Hebben we nu iets?

17-10-2012 14:17 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.



Het is zo ver! Na een paar keer flink onderuit te zijn gegaan op het gebied van mannen ben ik nu eindelijk bij de goede uitgekomen.



We spreken sinds een maandje regelmatig af. Ik kom bij hem thuis, hij bij mij. We zijn uit eten geweest, naar de bioscoop, we zijn een middags gaan skieen in een indoor sneeuwhal, kijken filmpjes op de bank en kunnen enorm lachen.

Ik ben verliefd en het voelt heel goed dit keer.



Hij is vanacht ook blijven slapen, niet voor de eerste keer.

Maar ik ben nu wel benieuwd hoe ik het een beetje moet aanpakken.

Vroeger zou ik gewoon op de man af vragen, joh hoe zit het nu tussen ons? Hebben we wat of?



Maar nu durf ik het niet haha. Ik vind het moeilijk om ter sprake te brengen.



Hoe pakken jullie dit aan? Hoe begin je over het vriendje-vriendinnetje zijn?



Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Alle reacties Link kopieren
ooeee spannend!

Uiteindelijk door het toch maar uit te spreken...
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor je dat je zo happy bent



Ik denk dat in sommige gevallen zoiets gewoon zo groeit.. In andere gevallen wordt het echt uitgesproken. Ik ben zelf wel voor dat laatste, puur omdat ik dat stukje bevestiging nodig heb om echt in het diepe te durven springen en met volle overtuiging helemaal weg van iemand te zijn, dus ik snap je wel dat je het 'officieel' wil maken.



Hou er wel rekening mee dat hij het kan zien als gewoon nog date-fase. Het is pas een maand aan de gang namelijk. Hebben jullie je gevoelens naar elkaar uitgesproken?
Tegen de tijd dat hij je vriendinnen/familie/kennissen gaat ontmoeten zou je aan hem kunnen vragen wat hij er van vindt als je hem voorstelt als je vriend.
Leuk leuk! Wij zijn een paar maanden samen, en hebben het inderdaad uitgesproken. Wat wil hij, wat wil ik? Zo van, we hebben het enorm leuk samen, willen we ervoor gaan?
Nou vriendje en vriendinnetje daar begin ik niet aan dat deed ik op de basisschool maar dat terzijde.

Waarom zou het eigenlijk bevestigd moeten worden of jullie 'wat' hebben of niet?

En als je perse die bevestiging wilt dan zit er niets anders op dan hem te vragen hoe hij erover denkt.
Alle reacties Link kopieren
Niet te snel.

Niet te happig.



Laat hem niet een beklemmend gevoel krijgen.

Jullie kennen elkaar 1 maandje.



Wacht nog een maand. Dan zou je er rustig over kunnen beginnen.

En als hij het ook helemaal geweldig vind begint hij er zelf misschien wel over. Dat is natuurlijk helemaal top.



Even relaxen en geniet van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Als je niks had dan was hij niet terug gekomen na de eerste keer seks.



Verder moet je het gewoon bespreken met hem.
Alle reacties Link kopieren
@Rob, bij mij en vriend was het binnen twee weken uitgesproken dat we wat hadden, als het goed voelt kan het snel gaan!
Hier ook, vriend begon er zelf over, wilde weten hoe ik erin stond. En dat was ook al in die eerste maand.
Alle reacties Link kopieren
ik zou gewoon eens aan hem vragen, he mochten we nu een kennis familie vna mij tegen het lijf lopen stel ik je dan voor als een date of als mijn vriend?



Laat hem maar zeggen hoe of wat en je houd de opties open, en van daaruit kan je er misschien verder over praten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 17 oktober 2012 @ 14:29:

@Rob, bij mij en vriend was het binnen twee weken uitgesproken dat we wat hadden, als het goed voelt kan het snel gaan!

Dat is natuurlijk mooi ster_.

Maar niet iedere man is hetzelfde. En omdat ze het zo leuk nu hebben bekijk ik het van de veilige kant. Dus laat de liefde even groeien. Rijpen als het ware.



Zie het net als het bakken van een heerlijke cake. Haal hem te snel uit de oven en hij zakt in. En dat wil de kok niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom uitspreken...?



Als het goed voelt is het toch prima?
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik wel het idee dat als mannen echt verliefd zijn ze niet lang wachten met het officieel maken. Tenminste, zo was dat bij mijn vriend, exen en vriendinnen hun relaties het geval.
quote:Anthonius schreef op 17 oktober 2012 @ 14:37:

Waarom uitspreken...?



Als het goed voelt is het toch prima?Eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 17 oktober 2012 @ 14:37:

Waarom uitspreken...?

Als het goed voelt is het toch prima?

Het uitspreken voelt voor sommige mannen als een claim op hem en vinden ze niet fijn. Als het te snel wordt gedaan.

Dus vandaar dat ik adviseer: doe het niet te snel.
Alle reacties Link kopieren
Als een man een vrouw wil zal hij dat zeker kenbaar maken. Dit om eventuele concurrentie uit te schakelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 17 oktober 2012 @ 14:39:

[...]



Het uitspreken voelt voor sommige mannen als een claim op hem en vinden ze niet fijn. Als het te snel wordt gedaan.

Dus vandaar dat ik adviseer: doe het niet te snel.Juist, het moet dus van de man uit komen. Als de vrouw het doet krijgen ze het benauwd.
Alle reacties Link kopieren
En ik zeg sommige mannen.

En jullie merken terecht op dat er ook mannen zijn waar dat niet voor geldig is.



Maar goed, ieder zijn mening.

Ik blijf erbij dat te snel averechts kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we het eigenlijk best met elkaar eens zijn Rob, wat Hawkeye Jane zegt dus
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft toch ook niet zo officieel...je kunt toch gewoon zeggen dat je hem hartstikke leuk vindt en gek op m bent....

Dat is toch al leuk om te zeggen...en voor hem om te horen. Dan komt het stukje waar jij het over hebt ook vanzelf wel!

Succes en geniet ervan!
Ik moet eerlijk zeggen, dat het enorm goed voelde dat vriend het snel officieel wilde maken. Voelt zeker, geen twijfels daarover. Zeker als je het anders gewend bent...
Alle reacties Link kopieren
ik zou afwachten en het helemaal aan hem overlaten. Als hij je aan vrienden gaat voorstellen als zijn verloofde dan zit het goed.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:hawkeye_jane schreef op 17 oktober 2012 @ 14:41:

[...]





Juist, het moet dus van de man uit komen. Als de vrouw het doet krijgen ze het benauwd. Tja, mannen zijn nu eenmaal jagers. Nooit tegen de natuur ingaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 17 oktober 2012 @ 14:38:

Overigens heb ik wel het idee dat als mannen echt verliefd zijn ze niet lang wachten met het officieel maken. Tenminste, zo was dat bij mijn vriend, exen en vriendinnen hun relaties het geval.

Mannen die verliefd zijn, zijn voortvarend. Dat is ook mijn ervaring.

Maar dat wil niet zeggen dat ze alles uitspreken wat ze voelen. Het kan ook zijn dat je hun gevoel kunt aflezen uit de manier waarop ze handelen.



Verder zou ik afgaan op wat Rob hier in dit topic zegt. Ik denk dat dat verstandig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven