gevoelens ruim 25 jaar oudere instructeur

27-02-2015 11:57 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Ik heb lang getwijfeld maar toch besloten eens te kijken wat andere ervan denken/vinden.

Ik sta sinds een paar maanden met mijn paard op een stalling (mijn dochter rijd hier al 2 jaar) om hem te laten inrijden/doorrijden en dan zelf aan de slag te gaan..

Hij heeft gewoon een eigen vaste plek maar hier was het erg lastig om hem als jong paard te beleren vandaar de keuze hem naar een stal met bak en goede instructeurs te verhuizen totdat hij de basis goed beheerst..

Nu heb ik dus gevoelens gekregen voor mijn instructeur/eigenaar.. Ik ben er zelf een beetje over in de war geraakt, hij is veel ouder en heeft naar mijn weten nooit een relatie gehad.. Er is iets iets in hem wat mij heeel erg triggert.. De gevoelens waren er in 1 keer. Ik heb 2 kinderen en we hebben 2 verschillende levens en zitten in totaal verschillende fases van ons leven.. Toch krijg ik dat niet aan mijn verstand gebracht.. Inmiddels merk ik dat ik er niet echt meer gelukkig mee ben, het houd me de hele dag bezig. Ik zou het graag aan hem vertellen zodat ik het kwijt ben maar aangezien ik hem niet super goed ken zit ik er niet op te wachten dat de volgende dag de mensen op stal op de hoogte zijn. Bang dat hij me voor gek verklaard! Heb 2 kinderen, dat is voor sommige mannen ook een struikelblok. Ik zie hem iedere dag en denk dat hij geen idee hiervan heeft. Hij is met iedereen heel sociaal, soms staan we samen in een stal voor het een of ander en denk ik zou hij het het aanvoelen? Heb dan toch weer het idee van niet.. Hij is niet de "prins" waar elke vrouw voor zou vallen maar ik val dan ook op hoe een persoon is en of ik gevoelens heb en een klik. Dan is de persoon vanzelf mooi voor mij. En ja hij woont bij zijn moeder of zijn moeder bij hem?! Dit is waarschijnlijk omdat het op 1 terrein ligt en het altijd samen gerund is. Het is vast weer een cliche verhaal maar toch benieuwd wat jullie zouden doen..
Hoe weet je zeker dat hij nooit een relatie heeft gehad?



Er kán van alles zijn, van homo tot autist of compleet ongeschikt voor relaties, maar het hoeft natuurlijk niet. Het kan ook zo zijn dat hij in het vraag en aanbod geheel toevallig nooit echt een match gevonden heeft, of dat hij er nooit echt naar op zoek was. Dus ik zou gewoon eens kijken of je wat meer contact kunt krijgen. Je hebt niks te verliezen
Ah, TO! Ga er gewoon voor. Straks ben je oud en dan denk je: had ik maar...

Als je niets doet zal je nooit weten of het wat kan worden tussen jullie. Misschien passen jullie wel erg goed. Succes.
quote:leann82 schreef op 27 februari 2015 @ 14:52:

[...]





Dat is ook wel mijn angst. Mensen hebben altijd snel een (ver) oordeel en mening. Zeker als ze je niet goed kennen.



Ja en zeker op zo'n stal kan dat dan je plezier goed verpesten. Anderzijds moet je er uiteraard maling aan hebben.

Hoor je nooit wat via via over hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:leann82 schreef op 27 februari 2015 @ 14:52:

[...]





Dat is ook wel mijn angst. Mensen hebben altijd snel een (ver) oordeel en mening. Zeker als ze je niet goed kennen.Maar jij hebt toch ook een oordeel over deze man die je niet goed kent? Weliswaar een gunstig oordeel, maar toch nog een oordeel. Ga het gesprek losjes met hem aan en zet het uit je hoofd dat je hem mee uit moet vragen. Doel is hem beter leren kennen en kijken of wat je voelt ook echt ergens op gestoeld is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 27 februari 2015 @ 15:59:

[...]





Maar jij hebt toch ook een oordeel over deze man die je niet goed kent? Weliswaar een gunstig oordeel, maar toch nog een oordeel. Ga het gesprek losjes met hem aan en zet het uit je hoofd dat je hem mee uit moet vragen. Doel is hem beter leren kennen en kijken of wat je voelt ook echt ergens op gestoeld is.Gesprekken heb ik ook geen moeite mee, over de paarden of over gewone alledaagse dingen praten we wel. Ik ben op zich een makkelijke type in omgang met mensen spontaan enzo. (Een beetje net zo als hij) Alleen verdere iets wat persoonlijke gesprekken zitten er niet in. Was aan het denken als mijn paard straks verder is hem te vragen mee buiten te gaan rijden.. Dan ben je een beetje aangewezen op elkaar. Maar dat doet hij met andere ook niet.. Behalve met les klanten. Dus tja of hij daarvan afwijkt..
Alle reacties Link kopieren
En het feit dat ik veeeeel jonger ben maakt mij ook onzeker. Hij zal het helemaal niet verwachten of geloven. Daarom zal hij het misschien ook niet opmerken.
Hoe oud is je dochter?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 16:24:

Hoe oud is je dochter?12
Kan je die niet met haar vriendinnen inschakelen om erachter te komen of hij ergens een vrouw/man heeft zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:leann82 schreef op 27 februari 2015 @ 16:17:

[...]

Gesprekken heb ik ook geen moeite mee, over de paarden of over gewone alledaagse dingen praten we wel. Ik ben op zich een makkelijke type in omgang met mensen spontaan enzo. (Een beetje net zo als hij) Alleen verdere iets wat persoonlijke gesprekken zitten er niet in. Was aan het denken als mijn paard straks verder is hem te vragen mee buiten te gaan rijden.. Dan ben je een beetje aangewezen op elkaar. Maar dat doet hij met andere ook niet.. Behalve met les klanten. Dus tja of hij daarvan afwijkt..



Waarom gebeurt dat niet dan, persoonlijker gesprekken? Hij neemt duidelijk geen initiatief. Zo onzeker kan een man echt niet zijn, dat hij een in zijn ogen leuke vrouw laat lopen. Zo wel, dan heeft hij zoals ik eerder al zei, een serieus probleem.



En jij neemt ook geen initiatief, uit onzekerheid zeg je, maar mijn ervaring is dat ik in zo'n situatie meestal ergens (onbewust) wel aanvoelde dat dat niet gepast of gewenst was. Dus: eigenlijk misschien wel heel logisch en terecht, dat je daar onzeker over bent. Want als hij geen blijk geeft van de wens tot dieper contact, en dat naar jou toe uitstraalt zodat jij ook geen initiatief neemt, dan zit het er inderdaad niet in. En zou een poging van jou inderdaad tot afwijzing kunnen leiden.



Maar goed, ik ben er niet bij geweest, dus misschien zit ik er helemaal naas. Is het simpelweg niet in hem opgekomen om jou als mogelijke interessante partner te zien en moet iemand het eerste voorzetje geven. Ik hoop het oprecht voor je!
Alle reacties Link kopieren
Wat Aureel zegt zit ook wel wat in. Jij bent als je van '82 bent een jaartje of 33 en hij 57. Misschien voor hem ongepast om met je aan te pappen.



Maar wie weet...misschien zit het er wel in en daar kom je achter als je het risico neemt. Niet eerder.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Dan zou het voorzetje dus echt van mij moeten komen zodat hij wel merkt dat er wellicht meer gevoel bij zit dan een gezellig praatje. Maar ik wil het niet dik er boven op leggen. En wil ook gewoon nog zonder rot gevoel daar komen. Ik heb er al eens aangedacht om toch een andere stal te kiezen en hem dan eerlijk te zeggen waarom. Maar goed dat is mooi bedacht maar in de praktijk zou ik dat toch weer niet durven.. Ik zal toch moed bij elkaar moeten rapen en iets meer durven zeg maar..
quote:leann82 schreef op 27 februari 2015 @ 17:06:

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Dan zou het voorzetje dus echt van mij moeten komen zodat hij wel merkt dat er wellicht meer gevoel bij zit dan een gezellig praatje. Maar ik wil het niet dik er boven op leggen. En wil ook gewoon nog zonder rot gevoel daar komen. Ik heb er al eens aangedacht om toch een andere stal te kiezen en hem dan eerlijk te zeggen waarom. Maar goed dat is mooi bedacht maar in de praktijk zou ik dat toch weer niet durven.. Ik zal toch moed bij elkaar moeten rapen en iets meer durven zeg maar..Vraag eens naar vakantieplannen voor de zomervakantie ofzo. En vraag dan door of hij alleen gaat. Bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 16:33:

Kan je die niet met haar vriendinnen inschakelen om erachter te komen of hij ergens een vrouw/man heeft zitten?Nee ik weet dat hij nu echt alleen is..
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 17:08:

[...]





Vraag eens naar vakantieplannen voor de zomervakantie ofzo. En vraag dan door of hij alleen gaat. Bijvoorbeeld.Hij gaat nooit op vakantie. Hooguit een dagje weg met de paarden ergens waar je mooi kan buitenrijden
En, wat zijn je plannen nu? Ga je actie ondernemen?
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 16:33:

Kan je die niet met haar vriendinnen inschakelen om erachter te komen of hij ergens een vrouw/man heeft zitten?Die oude man waar zij op valt, is bijna 60. Laat haar dochter er lekker buiten. Ik kan me herinneren dat de moeder van een vriendje van me (die moeder was eind dertig en die man ergens in de 60) een relatie kreeg met een bejaarde man en dat hij zich rot schaamde dat zijn moeder met een opa ging. Hij was er heel ongelukkig mee.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch luchtig zeggen dat je (vandaag/morgen/concrete datum) een buitenrit gaat maken en vragen of hij ook zin heeft? Het hoeft niet meteen een date te zijn. Aan zijn reactie "Nee, geen tijd" of "Nee, ander keertje" merk je vanzelf of hij meer met je wil omgaan. Zeker met zo'n grote gemeenschappelijke hobby kan de drempel juist veel lager zijn. Ik zou hem, vanwege jullie zakelijke relatie, niet zo snel vragen of hij 'een keer' wat wil drinken.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 27 februari 2015 @ 21:17:

Je kunt toch luchtig zeggen dat je (vandaag/morgen/concrete datum) een buitenrit gaat maken en vragen of hij ook zin heeft? Het hoeft niet meteen een date te zijn. Aan zijn reactie "Nee, geen tijd" of "Nee, ander keertje" merk je vanzelf of hij meer met je wil omgaan. Zeker met zo'n grote gemeenschappelijke hobby kan de drempel juist veel lager zijn. Ik zou hem, vanwege jullie zakelijke relatie, niet zo snel vragen of hij 'een keer' wat wil drinken.





Ik was daar inmiddels ook al over aan het denken. Dat is inderdaad wel luchtig om te doen. Hij rijd prive niet snel meer paard maar het is zeker het proberen waard. Zal ik alleen nog geduld moeten hebben want hij vind het nog niet verantwoord dat ik zelf al naar buiten ga met mijn eigen paard gezien zijn felle karakter en jonge leeftijd. En kan moeilijk vragen of ik dan een paard van hem kan lenen.. Misschien gaat hij de eerste keer wel mee naar buiten om te kijken of het wel goed verloopt. Dat zou natuurlijk ideaal zijn

Dan zou ik de komende maanden vooral geduld moeten hebben..
Alle reacties Link kopieren
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 27 februari 2015 @ 20:22:

En, wat zijn je plannen nu? Ga je actie ondernemen?





Ik denk dat ik maar het beste moment moet afwachten. Tot indd met een eventuele buitenrit.

Het is wel erg lastig met zoveel gevoelens in je lijf haha en iemand die je zovaak ziet.
Hoe moeilijk is het nu om als iemand met een paard een gesprek met een paardenman aan te gaan? Binnenkort Indoor Brabant. Welke discipline vindt hij interessant? Problemen over het rijden beginnen, problemen met je houding, kan je even meekijken? Hengstenkeuring is geweest, is hij er geweest, heeft hij nog wat leuks gezien? Enz enz enz.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:leann82 schreef op 27 februari 2015 @ 21:34:

[...]

Ik denk dat ik maar het beste moment moet afwachten. Tot indd met een eventuele buitenrit.

Het is wel erg lastig met zoveel gevoelens in je lijf haha en iemand die je zovaak ziet.



Tjonge. Zoveel adviezen en dit is je conclusie?



Dat zal lekker opschieten dan.
Je bent wel erg afwachtend. Waar ben je bang voor? Gepraat in de stal door anderen over jou/jullie, dat gebeurt waarschijnlijk toch wel waarom is dit zo beladen voor je? Als hij je afwijst en je kan er niet mee omgaan kan je altijd nog vertrekken.

Ik snap niet dat je zo moeilijk doet, het is niet zo dat dit de enigste plaats is waar je jouw paard kan stallen zoals je zelf al zegt. Je kan wel afwachten en blijven hangen in het zwelgen van een verliefdheid, dat is natuurlijk lekker veilig en makkelijk maar het brengt je geen steek verder, het enigste wat blijft is dat je mag leven in een fantasie en what if wereld. Als dat voor jou goed is vooral blijven doen maar ik zou het verschrikkelijk vinden om telkens met het gevoel te leven geen actie te durven ondernemen vanwege angst.



Meid, ga er toch voor, wat heb je te verliezen? Vrij weinig toch! Ik denk dat je op dit moment een grotere verliezer bent door niks te doen.



Vraag hem mee naar een beurs, drankje met z'n tweeen om een probleem te bespreken zodat je tijdens dat gesprek wat persoonlijker kan worden of wat voor iets ook bij jullie past zodat je meer duidelijkheid krijgt wat betreft het gevoel dat je hebt.



Grijp je kansen en doe iets met dit mooie gevoel



Owja en dat hij veel ouder is en samen met zijn moeder een bedrijf runt/daarbij woont, dat kan misschien later complicaties geven maar dat hoeft helemaal niet. Ga er gewoon voor en laat die beren en negatieve angstgedachten je niet tegenwerken.
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 27 februari 2015 @ 22:46:

Hoe moeilijk is het nu om als iemand met een paard een gesprek met een paardenman aan te gaan? Binnenkort Indoor Brabant. Welke discipline vindt hij interessant? Problemen over het rijden beginnen, problemen met je houding, kan je even meekijken? Hengstenkeuring is geweest, is hij er geweest, heeft hij nog wat leuks gezien? Enz enz enz.Gesprekken over paarden, rijtechnische dingen enz zijn inderdaad niet moeilijk. Hierover praten we ook gewoon. Maar vind het wel moeilijker een persoonlijk gesprek aan te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven