Groentje zet eerste stap op internetdaten, hulp gevraagd!

06-09-2013 09:58 2830 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Na altijd gezegd te hebben dat ik NOOIT zou gaan daten via internet, heb ik gisteren (na heeeeeel lang twijfelen) mezelf ingeschreven op een website, nl Edarling.

Vraag me niet waarom specifiek waarom deze website maar deze sprak me qua vragen enz. het meest aan.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het werkt, heb geen betaald profiel want dan moet ik geloof ik direct voor 12 maanden doen of als ik per maand (of per 3) betaal ik gelijk drie keer zoveel.. Dit is Paiq geworden, gratis website dus..

Anyway, ik vind het al eng om met mijn foto op zo'n site te staan, ik viel altijd op (emotioneel) onbereikbare mannen en hier staan natuurlijk mannen die open staan voor een relatie dus ... juist ja: beschikbaar!! En dat is voor mij helemaal doodeng.

Misschien is dat moeilijk te volgen voor de meeste mensen maar ik wil dit juist graag veranderen, vandaar dat ik deze stap genomen heb.

En even to the point, ik weet dus niet hoe het werkt, wat de beste manier is om te beginnen, hoe lang chatten/mailen/appen whatever voordat je elkaar gaat ontmoeten enzovoort..

Ik zou graag jullie ervaringen en/of tips willen horen!
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik heb vanmiddag even leuk gekletst met iemand. Niks engs aan, gewoon een babbeltje gemaakt. Toch heb ik mijn naam veranderd, voel me er niet prettig bij om met mijn eigen naam er op te staan..

Vind het trouwens lastig om te zien hoe je profielen kunt bekijken, het meeste is afgeschermd.
Alle reacties Link kopieren
We zijn een week verder en heb al heel wat gesprekken gevoerd, waarvan met 1 man telefoonnummers uitgewisseld.

Elke dag appen we wat heen en weer en hij heeft gevraagd wanneer we wat gaan drinken.... Dat vind ik dus nog heel erg eng, lijkt me zo ongemakkelijk en wil toch eerst wat langer chatten denk ik. Aan de andere kant, wat hier ook al genoemd is, ga je op die manier zelf een beeld creeeren wat ook niet handig is...

Voor de ervaringsdeskundigen onder ons, hoe lang deden jullie erover om af te spreken?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens direct van Edarling afgestapt, vond het zo stom dat je wel berichten krijgt dat iemand je een bericht heeft gestuurd maar die kun je dan niet lezen omdat je geen betalend lid bent..

Paiq vind ik ook leuk omdat je niet door elkaars profielen kunt scrollen en pas na geruime tijd chatten, je elkaars foto kunt zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik sprak soms al een dag later af. Is het maar geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:beer29 schreef op 06 september 2013 @ 13:23:

Eerst op e darling maar dan kan en mag je helemaal niets mee als onbetaald lid. Dan maar even registreren dacht ik. Wilde niet meteen te lang er aan vast zitten, zie ik dat een maand gewoon 99 euro kost! Echt belachelijk dus meteen van die site afgestapt.

Nu ook ingeschreven op paiq. Daar kun je tenminste gewoon berichtjes sturen en andere leuke dingen doen zonder te betalen. Je ziet geen foto van de ander. Die wordt steeds een beetje meer zichtbaar naarmate je meer contact hebt. Wel grappig op zich!

Wat hebben mensen toch tegen dat betalen ? Voor niets gaat de zon op. Om auto te rijden of te eten betaal je toch ook ? Alleen is 99 euro per maand idd belachelijk veel. Geldklopperij. Maar zo'n 15-25 euro per maand is een redelijk bedrag. Gratis sites zoals knuz.nl staan vol neppers en niet-betalende mannen zijn vaak getrouwde neukertjes zoekers.



Zelf heb ik jaren in het datingcircuit gezeten waarvan ik nu mijn vriendin ken en er al jaren mee samenwoon. Met RP heb ik goede ervaringen gehad en eMatching ook.



En zoals veel anderen zeggen: Lijkt een man je leuk meteen bellen en afspreken. Een echte ontmoeting zegt meer dan duizenden woorden getypte tekst of zelfs webcam beelden. En dan een korte date van max 1-2 uur zodat je ook nergens mee zit als het tegenvalt. En op neutraal terrein. Nodig NOOIT een man thuis uit voor de eerste keer of kom bij hem thuis. Vaak is de reden daarvoor : neuken.



Mij is toen opgevallen dat er ook veel vrouwen op een snelle wip uit zijn waardoor ik me een paar keer letterlijk genaaid voelde.



En nog een tip: veel datingsites geven nieuwe leden (max 1-2 weken geleden ingeschreven) voorrang, ook al betaal je voor 3 maanden. Dus als je (betaalde) abonnement afloopt: profiel verwijderen, nieuw aanmaken (desnoods met iets gewijzigd profiel en foto's) en opnieuw betalen. Kost je net zoveel als verlengen maar je maakt meer kans.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind het dus belachelijk om te betalen terwijl communiceren gewoon gratis is en je dat nog altijd zelf moet doen.

Het is eigenlijk niet heel anders dan Facebook, en daar hoef je ook niet voor te betalen.

Maar tot nu toe beval Paiq heel goed, heb nog geen rare verzoeken gehad en wel leuke gesprekken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruby-Ann schreef op 15 september 2013 @ 13:20:

Tja, ik vind het dus belachelijk om te betalen terwijl communiceren gewoon gratis is en je dat nog altijd zelf moet doen.



Ok, ff terug naar groep 3 lagere school.

Zij faciliteren dat jij met die kerels in contact komt, en dat kost centjes. Daarom kun jij met deze leuke jongetjes communiceren. Voor je internet betaal je toch ook centjes ? Dus dat communiceren is helemaal niet gratis.
Alle reacties Link kopieren
Doe jij es ff normaal zeg, ik vind niet (en dat recht heb ik) dat het geld hoeft te kosten om met iemand in contact te komen, dat geld komt wel binnen d.m.v. advertising. je betaalt toch ook niks om te communiceren op dit forum?? Juist.



En ik betaal idd al voor internet met mijn abonnement, dat is meer dan genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag toevallig een internetdate! Moet over een half uur weg



Ik sta op E-matching, kun je eerst een maand gratis rondkijken en reageren op gestuurde berichten aan jou (dus nog niet zelf reageren op iemands profiel, dat kan pas als je gaat betalen).



Inmiddels 1 date gehad (was niks) en 2 in de planning (vanmiddag en woensdag nog een ander haha). Ik hou er niet van om lang te mailen/appen, ik heb ze ook weinig te vertellen als ik ze nog nooit gezien heb. En als je langer wacht, waarom zou het dan minder eng worden? Je krijgt hooguit een beeld van ieman ddat niet klopt met de werkelijkheid of komt er uiteindelijk acher dat je in reallife geen klik hebt. Zonde van je tijd als je daar pas 6 weken laten achter komt, toch?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ooooooh spannend tinkerbell!!! Laat je weten hoe het was??? Ben heel benieuwd!! Succes!

En klopt natuurlijk dat wat je zegt over dat het niet minder eng wordt.. EN ik weet juist uit eigen ervaring dat het gevaarlijk is om lang virtueel contact te hebben, ik heb nl. het talent om me dan al (emotioneel) aan iemand te kunnen binden..

Maar jij bent dus al druk bezig met afspreken, meerdere in 1 week zelfs,heel goed, haha!
Alle reacties Link kopieren
@Ruby ann, het went gauw, je kan op sommige sites je profiel ook even op nonactief zetten als je er even genoeg van hebt.

Ik krijg steeds reclame via facebook, allemaal leuke mannen, die bij mij in de buurt wonen, jaja, vind het trouwens ook altijd zo stom dat ze in reclame's zeggen, je kan je nu gratis inschrijven, dat inschrijven is meestal gratis maar daarna moet je betalen.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruby-Ann schreef op 15 september 2013 @ 13:27:

Doe jij es ff normaal zeg, ik vind niet (en dat recht heb ik) dat het geld hoeft te kosten om met iemand in contact te komen, dat geld komt wel binnen d.m.v. advertising. je betaalt toch ook niks om te communiceren op dit forum?? Juist.



En ik betaal idd al voor internet met mijn abonnement, dat is meer dan genoeg.Ik kan inderdaad merken dat jij een groentje bent mbt internetdaten, je wil niet snappen dat een betaalde dienst normaal is. Datingsites (de betaalde dan) hebben geen reclame banners, dit forum wel en daarom is dit forum gratis. Maar als je nog te krenterig bent om een of twee tientjes te betalen ja dan zul je met de beperkingen van de 'gratis' sites moeten leven. Al die 'gratis' diensten met Facebook voorop, gebruiken jouw persoonsgegevens om te verkopen aan adverteerders. Daarom zet NOOIT je eigen naam, adres, etc. op dergelijke sites.
Alle reacties Link kopieren
@creative guy, je hebt gelijk dat op al die gratis datingsites, veelal minder serieuze mensen rondstruinen. Vind 2 tientjes per maand een redelijk bedrag, overigens hebben ze ook nog wel eens aanbiedingen. Maar vind het vaak wel misleidend, dat gratis inschrijven, iedereen die wel eens op een betaalde site heeft gestaan weet dat je dan ( niks) kan.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Gratis inschrijven is inderdaad onzin. Je kan wel zoeken maar niets vinden. Het is wel handig om te kijken of er überhaupt wel leuke dames in je buurt zijn. Als je maar uit 7 kan kiezen die niet je type zijn dan is betalen niet het slimste.



Verder in een kroeg hangen kost ook geld, één of andere sport kost ook geld. Ik weet niet hoe vaak het bingo is bij anderen maar voor mij werken die activiteiten niet om een leuke meid tegen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Paiq prima, kost niets en ik heb al leuke contacten lopen..

Misschien komt het omdat ik er niet zo serieus mee bezig ben, vind het alleen al leuk om nieuwe mensen te leren kennen.

Als daar een klik bij komt kijken, is dat leuk en anders hou je er wellicht een leuke vriendschap aan over, of niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 15 september 2013 @ 14:23:

[...]



Ik kan inderdaad merken dat jij een groentje bent mbt internetdaten, je wil niet snappen dat een betaalde dienst normaal is. Datingsites (de betaalde dan) hebben geen reclame banners, dit forum wel en daarom is dit forum gratis. Maar als je nog te krenterig bent om een of twee tientjes te betalen ja dan zul je met de beperkingen van de 'gratis' sites moeten leven. Al die 'gratis' diensten met Facebook voorop, gebruiken jouw persoonsgegevens om te verkopen aan adverteerders. Daarom zet NOOIT je eigen naam, adres, etc. op dergelijke sites.



Sla niet zo'n belerend toontje aan aub..

Ik heb recht op mijn eigen mening en jij op die van jou, en dat hoeven we niet eens te zijn met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu zo'n 2 jaar ervaring op het gebied van internet-daten. Daarbij kan ik stellen dat ik letterlijk alle mogelijkheden wel heb geprobeerd. Gratis, betaald, noem maar op.



Mede, gezien ik nu eenmaal niet mister perfect ben, waardoor je automatisch al onderaan het voorkeurenlijstje van de tegenwoordig alsmaar veeleisender wordende vrouw belandt.



Anyway, de beste tip; laat je absoluut niet wijsmaken dat betalende dating-sites beter werken (of meer effect hebben) dan gratis aanbieders. Het zit 'm meer in de truc om de rotte eieren er tussenuit te vissen.



Van de ruim 100-150 methoden die ik de laatste 2 jaar heb geprobeerd, zijn slechts 3 websites mij altijd loyaal gebleven. Nou ja, niet de websites zelf, maar meer het soort type vrouw dat écht oprecht geïnteresseerd is.



Laat ik beginnen met Relatieplanet.nl. Meteen erg cliché, daar dit momenteel de grootste en meest populaire dating-site is. Niet voor niets! Je betaalt immers wel voor RP, maar het grootste deel van de bezoekers (voor een vrouw is dat weliswaar iets anders; er zijn meer mannen die zoeken) valt over het algemeen wel te vertrouwen. Daarbij kun je net genoeg informatie invoeren om de ander te triggeren om te reageren. De 'basics', die je tijdens een real life date minder snel zou vragen.



Datzelfde geldt voor Lexa.nl. Wederom cliché en groot qua naam, maar ook Lexa heeft meer terugkoppeling geboden dan welke website dan ook.



De derde methode die voor mij het beste werkte (uiteindelijk ontdekt via de app-variant, maar de website werkt beter), is OkCupid.com. Klinkt als een vage, niet veel zeggende website voor 'derden', maar niets is minder waar. Sterker nog; er zijn hier meer échte mensen te vinden, dan op RelatiePlanet en Lexa bij elkaar. Geen mooi verhaal voorhouden om jezelf te verkopen; gewoon straight to the point. Daarbij kun je stellingen aan je profiel koppelen. "Zou je dit?" (A, B of C). "Wat vind je van dat?" (A, B of C), etc.



Zodra je dit zo gedetailleerd mogelijk invoert (trust me, er zit geen einde aan), kun je vervolgens aan de hand van match-scores zien wie je 'gelijken' zijn. Erg handig en bovendien; gratis. Ik zweer zelf bij die laatste



Wat populaire methoden:

E-Darling; men is te kieskeurig (men verwacht immers hoogopgeleiden)

Paiq; mainstream geworden, waardoor mensen steeds kieskeuriger zijn gaan worden + een oude profielen blijven staan, waardoor het lijkt alsof er een groot aanbod heerst

Pepper; een hoop fake-profielen, je moet betalen waarbij je maar 3 matches per dag krijgt toegewezen, to good to be true

En let vooral op websites die qua structuur/indeling op elkaar lijken. Dat zijn de grootste boosdoeners.



Badoo.com is ook nog een mogelijkheid (redelijke ervaringen mee), maar 1) een hoop mensen zonder opleiding/werk en 2) goed aanvoelen wie oprecht op zoek is naar een date of slechts een one night stand.



# Tip #

Wees in profielteksten niet te uitgebreid. Wees anderzijds ook niet te karig of laat je profiel ook zeker niet leeg (dan reageert de helft minder). Je moet iets te wensen overlaten om te kunnen bespreken in een eerste bericht/mail.



Maak ook niet te lang gebruik van 'het systeem'. Stuur 1 of 2 berichtjes, schakel over naar 2 of 3 mails en spreek daarna in real life af.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je inmiddels een vriendin?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 15 september 2013 @ 17:26:

Maar heb je inmiddels een vriendin?Honderden kandidaten, maar hij kan niet kiezen...
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
quote:m_1985 schreef op 15 september 2013 @ 17:23:

Ik heb nu zo'n 2 jaar ervaring op het gebied van internet-daten. Daarbij kan ik stellen dat ik letterlijk alle mogelijkheden wel heb geprobeerd. Gratis, betaald, noem maar op.



Mede, gezien ik nu eenmaal niet mister perfect ben, waardoor je automatisch al onderaan het voorkeurenlijstje van de tegenwoordig alsmaar veeleisender wordende vrouw belandt.



Anyway, de beste tip; laat je absoluut niet wijsmaken dat betalende dating-sites beter werken (of meer effect hebben) dan gratis aanbieders. Het zit 'm meer in de truc om de rotte eieren er tussenuit te vissen.



Van de ruim 100-150 methoden die ik de laatste 2 jaar heb geprobeerd, zijn slechts 3 websites mij altijd loyaal gebleven. Nou ja, niet de websites zelf, maar meer het soort type vrouw dat écht oprecht geïnteresseerd is.



Laat ik beginnen met Relatieplanet.nl. Meteen erg cliché, daar dit momenteel de grootste en meest populaire dating-site is. Niet voor niets! Je betaalt immers wel voor RP, maar het grootste deel van de bezoekers (voor een vrouw is dat weliswaar iets anders; er zijn meer mannen die zoeken) valt over het algemeen wel te vertrouwen. Daarbij kun je net genoeg informatie invoeren om de ander te triggeren om te reageren. De 'basics', die je tijdens een real life date minder snel zou vragen.



Datzelfde geldt voor Lexa.nl. Wederom cliché en groot qua naam, maar ook Lexa heeft meer terugkoppeling geboden dan welke website dan ook.



De derde methode die voor mij het beste werkte (uiteindelijk ontdekt via de app-variant, maar de website werkt beter), is OkCupid.com. Klinkt als een vage, niet veel zeggende website voor 'derden', maar niets is minder waar. Sterker nog; er zijn hier meer échte mensen te vinden, dan op RelatiePlanet en Lexa bij elkaar. Geen mooi verhaal voorhouden om jezelf te verkopen; gewoon straight to the point. Daarbij kun je stellingen aan je profiel koppelen. "Zou je dit?" (A, B of C). "Wat vind je van dat?" (A, B of C), etc.



Zodra je dit zo gedetailleerd mogelijk invoert (trust me, er zit geen einde aan), kun je vervolgens aan de hand van match-scores zien wie je 'gelijken' zijn. Erg handig en bovendien; gratis. Ik zweer zelf bij die laatste



Wat populaire methoden:

E-Darling; men is te kieskeurig (men verwacht immers hoogopgeleiden)

Paiq; mainstream geworden, waardoor mensen steeds kieskeuriger zijn gaan worden + een oude profielen blijven staan, waardoor het lijkt alsof er een groot aanbod heerst

Pepper; een hoop fake-profielen, je moet betalen waarbij je maar 3 matches per dag krijgt toegewezen, to good to be true

En let vooral op websites die qua structuur/indeling op elkaar lijken. Dat zijn de grootste boosdoeners.



Badoo.com is ook nog een mogelijkheid (redelijke ervaringen mee), maar 1) een hoop mensen zonder opleiding/werk en 2) goed aanvoelen wie oprecht op zoek is naar een date of slechts een one night stand.



# Tip #

Wees in profielteksten niet te uitgebreid. Wees anderzijds ook niet te karig of laat je profiel ook zeker niet leeg (dan reageert de helft minder). Je moet iets te wensen overlaten om te kunnen bespreken in een eerste bericht/mail.



Maak ook niet te lang gebruik van 'het systeem'. Stuur 1 of 2 berichtjes, schakel over naar 2 of 3 mails en spreek daarna in real life af.



Bedankt voor je uitgebreide bijdrage, ik ben het ten eerste natuurlijk helemaal met je eens dat ik me niet laat wijsmaken dat een betaalde site een betere partij is, dat gaat er bij mij ook echt niet in.

Het gaat er idd om of je de juiste mensen eruit kunt pikken, en dat kan op vele wegen zijn, niet alleen op datingsites maar natuurlijk ook in het 'echte' leven.

Daarom denk ik dat het ook belangrijk is dat je er niet te serieus mee bezig gaat, het gewoon zien als een leuke manier van mensen ontmoeten.

Ik hoor soms verhalen van mensen (zowel mannen als vrouwen) die gelijk bovenop hun 'prooi' springen en gelijk al zulke hoge verwachtingen hebben... Ik zou het daar echt benauwd van krijgen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruby-Ann schreef op 15 september 2013 @ 17:06:

[...]





Sla niet zo'n belerend toontje aan aub..

Ik heb recht op mijn eigen mening en jij op die van jou, en dat hoeven we niet eens te zijn met elkaar.



Is dit dan niet belerend ?



quote:Ruby-Ann schreef op 15 september 2013 @ 13:27:

Doe jij es ff normaal zeg, ik vind niet (en dat recht heb ik) dat het geld hoeft te kosten om m.......Zo ga je niet om met iemand die je tips geeft. Lekker makkelijk zo anoniem als ik irl voor je stond durfde je het niet te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 15 september 2013 @ 18:00:

[...]





Is dit dan niet belerend ?





[...]





Zo ga je niet om met iemand die je tips geeft. Lekker makkelijk zo anoniem als ik irl voor je stond durfde je het niet te zeggen.Gut, hoe oud ben jij?
quote:Ruby-Ann schreef op 15 september 2013 @ 18:06:

[...]





Gut, hoe oud ben jij?En jij?
Alle reacties Link kopieren
Pepper is niks.

Als je gratis lid bent krijg je allemaal leuke fotoos van hippe, vlotte matches, die jou liken.

Maar als gratis lid kun je geen berichten sturen of lezen dus dat schiet niet op.Je bent dus alleen bezig met je eigen profiel op te pimpen daar

Als je dan betalend lid wordt van Pepper, dan zijn al die leuke mannen ineens verdwenen...
Alle reacties Link kopieren
quote:guillaumette schreef op 15 september 2013 @ 17:30:

[...]



Honderden kandidaten, maar hij kan niet kiezen...



Ik ben niet 2 jaar fulltime aan het daten geslagen. Wanneer er op 100 pogingen slechts 1 'resultaat' geboekt wordt, gaat het niet zo snel. Daarbij was ik ook niet 24/7 bezig.



Maar ja, op dit moment is daar inderdaad een vriendin uit voort gekomen ja. Weliswaar de vierde, maar in dit geval stabiel, vast en meer met een click.



Ik ben niet malle Pietje die per se 100 keer gedatet wil hebben. Iemand die 100 keer dezelfde dingen moet aanhoren en 100 keer opnieuw een eerste date wil beleven. Ik ben absoluut niet veeleisend (sterker nog; ik val niet eens zozeer op uiterlijk of zeker niet op het type 'mooi' wat anderen mooi vinden).



Zodoende 'slechts' 4 resultaten. Vind het wel mooi zo... Vond het eerder een interessante ervaring om te zien hoe sites werkten en om sites te vinden die wel degelijk werkten. Helaas waren die op 1 hand te tellen... (of je moet op George Clooney lijken en minstens doctorandus).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven