Help! Ik ga bijna trouwen.

29-07-2016 11:35 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



In oktober stap ik in het huwelijksbootje, maar ik twijfel enorm of ik dit door moet zetten. Ik heb een hele lieve, begripvolle vriendin waar ik mij altijd op me gemak bij voel en waarmee ik altijd goed kan praten. We zijn al 10 jaar samen en de eerste jaren waren geweldig. De laatste jaren heb ik echter alleen maar twijfels en weet ik niet wat ik met mijn gevoelens aan moet. Ik denk vaak aan hoe het zou zijn zonder vriendin of met een andere vriendin. Ook fantaseer ik vaak over andere vrouwen. Verder is de intimiteit van mijn kant ook ver te zoeken omdat ik mij niet genoeg aangetrokken voel tot haar. Zij vraagt zich al jaren af waarom het meer van haar kant komt dan van mij. Ook begint zij over kinderen, terwijl ik daar zelf nog helemaal niet aan moet denken. Logisch, omdat ik al jaren met relatie twijfels zit natuurlijk. Dan ga je niet opeens besluiten om kinderen te nemen. Zij nadert de 30 echter al bijna (ik ben al 30) en om haar heen krijgt ook iedereen kinderen. Daarom wil ze eigenlijk niet wachten. Van haar kant begrijpelijk, ook al voelt ze heus voel dat de relatie niet 100% top is op het moment.



Hoe zouden jullie dit aanpakken? Toch trouwen en hopen dat de vonk weer terug komt of andere maatregelen nemen?

Ik vind het zo moeilijk om haar pijn te doen en ik ben bang om alleen te zijn (eenzaamheid, financiële zaken en angst voor de verkeerde beslissing).



Gr,

Een verwarde man
Waarom ga je trouwplannen maken als je al jaren twijfels hebt?
Alle reacties Link kopieren
Niet trouwen. Weet ze dit al?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens samen gaan praten?
Bij twijfel niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Als je bang bent om alleen te zijn moet je het juist nu afkappen. Je vriendin verdient meer dan iemand die haar niet meer aantrekkelijk vindt, maar haar gebruikt als een soort gebrek aan beter, als angst tegen eenzaamheid. Je houdt haar al jaren aan het lijntje, stop daar mee.
Alle reacties Link kopieren
Niet trouwen dus, lijkt me overduidelijk. Dit gaat geen stand houden, ik neem aan dat je dat zelf ook inziet.
Ik zou niet trouwen. Houd je nog van haar? Daar spreek je niet over. Foute boel. Zij wil verder gaan met haar leven. Dat kan nu niet omdat jij haar aan het lijntje houdt. En waarom? Omdat je bang bent alleen te zijn en voor jouw financiën? Daarop kan een relatie niet gebaseerd zijn. Nu nemen zowel jij als zij genoegen met minder.
Niet trouwen dan, dat lijkt me duidelijk. Weet je wel wat voor gedoe het is om dat weer ongedaan te maken?!

Pijn krijgt ze toch wel, dus dan beter voordat je getrouwd bent. Beetje lullig als ze er maanden na het huwelijk achterkomt dat jij toen al twijfels had.
Niet trouwen als je twijfels hebt
Alle reacties Link kopieren
Waarom trouwen al je al jaren twijfels over jullie relatie hebt?Ik snap dat niet zo goed.

Ik zou zo snel mogelijk het gesprek aangaan en knopen gaan doorhakken.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Trouwplannen on hold zetten en voor jezelf besluiten: wil ik dit nog een kans geven (> ga samen in relatietherapie) of zie ik het niet meer opbloeien (> netjes afhechten en elkaar loslaten).
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Een baby als laatste redmiddel om je relatie weer nieuw leven in te blazen, weer van elkaar te houden....





Kom op zeg, denk even nuchter en realistisch na!



Niet trouwen, eerlijk zijn, naar jeelf en naar de toekomstige ex...., en op zoek gaan naar de ware Liefde.



Wees gewoon jezelf, volg je eigen gevoel!



Liever gelukkig in je eentje, dan ongelukkig met zn 2en!
Heeft ze je al officieel gevraagd?
Ik vind het wel vals als je met haar trouwt. Dat slaat nergens op als je je zo voelt. Vertel haar eerlijk wat je echt voelt en ga bij haar weg. Het is egoistisch om bij haar te blijven omdat jij niet alleen kan zijn.
Waarom maak je in hemelsnaam trouwplannen als je zulke twijfels hebt. Het klinkt alsof je allang uit de relatie bent gestapt en er alleen nog bent met je lijf. Maar niet meer met je hart, of je gedachten, of je ziel.

Echt, nu trouwen heeft totaal geen zin, dan kun je over een tijdje weer gaan scheiden. Dat moet je haar niet aandoen. Zoals al gezegd, ze verdient iemand die echt voor haar gaat en van haar houdt en haar aantrekkelijk vindt. Die persoon ben jij duidelijk niet.



Ga een goed gesprek aan waarin je helemaal eerlijk bent over je (gebrek aan) gevoelens. Dan pas kunnen jullie een goede beslissing nemen over deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken. Waarom haar aan het lijntje houden?

Ze verdiend iemand die haar wel aantrekkelijk vind. Straks gaan jullie trouwen en jij blijft dat kinderen krijgen uitstellen, uiteindelijk hak jij de knoop door. Dan is ze net zo verdrietig als ze nu zal zijn maar ook nog eens een paar jaar ouder en kan ze misschien geen kinderen meer krijgen.



Tikje asociaal van je.
Waarom heb je trouwplannen gemaakt als je al zolang twijfelt? Dacht je toen dat de vonk wel terug zou komen als jullie zouden trouwen? Zoals je ziet is dat niet de oplossing en er verandert werkelijk niets als er een ambtenaar een papiertje tekent. Als je ze echt zo instaat zou ik niet trouwen en al helemaal geen kinderen krijgen. Een kind krijgen is juist een enorme bron van stress die een behoorlijke wissel op een toch al niet stabiele situatie trekt. Je wil niet weten hoeveel kinderen er geboren worden met de "taak" het huwelijk van de ouders te redden en al helemaal niet hoeveel van die kinderen twee huizen hebben voor ze naar de kleuterklas gaan.. Echt niet doen dus. Pijn zal het sowieso doen maar beter nu dan dat je nog een hele scheiding moet regelen. Met een kind kom je ook nog eens nooit van elkaar los.
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel niet doen of in ieder geval uitstellen. Zij heeft jou gevraagd neem ik aan? Waarom heb je toen ja gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je dan toen je besloot in oktober met haar te gaan trouwen, terwijl je toen ook al jaren twijfels had? Je houdt haar dus eigenlijk gewoon voor de gek. Praat met haar en ga in ieder geval niet trouwen, want dan weten we allemaal dat je (op welke termijn dan ook) verliefd wordt op iemand anders en je huwelijk in een scheiding eindigt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 29 juli 2016 @ 11:47:

Wat dacht je dan toen je besloot in oktober met haar te gaan trouwen, terwijl je toen ook al jaren twijfels had? Je houdt haar dus eigenlijk gewoon voor de gek. Praat met haar en ga in ieder geval niet trouwen, want dan weten we allemaal dat je (op welke termijn dan ook) verliefd wordt op iemand anders en je huwelijk in een scheiding eindigt.En dan doe je haar pas echt pijn.
Niet trouwen en al helemaal niet aan kinderen beginnen. Uitmaken hoeft natuurlijk ook niet gelijk, maar vertel haar eerlijk over je twijfels. Ga een tijdje elders wonen en even wat afstand van elkaar nemen. Kijken of je elkaar mist. Zo ja dan ga je samen leuke dingen doen en kijken of de vonk terug komt. Zo nee dan samen de relatie goed proberen af te sluiten. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat als jij je twijfels uitspreekt ze je de deur wijst. Maar beter nu dan straks als je getrouwd bent en kinderen hebt.



Rug recht, schouders op en flink inademen en dan vanavond eerlijk vertellen. Je hebt geen andere keus.
Alle reacties Link kopieren
Vind je het leuk genoeg samen in de rest van je leven bij haar te blijven, eventueel met kinderen ook al is er geen echte vink meer? Vind je dat een rustig prettig idee of beangstigend/verstikkend/akelig idee? Het antwoord daarop zou voor mij leidend zijn.
Ach, wat verdrietig voor je vriendin.



En ik ben ontsteld dat je al jaren twijfelt, zij jou twijfel merkt qua intimiteit, maar jij dit nooit bespreekbaar hebt gemaakt.



Wat ontzettend naar voor haar. Laat haar gaan, dan kan ze iemand vinden die wel dat vuur voor haar heeft. Laat haar niet nog jaren zo leven, je ontneemt haar een volwaardige kans op liefde en een gezin. Doordat jij niet praat.



Wat erg dit
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze je voor het blok gezet met een aanzoek van haar kant, om zo haar eigen twijfel in of jij wel echt voor haar gaat weg te nemen?



Niet doen dat trouwen, dit gaat mis, de twijfels komen na de bruiloft versterkt naar boven, en van beide kanten. Wees eerlijk, nu.
Altijd in voor een lekkere leuke middag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven