Groentje zet eerste stap op internetdaten, hulp gevraagd!

06-09-2013 09:58 2830 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Na altijd gezegd te hebben dat ik NOOIT zou gaan daten via internet, heb ik gisteren (na heeeeeel lang twijfelen) mezelf ingeschreven op een website, nl Edarling.

Vraag me niet waarom specifiek waarom deze website maar deze sprak me qua vragen enz. het meest aan.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het werkt, heb geen betaald profiel want dan moet ik geloof ik direct voor 12 maanden doen of als ik per maand (of per 3) betaal ik gelijk drie keer zoveel.. Dit is Paiq geworden, gratis website dus..

Anyway, ik vind het al eng om met mijn foto op zo'n site te staan, ik viel altijd op (emotioneel) onbereikbare mannen en hier staan natuurlijk mannen die open staan voor een relatie dus ... juist ja: beschikbaar!! En dat is voor mij helemaal doodeng.

Misschien is dat moeilijk te volgen voor de meeste mensen maar ik wil dit juist graag veranderen, vandaar dat ik deze stap genomen heb.

En even to the point, ik weet dus niet hoe het werkt, wat de beste manier is om te beginnen, hoe lang chatten/mailen/appen whatever voordat je elkaar gaat ontmoeten enzovoort..

Ik zou graag jullie ervaringen en/of tips willen horen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn date is echt een mooie man met de juiste skills om vrouwen het hof te maken, dit had ik al vrij snel door.

Dit is ook het type man waar ik het snel warm van krijg, sort of speaking.. ;)

Ach weet je, als hij er niks aan had gevonden had hij de eerste trein ook wel naar huis genomen lijkt me, maar hij bleef tot ik weg moest..

Mijn date klinkt wel een beetje zoals jouw date qua vrouwen, haha!

Maar blijkbaar ben ik dus ook zo'n typische vrouw die gelijk wil weten waar ik aan toe ben, het type waar ik zo'n hekel aan heb, zucht..
Het is onrealistisch om nu al te weten waar je aan toe bent. Je kent elkaar niet, hij geeft jou alleen een heel fijn gevoel. Maar wie hij is, weet jij niet en andersom hij ook niet van jou. Misschien als je een paar dates verder bent dat je denkt, Nee... Hij is het niet voor mij. Dan zijn het nu loze woorden om te weten waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop trouwens ook dat hij gauw een nieuwe date voorstelt, en je hebt misschien ook wel gelijk dat hij niet zomaar die reis maakt natuurlijk.. Heb er wel naar gevraagd hoor waarom hij dat deed, hij zei zo ontzettend nieuwsgierig naar me te zijn.

En ik snap jouw gevoel ook heel goed, dat je dan denkt waarom het met jou dan anders zou zijn, heel herkenbaar!

Laten we vooral positief proberen te blijven inderdaad, al denk ik dat jij met 5 dates al een eind in de goede richting zit hoor! Gun het je enorm!
Alle reacties Link kopieren
Ruby, pas je op voor je oude en vertrouwde valkuil?! Geniet ervan en leef in het moment. En als je niet meer kan wachten nodig hem dan uit voor een vervolg date.
Alle reacties Link kopieren
Meisje22!

Thx voor je advies, ik ben idd nog niet veel veranderd sinds vorig jaar.. Ik heb vandaag nog niets gehoord en ik probeer er echt niks negatiefs van te denken... Maar er is gewoon zo'n stemmetje steeds, die zegt dat het niet klopt...

Maar ik zit op mijn handen!!

Hoe is het met jouw date life?
Alle reacties Link kopieren
Hi! *zwaait*

Dat stemmetje is tot stand gekomen door je eigen gedachten erover, maar jouw gedachten zijn geen feiten. En ergens is het toch ook wel een beetje spannend om elkaar niet te bombarderen met berichtjes, toch?

Probeer in ieder geval niet iets te sturen waarmee je vist naar bevestiging, want dat voelt hij. En wat ik al zei anders dan nodig je hem uit voor een tweede date. Niks mis mee.



Mijn lovelife staat op een heel laag pitje, maar ik ga mezelf wat meer 'out there' gooien.

Vind het trouwens fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Ah wat lief, ik hoop dat het verder ook goed gaat met jou?

Zal niet teveel in de herkenbaarheid gaan maar volgens mij zaten wij vorig jaar in hetzelfde schuitje wat werk betreft toch? Hoe is dat nu bij jou? Anders kletsen we via fb even een x bij



Ik ga eerst even afwachten en niks naar hem sturen, gisteren stuurde hij echt nog iets liefs dus ik moet gewoon een normaal doen.. En ik kan hem inderdaad altijd nog uitnodigen voor een tweede date. (we hebben allebei immers aangegeven elkaar nog eens te willen zien).

Maar hoe ga jij jezelf dan meer óut there'gooien, ga je ook op Tinder??

Ik heb het er alweer afgegooid, haha..



PS. Ik snap niks van deze website, ik deel mijn computer met een collega die ook actief is op het forum en als ik haar uitlog en als mezelf weer inlog, dan toch gaat het soms fout en post ik onder haar nickname. Zijn er meer mensen die dit hebben? Of heeft dit met de cookies te maken?
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het erg goed! Gelukkig alweer een tijdje onder de pannen en jij ook zo te lezen. Fijn!



Ik zit al een tijdje op tinder en heb mijn nick op een datingsite ook weer afgestoft, maar ik vind het niet leuk. Ben te lui om er echt moeite voor te doen en ben er ook slecht in om met vreemde mensen te mailen/ chatten eerlijk gezegd. Het triggert me gewoon niet om er wat van te maken.

Wil ook lever irl iemand ontmoeten en ik heb wel iemand op het oog, maar we zien elkaar heel weinig, maar als we elkaar zien is er een behoorlijk spanningsveld dus ik denk dat ik daar maar wat meer energie in ga steken.



Ik weet niet hoe je dat met die nicks kan oplossen. Denk dat het inderdaad met cookies te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Super dat het zo goed met je gaat!

Ik begrijp wat je bedoelt dat je niet getriggerd wordt om met vreemde mensen te chatten/mailen. Vind het bewust op zoek gaan (via welke weg dan ook) sowieso nooit een goed idee.

Gek genoeg zag ik deze man en was ik direct getriggerd door zijn foto's maar ook door de tekst die hij bij zijn profiel had gezet. Hij sprak mij aan en we hadden gelijk een leuk gesprek, ging gewoon vanzelf.

En hij bleek dus in het echt nog leuker te zijn dan ik dacht, daar had ik echt niet op gerekend. Ik merk alleen dat ik, omdat we het bed gedeeld hebben vrees ik, toch teveel met hem bezig ben nu. Heb nog steeds niets gehoord vandaag en ook al ga ik niets sturen, het voelt gewoon alsof zijn interesse verdwenen is.
Alle reacties Link kopieren
Maar eergisteren stuurde hij nog iets liefs toch? Wacht nog even af. Hij komt vast wel en anders stel je zelf iets voor.
Alle reacties Link kopieren
Lieve lieve Ruby, wat maak je je druk.. Je bent zo'n prachtige meid, al die onzekerheid is zo onnodig!!!

Laat hem naar je toe komen en zo niet, er zijn meer vissen in de zee!!

Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het.. Vind het vreselijk van mezelf, ik slaap er bijna niet van zelfs.

Ik wil hem blokkeren op WA en van Facebook afgooien, zodat ik verder kan zonder het af te moeten wachten.

Het is gewoon duidelijk en wederom bevestigd, mannen trekken gewoon terug na seks.

Ik heb me mee laten slepen door het moment, het was fantastisch en ik kijk er op terug als een mooie nacht.

Het is gewoon simpel, als hij me echt meer dan leuk had gevonden, dan deed hij wel moeite om in contact te blijven. We stuurden elkaar elke dag een liedje, sinds de date is dat ook niet meer gebeurd. Dit is nu precies waarom ik niet meer wilde daten, nu heb ik het toch weer een keer geprobeerd, er bleek een geweldige chemie en klik van beide kanten te zijn en .... ineens valt het stil.

EN ik vertik het gewoon om weer achter een vent aan te lopen, die tijd heb ik echt gehad.

Klink ik verbitterd? Ja dat ben ik inmiddels ook...
Alle reacties Link kopieren
Als je hem nu gaat blokkeren en van facebook afgooit geef je wel een beetje een vreemd signaal af, Ruby. Waarom zo rigoreus? Er is toch eigenlijk niets aan de hand? Probeer je nou niet zo gek te laten maken door je onzekerheid en hang naar bevestiging. Dat zou zonde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat wat je zegt een waarheid als een koe is meisje22.

Maar nu voel ik me soort van in de wachtstand en voel me overgeleverd aan wanneer hij weer zin heeft om contact op te nemen. Voorafgaand aan de date ging dat gewoon vanzelf, elke dag even kort contact.

Toen ik na de date vertelde dat ik van slag was en dat hij iets in me geraakt had, stuurde hij een lap tekst terug dat hij dat ook had en het eng vond en niet wist wat hij ervan moest denken, omdat het zo absurd was allemaal.

Ik probeer er niet meer aan te denken maar waarom zeg je zoiets om vervolgens dit gedrag te vertonen?

Natuurlijk is er niet echt iets aan de hand maar ik vind het gewoon niet kloppen met wat hij zegt.
Alle reacties Link kopieren
Even advocaat van de duivel spelen hoor......Maar vertoon jij niet hetzelfde gedrag? Kom op, breek het ijs en stuur hem een liedje/ grappig berichtje of weet ik veel wat (als het maar geen vraag om bevestiging is).
Precies! Eens met meisje. Door jouw eigen onzekerheid en gedachten die je in je hoofd haalt, ga jij je anders opstellen.



Probeer in te denken wat je zou doen als al die onzekerheden wegvallen, wat zou je dan doen?

Bericht hem gewoon! Vraag een nieuwe date. Doet hij onverschillig heb je je antwoord.

Daden zeggen meer dan woorden!



En wees wat strenger voor jezelf, je sleept jezelf nu helemaal mee in dit gevoel. Het was 1 date! 1 keer seks. Je houdt jezelf nu in onzekerheid, dat hoeft niet. Jij vindt hem leuk, hij heeft gezegd jou leuk te vinden. Geef die man het voordeel van de twijfel, want hij maakt vanaf het begin eigenlijk al geen kans, omdat jij denkt dat hij niet het beste met je voor heeft.



Onbewust ga je handelen na die gedachte en wordt het waarheid. Neem controle terug over jezelf meid.
Alle reacties Link kopieren
Amen Eva!

Ruby, een gevoel begint altijd met een gedachte. Jouw gedachten. Pak die controle terug anders vrees ik een deja vu van 'hete man'.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie adviezen, mijn ervaring is echter dat als een man mij wil, hij er moeite voor doet.

Hij nam het initiatief tot aan de date elke dag, nu ineens niet meer. Ik vind dat raar.

En het is niet dat ik te beroerd ben om wat te sturen, het is meer dat ik nu denk, er is iets veranderd blijkbaar, de catch is binnen gehaald en de jacht is afgelopen.

Ik heb al besloten het te laten voor wat het is, als ik niets meer hoor gaat mijn leven ook gewoon door natuurlijk...
Ook een goede beslissing. Hopelijk kan je het nu een beetje loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook, ik besef me terdege hoe ongezond mijn gedrag gedachten zijn.

EN inderdaad, hij maakt bij voorbaat al geen kans, het is een self fulfulling prophecy...
Alle reacties Link kopieren
Dat is het inderdaad. Hopelijk kan je het nu loslaten.
Ruby, hoe gaat het vandaag met je?
Alle reacties Link kopieren
Ik had je berichten gelezen van de week maar moest even nadenken wat ik je wil zeggen Ruby. Ik lees zoveel afhankelijkheid in je berichten, afhankelijk van je leuke date, net als bij hete man eigenlijk. Als hij initiatief neemt ben je in de wolken, doet hij dat niet op de manier waarop hij dat eerst deed zie je het niet meer zitten, baal je, trek je jezelf terug met het idee 'hij moet nu een stap zetten hoor, als hij dat niet doet. vindt hij me niet leuk' gaan je gedachten met je aan de haal en worden je eigen gevoelens te moeilijk waardoor je hem zelfs wil blokkeren om zo van je gedachten en gevoelens los te komen. Veel te heftig allemaal voor één date, je legt daarmee veel meer verantwoordelijkheid bij hem neer dan gezond is. Mensen voelen dat op één of andere manier, ookal denk je zelf van niet en nemen afstand. Vicieus cirkeltje... dan denk jij 'zie je wel, zo gaat het altijd, ik stop ermee, ik date niet meer en relaties zijn al helemaal niet aan mij besteed'. Ik denk dat je moet proberen om wat luchtiger met het daten om te gaan, minder afhankelijk te zijn als je iemand echt leuk vindt, je gedachten niet zo met je op de loop laten gaan. Het zijn maar gedachten, ze zeggen niet zoveel. Dan heeft het allemaal niet zoveel impact op hoe je je voelt. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan he, als je er zo in zit... Soms is het gewoon loslaten, genieten van de leuke avond die je hebt gehad, hem een berichtje sturen als je iets wil delen zonder bijbedoeling of verwachtingen, niet overal meteen een betekenis aan geven en leven in het moment het beste. Dan blijf je trouw aan jezelf en hou je de regie over je eigen leven en deal je ermee als blijkt dat hij het ook leuk heeft gevonden maar blijkbaar niet meer wil, ook dat zegt namelijk niks over jou.



Hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Iedereen weer terug aan het komen ?



Ruby:



Je kan alles analyseren en alles mooier of negatiever maken of je kan stoppen met alle soorten analyses en het nemen zoals het komt....



Dit is misschien heel makkelijk gezegd maar je hebt geen invloed hoe een ander zich voelt of hoe jij over komt bij een ander, waar je wel invloed hebt is je zelf. Dus je kan hem een berichtje sturen omdat jij dat wilt en omdat jij hem leuk vind en niet omdat het moet, of dat je daardoor minder of wat dan ook bent.



Dat je kijkt naar waarom je hem leuk vind is ook een stukje analyseren maar het hoeft niet kapot geanalyseerd te worden. Ik vraag mij wel af of hij echt zo leuk is of dat het misschien wel het type is waar je elke keer opvalt en elke keer weer in dezelfde situatie terecht komt en jij elke keer weer hetzelfde op reageert.

Mogelijk is dit niet zo, en daarom is het ook wel eens goed om anders te reageren want waarom altijd hetzelfde doen? Daar is toch ook niks aan?



Ik had laatst ook een date, leuke kerel woont in de buurt, creatief, kwam erg open over, leuk. Date gehad was ook leuk, hij stelde een 2de date voor nou super, dacht ik. Alleen hij werd ziek en er was iemand in zijn directe omgeving overleden nog niet zolang er voor. De tweede date ging niet door omdat hij ziek was en er zat 3 weken tijd tussen de eerste date en het moment dat ik het afgekapt. In die tijd kwam het contact vaak vanuit mij, maar hij pikte ook dingen op wat ik een positief iets vind. Ik heb vorige week tegen hem gezegd ik vind je een leuke man en snap dat jij het moeilijk hebt, maar ik mis de echte interesse vanuit jou kant. Ik vind dat ik hem dat niet kwalijk kan nemen door de situatie waar hij nu is zit. Kijk ik weet niet of hij geen interesse heeft in mij als persoon of dat hij door de omstandigheden in zijn eigen bubbel leeft, maar ik kan zeggen dat ik moeite heb gestopt in iemand die ik interessant vond en heb uiteindelijk mijn eigen grens getrokken toen ik merkte dat ik niet iets terug kreeg waar ik behoefte aan heb. Ik denk zelf dat ik realistisch ben geweest en eerlijk naar hem en naar mijzelf.



Ik wil met mijn verhaal zeggen dat het zo makkelijk om je door angsten/onzekerheden te laten lijden en dat het makkelijk is om je ergens in te verliezen, maar dat realistisch zijn naar jezelf en je eigen echte gevoel ( dus niet je angsten enz) echt wel fijn is en rust geeft. Blijf bij je echte zelf Ruby!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven