Help! Mijn vriend is vreemdgegaan, en nu?

19-11-2014 03:25 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn vriend en ik zijn al 2,5 jaar samen. Veel meegemaakt, ook dingen die ik liever niet in dit topic wil zetten. De dingen die wij samen hebben meegemaakt zitten erg diep en liggen gevoelig maar we zijn er altijd samen uitgekomen.



2 maanden geleden werd alles anders, mijn vriend begon zich te gedragen op een manier die ik niet gewend was van hem. Afstandelijk, beschamend maar soms ook té lief. En wat ik met te lief bedoel is dat hij op bepaalde momenten overdreven lief voor mij was.



Dit alles maakte me erg door de war en ik vroeg vaak aan hem wat er aan de hand was. We hadden al 2 weken lang veel ruzies en irritaties en onze relatie hing nog maar aan een dun touwtje. Mijn vriend is niet erg open en praatte dus amper over zijn gevoelens.



Plots kwam ik een vriendin tegen en ze vertelde me dat ze hem met een andere meid heeft gezien. Ze leken het erg gezellig te hebben. We liepen een rondje stad en we confronteerde mijn vriend en die meid samen... Ik liep boos/verdrietig weg. Laterna kwam ik haar tegen en ze vertelde me dat hij niet helemaal eerlijk tegen mij was en dat ze inderdaad een avond met hem is geweest, dat hij vertelde dat het echt niet lekker liep met zijn relatie en er toch een eind aan zou komen. Ze hebben gezoend en samen geslapen, verder hebben ze GEEN seks gehad.



Dit heeft me erg gebroken. Wel heb ik er me mijn vriend over gepraat en hij had erg veel spijt, hij heeft haar verwijderd uit zijn telefoon, het contact verbroken. Ik heb lang nagedacht en besloot hem een kans te geven. Alles gaat weer goed tussen ons alleen het vertrouwen is weg waardoor we soms discussies hebben. Als ik erover begin krijg hij schuldgevoelens en wil er niet over praten. Ik heb besloten het af te sluiten en dat is me redelijk gelukt. Alleen is het volle vertrouwen nog niet terug. Ik krijg flashbacks als ik niet weet waar hij is of als ik niet weet met wie hij is. Soms raak ik in paniek en bel ik hem overstuur. Wel geloof ik dat hij dit nooit meer zal doen want ik heb gezien dat hij erg veel verdriet heeft gehad omdat het hem zo erg speet. En omdat hij gezien heeft hoe erg hij mij heeft gekwetst.



Weet iemand hoe ik dit vertrouwen weer terug kan krijgen? Of heeft er iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hij wilde er al mee stoppen en dat is nu een 'pauze'. TO stapt over het vreemdgaan heen omdat als ze erover zeurt ze helemaal meteen weet dat hij weg is. Hij heeft geen zin in gezeik daaromtrent blijkbaar.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Hij is toch eigenlijk niet vreemd gegaan als jullie een pauze hadden?



Hij heeft de pauze alleen wat anders benut dan jij.
Alle reacties Link kopieren
Nee die pauze is pas sinds een paar dagen. Het vreemdgaan blijkbaar langer terug
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 19 november 2014 @ 07:24:

Hoe oud zijn jullie? Klinkt erg jong allemaal.18 en 19
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 19 november 2014 @ 10:14:

Nee die pauze is pas sinds een paar dagen. Het vreemdgaan blijkbaar langer terug



Huh, dus TO opent een topic over vreemdgaan langer geleden en het topic over de pauze die ze nu hebben daarvoor?



Erg verwarrend.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 19 november 2014 @ 07:47:

[...]





Flauw.



Verder: ik denk dat het een eerste impuls is om met hem door te gaan, omdat je van hem houdt. Maar het vertrouwen gaat je mogelijk nekken, zeker als hij niet z'n stinkende best doet om dat terug te winnen.



En wat typisch dat iedereen zo in de buurt rondloopt. Zelfs het betrapte stel. Hield hij daar helemaal geen rekening mee?Hij schrok enorm toen hij me zag. Maar hij ging er vanuit dat ik al uit de stad weg was.
Alle reacties Link kopieren
quote:zomaardus schreef op 19 november 2014 @ 10:27:

[...]





Huh, dus TO opent een topic over vreemdgaan langer geleden en het topic over de pauze die ze nu hebben daarvoor?



Erg verwarrend.Nee pauze is nu aan de gang. We overleggen wel goed gelukkig. Het vreemdgaan is langer geleddn gebeurd inderdaad maar dat is niet de reden waarom we pauze hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit hij tijdens die pauze wel bij die andere meid?



Tijdelijk uit elkaar gaan werkt meestal niet, je creeert alleen maar meer afstand. Als hij zoveel spijt heeft en alsnog tijd voor zichzelf nodig heeft over wel of niet, dan laat TO het van hem afhangen en neemt ze zelf het heft niet in handen.



Hangt jouw geluk af van de beslissingen van jouw vriend TO? Ik kan je verzekeren, dat deze optie niet gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Catalanka schreef op 19 november 2014 @ 10:29:

[...]





Nee pauze is nu aan de gang. We overleggen wel goed gelukkig. Het vreemdgaan is langer geleddn gebeurd inderdaad maar dat is niet de reden waarom we pauze hebben.Sorry? is 2 maanden geleden 'langgeleden'???
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 19 november 2014 @ 08:18:

[...]





Beetje hangjongeren. Wie komt er nou een vreemdgaande partner tegen op straat als je een rondje stad loopt.Nou omdat mijn vriendin en ik op zoek gingen naar een gezellig cafè om een klein drankje te doen ..en hun zaten op een terras waar we langs liepen
Alle reacties Link kopieren
Dus naast dat vreemdgaan hebben jullie nog veel gedoe in de relatie? Meid, je wil toch een leuke relatie en niet dit gedoe? Gun jezelf wat beters!
Alle reacties Link kopieren
quote:belle1971 schreef op 19 november 2014 @ 10:32:

[...]





Sorry? is 2 maanden geleden 'langgeleden'???Nee, het feit dat ik er zo 'nuchter' over praat is omdat ik mijn beslissingen heb gemaakt, bij hem blijven. Alleen wil ik aan het vertrouwen werken en daarom ben ik dit topic gestart. Snap best dat er veel verwarring is onder de lezers maar aub, neem me serieus
Alle reacties Link kopieren
Je kan het vertrouwen terugkrijgen door het uit te maken en een andere vriend te zoeken. Het is niet voor niets dat je niet wil vertellen over wat zich de afgelopen 2,5 jaar tussen jullie heeft afgespeeld. Volgens mij zouden de reacties een stuk heftiger zijn als je dat zou vertellen, of niet soms?



Je bent nog jong, jullie hebben geen kinderen. Ga.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Catalanka schreef op 19 november 2014 @ 10:36:

[...]





Nee, het feit dat ik er zo 'nuchter' over praat is omdat ik mijn beslissingen heb gemaakt, bij hem blijven. Alleen wil ik aan het vertrouwen werken en daarom ben ik dit topic gestart. Snap best dat er veel verwarring is onder de lezers maar aub, neem me serieus



Moet jij aan het vertrouwen werken of hij?



mss een domme vraag hoor, maar wie ben ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:zomaardus schreef op 19 november 2014 @ 10:35:

Dus naast dat vreemdgaan hebben jullie nog veel gedoe in de relatie? Meid, je wil toch een leuke relatie en niet dit gedoe? Gun jezelf wat beters!Niet IN de relatie zelf, omstandigheden buiten de relatie. Denk aan familieproblemen, moeilijk verleden. Dit heeft hem erg gesloten gemaakt. Maar ik weet dat hij wél een kanjer is met een goed hart (en dan heb ik het niet over dat vreemdgaan.. ) dit is de reden waarom ik bij hem blijf, omdat ik weet hoe hij werkelijk in elkaar zit
Je kan niet in je eentje aan vertrouwen werken.

Succes met je briljante beslissing!
Alle reacties Link kopieren
quote:Catalanka schreef op 19 november 2014 @ 10:39:

[...]





Niet IN de relatie zelf, omstandigheden buiten de relatie. Denk aan familieproblemen, moeilijk verleden. Dit heeft hem erg gesloten gemaakt. Maar ik weet dat hij wél een kanjer is met een goed hart (en dan heb ik het niet over dat vreemdgaan.. ) dit is de reden waarom ik bij hem blijf, omdat ik weet hoe hij werkelijk in elkaar zitJouw keuze. Ik wil je alvast voor nieuwe problemen in de toekomst doorverwijzen naar de adviezen in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Catalanka schreef op 19 november 2014 @ 10:39:

[...]





Niet IN de relatie zelf, omstandigheden buiten de relatie. Denk aan familieproblemen, moeilijk verleden. Dit heeft hem erg gesloten gemaakt. Maar ik weet dat hij wél een kanjer is met een goed hart (en dan heb ik het niet over dat vreemdgaan.. ) dit is de reden waarom ik bij hem blijf, omdat ik weet hoe hij werkelijk in elkaar zit



T lag dus niet aan hem en zijn beloftes aan jou toen jullie iets met elkaar begonnen, maar aan 'externe factoren' etc. Eigenlijk is het best wel een lieve jongen dus en t lag aan alles en iedereen, behalve hijzelf.. Ik wens je ontzettend veel succes, en wacht je volgende topic af..



Shit man, dat zei mijn ex van 10 jaar geleden ook tegen mij, toen ze me 9 maanden in de zeik had lopen zetten, omdat ze haar benen niet bij elkaar kon houden voor een ander.. Domme ikke zeg! wie weet had ik door er nog harder aan te trekken, die k#trelatie wel kunnen redden!?
quote:Catalanka schreef op 19 november 2014 @ 10:29:

[...]





Nee pauze is nu aan de gang. We overleggen wel goed gelukkig. Het vreemdgaan is langer geleddn gebeurd inderdaad maar dat is niet de reden waarom we pauze hebben.

Nee dat heeft er vast niets mee te maken.



Je kunt best nu besluiten bij hem te blijven (al is het maar de vraag of die wens wederzijds is, aangezien de pauze zijn idee was), maar dit is gedoemd om te mislukken. Kom op, jullie zijn nog zo jong, ga je met leuke dingen bezighouden, niet met een of andere mafkees die gewoon onder jouw neus met andere meisjes aan de zwier gaat.
Slotje maar?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, hij heeft nu laten zien hoe hij werkelijk in elkaar zit,maar jij wil dat niet zien. Geloof iemand als hij/zij laat zien hoe hij werkelijk is. Maar dat wil je liever niet zien, omdat je anders niet verder zou kunnen gaan met de relatie.

Tuurlijk heeft hij vast leuke kanten, die heeft bijna iedereen, maar betekent dat dat je jezelf opzij moet zetten en dit soort dingen moet pikken?

Waarom bijt jij je zo vast in deze relatie en wil je het persé laten slagen?

Jullie zijn nog jong en hebben samen geen kinderen, waarom wil je nu al in zo'n moeilijke relatie zitten waarvoor je moet 'vechten'?

Geloof me, je kunt zoveel gelukkiger worden met iemand anders dan nu al zo te moeten ploeteren met iets/iemand wat waarschijnlijk toch afloopt. (gezien jullie leeftijd en de problemen die jullie nu al hebben in de relatie)

Ik bedoel; eerst wil hij een pauze én hij gaat vreemd, hoe duidelijk wil je het hebben?

Ik snap echt wel dat dit pijn doet, maar ook dat gaat weer over.

Ga je door met de relatie, dan laat je je alleen nog maar meer pijn doen.
Dus hij brengt al allemaal problemen met zich mee en in de relatie zorgt hij ook voor problemen. Je weet hoe hij werkelijk in elkaar zit. Inderdaad. Een probleemgeval dat niet te vertrouwen is. Als het nu al ellende is, wat wordt dat dan in de toekomst?
Alle reacties Link kopieren
En laat een SOA- test doen.
quote:Catalanka schreef op 19 november 2014 @ 10:39:

[...]





Niet IN de relatie zelf, omstandigheden buiten de relatie. Denk aan familieproblemen, moeilijk verleden. Dit heeft hem erg gesloten gemaakt. Maar ik weet dat hij wél een kanjer is met een goed hart (en dan heb ik het niet over dat vreemdgaan.. ) dit is de reden waarom ik bij hem blijf, omdat ik weet hoe hij werkelijk in elkaar zit

Als hij zo'n goed hart heeft, dan was hij niet vreemd gegaan meisje.



Maar goed, je wilt bij je hulpverleningsproject blijven, want jij gaat alles goed maken wat er in het verleden is gebeurd. Jij kent hem. Jammer dat je niet wilt zien hoe hij echt in elkaar zit. Zelfs als je hem ziet met een ander geloof je nog dat ze alleen maar samen hebben geslapen, braaf met hun kleren aan? Omdat die oprechte, lieve, liegende vreemdganger dat tegen je zegt???



Ik wens je oprecht veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Dat het er veel mensen niet mee eens zijn snap ik erg goed. Je kunt niet uit 2 topics halen hoe iemand in elkaar zit, wel krijg je dan inderdaad een indruk van iemand. Erg jammer dat ik niet overkom bij een aantal op de manier waarop ik wel probeerde over te komen. Toch wil ik jullie erg bedanken voor de reacties maar zoals ik al zei ik blijf bij mij (misschien wel domme) beslissing zoals sommigen dat hier verwoorden. Maar wie weet loopt het wél allemaal goed af.



Op dit moment zit ik best lekker in mijn vel en dat komt omdat ik nu veel tijd voor mezelf heb. Ik heb nu veel tijd om na te denken en dit heb ik ook gedaan. Ik heb ook besloten om elkaar minder te zien zodat we allebei vrijheid hebben want eerst zaten we elke dag op elkaars lip. Dit was vooral in het begin erg leuk en gezellig maar laterna merkten we dat dit gewoon te veel was en dit heeft veel irritaties met zich meegenomen. Ik kijk positief tegen dingen aan wat ik eerst niet deed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven