Grrrrrr! Dit is toch niet nodig?!

28-03-2013 14:54 104 berichten
Ik kom ff zeuren hoor want ik vind dit echt ff gewoon zwaar kut!

Gisteren rijd mijn vriend naar zijn werk bel tie halverwege dat zijn spiegel van de auto eraf ligt, scooterrijder reed ertegenaan en reed daarna door.... Ik over de piss, verdorie! Weer verzekering, rompslomp etc alsof we geen betere dingen te doen hebben....Ik vond zijn verhaal alleen vaag, ik ken hem Door en door en de ondertoon beviel me niet dus ik ben zo "gemeen" geweest om m uit zichzelf te laten bekennen Door te zeggen dat ik t kan natrekken ivm camera's via een bedrijf.... Eerst belt tie op van ah joh laat zitten de verzekering regelt t toch etc, daarna geef ik aan dat ik er toch achteraan ga.... Belt hij daarna weer op en de aap komt uit de mouw.... Hij had t dus zelf gedaan.... Ik kan hier heel pissig om worden! Je kan met mij alle kanten op als je maar eerlijk bent, daarbij vertrouw ik m de laatste tijd niet zo erg (weer ivm dat ondertoontje) Ik ga vanavond echt ff met m praten want ik hou hier echt niet van! Daarbij geeft t me verre van een goed gevoel, ik twijfel veel aan mezelf of t niet mijn hormonen zijn, maar Door deze bevestiging gaan mijn haren alleen maar meer omhoog staan.... Hijs altijd zo eerlijk geweest en de laatste tijd merk ik dat hij veel om dingen heen draait, dingen achter houd of extreem grote verklaringen heeft op bepaalde dingen....



Brrrr!
Als jij zo heftig reageert op dingen kan ik mij voorstellen dat hij de schuld geeft aan andere dingen/mensen dan zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 14:56:

Als jij zo heftig reageert op dingen kan ik mij voorstellen dat hij de schuld geeft aan andere dingen/mensen dan zichzelf.Inderdaad, ik zit bibberend achter mijn computer en ik heb niet eens wat fout gedaan . Als ik wist dat ik een verhaal als de OP over me heen zou krijgen zou ik ook wat verzinnen om van het gezeik af te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je om alles gelijk uit je pan gaat, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je vriend niet alles gaat vertellen. Hij lijkt meer bezig om de lieve vrede te bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom liegt hij daar over? Misschien eens een rustig gesprek daar over aangaan? Over waarom hij het idee heeft dat hij daarover moet liegen?
Alle reacties Link kopieren
Hij kent je, hij kent je woede (wij ook: Loopje)

Ik snap hem wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 14:56:

Als jij zo heftig reageert op dingen kan ik mij voorstellen dat hij de schuld geeft aan andere dingen/mensen dan zichzelf.



Dat snap ik nooit echt....

Als hij last heeft van de manier waarop zijn vriendin,in dit geval TO reageert, dan kan hij een keuze maken door er over te praten en of gewoon een andere vriendin te zoeken die beter bij hem past.



Zo lijkt het alsof hij een vrijbrief heeft om over van alles te liegen "omdat TO blablabls..."



Niet in mijn wereld in ieder geval.
is het echt zo overdreven heftig dan? er wordt van mij ook verwacht oprecht en eerlijk te zijn...ik neem aan dat dat ook andersom gevraagd mag worden?
Eens met Miekkie. Pff.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liquorice schreef op 28 maart 2013 @ 14:58:

[...]



Inderdaad, ik zit bibberend achter mijn computer en ik heb niet eens wat fout gedaan . Als ik wist dat ik een verhaal als de OP over me heen zou krijgen zou ik ook wat verzinnen om van het gezeik af te zijn.Helemaal met jullie twee eens!!! Hij liegt en jij dus ook.... Dreigen dat je er achter kunt komen. Staat hij onder curatele bij je? Ben je zijn moeder? Iemand die dit bij me flikt (jij dus) is echt nog heel lang niet jarig. Ben je nou helemaal van de pot gerukt. Dit was gewoon een leugentje om eigen bestwil, om iemand daarom nu het vel over de oren te trekken en er 'ook nog even goed over te gaan praten vanavond'. Bij mij had je niet zo heel ver gekomen. Gezien hoe je reageert snap ik hem ook nog....
Alle reacties Link kopieren
To ik zou me eerder met mezelf bezig houden want dat je vriend blijkbaar zich niet fijn genoeg voelt bij je om gewoon eerlijk tegen je te kunnen zijn over zoiets wat kan gebeuren, dat zou ik heel erg vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 14:59:

is het echt zo overdreven heftig dan? er wordt van mij ook verwacht oprecht en eerlijk te zijn...ik neem aan dat dat ook andersom gevraagd mag worden?



Vragen mag, eisen en hem om die reden behandelen alsof hij drie jaar oud is... dat gaat te ver.



De uitkomst blijft hoe dan ook gelijk. Verzekeringswerk. Je kunt ook van een mug een olifant maken, en volgens mij is dat een expertise van je (mug -> Olifant) en dus weet hij hoe je gaat reageren en dus een leugentje om eigen bestwil. Ik ben overal heel eerlijk over, maar als mijn partner buiten elke proportie zou reageren zou ik OF dingen gewoon helemaal NIET meer zeggen, of er ook zo nu en dan een leugentje voor eigen bestwil tegen aan mikken. Liever dat dan wederom een standje van moeder overste. je bent zijn partner, geen schooljuf/politieagent/moeder/bewindvoerder of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 14:59:

is het echt zo overdreven heftig dan? er wordt van mij ook verwacht oprecht en eerlijk te zijn...ik neem aan dat dat ook andersom gevraagd mag worden?



Het is je spiegel van de auto die eraf ligt. Balen maar meer ook niet hoor, laat hem repareren, probleem opgelost.



Hoe reageer je dan wel niet, als er echt eens iets aan de hand is.



En dan je vriend gaan lopen bedreigen met camerabeelden om een autospiegel? Héél overdreven vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ik vind wat jij deed ook heel erg. Chanteren met de dreiging dat je beelden op kunt vragen. Verschrikkelijk! Als je maar je gram/gelijk kunt halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:camomille schreef op 28 maart 2013 @ 15:05:

Overigens ik vind wat jij deed ook heel erg. Chanteren met de dreiging dat je beelden op kunt vragen. Verschrikkelijk! Als je maar je gram/gelijk kunt halen.Dat is idd wel aardig triest.
Alle reacties Link kopieren
dus dan kan hij weer boos op jouw worden omdat jij dingen zegt die helemaal niet waar zijn beelden ??



het is maar een auto
Alle reacties Link kopieren
quote:aishah schreef op 28 maart 2013 @ 15:06:



het is maar een autoNog niet eens, het is de spiegel van een auto.
Alle reacties Link kopieren
quote:gurly3 schreef op 28 maart 2013 @ 14:59:

[...]





Dat snap ik nooit echt....

Als hij last heeft van de manier waarop zijn vriendin,in dit geval TO reageert, dan kan hij een keuze maken door er over te praten en of gewoon een andere vriendin te zoeken die beter bij hem past.



Zo lijkt het alsof hij een vrijbrief heeft om over van alles te liegen "omdat TO blablabls..."



Niet in mijn wereld in ieder geval.Natuurlijk is het niet netjes en is erover praten een veel beter idee, maar ik snap zijn gedachtengang wel. Aan het loepje te zien gaat TO wel vaker uit haar plaat, en hoewel vriend daar inderdaad wat van zou kunnen zeggen snap ik best dat je af en toe de weg van de minste weerstand kiest. Zeker als het om iets simpels als een kapotte spiegel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Als hij altijd eerlijk is geweest en de laatste tijd van het draaien en liegen is (zeg jij), is het dan geen beter idee om er (samen) achter te komen via een goed gesprek wat er veranderd is, in plaats van als een dolle stier tegen hem te gaan briezen. Dat laatste zal gegarandeerd contraproductief zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet van (gedwongen) opbiechten aan mijn moeder, want moeders worden vaak boos.....
Alle reacties Link kopieren
Joh, misschien schaamde hij zich gewoon over die spiegel. Kan prima en heeft hij er daarom een draai aan gegeven. Laat hem gewoon lekker in zijn waarde ipv hem als een broekmans over de knie te gooien.
Kennen jullie dat? Het tik...Tik.... Boem effect?!



Ik ben meestal heel layed back en je kan bij mij heel ver gaan, maar als je me eenmaal over de kook heb explodeer ik ook echt... Zoals vandaag...



Terwijl je aan alle kanten van jezelf trek om andere te ontlasten en op het einde kan je alsnog een ondankbaar antwoord krijgen?! Nou ladies dan heb je me ver!



Ik krijg dan hoorntjes en een staartje en ga op dat moment ook vol gas ertegen in.... Om dan later een murmelde "sorry" of "je hebt gelijk" te krijgen...



----------------------------------------------------------------------------------



dit was op dat moment mijn tik tik boem momentje, inderdaad dan klap ik uit elkaar maar dit voorbeeld geeft verre van aan hoe dat ik altijd ben, ik ben juist een persoon die mensen vaak nog een hand boven hun hoofd biedt, als je het dan , na de zoveelste keer verneukt (in dit verhaal werd iemand anders zijn probleem mijn probleem omdat de persoon in kwestie te laks was om zijn sorus op te lossen nadat ik hem via een familielid onderdak had geboden) ja dan ontplof ik... dat zou iedereen na verloop van tijd doen lijkt me.



dus om nu de conclusie te trekken dat iemand mij kent op basis van 1 verhaal waarvan details weg zijn gelaten ivm herkenning (echt niet lullig bedoeld maar om even een situatieschets me maken) tja, eerlijk, niet echt fair
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 14:59:

is het echt zo overdreven heftig dan? er wordt van mij ook verwacht oprecht en eerlijk te zijn...ik neem aan dat dat ook andersom gevraagd mag worden?

Sja, je schrijft dat je al behoorlijk over de zeik was vóór je wist dat het de schuld van je vriend was.

Terwijl hij toch belt nadat hij een ongelukje heeft gehad, je had ook kunnen vragen hoe het met hem was, mischien was hij erg geschrokken, of baalde hij van de spiegel?

Maar blijkbaar gaat het op zo'n moment alleen om jou boosheid, dan vind ik het ook niet zo gek dat hij wat om de feiten heen draait eigenlijk.
Wie of wat is tie?



Dit?

Of?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven