Help mij een vriend te helpen...

26-04-2017 07:39 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Ik ben aan het rondvragen om hopelijk een eenzame vriend te helpen...



Even kort voorstellen, mijn naam is Jorn en ik woon samen met mijn vriendin.



Een goede vriend van mij is begin 30 en vrijgezel, terwijl hij wel graag een vriendin zou willen hebben. Hij heeft al meerdere datingsites geprobeerd, maar dat werkte tot nu toe niet. Hij zegt dat de vrouwen op de datingsites niet goed bij hem passen. Als ik hem mag quoten: "Ik hoef niet te reizen, ik wil gewoon op vakantie".



Hij is dus begin 30, werkt als kraanmachinist en heeft een koophuis. Op het eerste gezicht komt hij misschien wat verlegen over, maar als je hem kent is 'ie echt tof. Echt een gewone, oprechte man.



Is er nou nergens een plek waar vrouwen zijn die een man zoals hem leuk vinden?
Alle reacties Link kopieren
Sportschool-Cafe's -Clubs-Via via?
Prrrr, mauw miawwwww.
Single reis naar Lloret de Mar.
Wat voor vrouw zou volgens jou goed bij hem passen?
Zat vrouwen op datingapps die niet de hele wereld willen rondreizen maar als hij om wat voor rede niet aantrekkelijk is/lijkt als partner dan houdt t op, hoeft niks te maken te hebben met de vrouwen op die sites.

(Heel onaantrekkelijk trouwens, een man die niet naar zijn eigen aandeel kan kijken waarom iets niet lukt)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je dat doet... Ik koppel ook nogal eens vrienden uit de omgeving. Een paar keer gelukt. Wat je kunt doen is gebruik maken van netwerken (bijvoorbeeld vriendinnen van jou vriendin) of met uitgaan voor hem random op een dame afstappen en zeggen: hij daar is heel verlegen maar kijkt de hele tijd naar je... Of ga op het terras naast een groep dames zitten.

Online werkt vaak niet en al helemaal niet als iemand verlegen is of niet weet hoe hij een online gesprek gaande moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Op een dating site komen allerlei soorten vrouwen. Dus ook vrouwen die goed bij hem passen.



Hij moet er alleen wel zelf moeite voor doen en actief vrouwen benaderen.



En dan niet die bloedmooie spontane 22 jarige meid met een HBO opleiding.



Die kan hij toch niet krijgen.



Als hij gaat voor vrouwen van ongeveer dezelfde leeftijd en ja daar hoort een paar jaar oder dan hem ook bij, gelijk niveau opleiding dan heeft hij meer kans op succes.



Daarnaast niet te ver kijken naar hobby's want daarbij probeert iedereen zich zo interessant mogelijk voor te doen.



Iemand die 3 maanden wil backpakken in Azië zal niet bij hem passen maar Annie die elk aar op vakantie gaat en een keer naar Spanje of Duitsland op vakantie is geweest zal ook melden dat ze van reizen houdt. Daar moet hij doorheen prikken..
Alle reacties Link kopieren
quote:Als ik hem mag quoten: "Ik hoef niet te reizen, ik wil gewoon op vakantie".Ook een goede vakantie kost tijd, geld en voorbereidingen anders wordt het meestal pet. Op een enkele uitzondering (toevalstreffer) na die vervolgens 20 jaar wordt bezocht zonder ook maar iets anders te overwegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is me onduidelijk wat de reden is van zijn weinig ondernemende gedrag en daar hangt het vanaf. Heeft hij totaal geen zelfvertrouwen, is hij buiten het gat in haar lijf in niemand geïnteresseerd, is het puur gebrek aan inlevingsvermogen, wil hij alleen maar een beauty of juist iemand waarmee hij zijn interesses kan bespreken. Ik denk dat hij het probleem zelf moet tackelen. Dat kan een ander niet voor hem doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 april 2017 @ 08:35:

[...]

. Op een enkele uitzondering (toevalstreffer) na die vervolgens 20 jaar wordt bezocht zonder ook maar iets anders te overwegen.



Als het zo'n type man is dan wordt het inderdaad lastig een vrouw te vinden.



Wil hij en is hij ook in staat om rekening te houden met een vrouw?

Of verwacht hij dat zij zich geheel voegt naar zijn leven?
Alle reacties Link kopieren
Algemene tips die schijnen te werken om positief op te vallen:



- kleed en/of gedraag je opvallend en ga bij een groep populairen zitten;

- laat je vergezellen door een "wing girl".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oefenen met vrouwen te praten op speeddate. Echt.

Ik heb daar een paar keer gedaan. Niks uit gekomen, maar werkte heel goed als een soort marktonderzoek.

Ik heb ervan geleerd wat ik belangrijk vind en ook dat ik niet geschikt ben voor online daten. Maar ik ben ook niet geschikt voor online shoppen tenzij ik het product al ken. Bij kleding moet ik het kunnen voelen, bij mannen moet ik hem kunnen zien en horen.



Op speeddate is iedereen op zoek, daarom de drempel lager om aan te spreken. Je hebt korte gesprekken, kunt goed kijken wat je wil.
Ben je niet heel misschien (stiekem) zelf die eenzame vriend, Jorn?
Ik zou hem de film Hitch aanraden.



Hierin komen alle tips en clichés aan bod.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens met wat madderijn zegt, speeddaten!

De beste manier om van verlegenheid af te komen denk ik. Of in ieder geval "leer" je daar na verloop van tijd wel hoe je een leuk gesprek kunt hebben met een vrouw die je niet kent.



Ik heb het zelf eens een keer gedaan en ondanks dat het niet mijn type mannen waren die er kwamen wel een super leuke avond gehad! Dus het is zeker een aanrader voor een leuke avond, en wie weet wat je eraan over houd! En daar komen echt kei leuke vrouwen! Vond de vrouwen stiekem zelfs nog leuker dan de mannen hahaha :p
Smile, you're designed to!
Als ik hem mag quoten: "Ik hoef niet te reizen, ik wil gewoon op vakantie".



Door dat soort shit moet hij ook gewoon heenprikken. Ik vermoed dat het gros van de vrouwen dat namelijk ook gewoon bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het idee dat hij met die reizen quote bedoelt dat hij niet rond wil daten maar gewoon een vriendin wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:lillsitsme schreef op 26 april 2017 @ 08:25:

Leuk dat je dat doet... Ik koppel ook nogal eens vrienden uit de omgeving. Een paar keer gelukt. Wat je kunt doen is gebruik maken van netwerken (bijvoorbeeld vriendinnen van jou vriendin) of met uitgaan voor hem random op een dame afstappen en zeggen: hij daar is heel verlegen maar kijkt de hele tijd naar je... Of ga op het terras naast een groep dames zitten.

Online werkt vaak niet en al helemaal niet als iemand verlegen is of niet weet hoe hij een online gesprek gaande moet houden.Vreselijk, ik knap daar direct op af. Ik hoef geen jongetje dat iemand anders voor hem het werk laat doen. Ook geen jongetje dat naast een groep vrouwen gaat zitten op het terras (lijkt wel een hondje).
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 april 2017 @ 08:50:

Algemene tips die schijnen te werken om positief op te vallen:



- kleed en/of gedraag je opvallend en ga bij een groep populairen zitten;

- laat je vergezellen door een "wing girl".



Ook daar knap ik op af, iemand die niet zichzelf is (te opvallend voor zijn doen, te luidruchtig voor zijn doen).

Winggirl: is het ook haar taak om hem dan te koppelen en aan te prijzen?
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Hij zou kunnen gaan speeddaten bijvoorbeeld.

En anders naar de kroeg vrouwen benaderen?
Alle reacties Link kopieren
Wat is een winggirl?
Alle reacties Link kopieren
Tja, als meneer zo graag wil zal hij er toch echt zelf iets voor moeten doen. Misschien wil hij nog niet graag genoeg.
Never judge a book by its cover.
Ga je nog reageren TO? Of was dit een eenmalige (vakantie)post?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de late reactie! Heb geen vakantie namelijk



Hij is dus wat verlegen, maar het is wel een echte man. Heeft het contact ook zeker gezocht op datingsites. Maar inderdaad gaat hij eigenlijk nooit vaak op straat/kroeg/terras naar vrouwen toen.



Misschien is hij voor speeddaten wel te porren, dat lijkt me ook een goede training.



Op datingsites is het moeilijk spitten naar de gewone single, veel hoog opgeleiden vrouwen die dus ook andere ambities in het leven hebben,



Is er online niet een plek waar hij terecht kan, waar gewone mannen/vrouwen aan het daten gaan?
quote:doemijdiemaardan schreef op 26 april 2017 @ 08:59:

Ben je niet heel misschien (stiekem) zelf die eenzame vriend, Jorn?+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven