Grrrrrr! Dit is toch niet nodig?!

28-03-2013 14:54 104 berichten
Ik kom ff zeuren hoor want ik vind dit echt ff gewoon zwaar kut!

Gisteren rijd mijn vriend naar zijn werk bel tie halverwege dat zijn spiegel van de auto eraf ligt, scooterrijder reed ertegenaan en reed daarna door.... Ik over de piss, verdorie! Weer verzekering, rompslomp etc alsof we geen betere dingen te doen hebben....Ik vond zijn verhaal alleen vaag, ik ken hem Door en door en de ondertoon beviel me niet dus ik ben zo "gemeen" geweest om m uit zichzelf te laten bekennen Door te zeggen dat ik t kan natrekken ivm camera's via een bedrijf.... Eerst belt tie op van ah joh laat zitten de verzekering regelt t toch etc, daarna geef ik aan dat ik er toch achteraan ga.... Belt hij daarna weer op en de aap komt uit de mouw.... Hij had t dus zelf gedaan.... Ik kan hier heel pissig om worden! Je kan met mij alle kanten op als je maar eerlijk bent, daarbij vertrouw ik m de laatste tijd niet zo erg (weer ivm dat ondertoontje) Ik ga vanavond echt ff met m praten want ik hou hier echt niet van! Daarbij geeft t me verre van een goed gevoel, ik twijfel veel aan mezelf of t niet mijn hormonen zijn, maar Door deze bevestiging gaan mijn haren alleen maar meer omhoog staan.... Hijs altijd zo eerlijk geweest en de laatste tijd merk ik dat hij veel om dingen heen draait, dingen achter houd of extreem grote verklaringen heeft op bepaalde dingen....



Brrrr!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook wel eens dat mijn nieuwe schoenen/jas echt in de aanbieding was of veel goedkoper dan werkelijk en dan is het nog mijn eigen geld ook. Maar echt geen zin in zijn standaard 'weet je hoeveel dat in guldens is/kan je dat niet beter sparen' etc etc preken.
Of?

Bij de laaste vorm van tie snap ik het verband met een spiegeltje wel.
Alle reacties Link kopieren
hihi 2italy2
Ik herken het wel van mijn moeder trouwens, die kan ook zo vreselijk emotioneel reageren op een kleinigheidje.

Dan heb ík iets vervelends, en dan moet ik haar gaan troosten of dekking zoeken omdat zij niet rustig kan reageren.

Nou, daar heb ik vaak gewoon geen zin in, dus veel dingen vertel ik dan maar niet, of ik geef er een draai aan

Nou kom je van je moeder ook niet zo makkelijk af natuurlijk, in een relatie zou ik die moeite niet doen maar er een punt achter zetten.

Je schrijft dat het liegen iets van de laatste tijd is?

Mischien is hij op zijn manier aan het proberen om om te gaan met jouw ontvlambaarheid

Mischien wel een goed idee om eens het gesprek aan te gaan,want zo schiet het niet op natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom word je zo boos? Mogen mensen niet af en toe een stomme fout maken? Ik snap echt niet waarom je zo boos wordt. Tenzij je zijn baas of moeder bent.



Ik vind dat je je partner niet als een gelijkwaardige behandeld hebt. En die bui voelde hij al hangen waarschijnlijk. Vandaar het smoesje, net als die andere keren. Daarna ga je echt je boekje te buiten door te dreigen met camera's.
dus als jullie man / vriend / vriendin een ongelukje zou maken met de auto en er een of ander lulverhaal van maakt zouden jullie daar geen probleem van maken? sorry maar daar kan ik met mijn verstand niet bij, daarbij ben ik nu de boeman omdat ik hem "chanteer" door tegen hem te zeggen (eerst nog in alle oprechtheid btw,tis dat hij vaag begon te doen en dat ik het maar moest laten zitten) goh, het bedrijf op de hoek die heeft buiten camera's hangen zullen we daar de beelden van opvragen? is dat chantage?
Alle reacties Link kopieren
quote:camomille schreef op 28 maart 2013 @ 15:15:

Ik zeg ook wel eens dat mijn nieuwe schoenen/jas echt in de aanbieding was of veel goedkoper dan werkelijk en dan is het nog mijn eigen geld ook. Maar echt geen zin in zijn standaard 'weet je hoeveel dat in guldens is/kan je dat niet beter sparen' etc etc preken.



Nog jou eigen geld ook... LoL

Ik zou er niet om liegen en waarschijnlijk zijn preek van te voren zeggen in verkorte versie

"Hey schat ik heb schoenen gekocht,waren erg duur en had het beter aan wat anders kunnen besteden,maar deed ik niet,dan weet je dat bij deze...Hoe was jou dag?"

Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een lulverhaal ophangen als ik zou weten dat je zo reageert. Wie gaat dat vrijwillig over zichzelf afroepen?
En waarom word jij dan zo kwaad? Zijn auto, zijn probleem en zijn verzekeringskosten. Zou alleen pissed zijn als ie bij mijn auto 'n spiegel eraf zou rijden.
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 14:54:

Ik kom ff zeuren hoor want ik vind dit echt ff gewoon zwaar kut!

Gisteren rijd mijn vriend naar zijn werk bel tie halverwege dat zijn spiegel van de auto eraf ligt, scooterrijder reed ertegenaan en reed daarna door.... Ik over de piss, verdorie! Weer verzekering, rompslomp etc alsof we geen betere dingen te doen hebben

Je klinkt hier al behoorlijk boos, terwijl je nog niet eens weet dat het ongeluk de schuld van je vriend is.

Als iemand al zo overstuur raakt van een kapotte spiegel dan snap ik wel dat de persoon aan de andere kant van de telefoon het gesprek zo kort mogelijk wil houden en desnoods iets verzint.
Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 15:13:

Kennen jullie dat? Het tik...Tik.... Boem effect?!



Ik ben meestal heel layed back en je kan bij mij heel ver gaan, maar als je me eenmaal over de kook heb explodeer ik ook echt... Zoals vandaag...



Terwijl je aan alle kanten van jezelf trek om andere te ontlasten en op het einde kan je alsnog een ondankbaar antwoord krijgen?! Nou ladies dan heb je me ver!



Ik krijg dan hoorntjes en een staartje en ga op dat moment ook vol gas ertegen in.... Om dan later een murmelde "sorry" of "je hebt gelijk" te krijgen...



----------------------------------------------------------------------------------



dit was op dat moment mijn tik tik boem momentje, inderdaad dan klap ik uit elkaar maar dit voorbeeld geeft verre van aan hoe dat ik altijd ben, ik ben juist een persoon die mensen vaak nog een hand boven hun hoofd biedt, als je het dan , na de zoveelste keer verneukt (in dit verhaal werd iemand anders zijn probleem mijn probleem omdat de persoon in kwestie te laks was om zijn sorus op te lossen nadat ik hem via een familielid onderdak had geboden) ja dan ontplof ik... dat zou iedereen na verloop van tijd doen lijkt me.



dus om nu de conclusie te trekken dat iemand mij kent op basis van 1 verhaal waarvan details weg zijn gelaten ivm herkenning (echt niet lullig bedoeld maar om even een situatieschets me maken) tja, eerlijk, niet echt fair Als je van jezelf weet dat je totaal uit je dak gaat nadat je mensen lange de hand boven het hoofd hebt gehouden, wordt het dan niet eens tijd om daar wat aan te doen? Het lijkt mij geen gezonde manier van met ergernissen omgaan. Als je je al langer ergert aan dingen die je vriend doet, waarom zeg je daar dan niet in een eerder stadium wat van? Schreeuwen en woede-aanvallen zijn geen volwassen, constructieve manieren om met ergernissen om te gaan en je bereikt er helemaal niets mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het er nu toe hoe het gebeurd is? Kan wel begrijpen dat hij niet graag toegeeft dat hij zelf ergens tegen gereden heeft, doe ik liever ook niet.

Gewoon even met de garage bellen om te vragen wanneer het kan gerepareerd worden, dan op dat moment met de auto even langsgaan en het probleem is opgelost. Het is maar een autospiegel hé.

Als ik jouw vriend was en jij deed zo kwaad over een kapotte spiegel, dan was ik al lang weg.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij spoor jij niet TO. Je gedraagt je als een dolle controlfreak, een soort moeder-overste in het kwadraat. Volgens mij is je vriendje gewoon een sulletje die probeert zo veel mogelijk je afkeuring te vermijden. Net als een hond die al in elkaar kruipt voordat hij geslagen wordt omdat hij vroeger vaak mishandeld is.



Ik heb echt medelijden met je vriend, als ik hem was zou ik wegwezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 15:24:

dus als jullie man / vriend / vriendin een ongelukje zou maken met de auto en er een of ander lulverhaal van maakt zouden jullie daar geen probleem van maken? sorry maar daar kan ik met mijn verstand niet bij, daarbij ben ik nu de boeman omdat ik hem "chanteer" door tegen hem te zeggen (eerst nog in alle oprechtheid btw,tis dat hij vaag begon te doen en dat ik het maar moest laten zitten) goh, het bedrijf op de hoek die heeft buiten camera's hangen zullen we daar de beelden van opvragen? is dat chantage?



Niet echt chantage, maar meer 'dreigen'. Je boekje te buiten iig.



En nee, ik zou dat 'lulverhaal' gewoon aannemen. Lekker belangrijk zeg. Hij zal een reden hebben om de waarheid wat te verdraaien. Was het mijn vent had hij het waarschijnlijk ivm zijn ego gedaan. Want hij kan me dit gewoon vertellen maar 'Welke vent rijdt nu een spiegel er af....' zou hij hebben .



Het zou me echt aan mijn reet roesten want het hoe en waarom doet er echt totaal niet toe in het leven en is een absolute futiliteit. Uitkomst is van beiden hetzelfde. Verzekering. En dat mag hij zelf gaan regelen. Geeft mij geen enkele minuut gedoe want het is een grote jongen en dat kan hij dus ook gewoon zelf. Er is dus geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 15:24:

dus als jullie man / vriend / vriendin een ongelukje zou maken met de auto en er een of ander lulverhaal van maakt zouden jullie daar geen probleem van maken? sorry maar daar kan ik met mijn verstand niet bij, daarbij ben ik nu de boeman omdat ik hem "chanteer" door tegen hem te zeggen (eerst nog in alle oprechtheid btw,tis dat hij vaag begon te doen en dat ik het maar moest laten zitten) goh, het bedrijf op de hoek die heeft buiten camera's hangen zullen we daar de beelden van opvragen? is dat chantage?Ik zou er wel wat van zeggen, maar niet op die idioot kwade toon die jij nu aanslaat. Waar hebben we het over? Over een kapotte spiegel. Er is niemand dood, hij is niet vreemdgegaan, niets rechtvaardigt de hevigheid van je reactie.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 maart 2013 @ 15:23:

Waarom word je zo boos? Mogen mensen niet af en toe een stomme fout maken? Ik snap echt niet waarom je zo boos wordt. Tenzij je zijn baas of moeder bent.



Ik vind dat je je partner niet als een gelijkwaardige behandeld hebt. En die bui voelde hij al hangen waarschijnlijk. Vandaar het smoesje, net als die andere keren. Daarna ga je echt je boekje te buiten door te dreigen met camera's.ik word zo boos dat hij altijd zo open en eerlijk is geweest, andersom wordt het er ook op het hart gedrukt dat we open eerlijk en oprecht oeen zijn tegen elkaar, laatst was ik in alle hectiek iets gewoonweg vergeten te vertellen, daar werd hij zo boos om, ik was niet eerljk etc, terwijl ik het echt gewoon vergeten was, ik baal gewoon dat hij denkt dat hij smoesjes moet verzinnen omdat hij denkt dat hij tegenover mij niet eerlijk kan zijn terwijl hij met alles naar me toe kan komen en ik er alles aandoe om hem buiten schot te houden (hangt een hele geschiedenis aan vast) ik kan begrijpen dat ik "moederlijk overkom" maar ook dit heeft zijn redenen, en die liggen niet alleen bij mij....
Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 15:24:

dus als jullie man / vriend / vriendin een ongelukje zou maken met de auto en er een of ander lulverhaal van maakt zouden jullie daar geen probleem van maken? sorry maar daar kan ik met mijn verstand niet bij, daarbij ben ik nu de boeman omdat ik hem "chanteer" door tegen hem te zeggen (eerst nog in alle oprechtheid btw,tis dat hij vaag begon te doen en dat ik het maar moest laten zitten) goh, het bedrijf op de hoek die heeft buiten camera's hangen zullen we daar de beelden van opvragen? is dat chantage?



Mijn man had enige tijd terug ook een ongelukje met de auto. Ik ga dan al sowieso niet uit mijn plaat, want het is maar blik, en vraag of het met hem goed is. Mijn man voelt zich niet genoodzaakt of gedwongen om een lulverhaal op te hangen omdat ik per definitie niet over de emmer ga als er wat blikschade is. Het was dus ook zijn schuld en in plaats van he-le-maal los te gaan omdat er een deuk in de bumper zit, plaag ik hem nu met het feit dat hij al schade heeft gereden met de auto en ik , als vrouw, niet.

Je reageert dus buitenproportioneel en drijft je man dus in een hoek. Als hij direct had gezegd dat het zijn schuld was, had je dan wel normaal gereageerd?
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik er wel om moeten lachen als mijn partner er zo'n verhaal van zou maken. Een vriend van me reed laatst zijn auto in de prak en deed er alles aan om te verbloemen dat het zijn eigen schuld was omdat hij niet kan inparkeren. Ik vind het eerder schattig dat hij zo'n verhaal ophangt dan dat ik er boos om word. Maar misschien ben ik idoot relaxed, dat kan ook.
misschien klink ik wel boos nu inderdaad maar zo bedoel ik het zeker niet hoor, toen hij me toestraks vertelde wat er werkelijk was gebeurt ben ik ook gewoon rustig gebleven, ik heb m ook gezegd dat ik het wel een beetje had verwacht omdat ik m door en door ken en dat ik het aan hem hoorde ik heb ook gezegd dat we er straks nog ff over praten , gewoon ff evalueren. dat dit niet meer gebeurt...ik denk dat t me gewoon een beetje verdriet doet dat hij denkt dat hij moet liegen tegen me om gesodemieter te voorkomen, dat vindt ik gewoon erg gezien we allemaal al mee hebben gemaakt met elkaar
Alle reacties Link kopieren
Wat een bullshit, dat liegen vergeeflijk is om de reactie van je partner te ontwijken.



Als ik mijn eigen spiegel eraf rijd is er geen haar op mijn hoofd die erover denkt daarover te liegen. En als ik het niet eens ben met het commentaar van mijn partner daarop, zeg ik daar wat van.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 15:30:

[...]





ik kan begrijpen dat ik "moederlijk overkom" maar ook dit heeft zijn redenen, en die liggen niet alleen bij mij....Als je ooit nog een gelijkwaardige relatie wil hebben zou ik daar maar heel snel mee stoppen.... Omdat dat gewoon niet gaat werken en je JUIST dit soort reacties uitlokt daarmee. Wil je je man als kind behandelen, dan is het logisch dat hij als een puber met zijn kont tegen de krib gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mannen zijn soms zo dom. Ze denken dat vrouwen niet weten dat ze liegen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ook dat praten erover nog. Je maakt het allemaal zo verschrikkelijk loodzwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 28 maart 2013 @ 15:34:

misschien klink ik wel boos nu inderdaad maar zo bedoel ik het zeker niet hoor, toen hij me toestraks vertelde wat er werkelijk was gebeurt ben ik ook gewoon rustig gebleven, ik heb m ook gezegd dat ik het wel een beetje had verwacht omdat ik m door en door ken en dat ik het aan hem hoorde ik heb ook gezegd dat we er straks nog ff over praten , gewoon ff evalueren. dat dit niet meer gebeurt...ik denk dat t me gewoon een beetje verdriet doet dat hij denkt dat hij moet liegen tegen me om gesodemieter te voorkomen, dat vindt ik gewoon erg gezien we allemaal al mee hebben gemaakt met elkaarHoe gaat dat evalueren eruit zien? Moet je vriend toegeven dat hij helemaal fout zat en dat hij het nooit meer zal doen, of ga jij ook zeggen dat je wel een beetje overdreven gereageerd hebt en dat hij de volgende keer niet meer bang hoeft te zijn voor je reactie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven