Grens bereikt

20-11-2014 17:42 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er hier iemand is die mij rustig kan krijgen want ik ben echt op het moment blind van woede.

Ik ben 44 jaar en ik heb een dochter van 15. Toen mijn dochter 5 was is mijn man en dus haar vader overleden. Zeer plotseling zeker voor mijn dochter. De laatste herinnering die ze aan hem heeft is ook geen fijne. Hij ging ik de ochtend naar zijn werk, was al laat en opgefokt en mompelde dat onze dochter alles kwijtraakte (autosleutels) en weg was hij. Vervolgens is hij verongelukt. Jullie kunnen je voorstellen hoe de jaren daarna waren. Wij hebben het gered met zijn beiden en veel steun van mijn vrienden en familie (kleine familie) mijn dochter heeft het er altijd moeilijk mee gehad al ging het jaren beter. Tot ongeveer twee jaar terug. De puberteit begon en ze werd depressief ze begon zich af te vragen hoe haar leven gelopen zou zijn als haar vader er nog was. Een zware tijd waar ze nog deels inzit.

Maar dit is niet eens het onderwerp van mijn topic enkel de achtergrond.

Zes jaar geleden ontmoette ik mijn huidige man. Hij was twee jaar daarvoor gescheiden en heeft twee kinderen die nu 14 en 17 zijn. En een ex een hele boze ex. Vanaf dag 1 heeft hij mij aangegeven dat ze boos is en blijft (is zelf ook opnieuw getrouwd) wij hebben toen samen besloten dat ik zoveel als mogelijk op de achtergrond blijf wat de kinderen en zeker wat haar betreft. En toen begon het jarenlang heb ik van alles naar mijn hoofd gekregen heeft ze overal in mijn leven zitten wroeten en de grootste leugens rondverteld. Maar ik deed niets. Ik reageerde niet, schold niet terug. Niets want dan zou ze misschien wel ophouden. De kinderen wilden op een gegeven moment daar niet meer heen omdat het alleen ging over hoe slecht ik en hun vader wel niet was. Pijnlijk, mijn man heeft hemel en aarde bewogen ze er weer naar toe te krijgen maar het is niet gelukt. De jongste gaat af en toe nog wel langs maar is meestal met een half uur weer weg.

En nog gaat alles door dag in dag uit. Gelukkig heb ik hele goede vriendinnen en een hele lieve familie dat hield mij op de been. Maar nu. Nu is er iets gebeurt waardoor alle woede van de afgelopen zes jaar er uit komt en ik amper nog controle heb over mijn gedachten.

Zij heeft al eerder sneren en opmerkingen richting mijn dochter gemaakt maar ik kon haar altijd nog weghouden door zelf ook overal weg te blijven (bij activiteiten waar zij ook was) maar ze heeft iets gevonden om haar toch te raken. Ze heeft een brief geschreven naar haar (wij maken haar post niet open herkende het handschrift ook niet) waarin staat dat ze uitgebreid onderzoek gedaan heeft en er achter is gekomen dat haat moeder (ik dus) tijdens mijn eerste huwelijk met haar vader meerdere mannen tegelijk had en dat wie zij denkt dat haar vader is dus helemaal haar vader niet is hoogstwaarschijnlijk. Wel @¤%# en daar sta je dan. Mijn dochter kwam met tranen in haar ogen met deze brief aanlopen en vroeg of het waar was. Ik heb haar eerlijk verteld dat er maar twee mannen geweest zijn. Mijn eerste liefde dat was haar vader en mijn huidige man. Maar mijn god zeg dat ik dit überhaupt moet vertellen. Zr gelooft mij wel maar is wel weer twee jaar terug in de tijd qua emoties en wij wonen in een klein dorp en de boze ex heeft het ook overal rondgeroepen dus mijn dochter hoort de mensen er gewoon over praten.

Ik ben zo boos zo verschrikkelijk boos iedereen roept al jaren reageer maar niet dan houdt ze vanzelf op maar wat blijkt ze gaat door en door. Pfff kan iemand mij tot rust brengen ik ben er zo klaar mee. Wat kan ik nog.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen wegens laster of smaad.

Dat schrikt meestal wel af.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Eens met Bellatrix
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Er is al een keer aangifte gedaan wegens huisvredebreuk en geweld maar daar hebben ze niets mee gedaan. Dan gaat er een wijkagent praten en die zegt dan dat ze het niet meer moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Maar misschien kan mijn dochter het zelf doen. Of maak ik het dan erger.
Jeeeeetje wat een "k"wijf zeg! Wat BellatrixvanDetta zegt. Niet erbij laten zitten. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ik hier aangifte van zou doen. Niet eens zozeer laster en smaad, maar van mishandeling van mijn kind. Is ze nou helemaal besodemieterd.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik ga het gewoon doen. Ik ga morgen naar het politiebureau
Nou misschien voor je dochter wel goed om t zelf te doen ja. Stuk verwerking van die brief.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, wat erg!! Wat een vreselijke vrouw! Wat knap van je dat je je al die jaren zo rustig hebt gehouden. Wat nu gebeurd is kun je echt niet over je kant laten gaan. Ik denk ook aan het doen van aangifte. Geen idee of het wat uithaalt, maar je moet nu echt een statement maken. Kan me voorstellen dat je nog woester dan woest bent. Verlaag je ook nu niet tot haar niveau, want ze zit je gewoon uit te lokken. Heel veel sterkte voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Watkomternogmeer schreef op 20 november 2014 @ 17:51:

Er is al een keer aangifte gedaan wegens huisvredebreuk en geweld maar daar hebben ze niets mee gedaan. Dan gaat er een wijkagent praten en die zegt dan dat ze het niet meer moet doen.Als er aangifte wordt gedaan, is het de officier van justitie die bepaald of er strafrechtelijk wordt vervolgd, niet de politie. Politie mag wel aanbieden te bemiddelen, maar als jij de aangifte door wilt zetten moeten ze die aannemen en voorleggen aan de OvJ.
Alle reacties Link kopieren
Als er een klacht (smaad / laster is een klachtsdelict) moet jij dat doen. Ben alleen bang dat er niets gedaan wordt Door justitie met die klacht. Een wijkagent sturen en een melding maken heeft meer nut denk ik...



Klote situatie zeg. Wat zegt je man erover?
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Wat een emoties allemaal! Ik zou denken: ach, het komt van die vrouw die haar verlies nooit heeft kunnen verkroppen dus dat is vanzelf al een loser.



Ik zou niets doen behalve schouderophalend tegenspreken mocht dat nodig zijn, maar meestal zijn mensen die naar dat soort verhalen luisteren zelf ook niet pluis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Watkomternogmeer schreef op 20 november 2014 @ 17:53:

Weet je wat ik ga het gewoon doen. Ik ga morgen naar het politiebureauGoed zo. Wat een achterlijk wijf zeg. Laat je niet op je kop zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze weet dat jij in stilte loopt te koken en dus voelt ze macht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En wat betreft een statement maken; daar zou ik niet te veel van verwachten. Het is denk ik wel belangrijk dat de boodschap naar jouw dochter toe is, dat iemand haar dit niet zomaar aan mag doen. En dat iemand niet zomaar zulke dingen over jou, of wie dan ook, kan schrijven. Dat je voor jezelf op mag komen als iemand je kwaad doet.



Is je dochter een beetje bekomen na jouw uitleg? Arme meid. Echt een ongelofelijke rotstreek.
Alle reacties Link kopieren
Ze is zo dom geweest om het op papier te zetten... Gebruiken die handel! (Mss stalking?)

Veel steun!
Alle reacties Link kopieren
Waar mensen de energie toch vandaan halen om jarenlang een ander het leven zuur te maken? En wat levert het op? Zoals jij het beschrijft heeft deze mevrouw duidelijk een kronkel in het hoofd. En lijkt het ook niet op te houden.

Ik kan me goed voorstellen dat dit (extra) pijnlijk wordt nu ze jouw dochter zoveel verdriet doet. Als ik jou was zou ik een dossier gaan aanleggen. Daar hoort een melding bij de politie zeker bij.
Speechless
Alle reacties Link kopieren


Diep respect dat je al die tijd zo rustig bent gebleven. Doe ik je niet na!



Succes morgen. Ik hoop dat ze krijgt wat ze verdient. Blegh!
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mij niet om de mensen die hier naar luisteren. Onze vrienden onze familie en de familie van mijn dochter haar vader weten wel beter. Het gaat mij erom dat mijn dochter blijkbaar haar nieuwe mikpunt is. En ik kan een boek schrijven over wat mij allemaal is overkomen de afgelopen zes jaar. Maar ik heb er min of meer voor gekozen door voor mijn huidige man te kiezen daar houd ik mijzelf al jaren rustig mee. Maar mijn dochter niet die overkomt dit allemaal. Nee ze is weer terug bij af. Slaapt slecht, trekt zich weer terug. Doet haarzelf pijn door niet te eten. Vraagt zich af waarom ze überhaupt bestaat als alles pijn lijkt te doen. Ze had al hulp en dat is nu weer even volle kracht ingezet. Maar dit voelt als een soort verkrachting van mijn dochters ziel en dat maakt mij boos.
Dat ze tegen jou zo doet, is niet oke, maar jij bent volwassen en kunt je verweren, of het van je af laten glijden. Je dochter kan dat niet, en het is ronduit schoftig dat ze daar gebruik van maakt.



Ik zou hier zeker over gaan praten op het politiebureau wat je ermee kunt. Want dat laten afglijden van jou, heeft al die jaren er ook niet voor gezorgd dat het stopt. Als er nu geen reactie komt, blijft ze bij je dochter waarschijnlijk ook doorgaan. En daar zou me alles aan gelegen zijn om dat te voorkomen, want je dochter is daar zo te lezen niet tegen opgewassen.



(Oke, het liefst had ik zo iemand een pak rammel gegeven, maar ja, dat mag dan weer niet en dan heb je het zelf nog gedaan uiteindelijk...)
Alle reacties Link kopieren
wat naar... Respect voor je handelen.



Ik zou primair focussen op het herstel van je dochter. Maar man.... Er wordt toch een leeuwin in je wakker als iemand dit je kind aandoet. Aangifte is zeker aan te raden, wie weet volgt er meer ellende en zo bouw je iig dossier op.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Op zo'n moment kom je toch sterk in de verleiding om er een knokploeg op af te sturen Het helpt je niet, maar zou toch fijn voelen..



Aangifte inderdaad, en doorgaan totdat ze er daadwerkelijk iets mee doen.

Heel veel wijsheid en kalmte toegewenst.
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
quote:Watkomternogmeer schreef op 20 november 2014 @ 18:05:

Het gaat mij niet om de mensen die hier naar luisteren. Onze vrienden onze familie en de familie van mijn dochter haar vader weten wel beter. Het gaat mij erom dat mijn dochter blijkbaar haar nieuwe mikpunt is. En ik kan een boek schrijven over wat mij allemaal is overkomen de afgelopen zes jaar. Maar ik heb er min of meer voor gekozen door voor mijn huidige man te kiezen daar houd ik mijzelf al jaren rustig mee. Maar mijn dochter niet die overkomt dit allemaal. Nee ze is weer terug bij af. Slaapt slecht, trekt zich weer terug. Doet haarzelf pijn door niet te eten. Vraagt zich af waarom ze überhaupt bestaat als alles pijn lijkt te doen. Ze had al hulp en dat is nu weer even volle kracht ingezet. Maar dit voelt als een soort verkrachting van mijn dochters ziel en dat maakt mij boos.Hoe is de relatie tussen jouw man en de nieuwe man van ex?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven