Goede vriendin krijgt relatie met mijn schoonvader

24-08-2016 22:08 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (26) zit met een rotgevoel wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben en begrijp ook niet zo goed waar het vandaan komt.

Een hele goede vriendin (35) van mij is sinds kort heel close met mijn schoonvader (50). Ze hebben allebei net een relatie achter de rug en die vriendin heeft haar relatie verbroken voor mijn schoonvader.



Dat ze het goed kunnen vinden vind ik opzich hardstikke leuk en ik gun ze ook alle geluk van de wereld, maar ik heb er even dieper over na zitten denken. Ik en mijn vriend willen binnenkort aan kinderen beginnen. Nu weet ik dat die vriendin ook heel graag ooit kinderen zou willen.

En dan komt bij mij een vervelend gevoel naar boven. Ik zou graag willen dat mijn schoonvader een leuke opa wordt voor zijn kleinkinderen en dan niet zelf nog in de poepluiers zit.



Begrijp me niet verkeerd, ik kan er niks aan veranderen als dat zou gebeuren. Maar ik zou het echt niet tof vinden.



Is het raar dat ik er zo over denk? Denken jullie dat ik het een keer bespreekbaar moet maken hoe ik er over denk? Hoe zouden jullie hierop reageren?
Is dat het enige waar je over in zit?



Als zij gaan trouwen, is je beste vriendin ineens je schoonmoeder
Ach wat een heftige mededeling zo ineens. En nee, het is niet gek dat je dat denkt. Ik denk alleen niet dat je erin moet blijven hangen. Bovendien weet je niet of hun relatie standhoudt, dus ik zou het gewoon maar afwachten hoe dat loopt.
jIk zou het juist reuzehandig vinden als schoonvader ook nog in de luiers zit; je schoonouders draaien hun hand niet om voor een luier meer of minder.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je willen zeggen dan?

" Hee, leuk dat jullie een relatie hebben, maar willen jullie aub niet aan kinderen beginnen, want ik wil dat de opa van mijn (eventueel) eigen kind zelf een kind heeft?"



Dus gun je het En je vriendin En je schoonvader niet dat ze kinderen zullen krijgen.



Ik ind dit niet zo aardig.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wel eerlijk tegen je vriendin zeggen dat je er erg aan moet wennen, maar dat hele argument dat jij en je vriend kinderen willen en dat je het dan niet leuk vindt als je schoonvader nog in de luiers zit, zou ik achterwege laten, want daar hoeven zij geen boodschap aan te hebben. Als je schoonvader een andere jonge vrouw was tegengekomen die nog kinderen had gewild en hij was erin meegegaan dan neem ik aan dat het ook niet bij je was opgekomen om je erin te mengen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Niet bespreken, want het zijn niet jouw zaken. Ga het voor hen niet awkward maken om samen bij jullie op de koffie te komen bijvoorbeeld.

Ik snap wel dat je het misschien wat vreemd vindt dat je schoonvader zo'n jonge vriendin heeft, maar als zij gelukkig zijn is er niets aan de hand, toch? Waarom zou hij geen leuke opa kunnen zijn omdat hij zelf een kleine heeft (als hij er überhaupt nog een wil)?



Is het probleem misschien niet dat hij met jouw jongere vriendin date? Ipv dat hij überhaupt een jonger iemand (met kinderwens) heeft ontmoet.
Jemig. Opa worden op je 50e? Dan werkt hij dus sowieso nog jaren, en zal alleen tijd hebben in de weekends.



Misschien is het helemaal niet zo onhandig als hij zelf nog kinderen krijgt: dan past hij zijn leven veel meer aan aan kleintjes, en kan die van jullie vanzelf meeliften. Huis is al kindproof, hij wordt weer heel bedreven in verschonen, kent de nieuwe adviezen van het consultatiebureau. En "oma" is een gezellig jong ding van 35 waar je het goed mee kan vinden. Wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Als de kinderen een beetje groter zijn, kunnen ze fijn samen spelen bij opa. En dan kan jij lekker de stad in.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik vind het nogal egoïstisch geredeneerd.

Weet je wel zeker dat dit de reden is van het rotgevoel dat je bij de relatie hebt?
Ik zie het probleem niet. Een vriendin van mij (toen 38, en drie jaar jonger dan ik) heeft achter mijn vader (toen 67) aan gezeten, en dat vond ik wel wat apart maar ik zag er verder geen probleem in. Mijn vader is zich overigens rot geschrokken en heeft gelijk gezegd dat hij veel te oud was voor dat soort gelazer
Alle reacties Link kopieren
50 te oud voor vader maar een mooie leeftijd voor opa te worden?



Je hebt eigenlijk niets te vertellen over het liefdesleven van je schoonvader en je vriendin. 35 en 50 is niet zo'n rare combinatie.



Mijns inziens zou je er gewoon niet mee bemoeien.



Net zoals jullie het recht hebben om een gezin te stichten heeft je schoonvader en vriendin dit ook.



50 is veel en veel te jong om grootouder te worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dat vijftig te jong zou zijn om opa te worden vind ik net zo goed onzin. Het gaat zoals het gaat. Hij hoeft alleen niet alles in zijn leven af te stemmen op het opa-zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je te ver doordraaft nu. Je weet nog helemaal niet hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

Je kunt er ook niks mee, het zijn twee volwassenen die hun eigen pad uitstippelen. En ik zal niet ontkennen dat het voor jou best een rare positie is waar je in zit. Maar iets anders dan wennen en accepteren zit er niet in denk ik. En niet te ver vooruitdenken..
Ik snap heel goed dat je er niet op zit te wachten dat een goede vriendin iets met je schoonvader krijgt en dan ook nog (ongeveer tegelijkertijd met jullie) aan kinderen begint, dat je partner er dus ook ineens nog een broertje of zusje bij gaat krijgen. Mij ook niet gezien, dan maar egocentrisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 augustus 2016 @ 22:40:

Ik snap heel goed dat je er niet op zit te wachten dat een goede vriendin iets met je schoonvader krijgt en dan ook nog (ongeveer tegelijkertijd met jullie) aan kinderen begint, dat je partner er dus ook ineens nog een broertje of zusje bij gaat krijgen. Mij ook niet gezien, dan maar egocentrisch.Check, van het concept "goede vriendin date met schoonvader" krijg ik ook de kriebels. Dan maar egocentrisch. Uiteindelijk is het hun eigen zaak, maar ik snap best dat je het vervelend vindt.
Alle reacties Link kopieren
Zeer open minded reacties allemaal. Het klopt ook dat jullie er weinig over te zeggen hebben.



Toch begrijp ik je wel. Als zij kinderen krijgen, is je vriendin soort van je scho7onmoeder, de kinderen van je vriendin zijn dan ook de kleine halfbroertjes/zusjes van je vriend. En je schoonvader is dan niet alleen opa, maar ook weer vader van een kleintje. Klinkt een beetje als the bold and the beautiful
Omdat je spreekt over 'ik en mijn vriend' is jouw wereldbeeld me wel duidellijk en verbaast het me niets dat je je schoonvader en jouw vriendin hun geluk niet gunt.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 augustus 2016 @ 22:40:

Ik snap heel goed dat je er niet op zit te wachten dat een goede vriendin iets met je schoonvader krijgt en dan ook nog (ongeveer tegelijkertijd met jullie) aan kinderen begint, dat je partner er dus ook ineens nog een broertje of zusje bij gaat krijgen. Mij ook niet gezien, dan maar egocentrisch.



Dat je het niet zo leuk vindt, is prima. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je even moet slikken, zou ik zelf denk ik ook hebben. Het is gewoon een beetje een rare situatie.

Maar dat betekent nog niet dat je daar dan ook iets mee moet doen. Een gesprek aangaan over dat jij 'het niet leuk vindt als zij tegelijk aan kinderen zouden beginnen', is echt ver je boekje te buiten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat vind jou man ervan..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Dat 50 veel en veel te jong zou zijn om opa te worden vind ik dan ook weer raar. Als de ouders op hun 25e hun eerste kind kregen, en het oudste kind ook, ben je op je 50e opa. En 25 is wel iets jonger dan gemiddeld, maar niet bizar jong of zo.
quote:nausicaa schreef op 24 augustus 2016 @ 22:52:

[...]





Dat je het niet zo leuk vindt, is prima. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je even moet slikken, zou ik zelf denk ik ook hebben. Het is gewoon een beetje een rare situatie.

Maar dat betekent nog niet dat je daar dan ook iets mee moet doen. Een gesprek aangaan over dat jij 'het niet leuk vindt als zij tegelijk aan kinderen zouden beginnen', is echt ver je boekje te buiten gaan.Dit dus.
quote:hamerhaai schreef op 24 augustus 2016 @ 22:28:

50 te oud voor vader maar een mooie leeftijd voor opa te worden?



Je hebt eigenlijk niets te vertellen over het liefdesleven van je schoonvader en je vriendin. 35 en 50 is niet zo'n rare combinatie.



Mijns inziens zou je er gewoon niet mee bemoeien.



Net zoals jullie het recht hebben om een gezin te stichten heeft je schoonvader en vriendin dit ook.



50 is veel en veel te jong om grootouder te worden.

Meen je dat? Mijn generatie heeft vaak ouders die voor hun 25e kinderen kregen. Ook nu nog geldt dat een slimme meid haar kinderen op tijd krijgt, dus ik vind een opa van 50 niet veel te jong. Mijn moeder was net 49 toen ze oma werd, mijn vader 51.

Een vriend van mij heeft een kind van 11 en kleinkind van 7. Die kinderen groeien hartstikke leuk samen op.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 24 augustus 2016 @ 22:55:

Dat 50 veel en veel te jong zou zijn om opa te worden vind ik dan ook weer raar. Als de ouders op hun 25e hun eerste kind kregen, en het oudste kind ook, ben je op je 50e opa. En 25 is wel iets jonger dan gemiddeld, maar niet bizar jong of zo.Precies, en je kunt ook moeilijk zelf met 25 een kind krijgen en dan verwachten dat je kind wacht tot hij 35 is omdat jij anders zo jong opa of oma wordt. Als ouders dat een probleem vinden hadden ze zelf maar langer moeten wachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je kunt dit soort gekkigheid het beste gewoon verbieden. Dan is voor alle partijen helder hoe je er in staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven