Heftige ruzie om kattenharen

10-10-2014 11:25 1048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, (sorry voor onderwerpnaam, ging wat mis)



het zit me heel hoog en moet het even kwijt. Gisteren heftige ruzie gehad omdat man weer ging klagen over de kattenharen. Ik werd heel boos omdat het al de zoveelste keer was dat hij erover ging klagen terwijl ik dagelijks stofzuig en zeker om de dag (ook dagelijks) ons kat brostel. Hij doe niets in de huishouding en weigerd de kat te borstelen omdat het niet zijn kat is! Kat is pas 7 maanden. Ik wilde al lang een kat en de kinderen ook. Hij heeft ingestemd en heeft zelfs geholpen met zoeken.



Toen hij gisteren weer z'n opmerking maakte dat "nu weer z'n zooitje was" werd ik echt woest. Ik zei dat ik zijn gezeur spuugzat was en dat hij of moest helpen of zijn mond moest houden. Hij had het over de kat buiten zetten zodat hij nooit meer terug kon! En pakte hem op om dit ook daadwerkelijk te gaan doen!! Ik deed de achterdeur snel dicht en waarschuwde hem dat als hij dit deed hij het wel zou weten. Toen deed hij ons kat via de voordeur naar buiten (kat is een binnenkat die altijd achter in de tuin gaat maar nooit voor lang). Dochter greep in en pakte hem weer snel om binnen te zetten.



Ik heb in mn boosheid gezegd dat ik hem buiten zal zetten en niet de kat, en heb daar geen spijt van. Man is sinds gisteren boven, heeft de door mij opgeschepte eten van gisteren laten staan en is nu ook wakker maar komt niet naar beneden.



Het gaat mij niet zozeer om de kat, al hou ik heel van onze kat, gaat het mij meer om het niets doen van mijn man maar wel lopen klagen. Huishouding is al jaren punt van discussie geweest en ik heb mij daar zelfs bij neer gelegd. Vraag en verwacht niets meer van hem, en dan nog wel lopen zeuren van hoe en wanneer er wordt schoongemaakt. ...?? Hij zit lekker de hele dag op de bank is te beroerd om iets te doen. Zelf als ik aan het stofzuigen ben..moet ik hem vragen om op te staan. Vorige week heb ik het bewust niet gevraagd en hij bleef languit op de bank liggen!!! Ik heb toen om hem heen moeten stofzuigen.



Ook de dag daarvoor ging ik hardlopen en nam de kids mee...dochter deed mee en zootje ging op fiets. Kwam ik terug en ging gelijk koken. Toen vroeg hij mij vanuit de bank om aardappelen voor hem te brengen zodat hij ze kon schillen. Die kleine dingen erger ik me matteloos aan. Ik zei dat ik het liever zelf deed dan de moeite nemen om het te brengen.



De hele dag op de bank op zn mobiel maar wel lopen klagen over kattenharen en dan weigeren wat te doen!! bah....
Alle reacties Link kopieren
Daarom vroeg ik je naar je ervaringen in het verleden. Die zijn de beste indicatie van zijn toekomstige gedrag. Hoe heeft hij zich eerder gedragen als jij je tegen hem verzette? Toen je eerder wegging bijvoorbeeld. Heeft hij zich toen respectvol tegen jou gedragen? Heeft hij je beslissing gerespecteerd? Heeft hij meegewerkt aan een goede afhandeling van de breuk? Heeft hij het belang van de kinderen vooropgesteld? Heeft hij zich normaal en volwassen opgesteld en jou in je waarde gelaten?



Jij weet het beter dan ik
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Klopt harry, maar TO is al eens eerder 6 maanden bij hem weggegaan, dus die ervaring kan wel als indicatie dienen voor de toekomst.



Overigens, meamore, betekent dat ook dat hij waarschijnlijk verwacht dat je dit keer ook wel weer met hangende pootjes terug zal komen...
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Heb net het hele topic gelezen en wil even zeggen, TO echt petje af dat je na veertien jaar zo gemanipuleerd en gekleineerd te zijn, nu ergens de power vandaan weet te halen om te doen wat je doet! Zet 'm op, je kunt het, het gaat je allemaal lukken én het is je zo gegund!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 10 november 2014 @ 15:56:



Overigens, meamore, betekent dat ook dat hij waarschijnlijk verwacht dat je dit keer ook wel weer met hangende pootjes terug zal komen...



Misschien toch wel Dubiootje, het zou zo maar kunnen dat hij nog ergens denk dat het toch goed komt, maar hij heeft het deze keer goed mis.



@isa-isa dankjewel!🌹
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het, meamore?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd. Heeft dat meldpunt Huiselijk Geweld ooit nog teruggebeld?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft van de week nog wel even in het BV(vlaming) topic gereageerd. Maar dat was meer een troltopic.



Ik denk dat het nu een beetje voortsukkelt en ze vooral probeert even te ontspannen en aan andere dingen te denken.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal:

het gaat hier steeds hetzelfde. Mannis nog rustig. Eergisteren kreeg ik nog zomaar een cadeautje van hem (geurtje) en had ie rozen gekocht en in vaas gedaan (niet direct aan mij gegeven). Dezelfde avond vroeg ik aan hem of hij nog een woning had gevonden. Hij zei van niet en dat hij bezig is het geld bij elkaar te krijgen (voor borg, kosten end..).

Ik probeer me te ontspannen en ga al een week bijna iedere dag naar de sportschool voor groepslessen. Mensen om me heen en ontspanning.

Huiselijk Geweld heeft me vorige week gebeld, ik heb de situatie uitgelegd en ook aangegeven dat het nu rustig is. Afgesproken dat ze over 2 weken weer zouden bellen om vinger aan de pols te houden en als er wat eerder gebeurd kan ik bellen. Das heel fijn dus.

Ook ben ik naar neuroloog geweest omdat ik al maanden bijna dagelijks hoofdpijn heb: alle testen gedaan, blijkt dat het "gewoon" spanningshoofdpijn is. Ik voel me wel leeg de laatste dagen. Wil zo graag los zijn van mijn man en een nieuwe start beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Die hoofdpijn ken ik helaas ook, meamore.



Wat goed dat het nog steeds rustig is bij jullie. Succes nog!
Alle reacties Link kopieren
Vrezelijk he eendje?

Soms ga ik ermee naar bed en sta ermee op!

Zit nog steeds thuis en probeer zoveel mogelijk te ontspannen maar de situatie maakt het niet makkelijker.
Fijn dat het nog steeds rustig is. Heb je de indruk dat je man echt bezig is iets te zoeken?

Na zijn cadeautjes heb ik eerder de indruk dat hij je probeert te paaien en niet serieus op zoek is, maar hoopt dat jij weer door je knieën gaat.

Waar een wil is, is een weg, en je man had best iets kunnen krijgen, al is het maar tijdelijk op een camping.



Vervelend voor je hoofdpijn, maar ik vrees dat je je pas weer beter gaat voelen als hij echt weg is. Goed van je dat je steeds sport en op die manier ontspanning zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk je uit meamore, ben er niet gerust op, krijg steeds meer het stilte voor de storm gevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:meamore schreef op 17 november 2014 @ 11:10:

Vrezelijk he eendje?

Soms ga ik ermee naar bed en sta ermee op!Inderdaad, maar bij mij is het eerder migraine-achtig dan. (Een dag of namiddag nogal zware pijn met vaak misselijkheid en troebel zien en de volgende dagen wel beter, maar nog niet helemaal weg.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan de andere kant ook wel een beetje dat "stilte voor de storm"-gevoel, alsof je man iets van plan is.
Alle reacties Link kopieren
Ach beter als het lukt om rustig uit elkaar te gaan.

Ik snap dat heel goed! En tja dan geeft hij een kadootje. Dat maakt het allemaal nog niet goed.

Maar ik denk dat jij ook al wel zo ver bent meamore.

Gelukkig niks ernstigs gevonden dat is vast wel een opluchting. Misschien helpt een nek en rugmassage de boel wat losser te maken? Want erge hoofdpijn sucks bigtime. Ik kan dan niet meer goed functioneren.
Alle reacties Link kopieren
Hij had alang wat kunnen vinden ja, wordt niet goed van! Maar goed, hij houdt zich rustig in ieder geval. Dat van die cadeautje kan ik niet zo goed peilen, denk dat ie of zich schuldig voelt of nog hoop heeft.

Hoe dan ook ik heb me voor mezelf al los gemaakt van me. En ik besef hoe ongelukkig is was al die tijd, voor anderen zorgen, mijn man en kinderen gelukkig proberen te houden/maken maar zelf als een robot functioneren. Zal een tijdje duren voordat ik mezelf kan vinden, leren kennen.
Kan je er niet wat meer druk op zetten, of ben je bang dat hij dan weer dwars gedrag gaat vertonen? Volgens mij zoekt hij dus helemaal niet. Hij zegt alleen maar dat hij dat wel doet, om van je vragen af te zijn.
Heb je zelf ook voor hem gezocht? Dikke kans dat jij sneller wat vindt omdat je daadwerkelijk zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Tja. Als je echt wil dan lukt het wel. Dan maar niet perfect naar wens. Maar het zal wel moeten lukken om snel iets te vinden. Miss op een chalet in een vakantiepark? Ervaring mee dat daar altijd wel iets te huur staat.
Alle reacties Link kopieren
Ook ideaal voor de kinderen om te logeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:meamore schreef op 17 november 2014 @ 10:13:

Eergisteren kreeg ik nog zomaar een cadeautje van hem (geurtje) en had ie rozen gekocht en in vaas gedaan (niet direct aan mij gegeven). Wat een totale aanfluiting om nu nog met een geurtje en rozen aan te komen. Het is dus nog steeds niet tot hem doorgedrongen dat je hem echt, maar dan ook echt helemaal zat bent en dat je hem nog liever gisteren dan vandaag uit huis ziet vertrekken. Of het is wel tot hem doorgedrongen, maar hij steekt zijn kop in het zand. Hoe dan ook, heel vervelend weer voor jou, terwijl je al zo'n last van hoofdpijn hebt en dus gebaat bent bij rust. Lastig, ik weet ook niet waar je goed aan zou doen, de druk opvoeren dat ie nu toch echt het huis gaat verlaten (een deadline geven?), nog even aankijken of ie zelf met iets komt, of zelf idd woonruimte voor hem zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dan meer zelf op zoek voor hem, denk inderdaad dat het sneller gaat dan als ik de initiatief aan hem over laat. Grrrrr...
Wat een lapzwans. Ik kan me helemaal voorstellen dat je op zoek gaat naar een onderkomen voor hem zo dat hij sneller gaat maar dat het je aan de andere kant boos maakt. Het belangrijkste blijft Meamore dat hij zo snel mogelijk uit huis gaat en beseft dat het huwelijk echt over is.

Volhouden dus
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je eigenlijk met de bloemen en het geurtje gedaan? Voor zijn ogen in de prullenbak gemieterd, hoop ik?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:GarciaCM schreef op 18 november 2014 @ 13:05:

Wat heb je eigenlijk met de bloemen en het geurtje gedaan? Voor zijn ogen in de prullenbak gemieterd, hoop ik?Ja precies, je hebt het toch wel geweigerd mag ik hopen? Hij probeert je nog te kunnen paaien met een parfummetje. Wat een belediging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven