Haat en jaloezie van zussen

22-09-2016 20:49 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
I
anoniem_309703 wijzigde dit bericht op 25-09-2016 17:42
Reden: prive
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen voor laster lijkt me een mooie eerste stap.
Alle reacties Link kopieren
Is dat je echte naam?! Is niet zo slim he.
Contact verbreken em ze helemaal van niks in je leven op de hoogte stellen.
Is dat je eigen/echte naam?
Alle reacties Link kopieren
wat denk jij dat de reden is om zoveel energie te stoppen in jou zwartmaken? wat is er voorgevallen? ben je het gesprek wel eens aangegaan nadat deze situaties voorkwamen? Wat geven zij aan mbt dat je voorgetrokken bent?
Tja wat kun je doen, als iemand je haat he. Ik heb er een beetje ervaring mee. Het beste bewijs dat ze liegen, lever je door jezelf te zijn. Dan gaan mensen vanzelf zien dat er niks van waar is. Dat is het beste advies wat ik je kan geven. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 zus weleens gevraagd waarom ze zo boos is. Of ik reden heb gegeven dat ze zo onaardig doen. Misschien heb ik een verkeerde opmerking gemaakt? Zelf onaardig gedaan? Dan krijg ik te horen dat ze niets tegen me hebben. Maar dan later hoor ik van een ander dat ze verwijten maken.

In de haatmail staat dat ik niet op de begrafenis van mijn ouders hoef te komen, omdat ik alleen maar zou profiteren van ze.

Zelf hebben ze al jaren geen contact met onze ouders.
Alle reacties Link kopieren
Is er een aanleiding om te denken dat jij van ze profiteert?



de kern is dus geld begrijp ik..
Alle reacties Link kopieren
en verder..er boven gaan staan..mensen die dicht bij je staan of waar je veel contact mee hebt op voorhand inlichten dat iets dergelijks zich voor kan doen..
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben al jaren geen contact met je ouders maar jij beperkt het contact met je zussen wel tot het contact met verjaardagen bij je ouders



Wat klopt hier niet?
Alle reacties Link kopieren
Na de haatmails en de melding heb ik het contact volledig afgehouden. Ik ben ze na die tijd twee keer tegengekomen, maar ze deden dan zo lelijk, vooral nare opmerkingen maken.

De laatste jaren komen ze ook niet meer bij mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 22 september 2016 @ 20:51:

Aangifte doen voor laster lijkt me een mooie eerste stap.Het kwaad is al geschied....je bereikt daar niets mee.....kost zoveel energie...
Alle reacties Link kopieren
quote:isautrecht schreef op 22 september 2016 @ 21:17:

Ze hebben al jaren geen contact met je ouders maar jij beperkt het contact met je zussen wel tot het contact met verjaardagen bij je ouders



Je hebt gelijk, ik heb er nu bijgezet, dat ik het contact na die melding volledig heb afgekapt.



Wat klopt hier niet?
Hoe staan je ouders hierin? Wat is jouw rol in het verhaal? Moeten ze dan niet boos zijn qua voortrekken op je ouders? Wat bedoelen ze met profiteren van jou van je ouders?
Alle reacties Link kopieren
quote:jasperbultman schreef op 22 september 2016 @ 21:23:

[...]





Het kwaad is al geschied....je bereikt daar niets mee.....kost zoveel energie...dit kost ook veel energie en dat blijft het doen..dus als er geen kern van waarheid in de beschuldigingen zit..aangifte doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat je aardig wat info achterhoudt. Mensen, en vooral je zussen of broers, worden niet van de ene op de andere dag opeens achyerbaks, gemeen en lasterlijk.



Dus vertel, wat heb jij allemaal geflikt?
Alle reacties Link kopieren
quote:otis schreef op 22 september 2016 @ 21:27:

Hoe staan je ouders hierin? Wat is jouw rol in het verhaal? Moeten ze dan niet boos zijn qua voortrekken op je ouders? Wat bedoelen ze met profiteren van jou van je ouders?Ouders zijn heel verdrietig. Ze hebben het contact ook afgehouden nadat ze zelf een hele nare haatmail hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 22 september 2016 @ 21:37:

Ik heb het idee dat je aardig wat info achterhoudt. Mensen, en vooral je zussen of broers, worden niet van de ene op de andere dag opeens achyerbaks, gemeen en lasterlijk.



Dus vertel, wat heb jij allemaal geflikt?Wist ik dat maar. Heb ik ze ook gevraagd. Ik word volgens hen voorgetrokken.
Op welke manier zou je voorgetrokken worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:jasperbultman schreef op 22 september 2016 @ 21:42:

[...]





Wist ik dat maar. Heb ik ze ook gevraagd. Ik word volgens hen voorgetrokken.De jaloezie speelde al langer, maar had dat zelf niet altijd door. Ik werd er wel op gewezen door anderen, maar, ja, iedereen is weleens onaardig. Je wilt toch de lieve vrede bewaren.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 22 september 2016 @ 21:43:

Op welke manier zou je voorgetrokken worden?



Ze passen op mijn kinderen, volgens hen meer op mijn kinderen dan van hen.

Ik mocht studeren.

Als we op vakantie met mijn ouders gingen, dan profiteerde mijn partner daarvan.



Maar mijn ouders pasten ook bij hen op en zij gingen ook meg ze op vakantie. Volgens mijn ouders gingen zij zelfs vaker met ze mee, omdat ik vaker mijn eigen weg ging......



Als er een klein beetje aandacht naar mij ging, waren ze al boos.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 22 september 2016 @ 21:38:

Ik denk dat je eens voor jezelf moet overwegen wat jij er mee wilt.



Wil je het negeren?

Wil je er mee leven? Wil je hopen dat ze bijdraaien?

Wil je ze helpen bijdraaien, door ze een fikse tik op de vingers geven?

Wil je ver weg lopen en in een diep donker hol kruipen waar ze je niet vinden?



Wat wil je? Wat wil je bereiken?



Iedereen kan je steun en tips geven, maar als jij deze essentiële vraag niet hebt beantwoord, kun je er niks mee.Goede vragen, maar ik weet er geen antwoord op....
Alle reacties Link kopieren
maar wat zijn dan de beschuldigingen richting je werkgever?



welke leeftijdscategorieen hebben we het eigenlijk over?



ik vind t maar vreemd allemaal..
Alle reacties Link kopieren
quote:clowntjemeteenrodeneusje schreef op 22 september 2016 @ 21:55:

maar wat zijn dan de beschuldigingen richting je werkgever?



welke leeftijdscategorieen hebben we het eigenlijk over?



ik vind t maar vreemd allemaal..



Het is ook vreemd. Het is net of je zelf in een slechte film beland.



Zij zijn richting 50 en ik ben nog geen 40.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven