Help!!!! Mijn vrouw duimt.

13-04-2012 14:57 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forummers,



Met enige schroom open ik een nieuw onderwerp.



Al vanaf dat wij samen zijn heeft mijn vrouw de vervelende eigenschap dat ze duimt. Meestal doet ze dit tijdens het slapen. Niet zo heel erg zou je zeggen.

De laatste 3 jaar duimt ze ook als ik erbij ben. Dus beneden tijdens TV kijken of als ze een boekje zit te lezen. Ik heb haar verteld dat ik me er echt aan stoor.

Nu probeert ze er wel rekening mee te houden en beneden komt het niet zo heel vaak meer voor.

Maar op bed doet ze het nog steeds heel vaak. Ik begin er echt een afkeer van te krijgen. Ik heb haar dat ook regelmatig verteld maar ze zegt dat ze er echt geen erg in heeft dat ze het doet.



Het is de laatste tijd zelfs zo erg dat mijn sexuele behoefte er door beïnvloed wordt.



Ik heb er al veel met haar over gesproken maar dat lost niks op.



Mijn vraag aan jullie is, wat moet ik hiermee? Zijn er middelen om het tegen te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik bestrijd dat duimen niet ongezond is. Het misvormt je gebit.
World of Warcraft: Legion
Niet per definitie. Mijn gebit is nog even recht als op de dag dat mijn beugel eruit ging en alles recht stond. Heeft alles te maken met hoe je duimt.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim af en toe echt vlak voordat ik in slaap val (als ik echt doodop ben, soort automatisme), mijn bedgezelschap vindt het steevast okee, mijn sexleven ook, ik zelf ook, mijn tandarts ook en wat de goegemeente er verder van vindt, boeit me ook zo lekker veel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik ben dan ook voor de rest niet bepaald immature dus dan kan het wat lijen
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou liever een partner hebben die duimt dan een die vreemdgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ranzig! Ik snap niet dat mensen scheten erger vinden dan duimen. Scheten laten past dan in ieder geval nog beter bij het volwassen zijn (natuurlijk iets). En dat het zogenaamd schattig zou zijn? Ik ken ook mensen die soms in piepstem of kinderstem gaan praten. Dat vind ik een vergelijkbare afknapper. De families waarin dat gebeurt vinden dat ook grappig of lief.....
Alle reacties Link kopieren
Owwww... Ik duim ook, echt... Niet af te leren... Hoe graag ik het ook zou willen..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt infantiel.. ik snap ook echt niet wat er lekker aan is, maar ja dat snap ik ook niet van de speen die ik vroeger in mijn mond had. Ik zou er vreselijk op af knappen, hier een fervent neuspeuteraar ( vriend) en ik blijf hem altijd net zo lang aanstaren tot hij ermee kapt. Gatver.
Alle reacties Link kopieren
quote:designed schreef op 13 april 2012 @ 18:56:

BGB, verder zijn we juist helemaaaal niet burgerlijk dus jouw voorspelling zal niet uitkomen hoor En dat beergesprek is echt een onderonsje, waar we allebei in een scheur om kunnen liggen. vriend heeft echt mijn humor!Je had er bij moeten zijn, of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 14 april 2012 @ 09:49:

Ik vind het echt infantiel.. ik snap ook echt niet wat er lekker aan is, maar ja dat snap ik ook niet van de speen die ik vroeger in mijn mond had. Ik zou er vreselijk op af knappen, hier een fervent neuspeuteraar ( vriend) en ik blijf hem altijd net zo lang aanstaren tot hij ermee kapt. Gatver.



Nou laten we even doorgaan over neuspeuteren. Een ex van mij stopte zijn pink in zn neusgat en draaide dan helemaal zn arm uit de kom om de lekkere harde stukjes er ook uit te krijgen.

Hmmm, lekker schat, kom hierrrrrr



ps; kijk eens naar automobilisten, en dan vooral de mannelijke, het zijn 9 van de 10 mannen die ongegeneerd in de auto lopen te neuspikken.

Ieak, een schrikbeeld.
Je hebt van dat nagellak wat heel vies proeft.

Dat smeer je er op, en dan laat ze het wel.



Maar je kunt haar ook liefhebben zoals ze is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elizey schreef op 13 april 2012 @ 19:53:

Bram,

Je moet met je vrouw praten en aan haar vragen of zij bereid is om hier werk van te maken.



Zo ja, maak met haar een afspraak, iederee keer als je haar ziet duimen, mag ze gelijk jou bevredigen en jij hoeft op dat moment helemaal niet aan haar behoeften te denken.



Wel mss extreem maar jullie allebei moeten een patrone doorbreken. Jij je negatieve associaties en zij niet bepaald een smakelijke gewoonte om na te kijken. en
Alle reacties Link kopieren
Ik vind duimen ook niet echt charmant. Maar ook zeker niet iets om een halszaak van te maken. En scheten: tja dat is toch echt een lichamelijke functie waar je niet echt omheen kunt, dat doet iedereen. Maar dan wel het liefste op de WC wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Een volwassene die nog duimt... ik vind het echt te belachelijk en infantiel voor woorden... Ik zie mijn vent al zitten op de bank... reden voor een bezoek aan de psycholoog zou ik zeggen. Ik vind het echt niet normaal en ik begrijp TO heel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:wies77 schreef op 14 april 2012 @ 08:28:

Owwww... Ik duim ook, echt... Niet af te leren... Hoe graag ik het ook zou willen..Als je vent op je afknapt, geen behoefte meer heeft aan seks en er op den duur vandoor gaat, ben je er vast binnen een paar dagen vanaf...
quote:lilaemme schreef op 14 april 2012 @ 15:37:

[...]





Als je vent op je afknapt, geen behoefte meer heeft aan seks en er op den duur vandoor gaat, ben je er vast binnen een paar dagen vanaf...Van die vent ja. Niemand hoeft toch een vent die daar na 3 jaar moeilijk over gaat doen en er opeens op afknapt? Dan mag hij ook weg blijven...
quote:lilaemme schreef op 14 april 2012 @ 15:35:

Een volwassene die nog duimt... ik vind het echt te belachelijk en infantiel voor woorden... Ik zie mijn vent al zitten op de bank... reden voor een bezoek aan de psycholoog zou ik zeggen. Ik vind het echt niet normaal en ik begrijp TO heel goed.Het is juist heel normaal. Dat het iets is waar ouders heel veel moeite in steken om kinderen af te leren laat al zien dat het de natuurlijke weg is. Het wordt afgeleerd, net als masturbatie, op jonge leeftijd. Maar het blijft een fijn iets om te doen. Dat zal de psych je ook vertellen. Misschien dus een goed idee, dat bezoekje aan de psych voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog nooit gegaan. Trouwens, niemand hier in mijn gezin. Ook een speen hebben mijn kinderen niet gehad als baby.



Maar ik heb er geen bepaald gevoel bij als ik mensen dit zie doen hoor.. Hooguit dat ik denk dat diegene moe is. Een soort van "kurk op de fles".



Iemand ermee pesten vind ik ook behoorlijk stom.
Ach, heeft de psych ook nog werk, dankzij mijn geduim..gelukkig heb ik een vriend die mijn eigenaardigheden erbij neemt, net zoals ik die van hem accepteer. Ik duim niet in zijn bijzijn, maar zou ik het wel doen, dan nog verklaart hij me niet voor gek en neemt me zoals ik ben. Hij heeft liever dat ik duim dan dat ik een sigaret opsteek, die niet alleen schadelijk voor mijn gezondheid is, maar ook voor die van hem en andere mensen. Duimen is in dat opzicht redelijk onschuldig, voor mij erg prettig en gelukkig heb ik geen slecht gebit hiervan gekregen nadat de beugel eruit ging. Als dit het enige 'probleem' is dat ik heb, dan ben ik zeer gelukkig. En tot nu toe lijkt het erop dat ik dan alleen voor het duimen naar de psych moet-;)
quote:ditisookeennick schreef op 14 april 2012 @ 11:50:

Ik vind duimen ook niet echt charmant. Maar ook zeker niet iets om een halszaak van te maken. En scheten: tja dat is toch echt een lichamelijke functie waar je niet echt omheen kunt, dat doet iedereen. Maar dan wel het liefste op de WC wat mij betreft.Dus voor elke scheet naar de wc rennen???
quote:annelaure schreef op 14 april 2012 @ 15:55:

[...]





Het is juist heel normaal. Dat het iets is waar ouders heel veel moeite in steken om kinderen af te leren laat al zien dat het de natuurlijke weg is. Het wordt afgeleerd, net als masturbatie, op jonge leeftijd. Maar het blijft een fijn iets om te doen. Dat zal de psych je ook vertellen. Misschien dus een goed idee, dat bezoekje aan de psych voor jou.Het is niet normaal. Ook bij een kind niet. Het betekent, dat de zuigbehoefte niet optimaal wordt bevredigd.
quote:zoutopmijnhuid schreef op 14 april 2012 @ 17:24:

[...]





Het is niet normaal. Ook bij een kind niet. Het betekent, dat de zuigbehoefte niet optimaal wordt bevredigd.Het gaat allang niet meer om de zuigbehoefte maar om het vertrouwde en dus veilige gevoel dat het teweeg brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoutopmijnhuid schreef op 14 april 2012 @ 17:23:

[...]





Dus voor elke scheet naar de wc rennen??? Laat jij ze dan overal zomaar de vrije loop? Op je werk? Op een bruiloft? Een begrafenis? Inderdaad, naar de WC of inhouden. Maar ik laat ze zeker niet ongegeneerd gaan nee, jij wel dan?
Alle reacties Link kopieren
In de psychiatrie wordt duimen door oudere kinderen en volwassenen wel degelijk als een ontwikkelingsstoornis gezien. Freud had er ooit hele interessante dingen over te zeggen (terugkeer orale fase...)

Als je als volwassene geen problemen hebt door het duimen voel je waarschijnlijk niet de noodzaak er iets aan te doen, maar als je partner op je afknapt, is het wellicht toch handig eens te kijken wat je kunt ondernemen. Nog een paar andere nadelen van duimzuigen en de reden dat het dus ook heel verstandig is je kinderen dit af te leren als ze duimen (bron gezondheidsnet):



Stukje uit artikel duimzuigen:



Niet zo onschuldig

Het is niet alleen een raar gezicht als een wat ouder kind duimt. Lang doorgaan met duimen kan verschillende vervelende gevolgen hebben:



De tong komt in een verkeerde stand te staan, waardoor het kind problemen krijgt met slikken en praten.

Verkeerde stand van de tanden, zodat problemen met eten en praten ontstaan.

Misvormde bovenkaak en gehemelte, waardoor het neustussenschot scheef kan groeien.

Openstaande mond en mondademhaling. Hierdoor vermindert de beschermende werking van het speeksel. Het kind loopt een grotere kans op tandvleesontstekingen en gaatjes in de tanden en kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoutopmijnhuid schreef op 14 april 2012 @ 17:24:

[...]





Het is niet normaal. Ook bij een kind niet. Het betekent, dat de zuigbehoefte niet optimaal wordt bevredigd.Dat klopt! Maar ik denk dat een aantal duimers hier dat gewoon niet zo graag wil horen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven