Heftige ruzie om kattenharen

10-10-2014 11:25 1048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, (sorry voor onderwerpnaam, ging wat mis)



het zit me heel hoog en moet het even kwijt. Gisteren heftige ruzie gehad omdat man weer ging klagen over de kattenharen. Ik werd heel boos omdat het al de zoveelste keer was dat hij erover ging klagen terwijl ik dagelijks stofzuig en zeker om de dag (ook dagelijks) ons kat brostel. Hij doe niets in de huishouding en weigerd de kat te borstelen omdat het niet zijn kat is! Kat is pas 7 maanden. Ik wilde al lang een kat en de kinderen ook. Hij heeft ingestemd en heeft zelfs geholpen met zoeken.



Toen hij gisteren weer z'n opmerking maakte dat "nu weer z'n zooitje was" werd ik echt woest. Ik zei dat ik zijn gezeur spuugzat was en dat hij of moest helpen of zijn mond moest houden. Hij had het over de kat buiten zetten zodat hij nooit meer terug kon! En pakte hem op om dit ook daadwerkelijk te gaan doen!! Ik deed de achterdeur snel dicht en waarschuwde hem dat als hij dit deed hij het wel zou weten. Toen deed hij ons kat via de voordeur naar buiten (kat is een binnenkat die altijd achter in de tuin gaat maar nooit voor lang). Dochter greep in en pakte hem weer snel om binnen te zetten.



Ik heb in mn boosheid gezegd dat ik hem buiten zal zetten en niet de kat, en heb daar geen spijt van. Man is sinds gisteren boven, heeft de door mij opgeschepte eten van gisteren laten staan en is nu ook wakker maar komt niet naar beneden.



Het gaat mij niet zozeer om de kat, al hou ik heel van onze kat, gaat het mij meer om het niets doen van mijn man maar wel lopen klagen. Huishouding is al jaren punt van discussie geweest en ik heb mij daar zelfs bij neer gelegd. Vraag en verwacht niets meer van hem, en dan nog wel lopen zeuren van hoe en wanneer er wordt schoongemaakt. ...?? Hij zit lekker de hele dag op de bank is te beroerd om iets te doen. Zelf als ik aan het stofzuigen ben..moet ik hem vragen om op te staan. Vorige week heb ik het bewust niet gevraagd en hij bleef languit op de bank liggen!!! Ik heb toen om hem heen moeten stofzuigen.



Ook de dag daarvoor ging ik hardlopen en nam de kids mee...dochter deed mee en zootje ging op fiets. Kwam ik terug en ging gelijk koken. Toen vroeg hij mij vanuit de bank om aardappelen voor hem te brengen zodat hij ze kon schillen. Die kleine dingen erger ik me matteloos aan. Ik zei dat ik het liever zelf deed dan de moeite nemen om het te brengen.



De hele dag op de bank op zn mobiel maar wel lopen klagen over kattenharen en dan weigeren wat te doen!! bah....
Alle reacties Link kopieren
@pejeka helemaal gelijk. Ik weet a lang hoe hij is inderdaad en heb het hem ook makkelijker gemaakt. Juist daarom irriteert het mij als hij gaat klagen over wat dan ook wat te maken heeft met huishouding. Das mijn eigen schuld! Ik ben ook bang dat ik een slechte boorbeeld geef aan onze kinderen. Dochter pikt mee dat vrouwen alles moeten doen...en zoontje waarschijnlijk ook dat een man niets hoeft te doen. Dat baart me meer zorgen.
Hou je nog wel van hem? Je beschrijft hem alsof hij een blok aan je been is.
Bedenk eens of je nog bij hem wil blijven.



Zo ja, vraag hem ook eens om erover na te denken.



En maak een afspraak met een mediator. Ofwel om de scheiding goed te regelen, ofwel om de communicatie weer goed te krijgen.
Ik vind onze kat ook een schat van een beestje hoor, maar ons huis is nog nooit zo vies geweest als nu (sinds we hem hebben).

We kunnen aan het stofzuigen / vegen / borstelen blijven.

Hoort er bij, ik weet het, maar ik word er soms ook tureluurs van.



Het is het grote nadeel van het hebben van een kat.



Als je dan al niet achter de beslissing stond om er een in huis te halen dan kan ik me voorstellen dat het een hoop strijd oplevert.

Buiten dat jouw man sowieso een lambal is.
Alle reacties Link kopieren
@melrbw Weet het niet weet niet of het liefde is of gewenning. We zijn al bijna 15 jaar samen.....maar ik ga me wel meer aan hem ergeren.....vind hem leeg en negatief....ik weet het niet....
quote:ikeaverslaafde schreef op 10 oktober 2014 @ 11:48:

Goh, Rob, bedankt voor het plaatje. Ik wist echt niet wat een kat was anders.
Wat een kleuter zeg, die vent van jou. Hoe was dit vroeger? Jullie huishouding en de communicatie?
Alle reacties Link kopieren
Je man doet geen zak in het huis en is een luie hond.



Ik herken dat, omdat ik er zelf ook één ben.



En dat verander je niet.

Echt niet.



Ook niet met het Viva-wondermiddel relatietherapie.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
@justmaartje huishouding was altijd zo geweest ....veel erover gepraat....kwam op op ruzie of tijdelijke verandering, waardoor nu "ermee heb leren leven". Maar leuk is anders...want vannbinnen erger ik me nog steeds aan.
Je man een ultimatum stellen? Huishoudelijke hulp aannemen?
Alle reacties Link kopieren
Daar ga je al, je ergert je er nog steeds aan.

Dat maakt een relatie niet leuker hé, als een van de twee zich ergert.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het zo gegroeid dat jij alles in het huishouden doet en hij niks, terwijl jullie allebei werken?

Dat begint toch ergens? Al in de verkeringtijd?

Waarom ben je daarin mee gegaan terwijl dat blijkbaar niet jouw idee van fijn samenleven is?



En je hebt er niet mee leren leven, wat het irriteert je.

En terecht.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik doe zelf ook 90% van het huishouden maar er is een groot verschil. Het wordt gezien en gewaardeerd en af en toe wordt er ook gepoogd serieus mee te helpen of de eens-in-de-zoveel-tijd dingen voor me te doen.



Ik doe veel dingen zelf en eerder dan mevrouw pimpampum omdat ik me er eerder aan erger. Als jouw man zich er zo aan ergert kan hij het dus ook zelf aanpakken. Doet hij dat niet dan heeft hij ook geen commentaar te leveren op wanneer en hoe jij het doet. Ook niet als dit betekent dat hij op zijn bank op een tapijt van haar ligt.



Ligt hier niet het bekende "ik ben een vrouw dus ik verander hem wel" aan ten grondslag? Want dat kun je vergeten hoor. En oprechte waardering valt hem ook niet te leren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@oldwood ik dacht van geven en nemen.....maar goed.....als ik geef (dat hij niets hoeft) en krijg tog gezeik voor terug.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 10 oktober 2014 @ 12:03:

Je man doet geen zak in het huis en is een luie hond.



Ik herken dat, omdat ik er zelf ook één ben.



En dat verander je niet.

Echt niet.



Ook niet met het Viva-wondermiddel relatietherapie.



Dit dus.

Neem een schoonmaakster, dat lijkt me nog de beste oplossing.
Dan is het wachten tot meneer een nieuwe uitlaatklep heeft gevonden hoor. Wacht maar af.
Alle reacties Link kopieren
Wat broedkippetje zegt.



Hier bij ons doe ik alles, niet omdat mijn man een luie rothond is, maar omdat ik zelf alles graag doe.

Dit hebben wij voordat we gingen samenwonen al afgesproken.

Mijn man zorgt dat de tuin netjes blijft en als ik dan een keer een lange dag buiten de deur heb gehad, staat het eten op tafel en heeft hij de stofzuiger door het huis gehaald.

Maar ik ga mij er niet aan ergeren als hij op de bank zit, want zo hebben we dat afgesproken.



Hebben jullie het hier eerder over gehad? Zo ja herhaal dat dan of gooi je kont in de krib en doe zelf ook eens niks en ga ook op de bank liggen.
Alle reacties Link kopieren
@broedkippetje....ben tog bang dat ik het ook van thuis heb meegekregen.....en jah ik deed het al vanaf het begin al.....ik heb nooit moeten verwachten dat hij het na praten wel gaat doen en vol gaat houden....heb ook geen moeite om te doen....maar als ik van werk kom om 16.30 dan vind ik het heel vervelend om nog eens te gaan moeten bedenken....soms zelfs nog boodschappen te gaan doen en koken!
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 10 oktober 2014 @ 12:13:

Ik doe zelf ook 90% van het huishouden maar er is een groot verschil. Het wordt gezien en gewaardeerd en af en toe wordt er ook gepoogd serieus mee te helpen of de eens-in-de-zoveel-tijd dingen voor me te doen.



Ik doe veel dingen zelf en eerder dan mevrouw pimpampum omdat ik me er eerder aan erger. Als jouw man zich er zo aan ergert kan hij het dus ook zelf aanpakken. Doet hij dat niet dan heeft hij ook geen commentaar te leveren op wanneer en hoe jij het doet. Ook niet als dit betekent dat hij op zijn bank op een tapijt van haar ligt.



Ligt hier niet het bekende "ik ben een vrouw dus ik verander hem wel" aan ten grondslag? Want dat kun je vergeten hoor. En oprechte waardering valt hem ook niet te leren denk ik.



In je laatste alinea zit veel waarheid.



Zelf in mijn directe omgeving meegemaakt. Hardwerkende meid, thuis altijd alles netjes, had een vriend die elke blauwe maandag een andere baan had en thuis geen fluit uitvoerde. Hij woonde zelfstandig, maar zijn flatje was altijd een zwijnenstal, afwas van dagen en dagen op het aanrecht, vuile mokken en glazen in de kamer, overal slingerde troep. Af en toe kwam zijn moeder een beetje orde op zaken stellen, zijn schone was afleveren (die deed zij voor hem, was ze gaan doen omdat hij het zelf niet deed) en hij was dan nog te beroerd de schone shirts e.d. in de kast te leggen, die gooide hij op de grond. Hing altijd op de bank voor de TV of was aan het gamen. Maar ja, hij was zó lief en als ze eenmaal samen zouden wonen, gingen ze écht alles samen doen...



Denk niet dat ik het vervolg hoef te schrijven. Ze zijn nu alweer een aantal jaren gelukkig gescheiden in elk geval...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Tjee TO, dit klinkt niet best... Zoals je hem beschrijft, lijkt het ook helemaal geen fijne vent... En dan ook alles nog open en bloot voor de kinderen. Is het verder nog een beetje een leuke vader? Zijn er überhaupt dingen die je wél leuk vindt aan hem? Ik zou ernstig twijfelen aan mijn relatie als ik in jouw schoenen stond...
Wel grappig dat de veel mensen dit nog steeds als een probleem zien dat met het schoonmaken te maken heeft. Je man lijkt me zoals je hem beschrijft gewoon niet echt veel respect of waardering voor je te hebben. Denk je dan echt dat het dan gaat helpen om dit ene 'probleem' uit de wereld te helpen?



Als de schoonmaakster 's ochtends komt en je kat slaapt die middag op de bank... wat dan? Oh jee, weer haren, rotkat dit en dat en weer ruzie. Als je op die manier drama maakt dan heb je er blijkbaar behoefte aan.



Is je man op dit moment wel gelukkig met zijn leven? Daar zou ik eens beginnen. Want gelukkige mensen zoeken dit gedoe niet op volgens mij, maar dat kan aan mij liggen.
Alle reacties Link kopieren
@pejeka omschrijft mijn man bijna helemaal...zeker in begin...zijn huis was erg rommelig...aanrecht vol enz.....ik was toen nog jong...pas 16 en ging de perfecte huisvrouw uithangen...beetje bij beetje heb ik zijn gewoontes in stand gehouden.



Te beroerd om af en toe zijn kast op te ruimen....of zijn werkkleding op de vouwen...de was in de wasmand.....vuilniszak puilt bijna uit maar ik ben degene die dat ziet .....:-(



@rasa hij is een hartstikke lieve vader......en als mens ook....maar als man....nee niet echt.....ook als zakenpartner is hij perfect.....we hebben hoop toekomstplannen maar het zijn niet dingen die echt iets opleveren voor onze relatie....
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik ook eens niets gaan doen ja......maar kan het niet maken voor mn kinderen
Alle reacties Link kopieren
Pimpampum ben jij mijn man?
Als de vuilnisemmer vol is dan wordt het er gewoon bovenop gezet. Ook herkenbaar? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven