Heftige ruzie om kattenharen

10-10-2014 11:25 1048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, (sorry voor onderwerpnaam, ging wat mis)



het zit me heel hoog en moet het even kwijt. Gisteren heftige ruzie gehad omdat man weer ging klagen over de kattenharen. Ik werd heel boos omdat het al de zoveelste keer was dat hij erover ging klagen terwijl ik dagelijks stofzuig en zeker om de dag (ook dagelijks) ons kat brostel. Hij doe niets in de huishouding en weigerd de kat te borstelen omdat het niet zijn kat is! Kat is pas 7 maanden. Ik wilde al lang een kat en de kinderen ook. Hij heeft ingestemd en heeft zelfs geholpen met zoeken.



Toen hij gisteren weer z'n opmerking maakte dat "nu weer z'n zooitje was" werd ik echt woest. Ik zei dat ik zijn gezeur spuugzat was en dat hij of moest helpen of zijn mond moest houden. Hij had het over de kat buiten zetten zodat hij nooit meer terug kon! En pakte hem op om dit ook daadwerkelijk te gaan doen!! Ik deed de achterdeur snel dicht en waarschuwde hem dat als hij dit deed hij het wel zou weten. Toen deed hij ons kat via de voordeur naar buiten (kat is een binnenkat die altijd achter in de tuin gaat maar nooit voor lang). Dochter greep in en pakte hem weer snel om binnen te zetten.



Ik heb in mn boosheid gezegd dat ik hem buiten zal zetten en niet de kat, en heb daar geen spijt van. Man is sinds gisteren boven, heeft de door mij opgeschepte eten van gisteren laten staan en is nu ook wakker maar komt niet naar beneden.



Het gaat mij niet zozeer om de kat, al hou ik heel van onze kat, gaat het mij meer om het niets doen van mijn man maar wel lopen klagen. Huishouding is al jaren punt van discussie geweest en ik heb mij daar zelfs bij neer gelegd. Vraag en verwacht niets meer van hem, en dan nog wel lopen zeuren van hoe en wanneer er wordt schoongemaakt. ...?? Hij zit lekker de hele dag op de bank is te beroerd om iets te doen. Zelf als ik aan het stofzuigen ben..moet ik hem vragen om op te staan. Vorige week heb ik het bewust niet gevraagd en hij bleef languit op de bank liggen!!! Ik heb toen om hem heen moeten stofzuigen.



Ook de dag daarvoor ging ik hardlopen en nam de kids mee...dochter deed mee en zootje ging op fiets. Kwam ik terug en ging gelijk koken. Toen vroeg hij mij vanuit de bank om aardappelen voor hem te brengen zodat hij ze kon schillen. Die kleine dingen erger ik me matteloos aan. Ik zei dat ik het liever zelf deed dan de moeite nemen om het te brengen.



De hele dag op de bank op zn mobiel maar wel lopen klagen over kattenharen en dan weigeren wat te doen!! bah....
Alle reacties Link kopieren
Dan biedt hij aan om de aardappels te schillen en dan is het nog niet goed. Dan houdt je zijn gedrag toch ook zelf in stand.
Alle reacties Link kopieren
Dat niets doen was ook al voor die kat. Dit gedrag had nu ex ook. Hij wilde zo graag een hond. Nou, daar had ik dus geen tijd voor en zin in. Zou 100% op mij neerkomen. En ik haat regen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Relatietherapie om met elkaar te leren praten.
Alle reacties Link kopieren
Geheel onverwacht ging hier een kat dood. Na drie dagen in een kistje op tafel heb ik hem met de kinderen begraven. Het was januari en de grond heel hard. Krijg ik vervolgens een sms. Het was mijn kat. Hij had hem zelf willen begraven. Ja! Wanneer dan? Idioot.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het lijkt er meer op dat hij gewoon iets zoekt om je dwars te zitten dan dat het echt om de haren gaat. Hij voelt zich gefrustreerd en reageert dat af op jou. En met de katteharen weet hij dat hij je op de kast kan krijgen.

Als hij de kat de deur uit wil zetten gaat hij veel en veel te ver.

Houd je nog van hem? Wil je verder met hem, of zoek je een oplossing?

Goed dat je hem gelijk hebt aangepakt toen hij de kat buiten wilde zetten.
Oh, ik was ook witheet geworden over hoe hij met die kat is omgegaan! Maar goed, dat helpt natuurlijk niet allemaal.

Is een werkster geen oplossing? En geef soms iets toe, breng hem die aardappels, misschien gaat hij ook meer meedoen op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie hier ook wel eens gewone gesprekken over? En dan bedoel ik dus niet het moment dat iemand zich al ergert, maar gewoon eens praten als volwassenen, zonder meteen verwijten heen en weer te gooien?
Alle reacties Link kopieren
De kattenharen lijken mij hier niet het probleem opzich te zijn. Er ligt hier een dieper (communicatie?)probleem aan ten grondslag. Ga daar mee aan het werk, praat met elkaar en maak elkaar het leven niet zo zuur.
Alle reacties Link kopieren
@doemaarzonnebloemen : we werken allebei 32 uur per week. En inderdaad hij weet rpecies dat hij mij met dat kattenharengedoe helemaal op kast krijgt. Ik heb heel veel gepraat over huishouding: we kregen altijd ruzie of verandering was maar van kort duur.
Gezellig bij jullie zeg



Had je verwacht dat hij anders zou zijn dan eerst, nu er een kat is?

Je hebt niet aan zien komen dat die kat ook 100% jouw verantwoordelijkheid zou worden?



Waarom doet hij niks? Is ie moe van de werkdag? Was hij altijd al zo? Hebben jullie hier al eens op een normale manier over gesproken?
Alle reacties Link kopieren
We hebben ook buiten de momenten om gepraat. Ik voelde me op gegeven moment ook een zeurpiet en dacht okey het moet ook van hem komen. Maar ik vind dat als ik hem niet meer mee belast dan moet hij ook niet op die manier gaan lopen doen. Ik heb ook eerder gezegd dat als hij zich zoveel aan stoort hij ook wat aan kan doen: stofzuigen. Maar dat doet hij niet. Dan zegt ja dat het niet zijn kat is enzo....ik ga niets doen!
Taken verdelen, ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen taken.

Doe je (hij) die niet, dan heb je je (heeft hij zijn) eigen probleem veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet dat jij zelf vind dat jou manier de beste manier is, en dat hij denkt 'zoek het dan ook maar lekker uit'.

Hij bied aan om aardappels te schillen, maar omdat hij ze niet zelf komt halen en vraagt of jij ze wil komen brengen, doe jij het liever zelf?

Heb je hem ook gevraagd of hij ze even wilde komen halen?

Ga eens goed met elkaar praten, want volgens mij snappen jullie niet alles van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
@camry dat had ik zeker verwacht! Maar had totaal geen moeite mee....ik doe het met plezier....het is een lief beestje. Wat mij stoort is dat hij wel erover gaat klagen steeds en zegt dat ik helemaal niets doe om de kattenharen te verkomen.....daar stoor ik me aan.
Alle reacties Link kopieren
Als de meeste irritatie uit de lucht is misschien toch eens met elkaar gaan praten over de problemen die jullie allebei hebben?

Zowel hij als jij hebben een bepaalde verwachting van elkaar. En dat komt niet uit.



Dat het nu op de kat wordt toegespitst is niet helemaal eerlijk. De kat was meer de druppel die de emmer deed overlopen. De irritatie zit dieper. Probeer er samen uit te komen. Jullie moeten toch samen verder. Ik lees tenminste niet dat 1 van jullie wil scheiden.



Dus praten en geef elkaar aan waar de schoen wringt. Dat geeft lucht en legt de irritatie bij beide kampen bloot.



De kat kan er ook niets aan doen.

Alle reacties Link kopieren
@oldwood ja hoor....heb gezegd kom ze halen dan. ...nee kom ze brengen....tis niet de eerste keer. En andere keren heb ik ze ook gebracht, maar vind het te gek voor woorden dat ik ze ook nog moet gaan brengen. Misschien niet de juiste manier, maar ik heb zo iets van doe even wat moeite voor dan als je zo graag wil helpen....misschien erger ik me gewoon te veel aan hoe hij op de bank blijf terwijl ik bezig ben....
"Huishouding is al jaren punt van discussie geweest en ik heb mij daar zelfs bij neer gelegd."



Nietes.
Goh, Rob, bedankt voor het plaatje. Ik wist echt niet wat een kat was anders.
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker meer dan de kat hoor. Ik vind hem heel passief en zeg het ook regelmatig. Ik ben altijd graag bezig....naaien ....hardlopen....iets met de kinderen doen....iets! Terwijl hij zodra hij terug is van werk tot aan slapen op de bank blijft met zn mobiel. Heb dat ook meerdere keren gezegd. Gevraagd...sgat leg je mobiel nouh even neer en kijk dit programma samen met ons.....
Lekker boven laten mokken en geen aandacht aan besteden. Wat een lamzak.
Alle reacties Link kopieren
Worden al die kerels pas zo op het moment dat je gaat samenwonen dan? Allemaal hartstikke vervelend, maar je hebt zelf voor hem gekozen en ik neem aan dat je wist waar je aan begon, dat je wist wat zijn hebbelijkheden en vooral onhebbelijkheden waren, hoe zijn karakter is en hoe hij zich in bepaalde situaties gedraagt. Ga je dan desondanks onder één dak wonen met zo iemand, dan weet je toch wat je kunt verwachten?



Ik ben bang dat er nu weinig meer aan te doen is. Hij is zoals hij is en jij hebt zijn houding en gedrag tijdenlang getolereerd en zelfs gefaciliteerd door hem te ontzien en dus zijn zin te geven. Het is ijdele hoop te verwachten dat dat nu nog gaat veranderen. Hij zal echt niet (ook niet na een gesprek) opeens veranderen in het zonnetje in huis dat spontaan fluitend ook eens de stofzuiger pakt of de ramen lapt.



Nog eens een rustig en volwassen gesprek aangaan is het enige dat je kunt doen, sterkte ermee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik had die aardappels niet geschild, dan maar eten zonder aardappels.



Echt ga in relatietherapie, jullie praten misschien wel maar communiceren niet.
Leuke vent zeg...



Als je écht niet met hem kunt praten, zou ik in huishoud staking gaan, dus een week geen kattenharen opruimen. Dat is natuurlijk lekker passief agressief maar een heel enkel keertje wil het weleens helpen...
Echt he, die mannen die "helpen" in het huishouden

Hoezo helpen? Wiens huishouden is het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven