Haat en jaloezie van zussen

22-09-2016 20:49 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
I
anoniem_309703 wijzigde dit bericht op 25-09-2016 17:42
Reden: prive
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:jasperbultman schreef op 22 september 2016 @ 23:21:

[...]



Dat ze geen ouders zijn geweest.

Dan is dat zo.



Dat zijn ze dus echt niet geweest ook al zie jij het anders. Dat hoeft niet het onderwerp van gesprek tussen jouw zussen en jou te zijn? Want hierover zullen jullie nooit een gedeelde mening gaan hebben. Nou en? Zij zijn wel gekwetst geraakt en zij zoeken naar erkenning. Jij niet, met jou is alles goed verlopen thuis; dus wat is het probleem om hen die erkenning wel te bieden? Dat jij er geen herkenning in hebt? Nou en? Het draait toch ook niet om jou?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 september 2016 @ 23:08:

Hebben ze samen wel veel contact? Zijn ze getrouwd/in een relatie?

Ze hadden als kinderen veel ruzie met elkaar. Sinds ik afgestudeerd ben, hebben ze elkaar gevonden in een hetze tegen mij. Later ook tegen onze ouders.

Ze hebben een relatie. De oudste zus is heel dominant, ze lopen haar achterna. Dat deed ik overigens als kind ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 22 september 2016 @ 20:57:

Tja wat kun je doen, als iemand je haat he. Ik heb er een beetje ervaring mee. Het beste bewijs dat ze liegen, lever je door jezelf te zijn. Dan gaan mensen vanzelf zien dat er niks van waar is. Dat is het beste advies wat ik je kan geven. Sterkte.Klopt als een bus, dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:jasperbultman schreef op 22 september 2016 @ 23:25:

[...]



Ze hadden als kinderen veel ruzie met elkaar. Sinds ik afgestudeerd ben, hebben ze elkaar gevonden in een hetze tegen mij. Later ook tegen onze ouders.

Ze hebben een relatie. De oudste zus is heel dominant, ze lopen haar achterna. Dat deed ik overigens als kind ook.

Dan hebben zij nu een samenzijn gecreëerd die ze blijkbaar hard nodig hebben. So be it.

Ik zou er om door leven en hun probleem niet het jouwe maken en jouw ouders redden zich er zelf maar mee. Jij hoeft namelijk zaken niet te snappen want binnen tien jaar (zoveel leeftijd zit er wel tussen jullie) kan er echt een hoop veranderen voor mensen en dus ook voor jouw ouders. Jij weet niet hoe het was voor jouw zussen om samen op te groeien bij jouw ouders, en dit gewoonweg omdat je toen niet aanwezig was.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heb je ze zeer gedaan en hebben ze zich daar nooit aan kunnen ontworstelen. Telkens als er iets mis ging in hun leven dan dachten ze dat dat kwam omdat jij (en je ouders) in liefde tekortgeschoten zijn. Zoiets?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nou ik denk dat de kans bestaat dat ouders echt heel, heel, heel erg blij waren met een baby-jongetje. Wellicht wel zo lang op gewacht en net op de valreep is het gelukt en het is nog een jongen ook! En daar staan dan twee pre-pubermeiden naar hun ouders en die baby te kijken en denken: Euh..... waarom laten jullie dit niet zien aan ons? Hoe kan het dat deze baby wel krijgt wat wij ook zo graag willen? WTF gebeurt hier eigenlijk?



Hatsjeee en de basis is gelegd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 september 2016 @ 23:19:

[...]



Jasper je kan zoveel denken maar dat is niet aan jou. Zij hebben een ander idee dan jij en dat zal je moeten acccepteren als je nog wat wilt met hen.



Jouw kant van het verhaal is er maar een en dat is de jouwe. Op het moment dat je de beleving ontkent van iemand die in precies dezelfde situatie zat als jij dan zeg je dus eigenlijk: Mijn waarheid staat en de jouwe klopt niet. Dat zaait meestal geen liefdegevoelens en ik vind het sociaal gezien veelal een vrij onhandige wijze van reageren. Ongeacht of jij het wel of niet zo ziet, zij ziet/zij zien het wel zo en dat moet dan geen strijd "om het gelijk' worden. Maar een acceptatie van het feit dat meerdere mensen in een zelfde situatie kunnen zitten en hierin volkomen iets anders beleven en zien.Daar kan ik wel in meegaan, maar dat hoeft niet in zoveel haat.
Alle reacties Link kopieren
quote:jasperbultman schreef op 22 september 2016 @ 23:37:

[...]





Daar kan ik wel in meegaan, maar dat hoeft niet in zoveel haat.Helemaal eens maar dat kan jij niet veranderen. Ik zou hen dus laten, zij zijn over de 50 dus de kans op aanpassing van hun kant is gering.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 september 2016 @ 23:36:

Nou ik denk dat de kans bestaat dat ouders echt heel, heel, heel erg blij waren met een baby-jongetje. Wellicht wel zo lang op gewacht en net op de valreep is het gelukt en het is nog een jongen ook! En daar staan dan twee pre-pubermeiden naar hun ouders en die baby te kijken en denken: Euh..... waarom laten jullie dit niet zien aan ons? Hoe kan het dat deze baby wel krijgt wat wij ook zo graag willen? WTF gebeurt hier eigenlijk?



Hatsjeee en de basis is gelegd.Dan heb je nog wel de verantwoordelijkheid om daar fatsoenlijk mee om te gaan. Dan hoef je nog niet te proberen iemand kapot te maken.
Waarom sturen ze je haatmails? Dat snap ik niet, beschuldigen ze je ergens van?
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 22 september 2016 @ 23:32:

Waarschijnlijk heb je ze zeer gedaan en hebben ze zich daar nooit aan kunnen ontworstelen. Telkens als er iets mis ging in hun leven dan dachten ze dat dat kwam omdat jij (en je ouders) in liefde tekortgeschoten zijn. Zoiets?Dat kan.....
Er is een heel groot verschil tussen jaloezie, iemand iets niet gunnen en haat.
Alle reacties Link kopieren
quote:jasperbultman schreef op 22 september 2016 @ 23:40:

[...]





Dan heb je nog wel de verantwoordelijkheid om daar fatsoenlijk mee om te gaan. Dan hoef je nog niet te proberen iemand kapot te maken.

Zeker helemaal eens en dat heb ik je net ook gezegd.



Aan jou om jouw inmiddels opgebouwde haat voor hen los te laten en je te gaan focussen op het hier en nu.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleuriez schreef op 22 september 2016 @ 23:40:

Waarom sturen ze je haatmails? Dat snap ik niet, beschuldigen ze je ergens van?



Ze schelden en gooien met allerlei diagnoses.....

Ik zou een profiteur zijn, overal ontslagen worden( ik ben nog nooit ontslagen). Ook ben ik een slechte ouder en mijn kinderen zouden zielig zijn met zo'n ouder die nooit thuis zou zijn. Mijn partner zou aan de drugs zijn.....en iedereen heeft een hekel aan me ( ik merk daar niets van)
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 september 2016 @ 23:42:

[...]



Zeker helemaal eens en dat heb ik je net ook gezegd.



Aan jou om jouw inmiddels opgebouwde haat voor hen los te laten en je te gaan focussen op het hier en nu.Klopt, maar ik heb er nu weer even heel veel verdriet van.
quote:jasperbultman schreef op 22 september 2016 @ 23:51:

[...]





Ze schelden en gooien met allerlei diagnoses.....

Ik zou een profiteur zijn, overal ontslagen worden( ik ben nog nooit ontslagen). Ook ben ik een slechte ouder en mijn kinderen zouden zielig zijn met zo'n ouder die nooit thuis zou zijn. Mijn partner zou aan de drugs zijn.....en iedereen heeft een hekel aan me ( ik merk daar niets van)Dat zijn wel hele heftige beschuldigingen. Hoe komen ze daarbij? En hoe ga je daarmee om, reageer je daarop?
Alle reacties Link kopieren
En waarom is aangifte van laster geen optie voor je? Een haatmail zou ik nog kunnen negeren, maar als ze mijn werk gaan lastig vallen met valse beschuldigingen, dan zou ik toch zeker niet zomaar ja en amen knikken.
quote:chocolol schreef op 23 september 2016 @ 00:32:

En waarom is aangifte van laster geen optie voor je? Een haatmail zou ik nog kunnen negeren, maar als ze mijn werk gaan lastig vallen met valse beschuldigingen, dan zou ik toch zeker niet zomaar ja en amen knikken.



Dat vind ik dus ook, haatmails, je werkgever mailen met valse beschuldigingen. Dat is laster.



Ik denk dat je eens moet uitzoeken waar ze je van beschuldigen, dan kan je het weerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Mochten je zussen ook studeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:diedietje schreef op 23 september 2016 @ 07:08:

Mochten je zussen ook studeren?Volgens ouders mochten ze dat wel, maar hebben ze voor een andere opleiding gekozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleuriez schreef op 23 september 2016 @ 00:53:

[...]





Dat vind ik dus ook, haatmails, je werkgever mailen met valse beschuldigingen. Dat is laster.



Ik denk dat je eens moet uitzoeken waar ze je van beschuldigen, dan kan je het weerleggen.Dan krijg je een heel gedoe, maar als uitkomst dat ze een boete krijgen als ze het weer doen.........
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 23 september 2016 @ 00:32:

En waarom is aangifte van laster geen optie voor je? Een haatmail zou ik nog kunnen negeren, maar als ze mijn werk gaan lastig vallen met valse beschuldigingen, dan zou ik toch zeker niet zomaar ja en amen knikken.Lastig. Kost veel energie. Je bereikt er vaak niets mee.
Alle reacties Link kopieren
wat wil je er dan mee?
Gewoon kappen met contact, nummer afschermen etc. Goede rechtsverzekering regelen die je kan inzetten later tegen hun laster en smaad (geen idee of je je hier ook tegen kan verzekeren hoor, even uitzoeken dus), en mochten ze weer smaad en laster gaan verspreiden, dan heb je al opbouw case met alles wat ze al gedaan hebben. Regel dat dat van werk en kinderbescherming op papier staat, dat directeur op papier tegen je zegt wat er is gebeurd etc. En als je dit zwart op wit allemaal hebt en ze gaan weer dit doen en sporen je op, dan kan je advocaat contact met ze opnemen officieel met afschrikmail dat ze smaad plegen en moeten stoppen of er volgen juridische stappen.
Wat wil je met dit topic?



Ik ken een vrouw van een jaar of 50, wiens ouders gescheiden zijn toen zij tien was ofzoiets. Haar zus is 11 jaar ouder. Oudere zus heeft geweldige herinneringen aan haar jeugd, haar ouders waren fantastisch. De vrouw over wie ik het heb, heeft juist alleen maar herinneringen aan ruzies en geschreeuw en een rottige scheiding. Gelukkig kunnen zussen samen nog best prima door een deur, maar voor de jongste zus is het heel frustrerend dat de oudste zus geen idee heeft hoe rot haar jeugd was (en ook een beetje naïef dat ze het niet wil zien). Zoiets kan er bij jou aan de hand zijn natuurlijk.



Dan nog vind ik dat een hele grote stap naar haatmails en laster en de dingen die jij zo vaag beschrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven