geslagen, hoe erg is het?

23-02-2012 23:31 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft mij geslagen (voor het eerst). Ik ben vooral verdrietig en weet niet wat goed wat ik ervan moet denken vandaar dat ik jullie mening vraag.



Ik was s avonds boodschappen doen omdat hij brood en boter moest hebben. Ik was wat geirriteerd omdat ik liever niet wilde gaan maar hij vond dat dat moest. Ik kom thuis en hij pakt me bij mij kont terwijl ik de boodschappen uitpak waarop ik een pak melk dat ik vast had tegen hem duwde (ik duwde hem dus van me af in een reflex maar had dat pak vast) en zei dat hij op moest houden (ik was wat feller dan ik normaal ben). Dat deed hem blijkbaar zeer want hij haalde direct uit met zijn vuist tegen mijn arm. Niet op volle kracht maar ook niet zachtjes. (Hij is vele malen sterker dan ik voor de duidelijkheid).



Ik moest huilen, hij deed het af alsof ik was begonnen, maar is dat ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Okee Pombeertje, je laatste post is glashelder. Bang dat hij idioot gaat doen als je wilt stopen, bang voor wat hij doet als hij hier mee leest.



Kop erbij houden en nu doorzetten.



Boektip: "de illusie van veiligheid- voortekenen en ontwikkeling van geweld tegen vrouwen in relaties"



http://www.bol.com/nl/p/n ... .html#product_description
Alle reacties Link kopieren
quote:anouar schreef op 24 februari 2012 @ 14:16:

Okee Pombeertje, je laatste post is glashelder. Bang dat hij idioot gaat doen als je wilt stopen, bang voor wat hij doet als hij hier mee leest.



Kop erbij houden en nu doorzetten.



Boektip: "de illusie van veiligheid- voortekenen en ontwikkeling van geweld tegen vrouwen in relaties"



http://www.bol.com/nl/p/n ... .html#product_descriptionIk wou net zeggen ja...Spreekt boekdelen!
Pombeertje, wegwezen. Hij zal nooit tevereden zijn hoe jij je ook naar hem voegt. Hij zal altijd weer iets nieuws verzinnen om te kunnen zeuren, te manipuleren en om de baas te spelen.

Er bestaan geen perfecte huisvrouwen, sterker nog er bestaan geen perfecte vrouwen en ook geen perfecte mannen ook al denkt hij dat hij het misschien wel is.



Neem iemand in vertrouwen en zorg ervoor dat je in ieder geval spullen van waarde, papieren, sieraden etc veilig stelt.
quote:h_l_g schreef op 24 februari 2012 @ 09:55:

Wat meten hier veel mensen met twee maten zeg.

Kun je dat even toelichten???

Ik vroeg me namelijk af wat je hiermee bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
Op een gegeven moment dacht ik dat ik maar gewoon moest berusten in mijn lot. Alsof ik mentaal gebroken was. TO, als jij die gedachte ooit krijgt, heb je het al te ver laten komen. Voorkom dat!



Enne... Thanks for the big hug Blinkie! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:-yazz- schreef op 24 februari 2012 @ 20:44:

Op een gegeven moment dacht ik dat ik maar gewoon moest berusten in mijn lot. Alsof ik mentaal gebroken was.

Zo iemand holt je mentaal wel uit, ja.

Dat je op een gegeven moment nog weinig mentale kracht over hebt. Onbewust ga je steeds meer 'accepteren'. Dan heb ik het nog niet eens over geslagen worden maar andere aspecten die ook geenszins deugen. Dat je maar probeert daarmee te leven want hé, hij ramt je toch (nog) niet een hoek in dus dan valt het allemaal nog best mee. Houd je jezelf dan voor. Dat is voor mij ook al best een vorm van dat zo iemand een vorm van 'brainwash' op je heeft uitgevoerd. Op dat moment besef je dat volgens mij helemaal niet eens. Het gaat zo geleidelijk. Ik kon er pas uitstappen op het moment dat hij daadwerkelijk zijn handen tegen mij niet meer thuis hield. Letterlijk wakker geslagen?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Hij zocht een reden om boos te zijn, hij lijkt de irritatie op te zoeken.



En jij vindt het prima, zolang je maar niet de discussie aan hoeft te gaan. Kom op zeg, word je hier nu echt gelukkig van? Zo nee, dan moet je gaan voordat het erger wordt.



En ja, misschien is dit de man van je leven, ga je van niemand zoveel houden als van hem, en blijf je altijd denken; "wat als"..



Maar dan heb je wel je eigenwaarde en vrijheid terug, kun je sterker worden. Of het nu bewust was of niet, het gaat gigantisch fout tussen jullie en alleen dat al moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pombeertje schreef op 23 februari 2012 @ 23:31:

Ik kom thuis en hij pakt me bij mij kont terwijl ik de boodschappen uitpak waarop ik een pak melk dat ik vast had tegen hem duwde (ik duwde hem dus van me af in een reflex maar had dat pak vast) en zei dat hij op moest houden (ik was wat feller dan ik normaal ben). Dat deed hem blijkbaar zeer want hij haalde direct uit met zijn vuist tegen mijn arm. Niet op volle kracht maar ook niet zachtjes. (Hij is vele malen sterker dan ik voor de duidelijkheid).





Eh, sorry, maar iemand duwen met een pak melk doet geen pijn. Hij werd afgewezen door jou, dat is waarom hij sloeg.



Get out.
Alle reacties Link kopieren
pombeertje heel veel sterkte.

idd wegwezen daar...slaan is not done!!!!
Alle reacties Link kopieren
Zonder ook maar een letter van je OP te hebben gelezen; afgaande op de topic-titel: heel erg!!!!!!! Slaan (fysieke mishandeling) in een relatie is NOOIT ok! (psychische mishandeling overigens ook niet).
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik begin me steeds meer te realiseren dat mijn vriend in bepaalde opzichten een botte eikel is. (hoewel niemand alleen maar goed of fout is). Als ik het uit zou maken (heb nog niets gedaan), ben ik dood voor hem. We hebben gelukkig geen kinderen, maar wel honden. Hij zegt ze liever op marktplaats te zetten dan mij te gunnen. En ik wil ze echt niet kwijt. Ik kan voorlopig ook nergens heen. (zie andere topic). Mijn ouders/familie steunen hem. Mijn vriendinnen wonen op kleine kamertjes en ver weg.



Ik doe mijn best om een baan te vinden, af te studeren en een goedkoop huisje/flatje te vinden. Tot die tijd kan ik niet anders dan er het beste van maken. Hij is niet meer agressief geweest trouwens dus het is te doen (slaan was 1e keer, agressieve houding heeft hij vaker). Op de lange termijn holt het me wel uit. Maar uiteindelijk komt het goed, daar heb ik wel vertrouwen in.
Alle reacties Link kopieren
Wie niet 'sterk' is, moet slim zijn.

Zorg dat jij je zaakjes op orde krijgt, zodat je zonder iets te zeggen weg kunt mét de honden als hij niet thuis is.

Dus..zorgen voor andere woonruimte met desnoods wat spullen van de kringloop en je belangrijke papieren en als dat allemaal klaar is, wacht je tot hij weg is en dan vertrek je met je beestjes.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:dolores007 schreef op 24 februari 2012 @ 15:40:

[...]



Kun je dat even toelichten???

Ik vroeg me namelijk af wat je hiermee bedoelde.Als je het topic (en de reacties) 'hoe maak ik het goed?" naast dit topic legt, het meten met twee maten wel heel erg duidelijk is.
Maar dames, waarom vinden jullie het niet erg dat pombeertje haar vriend met een objekt weg duwt? Dat is ook geweld. Ze reageren beiden agressief. Vandaar dat ik kan begrijpen dat hig zegt dat er met twee maten gemeten wordt:



100 posts tegen de holbewoner van een man, maar geen enkele die zich afvraagt waarom pombeertje agressief reageert.
Waarom steunen jouw ouders hem?
quote:kadanz schreef op 29 februari 2012 @ 11:51:



100 posts tegen de holbewoner van een man, maar geen enkele die zich afvraagt waarom pombeertje agressief reageert.Paar keer geschreven hoor, dat vrouwen ook niet horen te slaan etc..
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, dat wás al aangehaald.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Star schreef op 29 februari 2012 @ 11:53:

[...]





Paar keer geschreven hoor, dat vrouwen ook niet horen te slaan etc..Maar toch is volgens het gros hij de hork en moet zij maar van hem weggaan.
quote:kadanz schreef op 29 februari 2012 @ 11:56:

[...]



Maar toch is volgens het gros hij de hork en moet zij maar van hem weggaan.Nou ja ik vind het ook best horkerig als een vent niet zijn eigen brood en boter kan halen.
Star, daar ben ik het mee eens op zich, maar als de taakverdeling zo is dat haar vriend werkt en zij voor de boodschappen zorgt, dan kan ik met voorstellen dat je als vriend chagrijnig wordt als er geen ontbijt is voor de volgende ochtend. Zo erg is het dan ook niet om te zeggen: joh, je bent het brood vergeten, ga het eens effe halen.



Dat zegt mijn vriendin ook tegen mij!
Alle reacties Link kopieren
Wat jij wil, dan is zij de hork en moet hij bij háár weggaan.

Wat doet het ertoe. De bottom line is dat dit niet gaat werken en dat ze beter uit elkaar gaan.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 29 februari 2012 @ 12:14:

Wat jij wil, dan is zij de hork en moet hij bij háár weggaan.

Wat doet het ertoe. De bottom line is dat dit niet gaat werken en dat ze beter uit elkaar gaan.Ohlala shahla, mag ik geen tegengeluid laten horen, het werd aardig eenzijdig hier. Hoe kun jij aan de hand van 3 posts zeggen dat een relatie niet gaat werken?
Alle reacties Link kopieren
Ik reageerde lichamelijk (dat pak melk) omdat ik heel geirriteerd was en omdat ik met woorden niet serieus werd genomen. Echt agressief was ook het ook niet te noemen maar dat is voor jullie natuurlijk lastig te beoordelen vanachter de pc.



Mijn vriend heeft ook zeker een lieve kant. Maar realiseer mij steeds meer dat wij op veel punten niet bij elkaar passen. Mijn ouders zien vooral zijn goede kanten. Zij zien niet hoe hij ook kan zijn. Ze zijn blij dat ik aan de man ben. Als hij me sloeg, dan zal ik dat wel verdiend hebben enz.



Ik wil het inderdaad netjes en volwassen oplossen en daar ben ik best toe in staat. Alleen hij niet, hij wordt dan rond uit vals (kinderachtig). Hij wil alle spullen houden, het huis, dieren enz. Terwijl alles van ons samen is, samen betaald ed. Het is eerder uitgeweest en dan valt er niet met hem te praten. Maar ik wil ook geen hork zijn.
quote:pombeertje schreef op 29 februari 2012 @ 12:57:

Ik reageerde lichamelijk (dat pak melk) omdat ik heel geirriteerd was en omdat ik met woorden niet serieus werd genomen. Echt agressief was ook het ook niet te noemen maar dat is voor jullie natuurlijk lastig te beoordelen vanachter de pc.

Dat is doorgaans de reden waarom er lichamelijk gereageerd wordt: onmacht, irritatie, woede. Jouw vriend had je absoluut niet mogen slaan, net zoals jij hem niet weg had mogen douwen met een voorwerp. Twee problemen dus.quote:Mijn vriend heeft ook zeker een lieve kant. Maar realiseer mij steeds meer dat wij op veel punten niet bij elkaar passen. Mijn ouders zien vooral zijn goede kanten. Zij zien niet hoe hij ook kan zijn. Ze zijn blij dat ik aan de man ben. Als hij me sloeg, dan zal ik dat wel verdiend hebben enz.Als je ouders echt zo denken, dan heb je niet veel aan ze. Maar wat ik me afvraag is of jij zelf overtuigd bent van het feit dat fysiek geweld altijd fout is in een relatie.quote:Ik wil het inderdaad netjes en volwassen oplossen en daar ben ik best toe in staat. Alleen hij niet, hij wordt dan rond uit vals (kinderachtig). Hij wil alle spullen houden, het huis, dieren enz. Terwijl alles van ons samen is, samen betaald ed. Het is eerder uitgeweest en dan valt er niet met hem te praten. Maar ik wil ook geen hork zijn.Waarom ben je nog steeds bij hem? En waarom reageert hij zo defensief? Is het een karaktertrek, of zit de relatie wat ingewikkelder in elkaar dan het op het eerste gezicht lijkt? En wat bedoel je met 'ik wil ook geen hork zijn'?
Alle reacties Link kopieren
quote:pombeertje schreef op 23 februari 2012 @ 23:52:

Ik studeer en hij werkt. Normaal doe ik boodschappen (alles in 1 keer). Dus daarom vindt hij dat ik dat moet doen als er wat op is. Ik ben het er niet altijd mee eens, maar het kost me meer energie om daar over in discussie te gaan dan om de boodschappen te halen. Hij maakt daar rustig hele avond heisa over, en daar heb ik niet altijd zin in. Misschien dom, want daarmee bekrachtig ik zijn gedrag terwijl ik het eigenlijk niet vind kunnen.



OK dus hij werkt jij bent aan de studie. Hoe zit dat met de kostenverdeling? Wie betaalt de rekeningen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven