverre werken jullie eraan? Leidt dat ergens toe?



@Poezziane: lekker zinvolle bijdrage ook...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Waarom is hij niet eens in staat om brood en boter te kopen in de supermarkt? Volgens mij liggen de verhoudingen in jullie relatie al volkomen scheef als jij iets gaat doen waar je geen zin in hebt omdat dat moet van hem....
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend pombeertje! Begrijpelijk dat je verdrietig en geschrokken bent.



Deed hij het doelbewust of reageerde hij uit een relfex? Ik zou straks wel met hem proberen te praten. Niet zozeer over wie begon of niet maar wat het met jou doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:HelpBrand schreef op 23 februari 2012 @ 23:35:

Jezus poezziana, ga je lekker?Laat maar gaan, het is een troll.
quote:HelpBrand schreef op 23 februari 2012 @ 23:35:

Jezus poezziana, ga je lekker?Laat gaan joh, is een trol. Is al voor gestaft in een ander topic.....
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend pombeertje! Begrijpelijk dat je verdrietig en geschrokken bent.



Deed hij het doelbewust of reageerde hij uit een relfex? Ik zou straks wel met hem proberen te praten. Niet zozeer over wie begon of niet maar wat het met jou doet.
Een troll met een gespleten persoonlijkheid dan....
Alle reacties Link kopieren
Hij schrok misschien wat, maar het was wel echt een doelbewuste klap. Niet snoeihard maar hard genoeg om een tijd zeer te doen.



Probleem is inderdaad dat ik een zacht ei ben en hij heel vurig is. Maar daar ga ik verder niet op in, anders wordt het heel ingewikkeld, wil het liever puur over deze situatie houden. Echt ongelijkheid is er ook niet, maar hij kan wel dwingend zijn op bepaalde punten.



Ik ben overigens geen domme koe. Bedankt voor deze behulpzame reactie, hier kan ik wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt doelbewust was zou ik zeker boos zijn ja.

(Het is natuurlijk ook niet goed te keuren als het uit een reflex was, maar als het écht opzet was zou ik behoorlijk boos zijn. Of het nou keihard was of niet.)
Ben je niet bang dat hij in de toekomst vaker een reden heeft om jou te slaan?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kwam jouw klap met het melkpan aan dan? Zo'n ding kan best venijnig aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:istar_ schreef op 23 februari 2012 @ 23:48:

Ben je niet bang dat hij in de toekomst vaker een reden heeft om jou te slaan?Is dit een reden dan?? Je vriendin slaan omdat je schrikt?
Alle reacties Link kopieren
Eerste reactie: ik vind het heel erg.

Maar als het in een reflex gebeurde, als reactie op een duw van jou waarvan je niet zeker weet hoe dat is overgekomen...

Maar dan nog. Geen goed teken.
Alle reacties Link kopieren
Dan vind ik het echt niet kunnen. Hij is al sterker dus hij moet ook gewoon voorzichtiger zijn en jou nooit doelbewust een klap geven. En wat istar zegt, ben je niet bang voor zijn reactie in de toekomst.
Jij een reflex, hij een reflex? Het klinkt niet heel dramatisch. Maar volg je gevoel. Is er een reden om hem niet te vertrouwen? Waarom open je dit topic? Twijfel je aan hem?
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer en hij werkt. Normaal doe ik boodschappen (alles in 1 keer). Dus daarom vindt hij dat ik dat moet doen als er wat op is. Ik ben het er niet altijd mee eens, maar het kost me meer energie om daar over in discussie te gaan dan om de boodschappen te halen. Hij maakt daar rustig hele avond heisa over, en daar heb ik niet altijd zin in. Misschien dom, want daarmee bekrachtig ik zijn gedrag terwijl ik het eigenlijk niet vind kunnen.



En inderdaad, het loopt al langer niet lekker. Hebben hard aan gewerkt, gepraat en doen leuke dingen samen. Maar het blijft knagen. Vooral het dwingende is een probleem. Ik vrees dat ik te zachtaardig ben van karakter, hou niet van ruzie. Kunnen wel praten maar lijkt niet te helpen. Hebben het daarnaast ook gezellig samen.



Kenmerkend is dat hij mij wanneer ik boos ben niet serieus neemt. Ik ben net ieniemienie zegt ie dan, je bent zo schattig als je boos bent enz. Ik maak totaal geen indruk op hem wat ik wel vervelend vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:belle1234 schreef op 23 februari 2012 @ 23:49:

[...]





Is dit een reden dan?? Je vriendin slaan omdat je schrikt?Nee eigenlijk niet, maar ik kan het mij wel voorstellen. Gewoon puur uit een reflex reageren. Ik heb eens bijna een klap gehad omdat ik mij voor de grap had verstopt achter de deur en hij wist niet dat ik al thuis was. Gelukkig stopte zijn vuist vlak voor mijn gezicht
Als dit al een reden is om je te slaan, heb je andere topics niet gelezen maar het schijnt al langere tijd niet lekker te gaan (mobiel, kan niet loepen) en er zijn geen kinderen in het spel, denk dat goed na wat je zou willen in een relatie en trek daar je conclusies uit. Als je dit uitstelt wordt het alleen maar lastiger. Wonen jullie samen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven