Goede vriendin krijgt relatie met mijn schoonvader

24-08-2016 22:08 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (26) zit met een rotgevoel wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben en begrijp ook niet zo goed waar het vandaan komt.

Een hele goede vriendin (35) van mij is sinds kort heel close met mijn schoonvader (50). Ze hebben allebei net een relatie achter de rug en die vriendin heeft haar relatie verbroken voor mijn schoonvader.



Dat ze het goed kunnen vinden vind ik opzich hardstikke leuk en ik gun ze ook alle geluk van de wereld, maar ik heb er even dieper over na zitten denken. Ik en mijn vriend willen binnenkort aan kinderen beginnen. Nu weet ik dat die vriendin ook heel graag ooit kinderen zou willen.

En dan komt bij mij een vervelend gevoel naar boven. Ik zou graag willen dat mijn schoonvader een leuke opa wordt voor zijn kleinkinderen en dan niet zelf nog in de poepluiers zit.



Begrijp me niet verkeerd, ik kan er niks aan veranderen als dat zou gebeuren. Maar ik zou het echt niet tof vinden.



Is het raar dat ik er zo over denk? Denken jullie dat ik het een keer bespreekbaar moet maken hoe ik er over denk? Hoe zouden jullie hierop reageren?
Ik was er al bang voor.
Maar goed, dit gaat over de 50-jarige schoonvader van TO die een liefdesrelatie onderhoudt met een 35-jarige vrouw, die toevallig een vriendin van TO is, die zelf 26 is.



Dat is toch iets volkomen anders dan het op één lijn stellen van incest en een man die de 20 jaar jongere vriendin van zijn dochter 'doet'. Nogal hysterisch zelfs, als je het mij vraagt.
quote:bloemetje77 schreef op 28 augustus 2016 @ 13:37:

[...]





Ja, ja, het is allemaal zwart wit natuurlijk. Het is óf na mij de zondvloed óf strak in een keurslijf.



Niemand zegt dat je na een scheiding geen nieuwe relatie aan kan gaan, alleen moet dat met een 15 jaar jongere vriendin van je (schoon)dochter? Waar ligt je grens dan? Zou je ook een 25 jaar jongere vriendin van je eigen dochter pakken? Er is ook nog zoiets als goed fatsoen.Die grens bepaal je voor jezelf. Die laat je sowieso niet bepalen door je schoondochter.
Het gaat over een 35 jarige vrouw die er voor kiest om een relatie te beginnen met een 50 jarige man. Wat is het probleem? Dat de vrouw de vriendin is van TO en de man de vader van TO? Dus? Als de vrouw de vriendin van TO was en de man de jonge broer van TO en zij 10 jaar ouder dan hij, zou dat dan wel mogen?



Ik begrijp echt het probleem niet. Of kan iemand mij sociale regels uitleggen:

- wat mag wel en wat mag niet in het kader van vriendschaps- en familiebanden?

- wat mag wel en wat mag niet in het kader van leeftijd?

- is het meteen Tokkie of zijn daar ook nog gradaties in? (mild-Tokkie, medium Tokkie, maximaal Tokkie)
Zal wel aan mij liggen, maar ik zou er toch ook niet op zitten wachten ...

Je vriendin die je schoonmoeder wordt.

Je vriend die waarschijnlijk 25 à 30 is en er nog een broer of zus bij krijgt.



Ik heb niets tegen 15 jaar leeftijdsverschil.

Maar wel tegen het hele plaatje.



Je kan hen overigens niet tegenhouden, maar veel kans dat de vriendschap hier gaandeweg afloopt.
Tja het is vast heel ouderwets van mij, maar alles heeft voor mij een tijd en plaats en daarin zou ik het in ieder geval niet op prijs stellen als ik tegelijkertijd zwanger zou zijn als de veel jongere vriendin van mijn schoonvader die tegelijkertijd mijn BFF is. Ook vind is het idee dat vader en zoon tegelijkertijd een kind krijgen nogal Tokkie.



Uiteraard kan ik er niets aan veranderen als ze dit doen, maar ik mag er wel wat van vinden en daar naar handelen en dat betekent dan in mijn geval afstand nemen van mijn vriendin/nieuwe schoonmoeder en schoonvader. Die ruimte heb ik en die zou ik ook nemen.
quote:iris1969 schreef op 28 augustus 2016 @ 18:05:

Tja het is vast heel ouderwets van mij, maar alles heeft voor mij een tijd en plaats en daarin zou ik het in ieder geval niet op prijs stellen als ik tegelijkertijd zwanger zou zijn als de veel jongere vriendin van mijn schoonvader die tegelijkertijd mijn BFF is. Ook vind is het idee dat vader en zoon tegelijkertijd een kind krijgen nogal Tokkie.



Uiteraard kan ik er niets aan veranderen als ze dit doen, maar ik mag er wel wat van vinden en daar naar handelen en dat betekent dan in mijn geval afstand nemen van mijn vriendin/nieuwe schoonmoeder en schoonvader. Die ruimte heb ik en die zou ik ook nemen.Eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 28 augustus 2016 @ 15:25:

[...]





'inleven', 'verplaatsen', 'begrip'



Zeg je nou dat het met de juiste hoeveelheid empathie van pa wél goed is dat hij doet wat hij wil doen of probeer je erg omzichtig te zeggen dat pa toch gewoon maar zijn eigen wensen opzij moet zetten?Wat denk je zelf? Het eerste natuurlijk. Vaak willen mensen alleen maar begrepen worden, dat scheelt al zo'n hoop. Verbieden kan je natuurlijk niet. Wanneer vader en zoon tegelijk een kind verwachten voelt dat vaak pijnlijk en gewoon heel vreemd (voor de zoon). Die gevoelens mogen er toch zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 28 augustus 2016 @ 16:44:

Het gaat over een 35 jarige vrouw die er voor kiest om een relatie te beginnen met een 50 jarige man. Wat is het probleem? Dat de vrouw de vriendin is van TO en de man de vader van TO? Dus? Als de vrouw de vriendin van TO was en de man de jonge broer van TO en zij 10 jaar ouder dan hij, zou dat dan wel mogen?



Ik begrijp echt het probleem niet. Of kan iemand mij sociale regels uitleggen:

- wat mag wel en wat mag niet in het kader van vriendschaps- en familiebanden?

- wat mag wel en wat mag niet in het kader van leeftijd?

- is het meteen Tokkie of zijn daar ook nog gradaties in? (mild-Tokkie, medium Tokkie, maximaal Tokkie)Jeetje wat een ongevoelige reactie. Het gaat om gevoelens die mensen bij zo'n situatie kunnen hebben. Niet om wat wel of niet "mag".
quote:Mietrot schreef op 28 augustus 2016 @ 16:52:

Zal wel aan mij liggen, maar ik zou er toch ook niet op zitten wachten ...

Je vriendin die je schoonmoeder wordt.

Je vriend die waarschijnlijk 25 à 30 is en er nog een broer of zus bij krijgt.



Ik heb niets tegen 15 jaar leeftijdsverschil.

Maar wel tegen het hele plaatje.



Je kan hen overigens niet tegenhouden, maar veel kans dat de vriendschap hier gaandeweg afloopt.Dat is nog wel het minste probleem. Ik vrees eerder voor de band tussen vader en zoon.
quote:NYC schreef op 28 augustus 2016 @ 19:45:

[...]





Dat is nog wel het minste probleem. Ik vrees eerder voor de band tussen vader en zoon. Haha, wij zitten met zijn allen te speculeren maar TO weet helemaal niet of schoonvader nog wel een kind wilt op deze leeftijd. Ze weet alleen dat haar vriendin van al 35 nog een kinderwens heeft. Misschien is schoonvader wel verstandig en vind zichzelf ook te oud om weer vader te worden. TO ziet al dingen die misschien nooit gaan gebeuren. De relatie is sowieso al pril dus ik denk niet dat ze gelijk al gaat proberen om zwanger te worden. Eerst maar eens kijken of de relatie wat wordt met zo veel leeftijdsverschil.
Toch laten oudere mannen met een veel jongere vriendin zich vaak overhalen tot een tweede leg.



Ze willen hun vriendin plezieren of het is een egoboost om naast hun jongere vriendin (statussymbool onder mannen!) ook nog een baby te hebben (teken van viriliteit!).
quote:iris1969 schreef op 28 augustus 2016 @ 20:01:

Toch laten oudere mannen met een veel jongere vriendin zich vaak overhalen tot een tweede leg.



Ze willen hun vriendin plezieren of het is een egoboost om naast hun jongere vriendin (statussymbool onder mannen!) ook nog een baby te hebben (teken van viriliteit!).Ik vind het in elk geval wel opvallend dat er zoveel mannen daar inderdaad toch voor kiezen, allereerst al door vaak een relatie met een véél jongere partner te krijgen.
'Een lekker jong blaadje' noemen we dat in vaktaal.
Het zou mij trouwens echt geen ene reet interesseren of een 50 jarige wel of geen seks zou moeten hebben met een 35 jarige. Als die 50 jarige mijn schoonvader is en die 35 jarige mijn vriendin dan spoort dat gewoon niet.
Omdat?
quote:Amand schreef op 28 augustus 2016 @ 21:05:

'Een lekker jong blaadje' noemen we dat in vaktaal.Want (veel) jonger is lekkerder en aantrekkelijker dan iemand van de eigen leeftijd?
quote:Amand schreef op 28 augustus 2016 @ 21:07:

Omdat?Omdat hun geslachtsdrift dan blijkbaar sterker is dan hun fatsoen en ze zich laten leiden door hun hormonen ipv hun verstand. Dat soort mensen hoef ik niet om me heen. Nu kun je je schoonvader niet zomaar uit je leven bannen, met vriendinnen kan dat gelukkig wel.
quote:matroesjka_ schreef op 28 augustus 2016 @ 21:10:

[...]



Omdat hun geslachtsdrift dan blijkbaar sterker is dan hun fatsoen en ze zich laten leiden door hun hormonen ipv hun verstand. Dat soort mensen hoef ik niet om me heen. Nu kun je je schoonvader niet zomaar uit je leven bannen, met vriendinnen kan dat gelukkig wel.Helaas niet als zij haar schoonmoeder wordt.
quote:iris1969 schreef op 28 augustus 2016 @ 21:17:

[...]



Helaas niet als zij haar schoonmoeder wordt.Ja dan wordt het helemaal awkward.
quote:NYC schreef op 28 augustus 2016 @ 21:08:

[...]





Want (veel) jonger is lekkerder en aantrekkelijker dan iemand van de eigen leeftijd?

Dat is pure biologie. Jonger = vruchtbaarder.



Helaas vergeten deze ouwe bokken dat het over is met de altijd beschikbare grenzeloze hete seks als het jonge blaadje tot over haar oren in luiers, zere tepels en oververmoeidheid zit .
quote:matroesjka_ schreef op 28 augustus 2016 @ 21:10:

[...]



Omdat hun geslachtsdrift dan blijkbaar sterker is dan hun fatsoen en ze zich laten leiden door hun hormonen ipv hun verstand. Dat soort mensen hoef ik niet om me heen. Nu kun je je schoonvader niet zomaar uit je leven bannen, met vriendinnen kan dat gelukkig wel.Welk fatsoen? Waar heb je het over? Moet die man de liefde van zijn leven laten lopen omdat jij om triviale redenen vindt dat dat moet? Wie ben jij dan wel niet?
quote:NYC schreef op 28 augustus 2016 @ 21:08:

[...]





Want (veel) jonger is lekkerder en aantrekkelijker dan iemand van de eigen leeftijd?Weet ik niet. Ik sluit het niet bij voorbaat al uit, in ieder geval
quote:Amand schreef op 28 augustus 2016 @ 21:24:

[...]



Weet ik niet. Ik sluit het niet bij voorbaat al uit, in ieder geval Maar gelukkig zitten jouw kinderen tegen die tijd niet aan te kijken tegen een nieuwe liefdesbaby als ze zelf al pubers zijn
quote:Amand schreef op 28 augustus 2016 @ 21:23:

[...]



Welk fatsoen? Waar heb je het over? Moet die man de liefde van zijn leven laten lopen omdat jij om triviale redenen vindt dat dat moet? Wie ben jij dan wel niet?Dit klinkt natuurlijk heel redelijk, maar hoe zou je het werkelijk vinden als jouw vader aan een tweede leg begon met een goede vriendin van jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven