Heftige discussie

12-09-2014 17:07 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,



Wij zijn nu iets meer als een jaar een koppel. Nu hebben wij een discussie waar we niet uitkomen en graag zouden we de mening van mensen willen horen die ons niet kennen, om zo objectieve reacties te krijgen, want in onze eigen omgeving zijn veel ja-knikkers.



Net zoals elke discussie binnen onze relatie gaat het om een klein iets, wat vervolgens later in de discussie een principe issue geworden is. Zo ook met deze discussie. De situatie is zo:



Wij zijn beide studenten, zeker geen rijke studenten, maar ook zeker niet arm. We hebben allebei een bijbaan en hij heeft een auto. Nu is het geval dat we in het begin van onze relatie hebben afgesproken dat we bij gezamelijke uitjes, etentjes, etc. de helft betalen. Dit is ook altijd zo gebeurd. Ook als we met de auto naar zijn oma gingen, met een cadeautje voor zijn oma, dan verrekende we het benzinegeld met de cadeautjes, zodat ieder de helft betaalde. Zij is iemand die totaal niet afhankelijk wilt zijn, dus zelfs als hij aanbiedt om het etentje te betalen, dan weigert zij dat.



Nu komt het discussiepunt: Volgende maand zijn zijn ouders 12.5 getrouwd, ze nodigen de hele famillie uit om ergens in een vakantiepark te zitten. Dat wordt helemaal vergoed door zijn ouders. Nu gaan wij daarheen met zijn auto en kopen wij een cadeau voor zijn ouders. Omdat het best een eind rijden is, zullen de bezinekosten ongeveer 35 euro bedragen. Wij dachten samen aan een cadeau van rond de 30 euro. Nu is hij van mening dat gezien het verleden en de afspraak van ieder de helft, dat zij ook van zowel het cadeau als de bezine, de helft kan betalen. Zij is van mening dat, omdat de kosten hoger zijn dan in een eerdere situatie (bezoek aan oma, waar ze wel de helft wou betalen) dat hij de kosten van de bezine moet betalen+ de helft van het cadeau.



Zij wil geen geld extra geld uitgeven aan zijn famillie en hij is van mening dat het geld wat de benzine kost niet voor zijn famillie is, maar om te kosten van de bezine voor de helft te dekken.



Inmiddels gaat het eigenlijk al lang niet meer om het geld, maar om het principe. Wat is jullie mening over onze situatie?
Alle reacties Link kopieren
Euhh...wat was jullie afspraak ook alweer?!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
En als zij dan toch graag mee wil, zou ik juist zeggen dat de benzinekosten volledig voor haar rekening zijn. Zij mag immers gratis mee op weekend van ZIJN ouders?



Jullie hebben nog maar een jaar een relatie en nu al ruzie om zoiets onzinnigs? Wat zonde van de moeite. Als ze er stiekem geen zin in heeft, moet ze gewoon niet meegaan.
Gezien de afspraak heeft hij gelijk natuurlijk. Die afspraak lijkt me nogal duidelijk.



Maar ik vind het een stomme afspraak. In zo'n prille relatie waarin je gescheiden financien hebt én ieder structureel en nogal strikt zijn/haar eigen deel betaalt (ieder voor zich dus), zou ik nevernooitniet de helft van het cadeau van zijn familie betalen. Dan zou het voor mij zeker zijn jouw familie hij verzorgt cadeau, mijn familie ik verzorg cadeau. Dan dat dus óók ieder voor zich.



Ik zou dus eerder vallen over dat cadeau dan de benzinekosten maar ja, dat is nu eenmaal zo afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
quote:ninon schreef op 12 september 2014 @ 17:20:

Schoonouders geven een heleboel geld uit aan 'zij' en het is niet eens hun eigen dochter, dus ik vind op zijn minst dat 'zij' alles moet betalen. Om maar even aan te geven hoe raar het is hoe zij redeneert.



Neehee, die (schoon)ouders geven geld uit aan hèn, niet aan 1!



Het is prima als levensonderhoudkosten worden gedeeld maar je kunt ook te ver gaan. En dat is volgens mij hier het geval.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Pfffffff waar gaat het over.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
De benzine.¤30 euro en cadeau ¤30 euro...wat zeuren jullie.. Zij de benzine, hij het cadeau.. Opgelost
Hij heeft gelijk. En beiden zijn een stelletje zevers pfff.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een vreselijke zinloze discussie, als je binnen een relatie werkelijk alles op een weegschaal moet leggen dan gaan jullie het nog heel zwaar krijgen.
Alle reacties Link kopieren
De afspraak is ieder de helft van benzine en cadeau, dit betekent dus ook in dit geval de helft en niet omdat het haar beter uitkomt dit keer niet. Hij heeft sowieso meer kosten, afschrijving, verzekering, apk, reparaties.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je het dan toch op de weegschaal legt, kijk dan ook even naar hoeveel jullie ieder verdienen. En hoeveel die auto kost per maand (dus niet de benzine). En hoeveel jullie eten van het eten dat jullie kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja wat een gezeur ook, jeetje er is een feest!

Doe gewoon blij.
Zij is een beetje een kniepert en wil zo haar gelijk halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een rare afspraak. Je laat je vriendin meebetalen aan benzine voor uitjes waar je anders ook wel heen was gereden zonder haar. Maar goed, zij is ermee akkoord gegaan dus zal ze dat nu ook zo moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening?



¤17,50 (helft van benzinegeld) is geen heftige discussie waard.



Maar okay, bij jullie dus wel. Dan kies ik partij voor hem. Samen delen, is samen delen.



Ook als het om een uitje van zijn familie gaat. Zij gaat tenslotte mee.



Dus, niet zeiken, split dat bedrag en doe leuk, lief en gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Als je je relatie wederzijds verziekt met een financiele verlies- en winstrekening, verliest de relatie en zijn jullie binnenkort weer single.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Wil je geluk of wil je gelijk?
Alle reacties Link kopieren
Een jaar een koppel en dan zo moeilijk doen met geld.



Mijn relatie was het niet. Wat een gezeur.

What's next? Ruzie om geld voor een shampoofles? Want tja daar heeft Pietje toch ook zomaar ff 1/3 deel van opgemaakt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen onredelijke afspraak, gewoon altijd allebei de helft betalen. Veel mensen doen de ene keer betaalt de een, de andere keer de ander, en dat is dan vanzelf in balans, maar door voor alles gewoon te splitsen voorkom je dat het (onbedoeld) scheef trekt. Dus, hartstikke redelijk (niet beter dan andere opties om met geld om te gaan, maar ook niet slechter).

En als dat dus de afspraak is, dan houd je je daar dus aan! Ik vind het juist vreemder om het wel met 3 euro benzine voor naar oma te doen, en niet met 30 euro benzine nu, dan andersom. Jullie krijgen een weekend weg, grotendeels gratis (alleen die benzine en cadeautje), je hebt dat weekend dus ook niet de kosten aan eten die je normaal gesproken wel zou hebben... en dan wil zij opeens niet meer mee betalen. Niet redelijk. Gewoon aan de afspraak houden.



En bovendien betaalt die 30 euro sowieso maar de helft, want naast benzine heb je nog veel meer kosten aan de auto en het lijkt er niet op dat ze daar aan meebetaalt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 12 september 2014 @ 17:40:

Zij is een beetje een kniepert en wil zo haar gelijk halen.



Ik ben blij met je reacties, want het leek zo overduidelijk dat "zij" het had geschreven. Dat betekent dat ik (hij) het verhaal niet in mijn voordeel heb geschreven. bedankt voor je reactie.



Verder moet ik er bij vertellen dat we hiervoor nooit een discussie over geld hebben gehad en dat we beide eigenlijk ook nooit moeilijk deden over geld. Dus reacties als dat we beter uit elkaar kunnen gaan omdat het misschien over komt dat we over elke stuiver een discussie hebben, zijn niet relevant.
quote:getailleerdbreinaaldje schreef op 12 september 2014 @ 17:28:

Vooral overal een ''principe'' discussie van maken. Daar wordt je relatie leuker op!

Zoals ik eerder deze week al iemand hoorde zeggen: wil je gelijk hebben of gelukkig zijn?



Alle reacties Link kopieren
Okee. Of julie vinden de benzine te duur. Of een van jullie heeft geen zin in het weekend en maakt dus van alles eromheen een probleem.

Want jeetje, het gaat dus om 17,50 meer of minder uitgeven per persoon he.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat jullie om over zoiets onbenulligs een discussiepunt te maken.
Alle reacties Link kopieren
Toestand zeg.....als dat al jullie problemen zijn dan hebben jullie maar wat geluk!
Alle reacties Link kopieren
Als je afspreekt overal de helft van te betalen dan doe je dat dus ook.



Dan kun je niet ineens zeggen oh nu vind ik de benzine eigenlijk wel erg duur dus nu wil ik niet meer meebetalen.



Niet zeuren en ieder gewoon de helft van de benzine en het cadeau te betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven