Help! Mijn vriend is vreemdgegaan, en nu?

19-11-2014 03:25 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn vriend en ik zijn al 2,5 jaar samen. Veel meegemaakt, ook dingen die ik liever niet in dit topic wil zetten. De dingen die wij samen hebben meegemaakt zitten erg diep en liggen gevoelig maar we zijn er altijd samen uitgekomen.



2 maanden geleden werd alles anders, mijn vriend begon zich te gedragen op een manier die ik niet gewend was van hem. Afstandelijk, beschamend maar soms ook té lief. En wat ik met te lief bedoel is dat hij op bepaalde momenten overdreven lief voor mij was.



Dit alles maakte me erg door de war en ik vroeg vaak aan hem wat er aan de hand was. We hadden al 2 weken lang veel ruzies en irritaties en onze relatie hing nog maar aan een dun touwtje. Mijn vriend is niet erg open en praatte dus amper over zijn gevoelens.



Plots kwam ik een vriendin tegen en ze vertelde me dat ze hem met een andere meid heeft gezien. Ze leken het erg gezellig te hebben. We liepen een rondje stad en we confronteerde mijn vriend en die meid samen... Ik liep boos/verdrietig weg. Laterna kwam ik haar tegen en ze vertelde me dat hij niet helemaal eerlijk tegen mij was en dat ze inderdaad een avond met hem is geweest, dat hij vertelde dat het echt niet lekker liep met zijn relatie en er toch een eind aan zou komen. Ze hebben gezoend en samen geslapen, verder hebben ze GEEN seks gehad.



Dit heeft me erg gebroken. Wel heb ik er me mijn vriend over gepraat en hij had erg veel spijt, hij heeft haar verwijderd uit zijn telefoon, het contact verbroken. Ik heb lang nagedacht en besloot hem een kans te geven. Alles gaat weer goed tussen ons alleen het vertrouwen is weg waardoor we soms discussies hebben. Als ik erover begin krijg hij schuldgevoelens en wil er niet over praten. Ik heb besloten het af te sluiten en dat is me redelijk gelukt. Alleen is het volle vertrouwen nog niet terug. Ik krijg flashbacks als ik niet weet waar hij is of als ik niet weet met wie hij is. Soms raak ik in paniek en bel ik hem overstuur. Wel geloof ik dat hij dit nooit meer zal doen want ik heb gezien dat hij erg veel verdriet heeft gehad omdat het hem zo erg speet. En omdat hij gezien heeft hoe erg hij mij heeft gekwetst.



Weet iemand hoe ik dit vertrouwen weer terug kan krijgen? Of heeft er iemand tips?
Hij moet zorgen dat je hem weer vertrouwt. Hij moet daar keihard aan werken. Niet andersom! Maar waarom heb je hem nog een kans gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat voor dingen er gebeurd zijn die je hier niet wil bespreken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Jullie relatie klinkt enorm als een project waar je te hard voor moet werken. 'Veel meegemaakt'. Als dat met jullie relatie te maken heeft vind ik dat ernstig.

Nu al vallen op andere vrouwen en daarover liegen. En dan zegt hij dus ook dat jullie relatie op zijn einde loopt.

Zoveel gedoe. Een relatie hoort voornamelijk leuk en fijn te zijn.



Nu wil je hem weer leren vertrouwen. Waarom? Is hij wel te vertrouwen? Wil hij nog wel verder met jullie? Zit er toekomst in jullie relatie?
Hoe oud zijn jullie? Klinkt erg jong allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Samen geslapen maar niet geneukt? yeah right.
Alle reacties Link kopieren
Het zou me niet eens zo veel uitmaken of er geneukt is of niet. Zoenen, samen slapen en door de stad wandelen klinkt als een beginnende relatie. Niet als een eenmalig foutje.



Wat ik dan weer niet snap is dat je hiermee bent doorgegaan. Wat doet hij om je te helpen hier overheen te komen?
quote:EvyBlissy schreef op 19 november 2014 @ 07:16:

Ik ben benieuwd wat voor dingen er gebeurd zijn die je hier niet wil bespreken.



Flauw.



Verder: ik denk dat het een eerste impuls is om met hem door te gaan, omdat je van hem houdt. Maar het vertrouwen gaat je mogelijk nekken, zeker als hij niet z'n stinkende best doet om dat terug te winnen.



En wat typisch dat iedereen zo in de buurt rondloopt. Zelfs het betrapte stel. Hield hij daar helemaal geen rekening mee?
De bal ligt bij hem, niet bij jou.

Hij lijkt niet veel moeite te willen doen. Jij denkt dat hij door schuldgevoel niet wil praten over zijn scheve schaats, hij denkt waarschijnlijk dat het nu wel klaar is met het gezeik.



En jij wilt wel een relatie behouden met iemand die aangegeven heeft geen heil meer te zien in die relatie en het een aflopende zaak is? Of is het makkelijker te denken dat hij dat gezegd heeft om bij de andere mevrouw in haar slipje te komen?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik lees eigenlijk 2,5 jaar 'drama'.



Veel meegemaakt in zo'n prille relatie is echt geen goed teken en maakt juist geen basis. Dit is wederom het zoveelste drama dingetje. In je andere topic heb je het ook over een break. En natuurlijk heeft hij meer gedaan dan zoenen. Diep in je hart weet jij dat zelf ook wel, maar dat wil je liever niet weten.



Ik lees dus niet meer dan; drama en 'zo'n relatie wil toch niemand?'
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:Lughnasadh schreef op 19 november 2014 @ 07:52:



En jij wilt wel een relatie behouden met iemand die aangegeven heeft geen heil meer te zien in die relatie en het een aflopende zaak is? Inderdaad. En nu TO, lijk je wel keihard te willen gaan vechten voor deze man. Waarom eigenlijk? Omdat er concurrentie is/was? Wat een omgekeerde wereld. Hij mag blij zijn dat je hem niet bij het vuil hebt gezet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat er tips of trucs zijn om vertrouwen terug te krijgen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. De bal ligt idd bij jouw vriend, en hij zal toch openheid van zaken moeten geven. 'Niet kunnen praten' vind ik in dit geval te gemakkelijk voor hem. Of het waar is van alleen maar slapen laat ik in het midden, het doet er eigenlijk niet toe ook, of je alleen maar zoent of full monty gaat, de kwestie waar het in feite echt om draait is, dat hij niet eerlijk tegen je geweest is, en de leugen zelf is veel erger dan hetgeen er al dan niet gebeurd is. Had hij het ook eerlijk aan jou verteld als hij niet betrapt was door die vriendin van jou? Was hij er dan ook uiteindelijk zelf mee gestopt, en alles uit zichzelf eerlijk opgebiecht? Dat zijn toch zaken waar jullie uit moeten zien te komen lijkt me, anders blijft het vertrouwen weg.
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijven mensen toch bij vreemdgangers? Ik had zo iemand meteen gedumpt. Diegene heeft nul respect voor je.



Anders zou het liggen bij 15 jaar huwelijk en 3 kinderen, maar kom op... zelfs dan zou ik scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo lees is de relatie nooit goed geweest. En dat gaat het al helemaal niet meer worden. Maar hee, als jij kostbare tijd wil verspillen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 19 november 2014 @ 07:24:

Hoe oud zijn jullie? Klinkt erg jong allemaal.Beetje hangjongeren. Wie komt er nou een vreemdgaande partner tegen op straat als je een rondje stad loopt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hij heeft spijt dat je hem betrapt hebt en hij wil er niet over praten.

Ben jij zo weinig waard?
TO ik heb ook zoiets meegemaakt, lees mijn topic maar.

http://forum.viva.nl/forum/relaties/ver ... ges/242997

Wij zijn wel weer bij elkaar en het vertrouwen is helemaal terug.

Uiteindelijk zijn wij er sterker uitgekomen.
anoniem_64059fda820c3 wijzigde dit bericht op 19-11-2014 08:27
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Pfff TO, ik heb even geloept. Wat een drama zeg en vijf dagen geleden heeft vriendlief nog een pauze ingelast... is die alweer voorbij?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dumpen aan hem heb je niks,
Alle reacties Link kopieren
Niet discreet wat spanning loslaten met een vreemde, nee met een vriendin van je die hij ook nog van alles belooft.

Ik vind dat echt een nog veel ergere vorm van verraad dan vreemdgaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen door willen na een vertrouwensbreuk als mijn partner volledige openheid van zaken geeft, antwoord geeft op al mijn vragen en bereid is on te delen waarom hij dit gedaan heeft. Als hij dat niet kan of wil, ontstaat er bij mij geen nieuw vertrouwen. Dan zou de relatie voor mij dus waardeloos zijn en zou ik deze beëindigen.
Ik denk dat de dingen die zijn voorgevallen en die TO niet wil bespreken het beeld van een wankele dramarelatie alleen maar onderstrepen.



Een stel zal best over vreemdgaan heen kunnen komen als beide dat willen, maar dan moet je wel een sterke basis hebben. Ik heb het idee dat die bij jullie compleet ontbreekt TO. Daarom vind ik het een kansloos verhaal.



Ik zou geen zin meer hebben in alle drama en gedoe en mezelf meer waard vinden.
Och het klinkt alsof jullie nog erg jong zijn.

En slapen en niet neuken gelooft toch niemand, kom op wees een grote meid en dump dat joch. Er komt vast nog wel een leukere voorbij voordat je een ouder vrijster bent. Leef een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet geloven dat ze alleen gezoend hebben en verder braaf met de kleren aan bij elkaar in bed hebben geslapen,maar goed. Waarschijnlijk wil je dat niet inzien want dat maakt het extra pijnlijk en nog moeilijker dan het al is (wat ik heel goed snap hoor, want pijn doet het zeker).

Maar naast vreemdgaan vind ik het liegen nog veel erger, voor mij is zo iemand niet meer te vertrouwen, en ik wil niet dat ik door die ander verander in een onzeker, wantrouwend persoon, want dat zou ik worden in zo'n relatie.

Het is mij ook overkomen in twee relaties, en ben nog steeds zó blij dat ik gelijk verder ben gegaan zonder die liegende sukkels en daar verder geen tijd en moeite in heb gestoken.

Kies voor jezelf en iemand die ook helemaal voor jou kiest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven