Groentje zet eerste stap op internetdaten, hulp gevraagd!

06-09-2013 09:58 2830 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Na altijd gezegd te hebben dat ik NOOIT zou gaan daten via internet, heb ik gisteren (na heeeeeel lang twijfelen) mezelf ingeschreven op een website, nl Edarling.

Vraag me niet waarom specifiek waarom deze website maar deze sprak me qua vragen enz. het meest aan.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het werkt, heb geen betaald profiel want dan moet ik geloof ik direct voor 12 maanden doen of als ik per maand (of per 3) betaal ik gelijk drie keer zoveel.. Dit is Paiq geworden, gratis website dus..

Anyway, ik vind het al eng om met mijn foto op zo'n site te staan, ik viel altijd op (emotioneel) onbereikbare mannen en hier staan natuurlijk mannen die open staan voor een relatie dus ... juist ja: beschikbaar!! En dat is voor mij helemaal doodeng.

Misschien is dat moeilijk te volgen voor de meeste mensen maar ik wil dit juist graag veranderen, vandaar dat ik deze stap genomen heb.

En even to the point, ik weet dus niet hoe het werkt, wat de beste manier is om te beginnen, hoe lang chatten/mailen/appen whatever voordat je elkaar gaat ontmoeten enzovoort..

Ik zou graag jullie ervaringen en/of tips willen horen!
Alle reacties Link kopieren
Hey vogelbekdier...



Jaaa ook via de bekende datingsite... Ik heb eigenlijk hetzelfde als met Eva.. Het is echt super leuk en gezellig, maar die verliefde gevoelens zijn er nog niet.. Maar zolang ik mij heerlijk bij hem en voel en vice versa moet het goed komen...

Ik doe het in ieder geval lekker rustig aan..



Wat een verhaal schat, maar wel leuk dat jullie inderdaad zo goed met elkaar kunnen opschieten...
Alle reacties Link kopieren
Livelife2the max, wat een mooi verhaal! Ga me bijna gevleid voelen dat je 'dankzij mij' op Paiq bent gaan kijken, haha! Ik weet alleen niet wat IML betekent? Mooi om te lezen dat je zo blij bent met deze man en leuk dat je dat nog even verteld hebt hier! Geniet ervan!!



Eva, tof dat je date super was gisteren! Misschien een beetje gekke vraag maar ben je niet bang dat die verliefde gevoelens niet meer gaan komen? Prettige bijkomstigheid is natuurlijk dat je je dan ook niet ongemakkelijk voelt etc en je je dus ook niet mooier/beter/anders hoeft voor te doen. En je schrijft dat hij de hele dag met je mee heeft geleefd, had je een spannende dag of was je gewoon brak na teveel wijn?
Alle reacties Link kopieren
Ha dames! Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Ik ben destijds niet mee de Facebook groep ingegaan. Wilde echt anoniem blijven.

Maar ook ik ben niet meer aan het daten. Heb een mega lieve leuke knappe geweldige vent gevonden, gewoon zomaar op het schoolplein
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
quote:Ruby-Ann schreef op 23 oktober 2014 @ 21:44:

Eva, tof dat je date super was gisteren! Misschien een beetje gekke vraag maar ben je niet bang dat die verliefde gevoelens niet meer gaan komen? Prettige bijkomstigheid is natuurlijk dat je je dan ook niet ongemakkelijk voelt etc en je je dus ook niet mooier/beter/anders hoeft voor te doen. En je schrijft dat hij de hele dag met je mee heeft geleefd, had je een spannende dag of was je gewoon brak na teveel wijn?

Ik had een spannende dag inderdaad, ik heb je niet meer op FB omdat je toen op non-actief ging. Maar de rest heeft het wel gezien, maar hou het vanwege niet herkenbaar willen zijn even voor mij.



Dat ik nu nog niet verliefd ben is eigenlijk een heel goed teken hoe gek ook. Als ik nu al hoteldebotel ben na 4 dates, dan zijn dat vaak foute mannen. Bij deze voelt alles rustig, relaxed, voelt goed. Niks spannends aan, naast de normale onzekerheden en angstjes. En dat is wat ik wil! Ik weet dat dit voor mij een veilige man is, tenzij hij ineens heel ander gedrag gaat laten zien gaandeweg, maar ik geloof echt dat ik een goedzak te pakken heb. Een oprecht leuke, lieve, in mij geïnteresseerde man. Dan duurt verliefdheid bij mij een tijd, dat groeit met de tijd dat ik hem beter leer kennen.

Ik voel dat ik hem erg leuk vind, geïnteresseerd in hem ben, dus verliefdheid komt vanzelf wel denk ik als we zo doorgaan.
quote:appeltje... schreef op 23 oktober 2014 @ 19:45:



Wat een verhaal schat, maar wel leuk dat jullie inderdaad zo goed met elkaar kunnen opschieten...Jaaa absoluut! Jij veel plezier vanavond ;)
Alle reacties Link kopieren
Live2themax en Meesje, leuk joh en opeens ziet je leventje er anders uit. Ik hoop dat het leukerds blijven en dat jullie je fijn en goed voelen.



Ruby: Veel plezier bij scharrel dat je maar goed mag genieten van de aandacht en..., haha



Eva en Appel: Komen jullie wel weer posten als jullie dates hebben gehad, ik ben en blijf nieuwsgierig en vind het daarna ook echt leuk om te horen/lezen!!



En wat jij schrijft Eva daar herken ik mij wel in, op de momenten dat ik helemaal hotel de botel van iemand was, wist ik al dat het niet goed zat. Ja klinkt eigenlijk wel raar, maar ik ga er dan vol in en laat mij dan zo meeslepen dat ik mijzelf eigenlijk voorbij loop.



Op de momenten dat ik iemand leuk, interessant, lief, aangetrokken, aardig vond zonder dat het meteen BAM vuurwerk was werkte dat uiteindelijk veel beter, was ik veel relaxter en groeide het gevoel van ik je leuk , naar ik vind je leuk leuk, naar rupsen , naar vlinders en was het stabiel.



Hahah het is toch wel erg met mij gesteld het lijkt wel iedereen is aan het daten of heeft een relatie, of een minnaar. En ik flier en fluit maar rond, niet dat, dat verkeerd is, want eigenlijk vind ik het wel lekker.



Oh het uiteten gaat jammer genoeg niet door er is wat tussen gekomen, dus gaan we dat binnenkort doen. Vanavond gaan we later op de avond ergens wat drinken en dat goed stappen ook leuk
Alle reacties Link kopieren
@Meesje; wat leuk zeg! En zomaar op het schoolplein, dat had je vast niet verwacht?



@ Eva, snap dat je dat niet wilt vertellen ivm de herkenbaarheid hoor. Hoop dat het dan in elk geval spannend was op een positieve manier. Heb je alweer een date gehad?



@Vogelbekdier, thanks! Ik ben best wel een beetje nerveus weer, een lange reis maken en heb hem al een hele tijd niet gezien en het is toch wel een beetje raar om elkaar dan weer te 'besnuffelen', haha. Maar dat komt wel goed!

En waarom zeg je dat het erg met je is gesteld? Je doet toch wat goed voelt? Of zou je toch wel serieus weer willen daten?

Hoe was je drankje met de man die toch liever vrienden wilde blijven?



@Appel: Jij alweer een date gehad?
Alle reacties Link kopieren
Haai Vogelbekdier en Ruby...



Ik heb inderdaad weer een date gehad en die was wederom heel leuk en gezellig..

Op naar de 4de date ..



Hoe ging jouw drankje met die man?



Ruby-Ann, Hoe was jouw weekend?
Alle reacties Link kopieren
Ruby: gezonde zenuwen zijn toch leuk, gewoon allemaal op je af laten komen en genieten maar. Toch wel leuk zo'n scharrel, haha.

Ik zou het wel leuk vinden om serieus te daten, maar merk ook dat ik wel klaar ben op datingsites. Dus het zou leuk zijn om iemand in het echt tegen te komen, die gewoon echt leuk is, maar ja wie weet. En tot die tijd vermaak ik mij gewoon .



Appel: Klinkt goed leuk joh! Voelt het allemaal goed? Ik hoop dat je volop geniet en het leuk hebt! Wel blijven updaten he! En Eva ook!! Wat voor dates hebben jullie al gehad??



Drankje was gezellig, uiteindelijk lekker opstap geweest en gelachen met elkaar daarnaast waren er nog veel meer vrienden aanwezig en dan opeens komt er even een kriebel voorbij van uit mij. Ik weet eigenlijk ook niet of die kriebel op hem slaat of omdat ik gewoon wel weer zin heb om kriebels te voelen. Snappen jullie het nog. We hebben ook meteen nieuwe datum gepland voor het uiteten.



Aankomend weekend weer een leuk feestje op de planning staan, hij gaat er ook heen en vroeg mij ook mee, maar ik ging sowieso al met een vriendin van mij. Dus zie hem daar naast ook andere vrienden op dat feestje. Daarnaast komen er op dat feestje wel mijn type man dus ga mijn ogen open houden, haha. Heb ook al een super leuk jurkje alleen nu nog de juiste schoen. Ik heb er al helemaal zin in :D!
Alle reacties Link kopieren
Hoooi, hier is dan eindelijk mijn update!

Ik ben naar mijn FWB geweest (zo noem ik het maar even) en het was echt super!

Verder geen gevoelens bij gekomen dus gewoon vriendschap + seks, ook met een prima gevoel weer naar huis gegaan en het is zelfs alweer op de achtergrond aan het raken. Nog wel paar keer per week contact om elkaar wat op de hoogte houden.

Maar goed, nu komt het... Ik heb een date dit weekend en ik vind het doodeng!

Ik wil het liefst alweer afzeggen maar ja, ik heb dus A gezegd en moet ook B zeggen vind ik dan.. We hebben contact sinds een kleine week, leuke gesprekken gehad en hij komt dus naar mijn stad... Het vervelende is dat dat onzekere gevoel gelijk weer de kop opsteekt, ik wil namelijk geen relatie of gevoelens voor iemand krijgen. Maar ons contact was echt zo leuk, dat ik heb toegezegd toen hij vroeg om af te spreken.

Elke dag appt hij me wel even, gewoon even wat heen en weer geklets eigenlijk. De lange gesprekken lijken sinds we een date geprikt hebben wat minder geworden.

Maar goed, ik ben gewoon nerveus dus!



Hier nog updates? Hoe was jouw date Vogelbekdier?

En Eva en Appel ook nog steeds aan het daten?
Alle reacties Link kopieren
En hoe was je date Ruby?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een geweldige date, ben er helemaal van in de war, nog steeds.. We hebben allebei uitgesproken dat we het leuk hebben gehad, van elkaar onder de indruk te zijn en om elkaar nog eens te willen zien.

En nu begint het gedeelte wat ik zo moeilijk vind, het onzekere gevoel. Ik lijk wel een verliefde bakvis! Ik ken deze man nog amper!
Alle reacties Link kopieren
Oei, je klinkt idd verliefd Ruby?? Heerlijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me verschrikkeljk eerlijk gezegd. De date was zo geweldig, het was bijna onwerkelijk. Het ging allemaal in een razend tempo en we werden helemaal in beslag genomen door elkaar.

En nu kan ik aan niks anders denken, ik probeer afleiding te zoeken in mijn werk maar steeds weer dwaal ik af..

Geef me alsjeblieft advies....
Ruby, wat rot dat het je zo in beslag neemt. Probeer te relativeren, het was 1 date, die heel mooi, fijn en bijzonder is geweest. Probeer een beetje een rem op je gevoel te leggen.

Kijk naar het mooie wat er was, ipv je rot te voelen, voel je fijn, blij! Dat heb je maar mooi mee gemaakt. Je rot gevoel komt denk ik voort uit onzekerheid?

Zie jezelf als de leukste, de mooiste, de gezelligste persoon. Iemand die hij niet wil laten lopen en geloof daar in. Geloof in wat er was en dat dat goed komt. Heb vertrouwen. Is er reden om dat niet te hebben?

Staat er al een volgende date?



Telkens als je afdwaalt, zet jezelf weer op het pad waar je mee bezig was. Probeer steeds in het hier en nu te zijn. Heel bewust steeds even jezelf hierheen te halen als je afdwaalt.



Ik herken het wel iets hoor, datefase is vreselijk. De onzekerheid, ik hou er echt niet van.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik ontzettend behoefte heb aan zijn bevestiging en weet met mijn verstand dat ik nu juist niets moet doen. Ik zou hem het liefst de hele dag willen contacten maar dat doe ik natuurlijk niet. Ik heb gezegd dat ik van slag ben en dit gevoel heel eng vind. Hij gaf toe hetzelfde te hebben en ook steeds aan me te moeten denken.

Ook appte hij gisteren nog iets heel liefs. Toch merk ik dat het niet uitmaakt wat hij zegt, het lijkt wel of ik hem sowieso niet geloof en bij voorbaat al denk dat hij er niks van meent en met mij mee praat.

Waarom doe ik dit?? Ik wil het gewoon lekker op zijn beloop kunnen laten en genieten van wat er eventueel nog komt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Eva, ik deed net een crosspost..

Het komt inderdaad door mijn onzekerheid, ik heb daar altijd weer last van met dit soort dingen. Is ook de reden dat ik al jaren geen relatie meer wil aangaan omdat ik het ongezond gedrag vind.

Terwijl ik wéét dat ik een leuk persoon ben, ik ben de moeite waard.

Ik had gewoon niet verwacht dat mijn date zo leuk zou zijn, haha. Hij liep me tegemoet en er was gelijk een enorme chemie.

En misschien is dat juist wel het probleem.. Hij stak het niet onder stoelen of banken wat hij van me vond en het ging in vliegende vaart allemaal. We gingen nogal in elkaar op zeg maar..

We hebben nog geen nieuwe date afgesproken, wel hebben we gezegd elkaar nog eens te willen zien.
Knuffeltje voor jou meid!



Ik snap die behoefte aan bevestiging wel, ik heb nu vijf dates gehad met dezelfde en heb ook mijn onzekerheden af en toe. Als hij ineens wat kortaf is of uuuuuuuuuuuren later een keer een reactie stuurt denk ik soms ook: Zie, hij is op mij uit gekeken.

Maar ik weet dat het mijn eigen onzekere gedachten zijn, die gedachten zijn geen waarheid.

Vraag jezelf af, of je gedachten helpend zijn? Of ze je verder brengen in hetgeen je zo graag wilt, of het conflict vermijdende gedachten zijn?

Als je steeds nee antwoord, weet je dat het een gedachte is die jou niet verder helpt in wat je wilt bereiken en je er wat anders tegenaan moet gooien.

Gedachten zijn echt GEEN waarheid! Het is je onzekerheid die aan het woord is.



Ga geen bevestiging zoeken! Ga niet appjes sturen vanuit de gedachte bevestiging te willen. Probeer laidback te zijn. Heb je iemand in je omgeving die je vertrouwt en waar je deze onzekerheden bij kan dumpen?

Ik snap je gevoel wel, dat je denkt dat hij het niet meent etc. Dat is een kwestie van tijd, vertrouwen opbouwen.

Gun jezelf dat!! Jij bent het waard dat iemand zo gek op jou kan zijn!!

Probeer jezelf een halt toe te roepen en kijk naar wat er was op jullie date! Voel hoe dat was. Voelde dat toen echt aan? Zo ja, dan was dat ook echt.



Vertrouw op jezelf
Alle reacties Link kopieren
Echt nogmaals bedankt voor je lieve woorden Eva, het is zo moeilijk om je gedachten te stoppen!!

Terwijl er eigenlijk helemaal geen reden toe is om zo negatief te denken, hij heeft tot nu toe alleen maar bevestigd dat hij hetzelfde voelt als ik. Ik heb alleen in het begin van ons contact gelijk gezegd niet meer aan relaties te beginnen, het kan ook zijn dat hij daarom verder niet zoveel loslaat of een nieuwe date voorstelt.

Hij woont niet bepaald in de buurt en is dus speciaal naar mijn stad toegekomen.

Onze date voelde trouwens echt fantastisch, ik kan het niet anders uitdrukken. Het ging alleen allemaal erg snel, voor ik het wist zaten we zoenend in de kroeg...

Ik ga inderdaad proberen in het NU te blijven en mijn negatieve gedachten de kop in te drukken.

Gelukkig komt er een vriendin vanavond, kan mijn hart (vol onzekerheden) zeker bij haar luchten.



Jij hebt dus al je vijfde date gehad? Superleuk zeg!
Is ook enorm moeilijk! Weet er alles van hoor. En die gedachten zorgen voor een rot gevoel, wat totaal niet realistisch is over de situatie.

Vraag anders zelf om een nieuwe date? Jullie hebben elke dag nog contact?

En waar ken je hem van? Via een serieuze dating site?



Ik heb vijf dates gehad ja, vind hem heel erg leuk! Maar ook nog steeds enorm spannend, omdat we nog niet echt "iets" hebben, of althans dat hebben uitgesproken, maar het voelt wel een beetje zo.

Hij zei tegen mij dat hij niet op zoek was naar een relatie, maar met mij wel wil kijken waar dit naar toe gaat omdat het goed aanvoelt. Van mij mogen we wel al wat maanden verder zijn, neem ik jou mee in de tijd machine ;) Dat het voor ons beide goed uitpakt!
Alle reacties Link kopieren
Ja graag, ik stap bij je in hoor!

Ik ken hem via het beruchte Tinder, waar ik vierkant op tegen was.. Beter gezegd, ik vond het belachelijk, haha!

Maar een paar weken geleden uit nieuwsgierigheid gaan snuffelen en hem tegengekomen. Hij sprak me aan en we hadden gelijk een heel leuk gesprek.

Eerst was hij steeds aan het 'klagen'over de afstand maar ik zei dat ie niet zo moest zeuren omdat afstanden in Nederland niks voorstellen, naar mijn mening. Na 2 dagen stelde hij zelf voor om naar mij toe te komen.

Onze date liep wat uit de hand, hij is tot de volgende middag gebleven.. Dit was uiteraard niet gepland en achteraf gezien ook niet zo handig wellicht (ik haal later wat dingen weg i.v.m. herkenbaarheid).

Ik heb de volgende dag weer contact opgenomen en we hebben wel elke dag even kort contact gehad maar geen lange gesprekken meer, zoals de eerste 2 dagen na onze match. Toen we een datum voor een date hadden afgesproken, hadden we ook al niet meer zulke lange gesprekken maar wel elke dag even contact.

Ik weet dus niet zo goed wat ik daar van moet vinden.

Maar goed, we zien het wel.



Voor jou dus ook spannend, jullie hebben nog niet echt "iets'" maar het voelt wel goed aan, super toch!

Hoe vaak zien jullie elkaar? En wonen jullie bij elkaar in de buurt?
Ok, dat is wel jammer dat het contact wat anders is nu. Dat vergroot onzekerheid. Maar hij is nog wel lief zei je.

Vraag gewoon om een date, dan weet je gelijk waar je aan toe bent.



Ik ken mijn date ook via Tinder, we zien elkaar wekelijks. En al twee keer bij elkaar blijven slapen. Hij woont 30minuten verder, dus ja, voor mij is dat in de buurt.



Hoever woont jouw date van jou vandaan dan?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 160 km..

Op zich hadden we dit contact ook wel de dagen voorafgaand aan de date hoor, we zijn ook nog maar 1,5 week geleden gematcht. En ik moet eerlijk zeggen dat hij wel steeds het initiatief nam.

Ik heb al aangegeven hem nog eens te willen zien en dat wilde hij ook zei hij.. Dus ik ben ouderwets, hij mag me uitnodigen om bij hem te komen.

Hij zei gisteren en eergisteren iets liefs over mij. Maar ik weet ook dat hij goed met vrouwen om kan gaan, om het zo maar even te zeggen..

Maar ik ga er van uit dat hij het oprecht meent.

Wat fijn dat je date zo dichtbij woont!

Misschien is het in mijn geval juist wel goed dat hij zo ver weg woont...
Jouw date komt 160km naar je toe rijden! Hij kent jou niet eens, alleen een fotootje en wat geschreven tekst. Als hij het niet meende met je, dan zou hij dat toch nooit doen?

Hopelijk stelt hij gauw een nieuwe date voor!!



Die van mij kan ook goed met vrouwen om gaan.. Is ook wel een type geweest die veel vrouwen kon krijgen en Tinder ook gebruikte om zo leuke vrouwen op te duikelen, no strings attached.

Dan denk ik..... Hmm ok... Hoezo is het met mij dan anders en wil je wel kijken of er meer in zit. Maar goed, een fijne klik kan je niet spelen, dat is er, of is er niet.

En garanties heb je nooit, ook niet als er bevestiging komt van jouw date.. Het kan altijd nog mislopen, om wat voor reden dan ook. Maar voor nu is het leuk, hou het dan ook leuk voor jezelf. Ga niet uit van het negatieve, maar inderdaad van oprechte/positieve bedoelingen. De meeste mannen zijn ook gewoon op zoek naar die ene leuke vrouw hoor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven