geslagen, hoe erg is het?

23-02-2012 23:31 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft mij geslagen (voor het eerst). Ik ben vooral verdrietig en weet niet wat goed wat ik ervan moet denken vandaar dat ik jullie mening vraag.



Ik was s avonds boodschappen doen omdat hij brood en boter moest hebben. Ik was wat geirriteerd omdat ik liever niet wilde gaan maar hij vond dat dat moest. Ik kom thuis en hij pakt me bij mij kont terwijl ik de boodschappen uitpak waarop ik een pak melk dat ik vast had tegen hem duwde (ik duwde hem dus van me af in een reflex maar had dat pak vast) en zei dat hij op moest houden (ik was wat feller dan ik normaal ben). Dat deed hem blijkbaar zeer want hij haalde direct uit met zijn vuist tegen mijn arm. Niet op volle kracht maar ook niet zachtjes. (Hij is vele malen sterker dan ik voor de duidelijkheid).



Ik moest huilen, hij deed het af alsof ik was begonnen, maar is dat ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Hij dwingt, jij laat je dwingen. Dat is ongelijkheid.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:banaanaap schreef op 23 februari 2012 @ 23:49:

Hoe kwam jouw klap met het melkpan aan dan? Zo'n ding kan best venijnig aankomen.Melkpan?? To heeft t over een melkpak
Alle reacties Link kopieren
Pombeertje: alarmfase 10. Dit blijft niet bij een keer. Met volle vuist en geen spijt achteraf: dat is niet best.



Heb lang in de vrouwenopvang gewerkt, altijd dezelfde verhalen van hoe het ooit begonnen was met die eerste klap.



Jouw verhaal, TO. Precies jouw verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:pombeertje schreef op 23 februari 2012 @ 23:52:

Ik studeer en hij werkt. Normaal doe ik boodschappen (alles in 1 keer). Dus daarom vindt hij dat ik dat moet doen als er wat op is. Ik ben het er niet altijd mee eens, maar het kost me meer energie om daar over in discussie te gaan dan om de boodschappen te halen. Hij maakt daar rustig hele avond heisa over, en daar heb ik niet altijd zin in. Misschien dom, want daarmee bekrachtig ik zijn gedrag terwijl ik het eigenlijk niet vind kunnen.



En inderdaad, het loopt al langer niet lekker. Hebben hard aan gewerkt, gepraat en doen leuke dingen samen. Maar het blijft knagen. Vooral het dwingende is een probleem. Ik vrees dat ik te zachtaardig ben van karakter, hou niet van ruzie. Kunnen wel praten maar lijkt niet te helpen. Hebben het daarnaast ook gezellig samen.



Kenmerkend is dat hij mij wanneer ik boos ben niet serieus neemt. Ik ben net ieniemienie zegt ie dan, je bent zo schattig als je boos bent enz. Ik maak totaal geen indruk op hem wat ik wel vervelend vind.



Maar dan zit het dus sowieso al niet goed. Zeker als het al langere tijd niet lekker loopt mag hij wel oppassen met wat hij doet. En dan bedoel ik niet alleen jou slaan, maar ook dat gedoe met de bootschappen etc. Jou niet serieus nemen.



Hoe heb je zojuist eigenlijk gereageerd?
quote:belle1234 schreef op 23 februari 2012 @ 23:49:

[...]





Is dit een reden dan?? Je vriendin slaan omdat je schrikt?

Voor hem toch wel.



Daarom staat mijn zin er zoals hij er staat, dat híj een reden heeft. Niet dat die er is.
quote:gemini2011 schreef op 23 februari 2012 @ 23:34:

Was het stoeien? Schrok hij?



Als het een doelbewuste klap was, vind ik het wel erg ja.



Als ik boos ben (en wat geschrokken) omdat iemand tegen me aanstoot/ mijn affectie afwijst door zich om te draaien en mij per ongeluk pijn te doen met een melkpak zou ik misschien ook uit een soort van gekwetstheid/ boosheid/ schrik terugslaan. Zeker als ik al geirriteerd ben/ de ander geirriteerd op mij reageert.



Maargoed in zo'n situatie ben ik natuurlijk ook fout want ik zou dan niet meteen zo overtrokken hoeven te reageren. En als een vrouw een man stompt wordt dat toch vaak anders gezien dan als een man een vrouw stompt.

Meestal kunnen mannen emotioneel toch ook wat meer hebben? (of niet) dat ze niet meteen uit gekwetsheid terugslaan.



Tja kan deze situatie dus moeilijk beoordelen....(heb alleen OP gelezen btw)....even in de gaten houden of het vaker gaat gebeuren dus...behandeld hij je verder wel goed? (uit je OP komt hij een beetje denigrerend over maar dat kan momentopname zijn ofc :P)



(Oja, btw ik zou waarschijnlijk hetzelfde gereageerd hebben als jij in je OP.)
Alle reacties Link kopieren
hoe lang zijn juliie samen?
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat het ook gezellig met elkaar hebt. Gezellig kan je het met andere mensen ook hebben. Ik schrijf dit niet zo snel maar denk eens kritisch na over je relatie. Is er genoeg basis om ermee verder te gaan? Wil je zo verder gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:pombeertje schreef op 23 februari 2012 @ 23:31:

Ik was wat geirriteerd omdat ik liever niet wilde gaan maar hij vond dat dat moest. Ik kom thuis en hij pakt me bij mij kont ...



Ik moest huilen, hij deed het af alsof ik was begonnen, maar is dat ook zo?



Jij doet boodschappen terwijl je het niet nodig vindt, maar omdat het moet van jouw vriend



Volgens mij is dit geen goede vriend voor jou.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik wil hier op het forum niet uitgebreid reageren ivm herkenbaarheid. Ik herken echt heel veel uit je verhaal, misschien wil je met mij mailen. Ik heb net een vivamail aangemaakt, patricia1987viva@hotmail.com
Alle reacties Link kopieren
Oei dit klinkt gewoon niet goed. Je geeft zelf ook al aan dat een en ander blijft knagen en ik denk dat je maar beter naar je intuitie kunt luisteren.

Verder sluit ik me bij de woorden van Anouar aan, ik denk ook dat dit niet bij 1 keer blijft, ook gezien de manier waarop hij je behandelt.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
1 x slaan is 1x te veel.

Niet iedereen slaat als ie schrikt, geïrriteerd is, of wat dan ook. Waarom zou hij dan wel een legitieme reden hebben? En hoe lang je samen bent maakt ook niet uit, naar mijn idee.



1 x is gewoon 1 x teveel.



Je irritatie over zijn gedrag kan nooit een reden zijn om je te slaan. Niks kan dat zijn omdat er gewoon andere manieren zijn waarop het gros van de mensheid op exact dezelfde situatie zou reageren.



Trouwens het feit dat hij je min of meer dwong iets te gaan halen als je er geen zin in hebt, is ook al teken aan de wand in mijn ogen.



Dit zijn mijn 2 cents, maar meer nog wil ik je zeggen TO: ga niet schuiven met je grenzen. Luister naar jezelf en druk dit onbehagen en die (geestelijke/lichamelijke) pijn niet weg. Misschien opende je deze topic omdat je al bent gaan schuiven met je grenzen, omdat je niet meer heel goed voelt hoe erg het is als je lief je pijn doet. Want dat is het: erg. En gewoon niet iets waar je genoegen mee hoeft te nemen. En helaas, als hij nu laat zien dat dit zijn manier is om te (kunnen) reageren zal het weer gebeuren. Nee, niet alle mannen doe het weer. Hij kan het licht zien. Maar meer nog wijst zijn gedrag nu op zijn manier van omgaan-met en dat belooft niet veel goeds. Dit is geen incident, al lijkt dat het nu wel. Er komt weer een moment dat hij geirriteerder is dan anders, en ook dan zal je je hersenen kunnen pijnigen waar jij de mist in ging - om hopelijk tot de conclusie te komen dat je je dat 1) niet hoeft af te vragen want je veroorzaakt zijn gedrag niet en 2) dat je je gewoon veilig en jezelf wilt voelen met en bij je vriend.

Daar is ie voor bedoelt.

Dus vraag je af: voel ik me veilig? Vertrouwd? Is dit echt de eerste keer dat onheilspellends in de lucht hing, iets ongemakkelijks? Soms zie je achteraf meer van dat soor momenten, die blijkbaar niet op slaan uitmonden maar misschien heel naar of ongemakkelijk voelden? Ik wil je niks aanpraten, wie weet voel je je overal heel fijn en veilig bij m. Dat hoop ik en wens ik je echt toe. Maar wil je zeggen, luister echt naar jezelf, naar hoe je je voelt/voelde bij hem. Die gevoelens zijn echt precies goed en daar kun je op vertrouwen: ze wijzen je de weg in deze wirwar. Ik hoop dat je hier blijft schrijven, vanuit JOUW gevoel erover.



En nogmaals, niks wat hij deed heb jij veroorzaakt. Want er zijn tig mannen die je in exact dezelfde situatie NOOIT maar dan ook NOOIT hadden geslagen. Legio. Niet vergeten: liefde is gedrag, en degene slaan van wie je zegt te houden, is dus gewoon liefde-loos.



Knuf en blijf bij jezelf! Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 23 februari 2012 @ 23:55:

Hij dwingt, jij laat je dwingen. Dat is ongelijkheid.Eens. Hij heeft ideeen over wat jij wel en niet moet doen. In een relatie bepaal je in overleg wie wat doet. Daar zit geen moeten achter dat bestaat uit kiezen. Wanneer de klussen geklaard worden komt het moeten pas. (Jammer genoeg)



Hij heeft niet te bepalen en jij vindt het goed en staat toe dat hij bepaalt. Het duwen en de stomp zijn zoals ik het lees een bewijs van ongelijkwaardigheid ondanks dat het kan ogen als 'gelijk' niveau van elkaar benaderen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:pombeertje schreef op 23 februari 2012 @ 23:52:

Ik studeer en hij werkt. Normaal doe ik boodschappen (alles in 1 keer). Dus daarom vindt hij dat ik dat moet doen als er wat op is. Ik ben het er niet altijd mee eens, maar het kost me meer energie om daar over in discussie te gaan dan om de boodschappen te halen. Hij maakt daar rustig hele avond heisa over, en daar heb ik niet altijd zin in. Misschien dom, want daarmee bekrachtig ik zijn gedrag terwijl ik het eigenlijk niet vind kunnen.



En inderdaad, het loopt al langer niet lekker. Hebben hard aan gewerkt, gepraat en doen leuke dingen samen. Maar het blijft knagen. Vooral het dwingende is een probleem. Ik vrees dat ik te zachtaardig ben van karakter, hou niet van ruzie. Kunnen wel praten maar lijkt niet te helpen. Hebben het daarnaast ook gezellig samen.



Kenmerkend is dat hij mij wanneer ik boos ben niet serieus neemt. Ik ben net ieniemienie zegt ie dan, je bent zo schattig als je boos bent enz. Ik maak totaal geen indruk op hem wat ik wel vervelend vind.



Sommige mensen varen wel bij een relatie waarbij de ander wat dwingender is. Een vriendin van mij heeft een vriend die wij allemaal een boerenlul vinden die haar behandeld als huisvrouwtje ('heb je nog de was niet opgehangen?' 'ik wil niet dat je blablabla want hoge rekening') maar zij kan zijn opmerkingen beter pareren dan ik zou kunnen en vind het juist fijn dat ze door hem wat meer discipline heeft gekregen. En de huisvrouwtjes-rol vind ze ook niet erg. (alhoewel ik haar wel een saaie -en timidener- muts vind geworden sinds ze met hem heeft, maar goed daar ga ik niet over)



Maar er zijn ook mensen die niet wel varen bij zo'n relatie. En volgens mij ben jij daar een van. Zoek gewoon een vent die lief voor je is en je gelijkwaardig behandeld. Er zijn echt veel meer vissen in de zee.



En ik vraag me ook af hoe dit verder gaat lopen. Ergens klinkt ie ook wel een beetje als mijn ex (zeker met dat je niet serieus nemen en 'je bent zo schattig als je boos bent'). En met mijn ex had ik ook af en toe leuke tijden/ lieve kanten maar hij ging me wel slaan....

Bij de relatie na mij was het juist zijn vriendin die HEM sloeg (als ze bijv. het gay vond dat hij met zn benen over elkaar ging zitten) volgens zijn zeggen. Zij kon hem ook aan, hij adoreerde haar omdat ze dominanter was en hem aankom. Gewoon haar ding deed en haar mening durfde zeggen. Iets wat ik niet goed durfde (ik durfde hem niet goed boos te maken).

Ik kon hem niet aan, en door de wisselwerking tussen ons (dat ik ook maar dingen ging doen om hem niet boos te maken) werd het alleen maar erger.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pombeertje,



Nou durf ik te wedden dat hij wel een paar jaar ouder is dan jij zelf?



Het zal vast niet bij deze ene keer blijven..

Een man heeft geen enkele reden om een vrouw te slaan. In weze is hij de 'sterkere'. Dat mag niet, wettelijk gezien, nooit niet.



Hoelang zijn jullie al bij elkaar?



Ik ken dominante mannen en deze is er wel een. Zal je niet ver brengen in je leven maar daar moet je zelf achter komen.

Ik spreek jammer genoeg uit ervaring.

Respectloos is het om te slaan..uit te halen... of zelfs maar een vuist te maken tegen je geliefde..



sterkte..
Alle reacties Link kopieren
Hij dwingt je tot dingen die je niet wilt doen, neemt je niet serieus en heeft je doelbewust een stomp op de arm gegeven.



Wat wil je meer horen?



Deze man heeft geen greintje respect voor je... RUN.
Alle reacties Link kopieren
Het boodschappen "moeten" doen, daargelaten... ik vind de reacties nogal overtrokken. Ik heb ooit eenmaal mijn (toen) vriend (inmiddels man) een mep verkocht en vervolgens precies zo'n harde mep terug gekregen, zijn uitleg: "we zijn gelijk aan elkaar, dus wat je doet kan je terug verwachten. " We zijn inmiddels 16 jaar bij elkaar en het is voor ons allebei bij deze ene klap gebleven. Een klap van een man is niet altijd mishandeling.
Dat is een compleet andere situatie pimpel, niet te vergelijken met verhaal van TO
Alle reacties Link kopieren
quote:pombeertje schreef op 23 februari 2012 @ 23:52:

Kenmerkend is dat hij mij wanneer ik boos ben niet serieus neemt. Ik ben net ieniemienie zegt ie dan, je bent zo schattig als je boos bent enz. Ik maak totaal geen indruk op hem wat ik wel vervelend vind.





Dat is ook je probleem, hij HOEFT je niet serieus te nemen want het gaat links of rechtsom precies zoals hij het wil.



Nu zijn het nog relatief kleine problemen, brood, boter en misschien welke TV zender jullie kijken.

Stel je koop een huis met deze man, er komen kinderen en dan nog naar zijn pijpen moeten dansen, dat werkt niet he?



Hij moet een andere vrouw zoeken en jij een ander type man, leuker kan ik het niet brengen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:istar_ schreef op 23 februari 2012 @ 23:34:

[...]



Want?...omdat hij brood en brood nodig had en zij dat moest gaan halen!
quote:hollebollegijs schreef op 24 februari 2012 @ 06:55:

[...]





Dat is ook je probleem, hij HOEFT je niet serieus te nemen want het gaat links of rechtsom precies zoals hij het wil.



Nu zijn het nog relatief kleine problemen, brood, boter en misschien welke TV zender jullie kijken.

Stel je koop een huis met deze man, er komen kinderen en dan nog naar zijn pijpen moeten dansen, dat werkt niet he?



Hij moet een andere vrouw hulp zoeken en jij een ander type man, leuker kan ik het niet brengen.
de eerst klap is een daalder waard lijkt mij..als hij het nu al doet ( ongeacht de reden) weet je in ieder geval dat hij het in zich heeft.gezien zijn reactie merk ik op dat hij niet tot nauwelijks inlevingsgevoel heeft.hij heeft totaal geen respect voor je en gaat duidelijk over jouw persoonlijke grenzen heen.het is aan jou om te beslissen welke rol je wilt spelen in je relatie. de gelijkwaardige partner of de ondergeschikte rol. je leert hem hoe hij met je om moet gaan...kom voor jezef op en geef je macht niet weg.
Aan alle goede reacties die al gegeven zijn (ik hoop dat je er wat aan hebt en wat mee doet Pombeertje) wil ik nog één ding toevoegen.



Het is voor te stellen dat de klap in een reflex gegeven is. Maar als dat écht zo zou zijn, en jij hebt pijn/een blauwe plek, dan lijkt mij het een normale reactie dat je je wél schuldig voelt. Als ik van schrik mijn man een blauw oog zou slaan, zou ik me doodschuldig voelen en niet weten hoe snel ik ijs vor 'm zou moeten halen en hem de rest van de avond verwennen om het goed te maken. Ook al was het een ongelukje.

Aangezien ik deze reactie totaal mis in je post, durf ik wel te stellen dat het geen reflex was van je vriend. En dan zijn alle voorgaande posts over mishandeling en grenzen stellen heeeeel relevant.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt nogal als een holbewoner.... De vrouw moet boodschappen doen en als ze terug is wordt ze lekker in haar kont geknepen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die zo overheersend is en je belachelijk maakt als je boos bent, is sowieso al geen fijne vriend voor je. Zo te lezen walst hij compleet over je heen. Die klap is alleen maar het topje van de ijsberg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven