goed gedaan?

22-05-2015 12:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven. Al tijden doet mijn buuf ineens heel koel en afstandelijk. Sterker nog, ze groet me niet eens meer als ik niets zeg. Doet alsof ik lucht ben. Voor die tijd was het anders. Dan maakten we nog weleens een praatje enz. Ze is zelfs eens op de koffie geweest in het begin. Alles pais en vree.

En ineens was het over. Ik kreeg de indruk dat ze zich nogal ergerde aan bepaalde dingen, zoals onkruid dat van onze tuin in de hare groeit, gezien het feit dat alles door haar vriend zo dicht mogelijk is getimmerd nu. Beetje passief agressief dus , Maar goed, ik heb nooit problemen met anderen, dus wilde me er niet druk over maken.

Totdat ik merkte dat IK er last van kreeg. Het is heel vervelend om naar buiten te stappen tegelijk met je buurvrouw en ze doet geen mond open.



Vanmorgen was ze buiten, dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Gevraagd of ze boos was om iets, dat ze dat dan gewoon uit moet spreken, geen probleem. Spreek het uit. Nee, er was niets. Ze was gewoon op zichzelf, sommige mensen lagen haar beter dan andere, ze had het druk enz. Alles met een zeer gesloten, koele houding, maar toch netjes.



Ik voelde me beter achteraf, nu ik het heb uitgesproken. Gezegd dat het fijn is als je naast elkaar woont, elkaar toch in elk geval normaal gedag kunt zeggen. Prima., leven en laten leven. Wat vinden jullie? Heb ik er goed aan gedaan om eindelijk iets te zeggen?



Ik merkte namelijk dat ik haar vanmorgen met opzet straal voorbij liep zonder mijn mond open te doen en zo ben ik niet en wil ik niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Houd de eer vooral aan jezelf en groet haar netjes als je haar ziet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je buren waar je feitelijk geen last van hebt een gratis lesje omgangsvormen cadeau doen vind ik niet heel positief
Alle reacties Link kopieren
Belle, dat doe ik al heel lang. Maar het is heel vervelend als er dan amper reactie terugkomt. We komen elkaar best vaak tegen. En nu met het mooie weer helemaal. Met alle buren kan ik verder goed opschieten. Met haar eerst ook. De verandering is daarom opvallend. En voor het eerst besloot ik om ook niets meer te zeggen, maar dat druist in tegen wie ik ben. Ik ben trots dat ik me heb uitgesproken. Nu zorgen dat ik mezelf blijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 22 mei 2015 @ 12:39:

Je buren waar je feitelijk geen last van hebt een gratis lesje omgangsvormen cadeau doen vind ik niet heel positiefIk heb haar gewoon gevraagd of ze ergens boos om was. Meer niet. En ook nog even over een koetjesenkalfjes onderwerp gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Belle, jouw quote is ook toepasselijk.
quote:lila01 schreef op 22 mei 2015 @ 12:41:

[...]





Ik heb haar gewoon gevraagd of ze ergens boos om was. Meer niet. En ook nog even over een koetjesenkalfjes onderwerp gesproken.Zelf weten. Je vraagt of je er goed aan hebt gedaan, ik geef je aan waarom het mij niet zou weten te bekoren
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft het niets met jou te maken, maar is er iets met haar persoonlijk dat ze liever niet wil delen. Je hebt het haar gevraagd, nu gewoon vriendelijk blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel hoe vervelend het is als iemand je zo behandelt, hoor. Ik had een paar jaar geleden ook zo iemand in mijn omgeving die structureel haar hoofd wegdraaide als ik haar tegenkwam, hoe vriendelijk ik haar ook gedag zei. Geen idee wat haar probleem was of wat ik verkeerd had gedaan. Op een gegeven moment ben ik ook gestopt met groeten, maar ergens vond ik dat wel raar aangezien het toch iemand is die je min of meer kent en met wie je, voor zover je weet, nooit problemen hebt gehad. Ik kwam haar op de een of andere manier ook echt overal tegen en dat voelde erg ongemakkelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
En ineens was het over. Ik kreeg de indruk dat ze zich nogal ergerde aan bepaalde dingen, zoals onkruid dat van onze tuin in de hare groeit, gezien het feit dat alles door haar vriend zo dicht mogelijk is getimmerd nu. Beetje passief agressief dus



Gevraagd of ze boos was om iets, dat ze dat dan gewoon uit moet spreken, geen probleem. Spreek het uit. Nee, er was niets.



veel mensen zijn erg slecht in communiceren, in assertief gedrag.



dus misschien heb jij idd gelijk in het idee dat ze last van jou hadden en heeft ze niet de sociale vaardigheden om dit aan te kaarten.



ik zou dan in zo'n geval niet vragen of er iets is, dat is veel te direct voor iemand met zulke gebrekkige sociale v's.



dus wat zachter brengen - vertellen dat je het leuk vindt als er goed contact met de buren is, dat jij je soms zorgen maakt of alle onderlinge betrekkingen goed zijn, of je niet ongemerkt overlast bezorgd, bla bla, je praat over iets ander leuks, gezellig grapje en dan vraag je terloops hé dat onkruid, hebben jullie daar last van, mijn partner en ik dachten van de week zullen we het weghalen, als je last hebt van dit of iets anders? et cetera.



je kan natuurlijk ook denken FY en het er verder bij laten...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op zich wel goed dat je er over gesproken hebt, maar ik vraag me af of de manier waarop juist is. Meteen beginnen te vragen of iemand boos is en sommeren dat diegene dat direct moet uitspreken is niet zo effectief. Ik zou wel gedag blijven zeggen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik het hier een beetje verkeerd opgeschreven.

Ik heb netjes gevraagd: zeg buuf, wat ik je wilde vragen. Is er iets? Ben je boos over iets? Dan hoor ik het graag. Ik kreeg die indruk en ik ben iemand die graag dingen direct uitspreekt.

Buuf: nee hoor, ik ben gewoon graag op mezelf. Ik heb het druk en geen behoefte aan meer contacten.

Ik: ja, niets mis mee toch? en nog wat van die dingen gezegd.

Daarna ik: fijn weekend

Buuf: ja, jullie ook.
Alle reacties Link kopieren
Was er ten tijde van die verandering ook een verandering in haar relatie? Dat lijkt me logischer dan jouw onkruid.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 22 mei 2015 @ 13:24:

Volgens mij heb ik het hier een beetje verkeerd opgeschreven.

Ik heb netjes gevraagd: zeg buuf, wat ik je wilde vragen. Is er iets? Ben je boos over iets? Dan hoor ik het graag. Ik kreeg die indruk en ik ben iemand die graag dingen direct uitspreekt.

Buuf: nee hoor, ik ben gewoon graag op mezelf. Ik heb het druk en geen behoefte aan meer contacten.

Ik: ja, niets mis mee toch? en nog wat van die dingen gezegd.

Daarna ik: fijn weekend

Buuf: ja, jullie ook.En na dit gesprekje groet jij ook niet meer??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Prima toch, misschien was ze zich niet bewust van haar botte gedrag en misschien ook wel maar weet ze nu dat jij het ook opgemerkt hebt, als haar echt iets dwarszit dan heb je jezelf meer benaderbaar gemaakt gemaakt.

Soms is communicatie zo simpel
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 22 mei 2015 @ 13:24:

Volgens mij heb ik het hier een beetje verkeerd opgeschreven.

Ik heb netjes gevraagd: zeg buuf, wat ik je wilde vragen. Is er iets? Ben je boos over iets? Dan hoor ik het graag. Ik kreeg die indruk en ik ben iemand die graag dingen direct uitspreekt.

Buuf: nee hoor, ik ben gewoon graag op mezelf. Ik heb het druk en geen behoefte aan meer contacten.

Ik: ja, niets mis mee toch? en nog wat van die dingen gezegd.

Daarna ik: fijn weekend

Buuf: ja, jullie ook.



zij dus niet en deze aanpak is echt te direct voor iemand zonder assertieve vaardigheden...



zij gaat dus lopen schemeren, dwz er omheen kletsen /komt met een uitvlucht.



als haar relatie uit was ofzo, zoals iemand hier suggereert, dan is er een andere reactie: verdrietig koppie bv en een zielig halo.



maar directe negeerstand is m.i. passief agressief - zij is kwaad maar wil / kan dat niet uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 22 mei 2015 @ 14:17:

Prima toch, misschien was ze zich niet bewust van haar botte gedrag en misschien ook wel maar weet ze nu dat jij het ook opgemerkt hebt, als haar echt iets dwarszit dan heb je jezelf meer benaderbaar gemaakt gemaakt.

Soms is communicatie zo simpel







Dank je.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 22 mei 2015 @ 13:59:

[...]





En na dit gesprekje groet jij ook niet meer??Hoe kom je daar nou bij?? Tuurlijk groet ik gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 22 mei 2015 @ 15:17:

[...]





maar directe negeerstand is m.i. passief agressief - zij is kwaad maar wil / kan dat niet uitspreken.



Yep, zo voelt het inderdaad al een tijdje. En passief-agressief is hoe dan ook ook agressief. Dus probeerde ik een opening te vinden.

Niet meer en niet minder.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij een prima zet, TO.
Alle reacties Link kopieren
Dank je zomaardus. Ik wist ook niet hoe ik het anders moest aanpakken. Onze tuinen grenzen aan elkaar, gezamenlijk pad, het wordt wel heel vervelend als je zo met elkaar om moet gaan. Ik hoef en wil verder helemaal niets hoor. Ik respecteer haar grenzen.
quote:lila01 schreef op 22 mei 2015 @ 18:39:

[...]





Hoe kom je daar nou bij?? Tuurlijk groet ik gewoon.Hoe? Uit je OP natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:shift.delete schreef op 22 mei 2015 @ 20:10:

[...]



Hoe? Uit je OP natuurlijk.Dat was voor het gesprek en de reden dat ik erover ben begonnen met haar. Ik groet normaal gesproken altijd vriendelijk en zal dat blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
Je had vanochtend dat gesprek en je liep haar vanochtend straal voorbij zonder te groeten???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven