Goede vriendin krijgt relatie met mijn schoonvader

24-08-2016 22:08 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (26) zit met een rotgevoel wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben en begrijp ook niet zo goed waar het vandaan komt.

Een hele goede vriendin (35) van mij is sinds kort heel close met mijn schoonvader (50). Ze hebben allebei net een relatie achter de rug en die vriendin heeft haar relatie verbroken voor mijn schoonvader.



Dat ze het goed kunnen vinden vind ik opzich hardstikke leuk en ik gun ze ook alle geluk van de wereld, maar ik heb er even dieper over na zitten denken. Ik en mijn vriend willen binnenkort aan kinderen beginnen. Nu weet ik dat die vriendin ook heel graag ooit kinderen zou willen.

En dan komt bij mij een vervelend gevoel naar boven. Ik zou graag willen dat mijn schoonvader een leuke opa wordt voor zijn kleinkinderen en dan niet zelf nog in de poepluiers zit.



Begrijp me niet verkeerd, ik kan er niks aan veranderen als dat zou gebeuren. Maar ik zou het echt niet tof vinden.



Is het raar dat ik er zo over denk? Denken jullie dat ik het een keer bespreekbaar moet maken hoe ik er over denk? Hoe zouden jullie hierop reageren?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker met je eigen leven bemoeien.

En dan maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Je kan een ander zijn leven niet sturen dus....het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:gnorkje schreef op 24 augustus 2016 @ 23:11:

Gewoon lekker met je eigen leven bemoeien.

En dan maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Je kan een ander zijn leven niet sturen dus....het komt zoals het komt.Wat heb jij een leuke nick-name.. goed voor een glimlach
quote:sandra1905 schreef op 24 augustus 2016 @ 23:02:

Je kunt dit soort gekkigheid het beste gewoon verbieden. Dan is voor alle partijen helder hoe je er in staat.Slotje.
quote:FallingStar schreef op 24 augustus 2016 @ 22:43:

Zeer open minded reacties allemaal. Het klopt ook dat jullie er weinig over te zeggen hebben.



Toch begrijp ik je wel. Als zij kinderen krijgen, is je vriendin soort van je scho7onmoeder, de kinderen van je vriendin zijn dan ook de kleine halfbroertjes/zusjes van je vriend. En je schoonvader is dan niet alleen opa, maar ook weer vader van een kleintje. Klinkt een beetje als the bold and the beautiful Precies. Iets te open minded voor mij in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 24 augustus 2016 @ 22:33:

Dat vijftig te jong zou zijn om opa te worden vind ik net zo goed onzin. Het gaat zoals het gaat. Hij hoeft alleen niet alles in zijn leven af te stemmen op het opa-zijn.Nou, voor mijn vriend vind ik 50 toch echt te jong. Maar vooral omdat dochter dan pas 13 is .
Alle reacties Link kopieren
Dan kun je iig met je schoonmoeder overweg..



Wel raar idee btw
Ik begrijp dat je het raar vindt.



Maar je hebt helemaal niets te zeggen over het liefdesleven van je schoonvader noch over dat van je beste vriendin.



Uitspreken dat jij het niet leuk vindt kan je dus best doen, maar de kans is natuurlijk nihil dat ze zich daar echt iets van gaan aantrekken.
quote:iris1969 schreef op 24 augustus 2016 @ 23:21:

[...]



Precies. Iets te open minded voor mij in ieder geval Ik ben niet erg open minded maar ik besef (meestal) wel waar ik wel of geen controle over heb.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-08-2017 14:57
Reden: privacy
97.40% gewijzigd
quote:Lariba schreef op 24 augustus 2016 @ 23:31:

[...]



Nou, voor mijn vriend vind ik 50 toch echt te jong. Maar vooral omdat dochter dan pas 13 is .Bij mijn vriend is dochter 27 als hij 50 is. Dan vind ij het niet zo gek.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is jouw zeggenschap over het leven van je schoonvader?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Libra1990 schreef op 25 augustus 2016 @ 00:48:

[...]



Ik ben niet erg open minded maar ik besef (meestal) wel waar ik wel of geen controle over heb.Dit inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ook een raar iets vinden, maar loopje niet al wat te ver vooruit qua gedachtes
Heerlijk, jij wil dus een leuke opa voor je kinderen en nou moet die arme gek natuurlijk niet ineens gelukkig worden met een andere vrouw en zelf nog een nieuw nest starten, in je hele verhaal is het volgens mij bijzaak dat zijn nieuwe liefde een vriendin van je is en daar zou ik nou wel even aan moeten wennen (kan ook liggen aan het beeld dat ik krijg van mijn vriendin met mijn schoonvader ) Volgens mij heb je echt veel te weinig te doen in je leven als je je zorgen maakt om iets wat er nog niet eens is, jij bent niet zwanger, zij is niet zwanger dus waar hebben we het hier over?
Je klinkt als mijn zus. Die heeft het mijn ouders ook altijd kwalijk genomen geen echte opa en oma te zijn geweest voor haar kinderen omdat ze zelf nog 2 nakomertjes kregen en volop ouder waren in plaats van grootouder.



De relatie tussen mijn zus en ouders was daardoor niet goed en ook de relatie met ons als nakomertjes niet. Ergo, zo'n houding maakt je geen leuker mens.
Raar? Het lijkt me pas een raar idee als jouw goede vriendin straks je schoonmoeder is, en dan straks ook nog de 'oma' van jouw toekomstige kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 24 augustus 2016 @ 22:12:

Is dat het enige waar je over in zit?



Als zij gaan trouwen, is je beste vriendin ineens je schoonmoeder

O

My

God

TO ik snap je gevoel volledig. De rand van vriendschap en "vijand" (ja weet even niet hoe ik het moet verwoorden zoek ff naar juiste woord) ligt flinterdun naast elkaar in dit soort situaties. Je kunt er niets van zeggen want je wil geen ruzie met je schoonvader (dat is niet goed voor je eigen relatie) en je vriendin weet wellicht alles van je die kan jouw prive ook weer inbrengen bij je schoonfamilie.. Owdeat meid wat een KUT situatie... Echt soms... Hoe verzint men het toch ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloes schreef op 25 augustus 2016 @ 09:57:

Raar? Het lijkt me pas een raar idee als jouw goede vriendin straks je schoonmoeder is, en dan straks ook nog de 'oma' van jouw toekomstige kind.Ik zou spontaan mn kind niet meer naar "oma" willen brengen. Die denkt het beste te weten voor je kind. Ik weet t niet, je "vriendin" lijkt me een zeer dominant type want ze gaat ergens wel een "fatsoensgrens" over... Je date toch niet de schoonpa van je beste vriendin?? Iedereen kan wel roepen moet ze zelf weten, tuurlijk... Maar we voelen allemaal toch dat het eigenlijk gewoon niet kan...
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 25 augustus 2016 @ 08:53:

Heerlijk, jij wil dus een leuke opa voor je kinderen en nou moet die arme gek natuurlijk niet ineens gelukkig worden met een andere vrouw en zelf nog een nieuw nest starten, in je hele verhaal is het volgens mij bijzaak dat zijn nieuwe liefde een vriendin van je is en daar zou ik nou wel even aan moeten wennen (kan ook liggen aan het beeld dat ik krijg van mijn vriendin met mijn schoonvader ) Volgens mij heb je echt veel te weinig te doen in je leven als je je zorgen maakt om iets wat er nog niet eens is, jij bent niet zwanger, zij is niet zwanger dus waar hebben we het hier over?Precies, goed gezegd: TO die zogenaamde "vriendin" van jou "kaapt" jouw "toekomst geluk" de vader van jouw vriend hoort tzt opa te zijn van zn eigen kind, en niet nog eens een 2e leg (ik wil hier niemand mee beledigen want jajaja het gaat ook vaak anders, maar ik het het over DEZE situatie) jouw schoonpa is straks meer bezig (logisch) met zn eigen 2e net dan met jouw kleine. Door "jouw zo goede vriendin" ik weet t niet, ik geloof nooit dat mn vriendinnen dit mij aan zouden doen, dit is echt een fatsoens kwestie. Sorry
Alle reacties Link kopieren
God, hier gaan we weer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 augustus 2016 @ 08:03:

Hoe groot is jouw zeggenschap over het leven van je schoonvader?Niet, maar het blijft een heeeele RARE situatie, komaan denk in: je beste vriendin die jouw schoonma kan worden, een kind krijgt van je schoonpa... Pfft dat kan echt spanning geven in je relatie denk ik
Ik vind je een egoist.

Misschien wil je vriendin dolgraag moeder worden, waarom gun je haar dat geluk dan niet?
Alle reacties Link kopieren
Wil je schoonvader nog wel een tweede leg beginnen? Kijk dat jouw vriendin voor hem gaat, puur omdat hij zich al bewezen heeft dat hij een vader kan zijn, zie jouw man, wil niet zeggen dat hij dat allemaal nog een keer wil meemaken. Maar goed, ik denk niet dat je vriendin naar redelijke argumenten en overwegingen zal luisteren zolang ze zich verliefd blindstaart.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 24 augustus 2016 @ 22:13:

jIk zou het juist reuzehandig vinden als schoonvader ook nog in de luiers zit; je schoonouders draaien hun hand niet om voor een luier meer of minder.Dat weet je niet: als haar vriendin net moeder is, is ze wellicht te moe om er nog een kind bij te hebben. Moederschap kan erg zwaar zijn, en wellicht draait het tzt enkel om haar kleine. Bedoel ze is te egocentrisch dat ze enkel aan haar eigen geluk denkt om met schoonpa van TO aan te pappen? Bedoel: dit "overkwam " de beste vriendin niet, die had ook kunnen nadenken van, nee he bah ik wil niet in t zelfde nest als mn vriendin zitten. Kweenie is gewoon vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke2016 schreef op 25 augustus 2016 @ 10:03:

[...]



O

My

God

TO ik snap je gevoel volledig. De rand van vriendschap en "vijand" (ja weet even niet hoe ik het moet verwoorden zoek ff naar juiste woord) ligt flinterdun naast elkaar in dit soort situaties. Je kunt er niets van zeggen want je wil geen ruzie met je schoonvader (dat is niet goed voor je eigen relatie) en je vriendin weet wellicht alles van je die kan jouw prive ook weer inbrengen bij je schoonfamilie.. Owdeat meid wat een KUT situatie... Echt soms... Hoe verzint men het toch ook.



O

My

God

Wat een overdreven reactie. Als je dit al als een KUT situatie ziet, heb je geen idee wat échte problemen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven