Goede vriendin krijgt relatie met mijn schoonvader

24-08-2016 22:08 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (26) zit met een rotgevoel wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben en begrijp ook niet zo goed waar het vandaan komt.

Een hele goede vriendin (35) van mij is sinds kort heel close met mijn schoonvader (50). Ze hebben allebei net een relatie achter de rug en die vriendin heeft haar relatie verbroken voor mijn schoonvader.



Dat ze het goed kunnen vinden vind ik opzich hardstikke leuk en ik gun ze ook alle geluk van de wereld, maar ik heb er even dieper over na zitten denken. Ik en mijn vriend willen binnenkort aan kinderen beginnen. Nu weet ik dat die vriendin ook heel graag ooit kinderen zou willen.

En dan komt bij mij een vervelend gevoel naar boven. Ik zou graag willen dat mijn schoonvader een leuke opa wordt voor zijn kleinkinderen en dan niet zelf nog in de poepluiers zit.



Begrijp me niet verkeerd, ik kan er niks aan veranderen als dat zou gebeuren. Maar ik zou het echt niet tof vinden.



Is het raar dat ik er zo over denk? Denken jullie dat ik het een keer bespreekbaar moet maken hoe ik er over denk? Hoe zouden jullie hierop reageren?
quote:Fleet schreef op 26 augustus 2016 @ 19:41:

FV, wat ongelooflijk heftig.



Ben het eens met NYC. Misschien ook wel omdat het mij nu ook zou kúnnen gebeuren. Mijn vader heeft, toen mijn moeder nog leefde, vaak geroepen dat hij het nog wel een keer zou willen, een kind opvoeden - sinds zijn eerste kleinkind geboren werd. Mijn moeder had natuurlijk zoiets van: 'no way'. Mijn moeder leeft nu een goed half jaar niet meer en mijn vader is nu wel weer aan het rondkijken. Neem ik hem absoluut niet kwalijk, ik vind dat hij gelukkig mag zijn. Als hij dat is met een vrouw, jongere vrouw zelfs, dan is het zo. Maar er kinderen mee krijgen, daar zou ik niet gelukkig van worden. Ik heb het niet te bepalen, maar vind wel dat op een gegeven moment de vruchtbare jaren over zijn en dat je je kunt richten op de toekomst van grootvader. Mijn vader is wel ouder dan de schoonvader van TO, maar mijn mening blijft.



Nu ben ik heel blij dat mijn vader voorzichtig aan het daten is met een vrouw van ongeveer dezelfde leeftijd, met kinderen in dezelfde leeftijd en die ook een kleinkind heeft. Het voelt voor mij natuurlijker aan om in dezelfde levensfase te zitten op die leeftijd.

De gescheiden vader (61) van mijn vriendin (35) date nu dames van haar leeftijd en jonger en geloof me: dat voelt heel onnatuurlijk voor haar. Gelukkig is deze man wel zo verstandig dat er geen nieuwe baby's meer komen, want dat zou ze helemaal niet leuk gevonden hebben.



Voor alles is er imo een tijd en een plaats en voor een 61-jarige is dat dus wat mij betreft opa zijn en geen opa-vader.



Gelukkig hebben ze die mogelijkheid in de natuur voor vrouwen zo goed als onmogelijk gemaakt. Wat mij betreft had de natuur hetzelfde bij mannen gedaan.
quote:iris1969 schreef op 26 augustus 2016 @ 19:52:

[...]



De gescheiden vader (61) van mijn vriendin (35) date nu dames van haar leeftijd en jonger en geloof me: dat voelt heel onnatuurlijk voor haar. Gelukkig is deze man wel zo verstandig dat er geen nieuwe baby's meer komen, want dat zou ze helemaal niet leuk gevonden hebben.



Voor alles is er imo een tijd en een plaats en voor een 61-jarige is dat dus wat mij betreft opa zijn en geen opa-vader.



Gelukkig hebben ze die mogelijkheid in de natuur voor vrouwen zo goed als onmogelijk gemaakt. Wat mij betreft had de natuur hetzelfde bij mannen gedaan.Hear, hear. Kan me het gevoel van je vriendin goed voorstellen.
TO, wat zegt je vriend hierover? Ik vind het vooral voor hem zo'n vervelend uitzicht... zijn er meerdere broers of zussen en hoe staan zij hierin?



Een vriendin van mij werd met 26 moeder, haar eigen moeder was toen 44 en reageerde op haar zwangerschap met: oeeeeh, wat leuk, het begint bij mij ook weer te kriebelen en nu ik jou zo zwanger zie, wil ik ook weer. Als ik twee jaar of drie jonger was geweest had ik het zeker nog gedaan.



Vriendin is echt eventjes bang geweest dat het nog werkelijk ging gebeuren ook. En niet omdat haar moeder ineens in een omarol zou moeten gaan zitten of zou moeten gaan oppassen maar omdat het zo onnatuurlijk zou voelen, de verhoudingen zo vreemd zouden worden.

En dan vind ik 44 niet eens zo schokkend maar met een dochter die zelf al lang en breed volwassen is en moeder wordt lijkt het gevoelsmatig niet op zijn plaats ofzo.



En het zal vroeger vast wel vaker zijn voorgekomen maar ik denk dat de familie-gezinsverhoudingen/banden in die tijd ook anders waren. Zeker in families waar veel kinderen geboren werden achter elkaar en kinderen vanzelfsprekend ook allemaal gezinnen gingen vormen.

In mijn eigen familie overigens niet. Jongste oom is van '58, oudste neef van '67. Jongste neef is van '86, oudste achternicht van '96.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 augustus 2016 @ 22:07:

Een vriendin van mij werd met 26 moeder, haar eigen moeder was toen 44 en reageerde op haar zwangerschap met: oeeeeh, wat leuk, het begint bij mij ook weer te kriebelen en nu ik jou zo zwanger zie, wil ik ook weer. Als ik twee jaar of drie jonger was geweest had ik het zeker nog gedaan.



Vriendin is echt eventjes bang geweest dat het nog werkelijk ging gebeuren ook. En niet omdat haar moeder ineens in een omarol zou moeten gaan zitten of zou moeten gaan oppassen maar omdat het zo onnatuurlijk zou voelen, de verhoudingen zo vreemd zouden worden.

En dan vind ik 44 niet eens zo schokkend maar met een dochter die zelf al lang en breed volwassen is en moeder wordt lijkt het gevoelsmatig niet op zijn plaats ofzo.



Doet me denken aan de film "Father of the bride 2"

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Mijn moeder was 2x oma op haar 41.

Zo erg is het.

Zie alles niet zo negatief.
Alle reacties Link kopieren
was echt van vroeger



mijn oudste tante was 35 toen de jongste (mijn oom) werd geboren, mijn oom is 4 jaar ouder dan mijn zus.. en 1 maand ouder dan een neef, de eerste kleinkind was toen mijn oom werd geboren al 10

mijn zus heeft hem dan nooit echt als oom gezien (ik wel... tussen zus en mij 12 jaar verschil)

ik heb dat vroeger echt heel vreemd gevonden, nou niet meer,



nou ja hoe dan ook



ik ben vooral benieuwd TO hoe jou man er in staat ?

geef je nog een derde reactie in deze of is het dit? topic
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Niet alles gelezen. Maar los van de opa rol of vriendin als schoonmoeder. Is het voor je man niet gekker om een kind te krijgen tegelijkertijd met nog een broertje of zusje?
Alle reacties Link kopieren
FV
quote:Kwebbeltje91 schreef op 26 augustus 2016 @ 13:41:

[...]





Jeetje wat ongelooflijk herkenbaar. Net of dit ook over mijn vader gaat. Die is na zijn scheiding binnen 2 jaar getrouwd met zijn vrouw, en sindsdien herken ik hem gewoon echt niet meer. Lang verhaal maar ik herken bovenstaande echt enorm. Hij heeft met zijn huidige vrouw geen kinderen (godzijdank) maar zij heeft wel 3 kinderen uit haar eerste huwelijk. Ik heb nog een oudere zus, maar hij brengt veel meer tijd door met zijn stiefkinderen en vrouw dan met ons.

Hier ook veel herkenning. Hij ziet haar kleinkinderen vaker dan zijn eigen kinderen zelfs. Ik ben heel benieuwd hoe de verhoudingen worden als ons kind in februari geboren wordt. Gelukkig heeft mijn moeder wel een geweldige partner en compenseert mijn stiefvader iets maar de keuzes van mijn eigen vader zal ik nooit begrijpen.



FV
quote:Amand schreef op 26 augustus 2016 @ 19:00:

Ik hoop dat mijn dochter later niet zo'n drama-queen wordt die mij als volwassene gaat verwijten dat ik op dat moment dan niet het leven lijd waar zij meent recht op te hebben of zoiets. Tenenkrommend vind ik het. Hoe belangrijk kun je jezelf maken zeg?Ik hoop dat je het gaat leiden, schat, en niet gaat lijden. Klinkt meteen al stukken beter.
dank u
Alle reacties Link kopieren
Jouw schoonvader lijkt een lijdend voorwerp te zijn, wie heeft jou in dit verhaal het onderwerp gemaakt? Jij met jouw toekomst beelden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
N
I
quote:Amand schreef op 26 augustus 2016 @ 19:00:

Ik hoop dat mijn dochter later niet zo'n drama-queen wordt die mij als volwassene gaat verwijten dat ik op dat moment dan niet het leven leid waar zij meent recht op te hebben of zoiets. Tenenkrommend vind ik het. Hoe belangrijk kun je jezelf maken zeg?Inderdaad. Zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. Mensen worden ouder, veranderen, maken hun eigen keuzes. Kan pijnlijk zijn voor je omgeving, maar wat is het alternatief? Vanaf dat je een kind krijgt braaf hetzelfde blijven en meegaan in de 'passende' fases? Dat mag ieder vrij mens toch zeker zelf wel uitmaken.
quote:iris1969 schreef op 26 augustus 2016 @ 19:52:

[...]



De gescheiden vader (61) van mijn vriendin (35) date nu dames van haar leeftijd en jonger en geloof me: dat voelt heel onnatuurlijk voor haar. Gelukkig is deze man wel zo verstandig dat er geen nieuwe baby's meer komen, want dat zou ze helemaal niet leuk gevonden hebben.



Voor alles is er imo een tijd en een plaats en voor een 61-jarige is dat dus wat mij betreft opa zijn en geen opa-vader.



Gelukkig hebben ze die mogelijkheid in de natuur voor vrouwen zo goed als onmogelijk gemaakt. Wat mij betreft had de natuur hetzelfde bij mannen gedaan.Helemaal mee eens. Ik had ook veel liever gehad dat de natuur er bij mannen net zo goed een stokje voor had gestoken om nog vader te worden. Ik vind vader worden op je 50ste belachelijk oud. Nou vind ik 35 ook wel een uiterste om nog zwanger te worden maar dat is mijn persoonlijke mening. Wij zijn blijven proberen voor tte tweede kind tot aan mijn 35ste. Daarna vond ik mezelf te oud en heeft mijn man zich laten steriliseren. Als een vriendin een relatie zou hebben met mijn schoonvader dan zou ik daar geen moeite mee hebben.
R
Alle reacties Link kopieren
Maar die vriendin is niet 25 jaar jonger. Ze is ook een stukje ouder dan zijn schoondochter. Ze zit er qua leeftijd bijna tussenin. Ik vind dat nog best wel een verschil, 26 en 35. Als je 50 bent is een vriendin van 35 wel aan de jonge kant, maar het is nou ook weer niet een piepjong grietje dat je dochter had kunnen zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je vriend hiervan? Lijkt me voor hem absoluut niet leuk dat zijn vader aan een tweede leg begint en je misschien tegelijk met je eigen vader een kind krijgt. Sterker nog, dat lijkt me vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 28 augustus 2016 @ 14:23:

Maar die vriendin is niet 25 jaar jonger. Ze is ook een stukje ouder dan zijn schoondochter. Ze zit er qua leeftijd bijna tussenin. Ik vind dat nog best wel een verschil, 26 en 35. Als je 50 bent is een vriendin van 35 wel aan de jonge kant, maar het is nou ook weer niet een piepjong grietje dat je dochter had kunnen zijn.





Dat is natuurlijk wel zo, maar dan nog is het behoorlijk grensoverschrijdend van beide partijen om vrienden van je kinderen of de ouders van je vrienden als relatiemateriaal te zien.



@iedereen die op mij gereageerd heeft: lief, die reacties. Maar ik heb er wel vrede mee hoor, het is wat het is.
Am Yisrael Chai!
quote:bloemetje77 schreef op 28 augustus 2016 @ 13:37:

[...]





Ja, ja, het is allemaal zwart wit natuurlijk. Het is óf na mij de zondvloed óf strak in een keurslijf.



Niemand zegt dat je na een scheiding geen nieuwe relatie aan kan gaan, alleen moet dat met een 15 jaar jongere vriendin van je (schoon)dochter? Waar ligt je grens dan? Zou je ook een 25 jaar jongere vriendin van je eigen dochter pakken? Er is ook nog zoiets als goed fatsoen.Jouw 'goed fatsoen' heeft voor een ander geen betekenis. Het is alleen maar een uitdrukking die jij aan jouw overtuigingen hecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 28 augustus 2016 @ 14:45:

[...]





Jouw 'goed fatsoen' heeft voor een ander geen betekenis. Het is alleen maar een uitdrukking die jij aan jouw overtuigingen hecht.



Maar je inleven in andermans gevoel is toch niet teveel gevraagd? Die vader kan zich toch wel verplaatsen in het feit dat dit niet echt leuk is voor zijn zoon en schoondochter? Of wanneer hij aan een tweede leg zou beginnen?

Begrip voor elkaar zou al veel schelen.
quote:appelientjex schreef op 28 augustus 2016 @ 15:20:

[...]





Maar je inleven in andermans gevoel is toch niet teveel gevraagd? Die vader kan zich toch wel verplaatsen in het feit dat dit niet echt leuk is voor zijn zoon en schoondochter? Of wanneer hij aan een tweede leg zou beginnen?

Begrip voor elkaar zou al veel schelen.



'inleven', 'verplaatsen', 'begrip'



Zeg je nou dat het met de juiste hoeveelheid empathie van pa wél goed is dat hij doet wat hij wil doen of probeer je erg omzichtig te zeggen dat pa toch gewoon maar zijn eigen wensen opzij moet zetten?
Dit zou voor mij einde vriendschap zijn. En ook een flinke deuk in de relatie met schoonvader.
V

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven